|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe lustrzanki - Zmiana matówki w C7D
Marek Ambroziak - Sob 13 Mar, 2010 Temat postu: Zmiana matówki w C7D Witam wszystkich. Z racji tego, że jestem tu pierwszy raz pozdrawiam wszystkich. Najpierw się przedstawię. Mam na imię Marek i mam 52 lata, a fotografuję od 35 lat. Posiadam w tej chwili EOSa 7D i dwa obiektywy jak w stopce, 430exII, Vanguarda Altę 263at plus komplet filtrów. Jestem fotoamatorem starej daty wychowanym na sprzęcie analogowym i dlatego nie specjalnie lubię AF. Zwykle fotografuję z wyłączoną automatyką na manualu dla focusa, a to dlatego gdyż lubię mieć pełną kontrolę nad kadrem i GO. Dlatego aby ułatwić sobie życie postanowiłem wymienić matówkę w swoim C7D. Na pewno znacie adres http://www.focusingscreen.com można tam kupić różnego typu matówki. W związku z powyższym mam dwa pytania: czy ktoś z forumowiczów już tam coś kupował - na ile to solidna firma oraz jaką matówkę radzicie kupić (myślałem o mikrorastrze typ Ec lub K3). Jeszcze jedno pytanie na koniec, już dłuższy czas chodzi za mną stałe ognisko o świetle 1.2-1.4 i f:50 w cenie do max 4000, co radzicie kupić. Czy Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM będzie dobrym wyborem, czy lepiej kupić coś innego. Zależy mi przede wszystkim na ostrej kresce bez dużych wad.
bacruk - Sob 13 Mar, 2010
Marek Ambroziak, z tego co się orientuje C nie przewidział w 7d możliwości wymiany matówki. Wymieniałem w 1000d na matówkę z klinem niewiadomego pochodzenia od znajomego. Wymagała przeróbki i efekt był taki sobie.
Pewnie w 7d da się analogicznie jak pokazano tutaj http://www.focusingscreen.com/work/400den.htm
Do 50d można kupić dedykowaną canonowską afs która od biedy wystarcza ale nie wiem czy jej wymiary będą odpowiednie do 7d. Dla FF Canona jest większy wybór, tylko jak wyżej?
Jednym słowem sprawa może być kłopotliwa.
Może ktoś będzie miał bogatsze doświadczenia i będzie w stanie więcej podpowiedzieć
papatki - Sob 13 Mar, 2010