forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Canon EOS 500D Jaki obiektyw do detalicznych zdjęć produktów

Arcangelo - Czw 04 Mar, 2010
Temat postu: Canon EOS 500D Jaki obiektyw do detalicznych zdjęć produktów
Witam wszystkich

Od kilku miesięcy używam tego aparatu z obiektywem 18-55mm do fotografowania biżuterii przeważnie zegarków naręcznych, ogólnie ze zdjęć jestem zadowolony chociaż mam niedosyt, po pierwsze AF w tym obiektywie totalnie się nie nadaje więc trzeba za każdym razem ostrość ustawiać ręcznie, lecz nawet ustawiając ostrość ręcznie nie mogę uzyskać zadowalających efektó, tzn nie które zegarki na tarczy mają różne wzory które owszem są słabo widoczne, np na białej tarczy jakieś tam srebrne wzorki po wykonaniu zdjęcia z nastawieniem nawet najlepszej ostrości po prostu widzę tylko białą tarcze a te wzorki są nie widoczne.
Czy znacie obiektyw który by mi dał możliwość wychwycenia większą ilość detali ?
Co do ceny to jest ona nie ważna.

Pozdrawiam

SlawGaw - Czw 04 Mar, 2010

Myślę że problem tkwi w oświetleniu i doborze ekspozycji, pokaż jakieś zdjęcia, a może same wycinki 1:1 miejsc gdzie powinny być te srebrne wzorki na białym tle.
Co do obiektywu to zawsze można kupić jakąś 50 makro.

P_M_ - Czw 04 Mar, 2010

Do canona jest swietne szklo makro 60mm f/2.8.
Faktycznie przydaloby sie, zeby kolega pokazal cos. Tak bedzie prosciej. To nie koniecznie jest problem obiektywu, raczej kiepskie oswietlenie.

Sunders - Czw 04 Mar, 2010

Arcangelo napisał/a:
Czy znacie obiektyw który by mi dał możliwość wychwycenia większą ilość detali ?

Arcangelo napisał/a:
Co do ceny to jest ona nie ważna.

100/2,8L Macro

Arcangelo - Czw 04 Mar, 2010

Co do oświetlenia to jestem przekonany iż jest odpowiednie- białe panele oświetleniowe

na tym zdjęciu jest zegarek z białą tarczą na której ma delikatne srebrne wzory których nie widać na zdjęciu


na tym zdjęciu mamy zegarek z białą tarcza który ma po obwodzie wzorki pomiędzy rzymskimi cyframi, których również nie są zbyt wyraźne na zdjęciu.

Zacząłem się zastanawiać czy może ponownie się pobawić z parametrami aparatu(iso, F...) teraz cykam na takich parametrach


Jeśli może by ktoś doradził jak dobrać parametry aby uzyskac lepsze efekty to chętnie sprawdzę.

Sunders - Czw 04 Mar, 2010

Wydaje mi się, że do tego typu zdjęć najlepiej użyć namiotu bezcieniowego.
B o g d a n - Czw 04 Mar, 2010

Arcangelo napisał/a:
ogólnie ze zdjęć jestem zadowolony chociaż mam niedosyt, po pierwsze AF w tym obiektywie totalnie się nie nadaje więc trzeba za każdym razem ostrość ustawiać ręcznie, lecz nawet ustawiając ostrość ręcznie nie mogę uzyskać zadowalających efektó, tzn nie które zegarki na tarczy mają różne wzory które owszem są słabo widoczne

Zdjęcia pewnie wykonujesz z odległości kilkunastu centymetrów od obiektywu i z ręki, prawda?

A ja proponuję Ci sprawdzić efekt, gdy zastosujesz kilka elementów:
1. ustaw aparat na statywie
2. podłącz wężyk spustowy lub przestaw aparat na samowyzwalacz z najmniejszym opóźnieniem,
3. obowiązkowo przełącz obiektyw z AF na MF bo ten pierwszy nie jest Ci wogóle do tych zdjęć potrzebny,
4. staraj się aby tarcza zegarka była ustawiona równolegle do obiektywu,
5. ustaw ISO 100
6. ustaw przysłonę na f/11 lub więcej
7. dobierz czas na trybie M z zastosowaniem ewentualnej korekty
8. ustaw ręcznie ostrość
9. i trach ...

