|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Jakie obiektywy do d5000 ? 2 zastosowania
majora - Sro 03 Mar, 2010 Temat postu: Jakie obiektywy do d5000 ? 2 zastosowania Witam, jestem nowy na forum,
Jestem początkującym w tym co robię także proszę o poradę zakupu obiektywu (mam teraz standardowy Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3,5-5,6G VR ).
1. Chciał bym zakupić obiektyw do zdjęć plenerowych jak i do zdjęć w budynkach z gorszym światłem (mam zlecenia z od rodziny zrobienie fotek na chrzcie dziecka w kościele). Oczywiście aby była dobra ogniskowa do 200 mm może być mniejsze jeśli będę mógł dobrze kadrować w kościele. Najlepiej jak była stabilizacja. I żeby nie było znacznego problemu z AF.
moje propozycje(cena do możliwości): Nikon 55-200 mm f/4-5.6 AF-S VR DX Zoom, SIGMA 18-200mm/3,5-6,3 DC
2. Myślę także o jakimś obiektywie do zdjęć w studio, portrety itp, żeby miał niską watośći f/. Może on być także do ogólnego zastosowania bo ten obiektyw co już mam chce sprzedać. Oczywiście najniższa cen do możliwości.
Nie jestem żadnym profesionalistą , zastosowania amatorskie także proszę o propozycje obiektywów z najniższej półki.
lotofag - Sro 03 Mar, 2010 Temat postu: Re: Jakie obiektywy do d5000 ? 2 zastosowania Ad. 1 IMHO z deszczu pod rynnę.
Naprawdę zacznij od liźnięcia odrobiny wiedzy, a lepiej skojarzysz pewne fakty (na razie masz nawet problem z doborem "dobrych" jak to nazywasz ogniskowych) - nie piszę tego w żadnym wypadku złośliwie...
Rodzina też nie zawsze bezkrytycznie patrzy na efekty pracy domorosłego fotografa chrztowo-komunijno-ślubnego.
Cytat: | proszę o propozycje obiektywów z najniższej półki. |
Po prostu wybierz te najtańsze, tylko się nie zdziw jak okażą się gorsze od posiadanego 18-55VR...
marcin1106 - Sro 03 Mar, 2010
Myśle podobnie jak lotofag, na szkłach nie zaoszczedzisz:( Lustro to taka niekończąca sie pogoń za coraz to lepszą szklarnią, sam nie mam zbyt wiele kasy niestety, ale wiem że tanio znaczy niezbyt dobrze
majora - Sro 03 Mar, 2010