|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - 500D i jego współpraca z 70-200 oraz co wybrać.
kueimu - Sro 03 Mar, 2010 Temat postu: 500D i jego współpraca z 70-200 oraz co wybrać. Mam 500D z kitem IS, używam często nie mojego Canona 70-300 IS, niemniej mam możliwość zmiany obiektywu i byłabym bardziej przychylna do 70-200. I tu pytanie: Canon 70-200/4 spełni swoje zadanie, mimo braku światła 2.8? Czy może lepiej Sigme lub Tamrona 70-200/2.8? Niemniej jestem bardziej za Canonem L f4.0, głównie jeśli chodzi o cenę i moje potrzeby.
Poza tym jak współpraca 500d z 70-200?
MM - Sro 03 Mar, 2010
Nie pytaj się tylko kupuj. Będziesz zadowolona z obiektywu 70-200/4L Canona i to bardzo. Jak rozumiem potrzebowałaś potwierdzenia swojego wyboru no to go masz
Sunders - Sro 03 Mar, 2010
kueimu napisał/a: | jestem bardziej za Canonem L f4.0, głównie jeśli chodzi o cenę i moje potrzeby. |
To najtańsza eLka=dobra jakość za przystępną cenę=kupuj
komor - Sro 03 Mar, 2010
kueimu napisał/a: | Canon 70-200/4 spełni swoje zadanie, mimo braku światła 2.8? |
A jakie to zadanie? 70-200/4L też polecę, świetny sprzęt, ale pytanie do czego!
jasiekcom - Sro 03 Mar, 2010
wszystko zależy od przeznaczenia ale ja mimo wszystko brałbym 70-200 4f dla mnie jest to naprawdę świetny obiektyw i nawet gorsze światło nie powoduje zmiany mojego zdania
lupo57 - Sro 03 Mar, 2010
canon 70-200 f/4 to bardzo dobry obiektyw, jeśli używasz 70-300 IS to sam wiesz czy brakuje Tobie światła czy jakości
Baku - Czw 04 Mar, 2010
Chyba nie stabilizacji...
kozidron - Czw 04 Mar, 2010
kueimu, no bez dwóch zdań bierz canona a tak z ciekawości to co Ci nie pasuje w 70-300is ...?
kueimu - Sob 06 Mar, 2010
kueimka napisał/a: | Mam 500D z kitem IS, używam często nie mojego Canona 70-300 IS |
otóż to, C70-300 niestety nie mój i nie mogę z niego dożywotnio korzystać. a że mam możliwość kupienia własnego, a 70-300 z 70-200/4 dzieli w zasadzie 500 zł, to chcę się skusić na to drugie.
kozidron - Sob 06 Mar, 2010
kueimu napisał/a: | otóż to, C70-300 niestety nie mój i nie mogę z niego dożywotnio korzystać. a że mam możliwość kupienia własnego, a 70-300 z 70-200/4 dzieli w zasadzie 500 zł, to chcę się skusić na to drugie. |
kueimu,
to jeżeli nie pasuję Ci tylko to, że jest nie twój to wypada się zastanowić czego bardziej Ci potrzeba tych 300mm na końcu, czy solidności i szybkości af-u eLi
haldeman - Czw 15 Kwi, 2010
EF 70-200 f4L USM współpracuje na pewno lepiej z 500D niż z kitem , sam mam go od kilku dni i jego solidność oraz bardzo dobry AF mogę już dziś potwierdzić, radzi sobie dużo lepiej niż kit nawet w zamkniętych pomieszczeniach przy sztucznym świetle, chociaż i jest tu jeden minus, mianowicie waga, odczuwa się na prawdę wyraźną różnice przy zestawieniu 70-200 z 500D a kit + 500D.Przypuszczam, że ze światłem 2.8 taki canon urywa rękę
Co prawda ja nigdy nie zastanawiałem się pomiędzy 70-300 IS a 70-200(u mnie to był tamron 70-200 2.8 ale jako że szkło ma być głównie do zdjęć dzieciaka i rodziny na powietrzu więc bardziej zależało mi na AF niż świetle).
