forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Wybór lustrzanki padł na alfe 500. Jaki obiektyw do 1000 zł?

irmusiqa - Nie 28 Mar, 2010
Temat postu: Wybór lustrzanki padł na alfe 500. Jaki obiektyw do 1000 zł?
Chcę robić zdjęcia na zawodach jeździeckich, i ogólnie koniom. Nie profesjonalnie, dla siebie. Dlatego potrzebuje jakiegoś większego zooma.
Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw wybór lustrzanki padł na alfe500. Cena całości ma nie przekroczyć za mocno 3 tys. Więc jaki obiektyw mi poradzicie? do 1000 zł?

mavierk - Nie 28 Mar, 2010

Sigma 70-300 APO? :)
irmusiqa - Nie 28 Mar, 2010

mavierk, a jak u niej wygląda z AF ? Nie będzie za wolny? Nie lepszy Tamron?
Sunders - Nie 28 Mar, 2010

irmusiqa napisał/a:
jak u niej wygląda z AF ? Nie będzie za wolny? Nie lepszy Tamron?

irmusiqa, w obu AF jest kiepski.

irmusiqa - Nie 28 Mar, 2010

Hmm..

Ale alfa 500 + 70-300 na zawody i tak mi się wydaję lepszym rozwiązaniem niż d5000 z kitem 18-105...

Sunders - Nie 28 Mar, 2010

Lepszy jest d5000 z 70-300VR.
irmusiqa - Nie 28 Mar, 2010

Tylko, że na takowego nie stać.

A sony 55-200? Może w nim AF jest troche lepszy..?

Sunders - Nie 28 Mar, 2010

AF w sony 55-200 jest trochę lepszy niż w tamronie 70-300, ale żaden z nich nie będzie dobry do tego typu zdjęć. Potrzebujesz szybkiego celnego AF.
Czy bierzesz pod uwagę sprzęt używany?

Marian - Nie 28 Mar, 2010

Szybki AF na zawody jeździeckie jest potrzebny?
Ludzie zlitujcie się, czy ten szybki AF to już na "mózg ludziom padł".

Sunders - Nie 28 Mar, 2010

Marian, masz jakąś propozycję na te zawody?
hijax_pl - Nie 28 Mar, 2010

A nie lepiej jakąś hybrydę z jakimś megazoooooomem?
Głębia ostrości będzie potężna, ale dzięki temu AF może by wolny i niedokładny ;)

irmusiqa - Nie 28 Mar, 2010

http://static.mojvideo.co.../1680/44393.jpg
To jest jakieś beznadziejne zdjęcie, ale np. takie momenty mam zamiar wychwytywać.
Zatrzymanie z pełnego galopu, trzeba złapać największe podstawienie konia, to są dosłownie chwile.

Sunders - Nie 28 Mar, 2010

hijax_pl napisał/a:
jakąś hybrydę z jakimś megazoooooomem

To ma chyba większy sens niż a500 z tamronem 70-300 :smile:

irmusiqa - Nie 28 Mar, 2010

Nie no... ja chce lustrzankę...
Oprócz zawodów które trwają od czerwca do września, będą także inne sytuacje w których będę ten aparat używać. I wtedy nie będzie mi potrzebny mega zoom.

Sunders - Nie 28 Mar, 2010

irmusiqa napisał/a:
ja chce lustrzankę...

Czy może być używana?

irmusiqa - Nie 28 Mar, 2010

Nie brałam tego pod uwagę, nigdy nie kupowałam używanego sprzętu tego typu więc wolałabym nie..
Nikon d5000 z kitem 18-105 czy alfa 500 z sony 55-200 albo sigmą apo 70-300...
I błagam, nie piszcie że nikkor 70-300 VR bo mnie nie stać..
Przepraszam, że tak marudzę..

Marian - Nie 28 Mar, 2010

Za 2934 masz w Fotojokerze A500 plus dwa obiektywy 18-55 i 55-200, i to ci wystarczy. Mieścisz się w 3000 zł.
Sunders - Nie 28 Mar, 2010

irmusiqa, z jakiej odległości planujesz robić te zdjęcia?
Szninkiel - Nie 28 Mar, 2010

Uwielbiam takie wątki :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
irmusiqa - Nie 28 Mar, 2010

hale na zawodach mają z reguły ok 30x80, 40-100m, coś w ten deseń.
A ja będę stać przy barierkach. Więc w zależności od tego w którym miejscu będzie akurat koń z zawodnikiem.

Szninkiel - Nie 28 Mar, 2010

irmusiqa napisał/a:
hale na zawodach mają z reguły ok 30x80


Jak hala to moze pojawic sie problem braku swiatla.... kon w ruchu? ISO >1600 f2,8?

