|
forum.optyczne.pl
|
 |
Obiektywy fotograficzne - Obiektywy - jaśniejszy = droższy
Telehubis - Nie 21 Lut, 2010 Temat postu: Obiektywy - jaśniejszy = droższy Cześć,
Przeglądam sobie różne obiektywy i naszło mnie pytanie związane z ich parametrami...
Generalnie zasadą jest, że im jaśniejsze szkło tym droższe. Ale... Dlaczego tak jest?
Domyślam się, że wykonanie, lecz co dokładnie ma na to wpływ?
mavierk - Nie 21 Lut, 2010
To, że jaśniejszy znaczy lepszy a lepszy znaczy droższy, a droższy znaczy, że można na nim więcej zarobić.
bacruk - Nie 21 Lut, 2010
Telehubis, upraszczając- trudniej go zrobić i więcej materiału schodzi.
mavierk - Nie 21 Lut, 2010
No ja uważam, że w 80% to marketing po prostu.
kozidron - Nie 21 Lut, 2010
Telehubis, możesz jeszcze zaobserwować, że to jeszcze zależne od koloru , na ten przykład te białe są drogie a ten zielony to już w ogóle daje po kieszeni.
ps. w sumie nie ma głupich pytań ale te tematy to coraz ciekawsze ....
Telehubis - Nie 21 Lut, 2010
mavierk napisał/a: | No ja uważam, że w 80% to marketing po prostu. |
hmm, stad wlasnie moje pytanie
Yossarian - Nie 21 Lut, 2010
Dla przykładu:
Samyang 85/1.4 - 840 zł
Nikkor 85/3.5 - 1800 zł
Tak, tak, wiem, AF, VR, makro i te sprawy :p ale pytanie było o samą jasność
hijax_pl - Nie 21 Lut, 2010
Yossarian, jeżeli już zestawiasz do Ciamcianga to przynajmniej podaj odpowiednik czyli:
Nikkor 85/1.4 - 4200zł
Sunders - Nie 21 Lut, 2010
Te nikkory wcale nie są droższe od samyanga, tylko AF mają taki drogi
mavierk - Nie 21 Lut, 2010
Yossarian napisał/a: | Dla przykładu:
Samyang 85/1.4 - 840 zł
Nikkor 85/3.5 - 1800 zł | hmm... to może porównajmy jeszcze rower do motoru?
hijax_pl napisał/a: | Yossarian, jeżeli już zestawiasz do Ciamcianga to przynajmniej podaj odpowiednik czyli:
Nikkor 85/1.4 - 4200zł | do tego też można się przyczepić, odpowiednikiem będzie Nikkor 85/1.4AI-S za 3000zł
hijax_pl - Nie 21 Lut, 2010
mavierk, ja zaproponowałem obecnie produkowany - to chyba bardziej fair skoro ciamciang jest też ...produkowany
Sunders - Nie 21 Lut, 2010
mavierk napisał/a: | hmm... to może porównajmy jeszcze rower do motoru? |
A czemu nie, przecież...
mavierk napisał/a: | ja uważam, że w 80% to marketing |
B o g d a n - Nie 21 Lut, 2010
Telehubis napisał/a: | Generalnie zasadą jest, że im jaśniejsze szkło tym droższe. Ale... Dlaczego tak jest?
Domyślam się, że wykonanie, lecz co dokładnie ma na to wpływ? |
Telehubis, na początek popatrz sobie na przykładowe zestawienie parametrów czterech wybranych obiektywów, dwa to zoomy 70-200mm, a dwa to stałoogniskowe 200mm: http://www.optyczne.pl/po...d2=164&add3=165
Widzisz różnicę w wykonaniu? Porównaj głównie wagę i wymiary tych obiektywów.
Jaśniejszy obiektyw ma większą średnicę przysłony, a więc średnica obiektywu musi być większa aby miała ona się gdzie otworzyć. Aby przez większą średnicę wpadło więcej światła, odpowiednie grupy soczewek (głównie przednie) muszą mieć większą średnicę, czyli automatycznie więcej ważą. Do ustawiania ostrości musi być silniejszy silnik gdyż zwykle wtedy przesuwa cięższe soczewki w jego układzie. Itd ...
To wszystko musi swoje kosztować.
mavierk - Nie 21 Lut, 2010
hijax_pl, czasem warto pójść na rękę i zejść te 1200zł w dół kasując AF
hijax_pl - Nie 21 Lut, 2010
mavierk, a czy ja mówię że ciamciang jest do d..? Skądże znowu
mavierk - Nie 21 Lut, 2010
Po prostu uważam, że manualny nikkor lepiej pasuje do porównania... ale różnica nadal jest wielka.
MasterB - Pon 22 Lut, 2010
B o g d a n napisał/a: | To wszystko musi swoje kosztować. |
Nie oszukujmy się - produkcja nie kosztuje AŻ tyle. Na przykład 70-200 bez oraz z IS - różnica wynosi chyba ze 2000zł...