Musi wyjść ostre zdjęcie.
powodzenia. :smile:

Arcangelo - Czw 04 Mar, 2010

Bogdan: co do cykania z ręki to tego nie robię, wszystkie zdjęcia robię przez komputer tak aby nie dotykać aparatu ponieważ przeważnie wtedy delikatnie się go porusza, zdjęcia robię z odległości 30 cm i niestety nie mogę tego zmienić, cały czas cykam na MF bo AF strasznie zawodzi, F przestawiłem z 18 na 11 i M przestawiłem odpowiednio zobaczę czy mi coś to zmieni ale, co do ustawiania tarczy na wprost aparatu to nie ma to dla mnie znaczenia bo w gruncie rzeczy ja robię zdjęcia 3D obiektu ale to inny temat.

Jak ktoś ma jeszcze jakies rady to czekam

B o g d a n - Czw 04 Mar, 2010

Arcangelo napisał/a:
F przestawiłem z 18 na 11
Dla f/18 być może dyfrakcja zjada Ci 1/3 szczegółów w stosunku do f/11.
Zależy to od obiektywu oczywiście.
Tutaj szkła macro byłyby trochę lepsze.
Ogólnie poniżej f/16 nie ma co schodzić dla matrycy APS-C. :wink:

hijax_pl - Czw 04 Mar, 2010

Arcangelo, obiektyw macro, ustawiasz przesłonę na wartość dla której jest największa ostrość. Jak głębia wychodzi zbyt mała - użyj techniki focus stacking. Patrząc na zdjęcia widać że ostrość Ci zjada dyfrakcja oraz - że coś jest nie tak z oświetleniem. Wg mnie światło powoduje, że te wzorki na cyferblacie są niewidoczne. Czy zegarki do zdjęcia umieszczasz w namiociku?
krisv740 - Czw 04 Mar, 2010

ja jeszcze proponowałbym lekko mniejsze naświetlanie - u mnie na lapku po lekkiej zabawie suwakami efekt jest znacznie lepszy - szkoda, że nie mam raw.

ostrość rzeczywiście dość słaba ... chyab koledzy rzeczywiście mają rację z tą dyfrakcją... :???: :wink:

P_M_ - Czw 04 Mar, 2010

Jatez widze te wzorki. Do tego typu zdjec przyslona 5.6 lub 8 da dostateczna GO. Pokombinowac trzeba z oswietleniem, zeby uwypuklic detale cyferblatu.
W tych fotach swiatlo uwypukla jedynie detale bransolety. Ostrosc i swiatlo sa wlasnie na niej. Po co? cala bransoleta ostra?
Tarcza zegarka jest niedoswietlona. Moze jakies extra zrodlo swiatla z boku na tarcze?

Arcangelo - Czw 04 Mar, 2010

techniki focus stocking nie mogę używać, mianowicie dlatego iż głównie robie zdjęcia 3D objektu, i po prostu chce osiągnąć jak najlepszy efekt w ciągu zdjęć, tzn mam automat który mi robi 72 klatki podczas obracania się objektu, a czasem robię zdjęcia statyczne. Dążę do tego aby oba typy zdjęć miały równie dobrą jakość detali i żeby nie trzeba było przy nich dużo robić w photoshopie, tylko ustawiam macro i leci przez 72 zdjęcia, może z oświetleniem muszę się pobawić sam już nie wiem.
Zdjęcia wykonuję w pudle wykonanym z białego plastiku, na środku jest obracająca się podstawa na której umieszczam zegarek, po prawej i po lewej stronie za równo na dole jak i na górze mam małe 3"x3" białe panele oświetleniowe, później na środku u podstawy zegarka jak i nad nim mam też po panelu oświetleniowym, oraz z tyłu jako tło mam również panel oświetleniowy.
Zastanawiam się, może musze te panele boczne ustawic pod innym kątem, lub przykryć je cienką białą folią żeby zmniejszyć ich jasność, co do efektu końcowego czyli gotowego zdjęcia 3D możecie zobaczyc tutaj
http://www.watchshop.com/...p99928200.html#
i jak macie jakies pomysły nad zmianą oświetlenia to chętnie wysłucham rad.

Pozdrawiam

hijax_pl - Czw 04 Mar, 2010

Arcangelo, jest taka książka: "Światło w fotografii: magia i nauka". A w niej jest dokładnie opisane jak takie zdjęcia robić...
B o g d a n - Czw 04 Mar, 2010

Arcangelo napisał/a:
mam automat który mi robi 72 klatki podczas obracania się objektu, a czasem robię zdjęcia statyczne.