Sunders - Nie 28 Mar, 2010

Z podanych przez Ciebie wybrałbym a500 z sigmą 70-300APO.
Od siebie zaproponowałbym Ci rozważenie canona 450d lub 500d z obiektywem canon 55-250IS.
Szninkiel ma rację jak zawody są w hali, to może Ci brakować światła, ale za 3000pln nie kupisz nowych teleobiektywu o jasności 2,8 i puszki.

irmusiqa - Nie 28 Mar, 2010

Może się pojawić, ale niekoniecznie.. Jeżeli jest słoneczny dzień to akurat na "naszych" halach bardzo dużo światła wpada do środka.
No i dużo konkurencji odbywa się też na zewnatrz, na otwartych arenach, wtedy nie będzie problemu ze światłem. No ale fakt, faktem, zdarza się, że ciemno jest..

Sunders - Nie 28 Mar, 2010

Tamron 70-200/2,8 to wydatek conajmniej 2600pln.
irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

nie, to zdecydowanie nie na moją kieszeń..
Ja chce poznać najlepszą alternatywę za ok 3000 zł. lub trochę ponad.
Wiem, że wymagania są duże a pieniędzy mało, wiem, że każdy zestaw ma jakieś swoje wady, dlatego po prostu chce wiedzieć jaka wersja według was jest opcjonalnie najlepsza.. i pamiętajcie, ze dla totalnego amatora..

Sunders - Pon 29 Mar, 2010

http://www.electromarket....N_450D,587.html
+
http://www.fotobasia.pl/p...0mm-f-4-5-6-is/

irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

canon 450 z 18-55 i 50-250 lepszy niż nikon d5000 z 18-55 i 55-200 albo alfa 500 z sony 55-200?

[ Dodano: Pon 29 Mar, 2010 01:02 ]
A jeżeli zrobię wszystko żeby mieć nikona d5000 z 15-55 i tym waszym 70-300 VR? To wtedy ta wersja wygrywa?
Bo własnie się dowiedziałam, ze mogłabym z pewną pomocą finansową własnie tak zrobić..

Malcolm_X - Pon 29 Mar, 2010

nie wiem jaki sony 500 ma AF-C, pewnie nie najlepsze, jak na body z półki amatorskiej. Na 10 zdjęć 4 będą ostre. Najlepszym rozwiązaniem byłby 40D + 55-250 ISmm
irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

Ten 55-250 jest fajny z tego co czytam i widzę, ale na 40d? on jest drogi..
sampler - Pon 29 Mar, 2010

Malcolm_X napisał/a:
nie wiem jaki sony 500 ma AF-C, pewnie nie najlepsze, jak na body z półki amatorskiej. Na 10 zdjęć 4 będą ostre. Najlepszym rozwiązaniem byłby 40D + 55-250 ISmm

idz do sklepu i sprawdz a nie snujesz jakies tezy. AF w serii 5xx jest znacznie poprawiony w stosunku do 2 i 3xx

Sunders - Pon 29 Mar, 2010

irmusiqa napisał/a:
canon 450 z 18-55 i 50-250 lepszy niż nikon d5000 z 18-55 i 55-200 albo alfa 500 z sony 55-200?

Moim zdaniem tak.
irmusiqa napisał/a:
jeżeli zrobię wszystko żeby mieć nikona d5000 z 15-55 i tym waszym 70-300 VR? To wtedy ta wersja wygrywa?
Bo własnie się dowiedziałam, ze mogłabym z pewną pomocą finansową własnie tak zrobić.

Jeżeli to ma być d5000+18-55VR+70-300VR-to najlepszy wariant z tych które wymieniłaś.

Szninkiel - Pon 29 Mar, 2010

irmusiqa napisał/a:
ale na 40d? on jest drogi..


Na inne też pasuje :) ))))

irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

Ok, już więcej nie marudze, kupuje nikona d5000 z 18-55 i 30-700
koniec tematu.

Marian - Pon 29 Mar, 2010

Alfa 500 z dwoma obiektywami za mniej niż 3000 to najlepszy wybór, i możesz sobie darować resztę rozważań.
Albo alfa 500, albo zrezygnowanie z lustrzanki. Taki masz wybór.
Pamiętaj że te 3000 to za mało aby wchodzić w " wydatkową studnię bez dna" jaką jest lustrzanka i sprzęt do niej.

irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

przecież nikon d500 18-55 + 70-300 przekracza znacznie 3 tyś. I powiedziałam już, że to przeżyje. Zorientowałam się co nie co i myślę, że warto będzie przekroczyć kwotę 3 tys dla tego zestawu., ten 70-300 wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem na zawody za tą cenę.
Marian - Pon 29 Mar, 2010

Nie znałem twojej decyzji w momencie gdy pisałem mój post, dlatego teraz dopiero powstrzymuję się od uwag, skoro sprawa jest już przesądzona.
irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

Nie jest ostatecznie, bo jeszcze go nie zamówiłam.
Nadal myślę..