Niestety od tygodnia pada więc tych najważniejszych wrażeń nie mogę opisać
PS: Moja piękniejsza połowa zaczęła w końcu trafiać z ostrością kiedy ma podpięte to szkło pod body a już traciłem nadzieję, że ja tego nauczę
Baku - Czw 15 Kwi, 2010
Cytat: | Przypuszczam, że ze światłem 2.8 taki canon urywa rękę |
Nie jest tak źle. Jeżeli weźmie się pod uwagę zalety tego obiektywu (zwłaszcza świetną pracę na f/2.8 szczególnie w centrum kadru) to jakoś da się przeboleć masę zestawu, która szczególnie wpływa na nadgarstek, jeśli operuje się całością za pomocą jednej ręki. A jest to możliwe, bo sam często tak robię
Sunders - Czw 15 Kwi, 2010
haldeman napisał/a: | EF 70-200 f4L USM współpracuje na pewno lepiej z 500D niż z kitem |
Zaciekawiłeś mnie-jak EF70-200f4L USM współpracuje z kitem
haldeman napisał/a: | jest tu jeden minus, mianowicie waga |
Pierwszy raz chyba ktoś wagę 70-200/4L podaje jako wadę-zawsze wydawało mi się, że to jedna z jego zalet
kueimu napisał/a: | chcę się skusić na to drugie |
Warto na to się skusić za te dodatkowe 500pln
haldeman - Czw 15 Kwi, 2010
Sunders napisał/a: | haldeman napisał/a: | EF 70-200 f4L USM współpracuje na pewno lepiej z 500D niż z kitem |
Zaciekawiłeś mnie-jak EF70-200f4L USM współpracuje z kitem
|
Oczywiście, zeżarło mi tekst, powinno być:
EF 70-200 f4L USM współpracuje na pewno lepiej z 500D, niż 500D z kitem
Sunders napisał/a: |
haldeman napisał/a: | jest tu jeden minus, mianowicie waga |
Pierwszy raz chyba ktoś wagę 70-200/4L podaje jako wadę-zawsze wydawało mi się, że to jedna z jego zalet
|
To po prostu moje prywatne pierwsze odczucie po przesiadce z 17-55 na 70-200. Jak kiedyś kupię 70-200 2.8 lub coś większego pewnie stwierdzę, że 70-200 4 to piórko
Sunders - Czw 15 Kwi, 2010
haldeman napisał/a: | To po prostu moje prywatne pierwsze odczucie po przesiadce z 17-55 na 70-200 |
Naprawdę te 60g robi Ci taką istotną różnicę
haldeman - Czw 15 Kwi, 2010
Sunders napisał/a: | haldeman napisał/a: | To po prostu moje prywatne pierwsze odczucie po przesiadce z 17-55 na 70-200 |
Naprawdę te 60g robi Ci taką istotną różnicę |
Znowu przychodzi mi się tłumaczyć :)Tak to jest jak człowiek nie sprawdzi co napisał. Oczywiście chodziło nie o 17-55 tylko kita czyli(EF-S 18-55 3.5-5.6 IS)
fotostrzal - Czw 15 Kwi, 2010
haldeman napisał/a: |
To po prostu moje prywatne pierwsze odczucie po przesiadce z 17-55 na 70-200. Jak kiedyś kupię 70-200 2.8 lub coś większego pewnie stwierdzę, że 70-200 4 to piórko
|
Obiecuję, że tak stwierdzisz.
haldeman - Pon 19 Kwi, 2010
Panowie pytanie, a raczej prośba bo za chwile wpadnę w czarną rozpacz. Widziałem, że kilka osób na forum pracuje na 350(450) itd + EF 70-200, więc sprzęt porównywalny do tego co ja robię...
W ostatni weekend wyskoczyłem w końcu pierwszy raz na małe co nie co i...fotki kwiatków, gałęzi itp OK, ostrość tam gdzie trzeba przyjemne kolory, niestety tzw. portrety porażka, prawie wszystkie mydlane(f4, 1:500) a obiekty wcale specjalnie się nie poruszały.
Robiłem głownie na f4 (priorytet przysłony), reszta domyślne ustawienia...co mogę robić źle?
Na jakich ustawieniach Wy pracujecie, kiedy fotografujecie ludzi?
PS. Odległość raczej też zachowałem więc raczej nie tu leży problem...help.
Za 2 tyg. jadę w góry i jak do tego czasu nie ustalę co robię nie tak to kaplica.
hijax_pl - Pon 19 Kwi, 2010
haldeman, wrzuć jakiegoś przykładowego kfiatka i ludzia, to zobaczymy co nie tak...
fotostrzal - Pon 19 Kwi, 2010
Właśnie właśnie tak jak hijax powiedział. Mogę na razie powiedzieć tylko staraj się portrety robić na 70 no i statyw rzecz nieoceniona.
haldeman - Pon 19 Kwi, 2010
Tak na szybko...
mój syn
http://img690.imageshack.us/i/img3383l.jpg/
http://img401.imageshack.us/i/img3611p.jpg/
i jakaś gałąź z kwiatuchami
http://img683.imageshack.us/i/img3371p.jpg/
Wydaje mi się że kwiatki są dużo ostrzejsze, co prawda przy 1000s ale nie mówcie mi, że tyle potrzebuje do zdjęć ludzi aż tak mi ręka nie drży. Co wiec robię nie tak, bo raczej to nie wina sprzętu
Bym zapomniał, na szkło mam założony filtr UV Marumi DGH
krisv740 - Pon 19 Kwi, 2010
haldeman,
po pierwsze punkt af - zdecyduj się na jeden, a nie na wszystkie przy portrecie (w innych tematach także warto)
po drugie - albo single shoot albo servo af - nie ai servo - nie wiesz kiedy i na co masz wyostrzony aparat
po trzecie - jak chcesz sprawdzić jak ostre masz szkło, to spróbuj raw files i wyostrz sobie na max. (10) , a nie robisz w "portret" z wyostrzeniem wstępnym 3.
to tak na początek...
a szkoło masz ostre - i tak to widać....
fotostrzal - Pon 19 Kwi, 2010
Exif prawdę Ci powie...
