|
forum.optyczne.pl
|
 |
Inne akcesoria fotograficzne - Problem z kartą memory stick pro duo.4gb
jaguar81 - Wto 09 Mar, 2010 Temat postu: Problem z kartą memory stick pro duo.4gb witam
Niedawno kupiłem aparat sony TX7 wraz z kartą memory stick pro duo mark2 8GB.
mam problem, a mianowicie w komputerze pokazuje mi, że pojemność to 4gb(trochę mniej, ale to norma,system dwójkowy jak się nie mylę).wyczytałem gdzieś na forum, że to być może przez stary komp, który czyta karty max.do 4gb(i tak pokazuje).więc nie przejmowałem się.
zapełniłem kartę zdjęciami i filmami,zrzuciłem i.... problem jest niecałe 4gb.
opróżniłem kartę i na tym aparacie pokazuje mi, że mogę nagrać
28minut w avchd 17m FH i 53minut w avchd 9m HQ.
jestem laikiem, ale wygląda na to, że ta karta ma rzeczywiście 4gb.
chyba, że robię coś nie tak.pomóżcie jak sprawdzić definitywnie jaką pojemność ma ta karta i czy to możliwe, żeby sony tak przekłamało?
albo ktoś dał naklejkę 8gb na karte 4gb
edmun - Wto 09 Mar, 2010
sprawdź w aparacie w menu formatowania karty (czy pokazuje ile ma mb)
jeśli tam nie ma, sprawdź na czytniku który obsługuje większe karty
pro_fill - Wto 09 Mar, 2010
doczytuję się informacji [może się mylę], że w opcjach wideo pokazuje ci, że nagrasz film o max. 4 GB.
moje informacje są takie, że aparatem nie nagrasz materiału filmowego o pojemności większej niż 4 GB
pojemność jaką widzi ci system w komputerze to inna sprawa
lupo57 - Wto 09 Mar, 2010
każda karta prawie tak ma, jeśli ma pojemność 4GB, to rzeczywista pojemność jest trochę mniejsza np.3,9GB (pendrivy tez tak maja, sprawdźcie sobie we właściwościach )
lama - Wto 09 Mar, 2010
Spróbuj sformatować kartę używając systemu plików FAT32. FAT nie obsługuje woluminów większych niż 4GB, może w tym tkwi problem.
edmun - Wto 09 Mar, 2010
lama, niestety mylisz się.