Czyli masz dwa problemy. Jeden dla zdjęć statycznych trochę został omówiony. Drugi, podczas zdjęć w obrocie, wymaga korekty ustawień parametrów naświetlenia.
Jeżeli stosowałeś czas na poziomie 1/13s to przy obrocie, nawet dość powolnym (1 obrót na ok. 144s, jeśli dobrze zaobserwowałem) ujęcia mogą wyjść minimalnie poruszone i stąd wrażenie, że są mało ostre.
Według mnie rezygnując z ISO 100, na rzecz dużo wyższego (spokojnie do zdjęć internetowych z 500D możesz użyć ISO 800, czy nawet 1600), będziesz mógł przyśpieszyć migawkę, np. do 1/125s, czy jeszcze szybciej. Taki czas powinien spowodować zamrożenie ruchu bez zbędnej utraty ostrości.

Inna sprawa to ustawienie zakresu głębi ostrości tak aby obejmowałe ok. 5-6cm, czyli cały, kręcący się zegarek. Tutaj już trzeba dobrać odpowiednio przysłonę i odległość najlepszej ostrości.

Troche eksperymentów i będzie OK. :smile:

komor - Czw 04 Mar, 2010

Te wysokie wartości przysłony (typu f/18 na kitowym szkle) powodują na pewno utratę szczegółowości. Zastosowanie dłuższego i ostrego obiektywu i zwiększenie odległości z której fotografujemy powinno pozwolić zejść może do f/8 czy f/11 bez utraty dużej GO, na czym (słusznie w tym przypadku) zależy Arcangelo.
Mnie też spodobała się propozycja obniżenia nieco ekspozycji, bo może to też przykłada się do utraty tych jasnych detali.

Arcangelo - Pią 05 Mar, 2010

dzięki wszystkim za rady, trochę pobawiłem się z ustawieniami i jest troszkę lepiej ale szału nie ma, w poniedziałek złoże szefowi zamówienie na obiektyw to zobacze jak to wyjdzie na lepszych szkłach
hijax_pl - Pią 05 Mar, 2010

Arcangelo, Oczywiście że lepszy obiektyw poprawi Ci jakość ale ja bym jednak namawiał Cię do uważnej analizy oświetlenia.
Arcangelo - Pią 05 Mar, 2010

być może macie rację z tym oświetleniem lecz ja niestety już nie wiem jak bym miał zmienić ustawienie tego oświetlenia aby było lepiej bo to co mam teraz jest już najlepszym efektem jaki udało mi się uzyskać, żeby już było janse jak mam ustawione wszystko to wrzucam zdjęcie


mam jeszcze pytanie, mianowicie od jednego dostawcy do zegarków dostajemy super zdjęcie tutaj mam jedno które jest po prostu boski


jak oni je zrobili, jak ja robię zdjęcie tego zegarka to wygląda tak



ten kto robił zdjęcie tego zegarka zdołał uwydatnić każdy detal

[ Dodano: Pią 05 Mar, 2010 17:49 ]
zastanawiam się nad umieszczeniem jakiegoś oświetlenia centralnie od przodu ale musi być to coś małego umieszczonego tak aby nie odbijało się w tarczy zegarka bo tego właśnie cały czas staram się uniknąć, na razie i tak mam odbicie aparatu w sumie tylko małego kwadracika ale jest, wydaje mi sie że musze podnieść aparat wyżej lub niżej o kilka centymetrów lecz nie za dużo

hijax_pl - Pią 05 Mar, 2010

http://www.lastoliteschoo...cubelite-part-1
SlawGaw - Pią 05 Mar, 2010

Arcangelo, na zdjęciu widać że masz oświetlenie z każdej strony tylko nie od przodu, ponadto zwróć uwagę że na zdjęciu od dostawcy, odbicia oświetlenia są miękkie i nie widać kształtu lampy w przeciwieństwie do twojego.
Nadal uważam ze to problem z ustawieniem światła.

Propozycja hijax_pl wygląda ciekawie.

krisv740 - Pią 05 Mar, 2010

SlawGaw napisał/a:
Arcangelo, na zdjęciu widać że masz oświetlenie z każdej strony tylko nie od przodu, ponadto zwróć uwagę że na zdjęciu od dostawcy, odbicia oświetlenia są miękkie i nie widać kształtu lampy w przeciwieństwie do twojego.
Nadal uważam ze to problem z ustawieniem światła.


popieram w 100%

a ja juz po raz ostatni polecam zapoznać się z histogramem który pokaże , że u ciebie światło jest bardzo ostre, a na prezentowanej "dobrej" fotografii bardziej stonowane i miękkie..

