|   | 
								forum.optyczne.pl
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Serwis sprzętu i usterki - Porysowana matryca przez serwis na Czapskich - Canon 5D 
						
												 beeliende - Sro 24 Lut, 2010 Temat postu: Porysowana matryca przez serwis na Czapskich - Canon 5D Proszę o pomoc, co waszym zdaniem powinienem robić?
 
 
Oddałem do czyszczenia mojego 5D do wyżej wspomnianego serwisu w Krakowie, na ulicy Czapskich. Niestety następnego dnia przy odbiorze Pan poinformował mnie, że jest problem z moim aparatem
 
 
Po kilku pierwszych ruchach przy standardowym czyszczeniu Propanolem i wacikami Pan zauważył rysy na matrycy. Gdy to zobaczyłem, myślałem że zejdę... Wielkie krechy w dolnym rogu!
 
 
Pan przekonuje że to nie jego wina, bo to nawet nie są rysy tylko filtr który znajduje się przed matrycą został starty i że miał już kiedyś taką sytuację, gdy czyścił wcześniej matrycę aparatu, która była zamoknięta. Ja nie wiem czy mój aparat przeżył kiedyś coś takiego bo kupiłem używany.
 
 
Teraz będę czekał 2 tygodnie aż Pan coś wykombinuje - weźmie filtr z innego aparatu (jeśli się uda) i wymieni.
 
 
Czy wierzyć w tą historię? Czy to z moim aparatem jest coś nie tak czy po prostu Pan zepsuł, porysował i tyle? Oddając sprzęt do serwisu o tak dobrej opinii w Krakowie spodziewałem się profesjonalnego potraktowania mojego sprzętu...
 
 
Może nie powinienem zostawiać sprzętu w tym serwisie, bo jeszcze bardziej popsują? Czy w serwisie na Żytniej wymieniają tą przednią szybkę czy trzeba wymieniać całą matrycę?
												 sigmiarz - Sro 24 Lut, 2010
  powiedz panu żeby wstawił Ci zwykłą szybkę, tzn. wysokiej jakości ale bez żadnych powłok, będzie miał dużo ostrzejsze zdjęcia.   
												 palindrom - Sro 24 Lut, 2010
  Zwykłą szybkę tak, ale obowiązkowo z powłokami. No i oprócz filtra AA pożegnasz się z filtrem IR, a to niekoniecznie jest pożądane (chyba że chcesz robić zdjęcia IR, to wtedy tak    ).
												 mavierk - Sro 24 Lut, 2010
  pewnie od początku miałeś porysowaną matrycę, ale... widzisz tego efekty na powiedzmy f40? Bo jak tak, to w sumie nic dziwnego (u mnie na f22 już widać    )
 
 
Po za tym chyba aparat nie przestał nagle robić zdjęć   
 
Aha... no i niestety to znacznie obniża wartość sprzętu (szkoda, że poprzedni właściciel Ci o tym nie napisał).
												 garreth - Sro 24 Lut, 2010
 
  	  | beeliende napisał/a: | 	 		  | Oddając sprzęt do serwisu o tak dobrej opinii w Krakowie spodziewałem się profesjonalnego potraktowania mojego sprzętu...  | 	  
 
zajrzyj tutaj
												 palindrom - Sro 24 Lut, 2010
  garreth,
 
to jest właśnie odpowiedź na pytanie dlaczego wszystko naprawiam sam (i mam coraz więcej zleceń od znajomych    )
												 garreth - Sro 24 Lut, 2010
  palindrom, aparaty też robisz? myślałem, że tylko szkła     
												 palindrom - Czw 25 Lut, 2010
  Nie   
												 lupo57 - Czw 25 Lut, 2010
 
  	  | palindrom napisał/a: | 	 		  Nie    | 	  
 
 
dobra, dobra teraz w domu będziesz miał serwis, jak ktoś będzie miał kłopoty to wiadomo wysyłamy do palindrom "solidna firma"    
												 sigmiarz - Czw 25 Lut, 2010
 
  	  | beeliende napisał/a: | 	 		  Oddając sprzęt do serwisu o tak dobrej opinii w Krakowie spodziewałem się profesjonalnego potraktowania mojego sprzętu... 
 
 | 	  
 
 
matryca zostala porysowana przez profesjonalistę.. to nie byle co..  ustaliles juz czy nie byla porysowana wczesniej  ?   moze sprzedajacy sie przyzna zanim puscisz serwis z torbami
												 beeliende - Czw 25 Lut, 2010
  Byłem na Czapskich po raz 2. Pan pokazał mi pod mikroskopem co się stało. To chyba rzeczywiście to nie są rysy tylko odpryski...
 
 
Na matrycy miałem wcześniej cieniutką ryskę, która nie była widoczna na zdjęciach. Obok są wspomniane wcześniej (znacznie szersze niż rysa) podłużne, nierównej grubości, odpryski czegoś co pokrywa filtr. I to już widać
 
 
Pan obiecał że bierze to na siebie, ponieważ stało się to u niego (nie, nie było tego wcześniej zanim oddałem aparat do serwisu, Pan nawet pokazał mi zdjęcia wykonane aparatem przed i po czyszczeniu) i zobaczy co da się zrobić. Muszę czekać min. tydzień. Dam znać jaki będzie finał.
												 lupo57 - Czw 25 Lut, 2010
 
  	  | beeliende napisał/a: | 	 		  
 
 
 
 
Pan obiecał że bierze to na siebie, ponieważ stało się to u niego  | 	  
 
 
jeśli załatwi sprawę, to znaczy że serwis w pełni profesjonalny
												 beeliende - Pon 29 Mar, 2010
  Tak jak obiecałem, opisuję zakończenie całej historii.
 
 
Zgodnie z umową filtr osłaniający matrycę został sprowadzony na zamówienie i wymieniony. Niestety za każdym razem przy próbie jego wymiany, pomiędzy filtr a matrycę dostawały się drobinki kurzu. Ciągłe zdejmowanie filtra, czyszczenie delikatnej matrycy i zakładanie go z powrotem było bardzo ryzykowne.
 
 
Ludzie pracujący w serwisie podeszli do sprawy bardzo profesjonalnie. Jako że wyniki pracy nie były dla mnie zadowalające - umówiliśmy się więc na zwrot kosztów za aparat. Ustaloną kwotę dostałem do ręki następnego dnia.
 
 
Solidna firma - całkowita odpowiedzialność, dobre podejście do klienta i pełen profesjonalizm.
												 maziek - Wto 30 Mar, 2010
 
    Uszczypnijcie mnie...
												 Baku - Wto 30 Mar, 2010
  Ciekawe kiedy aparat pojawi się na allegro jako 'refurbished'?    
												 Jesienny - Wto 30 Mar, 2010
  A mnie martwi to, że serwis jakkolwiek nie oddawał by pieniędzy za swoją spieprzoną robotę.... nie jest w stanie zapewnić pracy w warunkach bezpyłowych - choć na jednym stanowisku. 
 
 
Ale cieszę się, że w ogóle coś wyszło z tej reklamacji.
												 
					 | 
				 
			 
		 |