Płacimy za markę, marketing, R&D, dywidenda dla akcjonariuszy
Ale tak jest ze wszystkim.
hijax_pl - Pon 22 Lut, 2010
B o g d a n napisał/a: | Jaśniejszy obiektyw ma większą średnicę przysłony, a więc średnica obiektywu musi być większa aby miała ona się gdzie otworzyć. Aby przez większą średnicę wpadło więcej światła, odpowiednie grupy soczewek (głównie przednie) muszą mieć większą średnicę, czyli automatycznie więcej ważą. |
Tylko jak pokazuje Samyang to wcale nie kształtuje ceny
Ale oczywiście to co napisałeś - jak sam zauważasz - wyznacza rozmiar i wagę obiektywu... Tyle że nie o to chyba pytał autor wątku
lech pepliński - Pon 22 Lut, 2010
Chciałbym porównać to samo ujęcie zrobione obiektwami o tej samej ogniskowej za 1000 zł
i 4000 zł .
MasterB - Pon 22 Lut, 2010
lech pepliński, znajdziesz tego w sieci całkiem sporo. Pamiętam że kiedyś widziałem dość obszerne porównanie 50L do canona 50/1.4 oraz sigmy 50/1.4. Nie mogę tego niestety znaleźć...
Jedno jest pewne, 4x cena nie oznacza 4x jakość
lech pepliński - Pon 22 Lut, 2010
Ale czy ta różnica jest dla przeciętnego fotografa widoczna gołym okiem ,czy dopiero pod lupą?
MasterB - Pon 22 Lut, 2010
lech pepliński napisał/a: | czy dopiero pod lupą? |
Może jestem ślepy, ale lupa -czytaj crop 1:1- jest często konieczna żeby dojrzeć różnice (szczególnie powyżej f/2)...
bacruk - Pon 22 Lut, 2010
lech pepliński napisał/a: | Ale czy ta różnica jest dla przeciętnego fotografa widoczna gołym okiem ,czy dopiero pod lupą? |
Bywa, że nie trzeba używać oka uzbrojonego
To może nawet przeszkadzać ponieważ np ostrość będzie podobna...
Chodzi bardziej o kontrastowość, transmisję, jakość rozmycia czyli to wszystko co wpływa na ostateczny odbiór fotografii oglądanej w całości.
Na Twoje pytanie odpowiadam twierdząco za wyjątkiem "pod lupą".
johnny1963 - Pon 01 Mar, 2010
Powiem szczerze, że im więcej przeglądam forum, testy i opisy na Optyczne.pl dochdzę do wniosku, że nie ma idealnych obiektywów. Wychodzą nowe modele, niby ulepszone a i tak coś nie tak. Różnią się tylko tym, że dużo więcej kosztują i tylko tyle. Do takiego wniosku doszedłem czytając opinie o tych "super" szkłach Canona. I teraz mam jeszcze większy dylemat - co kupić ????? Skoro nawet "Lki" są kiepskie.
krisv740 - Pon 01 Mar, 2010
johnny1963, a konkretnie które są kiepskie i co ci w nich przeszkadza?
tyle ich masz i wszystkie wypróbowałeś?
hijax_pl - Pon 01 Mar, 2010
johnny1963, kupić nie jakieś nowe, superaśne ale... zwykłe szkło i zacząć robić zdjęcia
kozidron - Wto 02 Mar, 2010
johnny1963, treść twojego postu jest równie konstruktywny jak komentarze na onecie, jakbyś tak rozwinął myśl i zapodał jakieś konkrety......to byłoby inaczej.
No i ta "młodzieńcza naiwność" że układ puszka+szkło może być pozbawiona jakiś wad, takie rzeczy tylko w reklamie sony albo ery ale nie w realu .
johnny1963 - Wto 02 Mar, 2010
krisv740 - chyba nie doczytałeś do końca to co napisałem. Zamierzam kupić dobre szkło Canona z serii "L". Więc nie pytaj które mam i których używałem. Napisałem również, że przeglądałem testy zamieszczone na Optyczne.pl i opinie innych użytkowników i w przypadku szkieł np 24-70L i 70-200 L IS nie ma opinii mówiących, że te szkła nie mają wad. Dlatego moja opinia na ten temat jest taka. Raczej nigdy nie opieram sie na reklamach na temat czegoś co chcę kupić i wydać znaczną kwotę ZŁ , korzystam z opinii innych którzy to testowali przez dłuższy czas.
krisv740 - Wto 02 Mar, 2010
johnny1963, doczytałem, doczytałem - to była ironia...
nie patrz na obiektyw jako na urządzenie które ma "rozcinać ostrością powierzchnię monitora/papieru fotograficznego" . każda L-ka da ci dużo zadowolenia, jeszcze inaczej - nie tylko L-ka, każdy w miarę obiektyw w określonych warunkach i przy dobrym świetle zadziwi cię zdjęciami (ich jakością)
wykresy, pomiary, są dobre do wstępnego porównania, zdjęcia pokażą ci rzeczywistość... , a rzeczywistość cię zadziwi...
|
|