powodzenia w eksperymentowaniu oświetleniem i naświetlaniem... :cool:

hijax_pl - Pią 05 Mar, 2010

To ja powrócę jeszcze do mojej poprzedniej propozycji. Książka.
Arcangelo - Pią 05 Mar, 2010

ok dzięki za rady, co do książki to już kupiłem i będę czekał na dostawę z Polski, myślę iż po waszych radach powinienem osiągnąć lepsze efekty
hijax_pl - Pią 05 Mar, 2010

Może prościej było by z wersją oryginalna?
Light: Science and Magic: An Introduction to Photographic Lighting

komor - Pią 05 Mar, 2010

Arcangelo, gdyby okazało się, że takie zdjęcie jak od producenta dałoby się zrobić kitowym szkłem i puszką klasy 450D to większość z nas na tym forum wyrzuciłaby swoje zabawki przez okno. Jednak coś jest w tym jak odwzorowuje detale obiektyw makro, nawet taki „zwykły” za dwa klocki :) a to jest niestety dopiero początek zabawy. Poza tym w tamto zdjęcie włożył też na pewno sporo pracy Pan Photoshop.
hijax_pl - Pon 08 Mar, 2010

Arcangelo, to może tu uzyskasz trochę ciekawych informacji? http://vimeo.com/9941074
Usjwo - Pon 08 Mar, 2010

hijax_pl Poczatek zapachnial Adamem Slodowym :mrgreen: . Dobry przyklad, pokazuje keirunek gdzie szukac rozwiazania, bo nawet po obejrzeniu trzeb miec ogromne doswiadczenie zeby zrobic cos podobnego (no chyba ze rzniemy na zywca). Dla goscia bez doswiadczenia czas trzeba przemnozyc przez 10 i mamy roboty na pol miesiaca.

[ Dodano: Pon 08 Mar, 2010 14:53 ]
Obejrzalem jeszcze inne filmy, ten Lee Morris to faktycznie Adam Sklodowy :mrgreen:
Arcangelo jak juz bedziesz potrafil zrobic to zdjecie w cigu 10 godzin, to bedziesz mogl pozwolic sobie na to http://vimeo.com/9920625 :mrgreen:
No i podstawowy problem gosciu uzywa Nikona :wink:
hijax_pl dzieki za link, zycie od razu stalo sie przyjemniejsze :grin:

hijax_pl - Pon 08 Mar, 2010

Usjwo, może i Adam S ;) ale przynajmniej widać ze na początku jest zamysł, później długo długo układanki różne a na końcu pstryk ;)

Polecam raz po raz zaglądać na stronkę http://fstoppers.com/

Arcangelo - Pią 26 Mar, 2010

Dzięki wszystkim za porady, ogólnie trochę się pobawiłem z ustawieniami oświetlenia, oraz dostałem nowy obiektyw Tamron SP AF60mm F/2 Di II LD [IF] MACRO1:1 (Model G005), zdjęcia już są dużo lepsze, a z resztą sami oceńcie



Jestem ciekaw waszej oceny

komor - Pią 26 Mar, 2010

No różnica jest :) Setka makro Canona była za droga czy jakieś inne czynniki miały wpływ na wybór Tamrona?
SlawGaw - Pią 26 Mar, 2010

Arcangelo, nadal kontury zegarka zlewają się z bielą tła, szczególnie z prawej strony.
Arcangelo - Pią 26 Mar, 2010

Ogólnie to zastanawiałem się jeszcze nad tym Canon EF 100mm F2.8 L IS USM Macro, lecz nie mogłem sobie pozwolić na ten obiektyw ze względu na brak miejsca, tzn przy takim obiektywie bym musiał aparat odsunąć znacznie dalej od obiektu a nie mam na to miejsca, box do zjęć jakim dysponuje zajmuje powiedzmy 1m i na razie na więcej miejsca nie mam co liczyć więc szukałem obiektywu max 60mm i wyszukałem iż ten Tamron ma dobre opinie więc jest.
Co do zlewania się kontur zegarka z bielą tła to już się tym nie będę przejmował, może jak w sierpniu zaprojektuje całkowiecie własny box do takich zdjęć to inaczej rozwiążę oświetlenie i wtedy spróbuje uzyskać jeszcze lepsze zdjęcia, na razie jakość jaka jest, mnie zadowala. Ten box został zakupiony u angielskiej firmy a ja go dostosowywałem do moich potrzeb aż doszedłem do takich efektów, wszystko jest prowizorką.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group