zug - Pon 19 Kwi, 2010
fotostrzal napisał/a: | Exif prawdę Ci powie...
|
i co takiego mówi?
fotostrzal - Pon 19 Kwi, 2010
Eee... No patrz post nad moim...?
haldeman - Pon 19 Kwi, 2010
krisv740 napisał/a: |
po pierwsze punkt af - zdecyduj się na jeden, a nie na wszystkie przy portrecie (w innych tematach także warto)
|
To miała być pierwsza rzecz przy nastepnej sesji,którą zmienię.
krisv740 napisał/a: |
po drugie - albo single shoot albo servo af - nie ai servo - nie wiesz kiedy i na co masz wyostrzony aparat
|
one shot(nieruchome) ai servo(dla poruszajacych się obiektów), ai focus(mix dwóch pierwszych) chyba, że ja coś źle odczytałem, jeżeli jednak nie to servo powinno być dobrą nastawą
krisv740 napisał/a: |
po trzecie - jak chcesz sprawdzić jak ostre masz szkło, to spróbuj raw files i wyostrz sobie na max. (10) , a nie robisz w "portret" z wyostrzeniem wstępnym 3.
|
Mam też kilka Raw'ów i mimo wyostrzenia na 10(w DPP) wciąż wydawało mi się, że to nie to. Chyba, że ludziska na forach wszystkie foty mają obrobione w PS jeszcze ?
krisv740 napisał/a: |
to tak na początek...
a szkoło masz ostre - i tak to widać....
|
Mnie dziś trzeba wprost, bo przyłamany jestem i nie czaje
zug - Pon 19 Kwi, 2010
haldeman napisał/a: | Mnie dziś trzeba wprost, bo przyłamany jestem i nie czaje
|
nie masz co się łamać zrób tak jak napisał krisv740, i będzie znacznie lepiej
haldeman - Pon 19 Kwi, 2010
zug napisał/a: | haldeman napisał/a: | Mnie dziś trzeba wprost, bo przyłamany jestem i nie czaje
|
nie masz co się łamać zrób tak jak napisał krisv740, i będzie znacznie lepiej |
krisv740 napisał/a: |
a szkoło masz ostre - i tak to widać.... :cool
|
No ale mnie to załamuje bo jak ostre, jak te zdjęcia z dzieciakiem nie bardzo, chyba że ja przesadzam?
krisv740 - Pon 19 Kwi, 2010
haldeman,
słusznie - ja mam z tym problem (af one shoot/servo) bo w 1d mam tylko dwa tryby i w 50d nie nastawiam już praktycznie nic od dawna - ale nie stosuj servo przy wielu punktach af... - to fakt!
co do wyostrzania w dpp na 10 - ok! ale miej prawidłowo ustawioną ostrość i wówczas zobaczysz efekt. w ps nie trzeba "grzebać" jak prawidłowo wyostrzysz w dpp. jak robisz w jpg ustaw ostrość troszkę wyżej - chyba , że chcesz "miękkie" zdjęcie.
co do ostrości szkła - popatrz w 1:1 na zdjęcie - nawet przy "dziwnym" ustawieniu ostrości widać dobrą pracę szkła - włosy syna...
[ Dodano: Pon 19 Kwi, 2010 19:57 ]
trochę przesadzasz..........
zug - Pon 19 Kwi, 2010
haldeman, zostaw na razie te zdjęcia, poustawiaj aparat i zrób kilka nowych.
zobaczysz czy jest różnica i wyjdzie kogo wina
komor - Wto 20 Kwi, 2010
fotostrzal napisał/a: | Mogę na razie powiedzieć tylko staraj się portrety robić na 70 |
Akurat 70-200/4L bez IS jest słabszy na 70 mm niż na 200 mm, tak na wszelki wypadek napiszę.
haldeman napisał/a: | Chyba, że ludziska na forach wszystkie foty mają obrobione w PS jeszcze? |
Niekoniecznie w PS, ale po zmniejszeniu obrazka do rozmiarów internetowych robi się lekkie wyostrzenie z odpowiednimi parametrami, co znakomicie poprawia odbiór fotki. Nie wiem czy w DPP jest taka funkcja (ostrzenie po przeskalowaniu).
haldeman - Wto 20 Kwi, 2010
Dzięki Panowie za cenne uwagi, niestety z racji obowiązków zawodowych, będę je mógł wprowadzić w życie dopiero w weekend (planuje też zabrać syna do ZOO, więc może i będzie więcej okazji do zabawy) i wtedy ewentualnie będę mógł ocenić efekty. Jeżeli znowu dam ciała to pewnie wrzucę coś nowego, jeżeli jednak się nie pojawię załóżcie że napawam się efektami w samotności
fotostrzal - Wto 20 Kwi, 2010
komor napisał/a: | fotostrzal napisał/a: | Mogę na razie powiedzieć tylko staraj się portrety robić na 70 |
Akurat 70-200/4L bez IS jest słabszy na 70 mm niż na 200 mm, tak na wszelki wypadek napiszę.
|
Ok ok mi chodziło mi o zmniejszenie podatności na drgania.
|
|