|
forum.optyczne.pl
|
 |
Warsztat foto, literatura, teoria, art - Wykonywanie wirtualnych wycieczek
kiler129 - Wto 16 Mar, 2010 Temat postu: Wykonywanie wirtualnych wycieczek Witajcie!
Moja szkoła stara się urozmaicić swoje multimedialne podejście do nauki. Kolejnym z pomysłów jest wykonanie wirtualnej wycieczki po budynku.
Starałem się poszukać jakiś informacji na zagranicznych stronach ale po za komercyjnymi ofertami nie znalazłem nic wartego zainteresowania. Domyślam się jednak że będzie konieczne zrobienie kilkunastu panoram sferycznych i poskładania tego w całość.
Ktoś ma pomysł w czym? Same panoramy sferyczne nie są dla mnie jakimś szczególnym problemem jeśli chodzi o wykonanie ale poskładanie tego w coś po czym można "chodzić" już tak.
Mile widziany soft na maca.
hijax_pl - Wto 16 Mar, 2010
Szukaj po necie "hot spots"
Takie wirtualne wycieczki to kwestia przeglądarek, które po kliknięciu w odpowiednie miejsce po prostu.. zmienią na inną panoramę
sigmiarz - Sro 17 Mar, 2010
można takie panoramy składać we flashu, bibliotek do tego jest przynajmniej kilka, a interakcja we flashu problemem duzym nie jest. np. http://professionalpaperv...mating-uvtdata/
kiler129 - Sro 17 Mar, 2010
Tylko problemem jest znaleźć dobrą przeglądarkę panoram która jednocześnie potrafi poskładać to w wirtualny spacer.
Co do rozwiązania z Flashem - jest on dość drogim softem. Nawet gdyby użyć wersji trial to i tak czas nauki nie jest współmierny do efektów
Znalazłem program Pano2VR ale w wersji trial zostawia co 2cm wielki napis reklamowy.
komor - Pią 19 Mar, 2010
kiler129, na maku wirtualne wycieczki w sensie przechodzenia między panoramami masz zaimplementowane w systemowym QuickTime VR. Na stronie www.apple.com/quicktime/technologies/qtvr znajdziesz trochę informacji, w tym listę narzędzi. Zaletą jest to, że są także narzędzia darmowe, wadą to, że użycie QTVR nadal chyba wymaga zainstalowania pakietu Quicktime w przypadku systemu Windows. Chyba że jest soft, który panoramy QTVR zaszywa we Flashu, ale dawno nie sprawdzałem, nie wiem.
|
|