|   | 
								forum.optyczne.pl
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Serwis sprzętu i usterki - Serwis kazał mi zapłacić za stabilizator obrazu. Pomocy. 
						
												 Stabros - Wto 23 Mar, 2010 Temat postu: Serwis kazał mi zapłacić za stabilizator obrazu. Pomocy. Mój A300 zaczął robić zdjęcia przesunięte w stosunku do tego co widziałem w wizjerze. Oddałem aparat do serwisu a oni stwierdzili że uszkodzenie jest z mojej winy i kazali mi zapłacić za naprawę 670 zł. Aparatu nie rozkręcałem ani nigdy nim nie uderzyłem. pomyślałem sobie że opinia serwisu jest jak wyrocznia i grzecznie zapłaciłem aby mieć dobry sprzęt, chociaż mam wykupioną gwarancję Extra.
 
Minęło jednak kilka miesięcy a mój kolega - posiadacz A200 - chwali mi się że jego sprzęt robi dokładnie tak samo jak mój. Poleciłem więc mu serwis ale z przestrogą aby szykował kasę mimo tego że ma gwarancję. Oddał aparat do serwisu i co ciekawe naprawili mu w ramach gwarancji. Pan sprzedawca (przyjmujący zgłoszenie) wyraził nawet opinię że "te modele to tak mają" ale po naprawie problem się już nie powtórzy. Krew mnie zalała gdy to usłyszałem i postanowiłem że zawalczę z serwisem i zażądam weryfikacji mojej sprawy no i oczywiście zwrotu kasy. Tym bardziej że jak teraz się zastanowię to nie wiem co było podstawą stwierdzenia że uszkodzenie jest moją winą i nie podlega gwarancji.
 
 
Proszę o wasze opinie w powyższym temacie.
 
Czy mieliście takie problemy z "tymi modelami"?
 
Czy myślicie że mam szansę na weryfikację tego co stwierdził serwis?
												 krisv740 - Sro 24 Mar, 2010
  warto spróbować...
 
szanse masz...
 
weź potwierdzenie naprawy gwarancyjnej od kolegi.
												 ghost - Sro 24 Mar, 2010
  na canon board też założyłeś wątek?   
 
 
serwis nie odrzuca wszystkich napraw stapilizatora, tylko te przy których jest wskazanie że uszkodzenie wynika z uderzenia. trzeba było wtedy walczyć. teraz bez uszkodzonej części - jak podważysz ich ekspertyzę?
												 Sunders - Sro 24 Mar, 2010
 
  	  | ghost napisał/a: | 	 		  |  teraz bez uszkodzonej części - jak podważysz ich ekspertyzę? | 	  ghost, czy serwis nie powinien oddać uszkodzonej części?
												 Stabros - Sro 24 Mar, 2010
  Wiem że szanse są małe ale spróbuję.
 
 
Zależy mi na informacji czy mieliście z tym problem bo jeśli się okaże że jest to sprawa nagminna to na pewno nie odpuszczę a jeśli nie to bardziej delikatnie będę "dyskutował z serwisem".
												 SlawGaw - Sro 24 Mar, 2010
  Stabros, mój znajomy miał podobny problem z A100, jednak w jego przypadku różnica między tym co w wizjerze a tym co na zdjęciu powstała na skutek czyszczenia matrycy w przygodnym zakładzie fotograficznym. Przed czyszczeniem było ok, po obraz przesunięty, a zauważone zostało to dopiero po jakimś czasie gdyż stabilizacja stała się nieskuteczna. Zastanawiam się czy oni tam przypadkiem nie czyścili matrycy na BULB zamiast wybrać odpowiednią funkcję z menu, może nie potrafili jej znaleźć.
 
Niekoniecznie więc takie zjawisko powstaje tylko przy uderzeniach, nie zawsze jest "wadą wrodzoną" i serwis ma prawo mieć podejrzenia, jeśli w twoim przypadku dodatkowo okazało się że była uszkodzona stabilizacja, to z pewnością to była twoja wina, jeśli nie, no to cóż, już po, mz w tej chwili to marne szanse na zwrot kasy.
												 
					 | 
				 
			 
		 |