forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nikon d5000 czy Canon PowerShot SX1 IS ???

katherina - Czw 11 Mar, 2010
Temat postu: Nikon d5000 czy Canon PowerShot SX1 IS ???
Witam,
jestem totalną amatorką, zaczynającą dopiero bawić się w fotografowanie. Chciałabym kupić dobry aparat jednak od kilku dni zastanawiam się czy wybrać kompakt czy jednak lustrzankę. Dodam, że robiłam już kiedyś zdjęcia lustrzanką ale z racji tego, że nie był to mój sprzęt nie wgłębiałam się zbytnio w funkcje i ustawienia.
Najpierw wybierałam pomiędzy sprzętami: Panasonic DMC- FZ38 a Canon Powershot SX 1 IS, jednak zaczęłam zastanawiać się nad lustrzanką Nikon d5000, gdyż różnica w cenie pomiędzy nim a Canonem jest niewielka, a lustrzankę jeśli kiedyś w przyszłości będę chciała mogę rozbudować, zaś kupując nawet najlepszy kompakt mam już drogę zamkniętą.
Co o tym myślicie i co mi radzicie???
No i jeśli lustrzankę to z 18-105mm VR czy 18-55mm VR???
Będę wdzięczna za pomoc.

hijax_pl - Czw 11 Mar, 2010

Po pierwsze Panasonic DMC- FZ38 to bardzo solidny sprzęt i mogę go z czystym sercem polecić. Nawet jak Ci przestanie wystarczać kiedyś - zawsze może pozostać jako zapasowy aparat - prościej go zabrać w teren, wycieczkę itp.

Jeśli zaś chodzi o D5000 - to bardzo porządna lustrzanka, może ergonomia używania nie jest na najwyższym poziomie, ale obrazowanie, właściwości matrycy jak na tą klasę sprzętu są wręcz wzorowe. A jeśli chodzi o obiektyw - polecam 18-105VR. To bardzo uniwersalne i zarazem ostre szkło kitowe.

Dziękuję za radę :) pozdrawiam
darekk - Czw 11 Mar, 2010

Też polecam d5000, to już jest CMOS, duży wyświetlacz 2,7'', lekki w sam raz dla Kobiet.
Co najważniejsze nie ogranicza Cię optycznie, możesz podłączyć do niego: szeroki kąt, rybkę, teleobiektyw, makro, jasne stałki itd.

HIJAX, o co chodzi z tą ergonomią używania nie na najwyższym poziomie?

darekk napisał/a:

HIJAX, o co chodzi z tą ergonomią używania nie na najwyższym poziomie?