Marian - Pon 29 Mar, 2010

Koń to tak duże "bydlę", że 200 mm (czyli efektywne 300 mm na matrycy APS-C) w zupełności powinno ci wystarczyć.
Ja tam wychodzę z założenia, że nie warto nastawiać się na szukanie jakiejś pośredniej optyki (za "pośrednie" pieniądze) bo Sonowskie podstawowe obiektywy będą dawały podobną jakość. A więc po co przepłacać? Jeśli zaś cię nie zadowoli, to będziesz musiała się oglądać za czymś znacznie lepszym od "pośrednich" obiektywów, więc też po co za nie płacić, aby potem wymieniać?

sampler - Pon 29 Mar, 2010

irmusiqa napisał/a:
przecież nikon d500 18-55 + 70-300 przekracza znacznie 3 tyś. I powiedziałam już, że to przeżyje. Zorientowałam się co nie co i myślę, że warto będzie przekroczyć kwotę 3 tys dla tego zestawu., ten 70-300 wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem na zawody za tą cenę.


a czytalas artykul ktory Ci przytoczylem? 70-300 ma taka zalete ze ma silnik na ultradzwiekach. Ale jasnosc dalej kiepsciutka. Miej swiadomosc ze takim sprzetem porzadnych zdjec w jakiejs ciemnej hali nie zrobisz.
Druga sprawa to jak kupisz D5000 to masz tez ograniczony dostep do stalek. Bedziesz miala do dyspozycji 50 mm f1.4 za 1200 zl, za 1800 bedzie 85 mm f3.5 wiec juz troche ciemno. O 85 jasniejszych lepiej nie bede wspominal bo cena jest znaaacznie wieksza.

irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

Moją pasją są już konie i zawody. Trenuje, jeżdżę, startuje, idzie na to kupe kasy.
Ten aparat ma być jakby dodatkiem na zawodach, a nie priorytetem. Nie mam zamiaru wymieniać w najbliższej przyszłości szkieł. Chce mieć jeden podstawowy obiektyw, którego będę używać w domu czy na imprezach i jeden z większym zoomem.
Jestem amatorem, totalnym, nie mam takich dużych wymagań.
A w hali nie jest wcale tak bardzo ciemno.. Jeśli jest słonce na dworze to do hali dostaje się baaaaaardzo dużo światła. Jeżeli jest ciemno na dworze to gorzej. Ale bardzo dużo konkurencji rozgrywa się też na zewnątrz. .

hijax_pl - Pon 29 Mar, 2010

sampler napisał/a:
za 1800 bedzie 85 mm f3.5 wiec juz troche ciemno.

A co to za stalka? :shock:

P_M_ - Pon 29 Mar, 2010

hijax_pl napisał/a:
sampler napisał/a:
za 1800 bedzie 85 mm f3.5 wiec juz troche ciemno.

A co to za stalka? :shock:

Ta do makro, ktorej nikt nie chce kupowac. Na forum nikona do tej pory nikt nie wrzucil sampli. Poroniona cena za szklo DX.

Wszyscy czekaja na sigme 85/1.4 HSM albo kupuja szklo klasy 70-200/2.8. To dobra inwestycja.

irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

Ale to jest inwestycja za 3000 zł !!.......................................
sampler - Pon 29 Mar, 2010

fakt nawet nie zwrocilem uwagi ze to jest makro. To co mozna podpiac rozsadnego z nikkora powyzej 50mm do D5000?
irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

O matko.. wiem jeszcze mniej niż wiedziałam na początku.

Mam ponad 3 tys. NIE BEDE kupowac INNEGO obiektywu w najbliższej przyszłości.
Chce mieć w miare przyzwoity zestaw na teraz.

D5000 z 18-55 i 30-700
Czy alfę 500 z jakimś, nie mam pojęcia jakim.

Albo tak jak mówiliście Canon 450d + 18-55 i 50-250 chociaż tutaj jedynie ten obiektyw 50-250 mi się podoba.

ok, może są porównywalne i może żaden nie jest wystarczająco dobry, no ale któryś chce w końcu kupić..

hijax_pl - Pon 29 Mar, 2010

nowego samyanga 85/1.4 ;) :D
Marian - Pon 29 Mar, 2010

A Alfę500 z 18-55 oraz 55-200 za 2900-3000 zł nie bierzesz pod uwagę?
Przecież ten zestaw w Fotojokerze spełnia twe oczekiwania?

irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

No spełnia, ale czy d5000 z 70-300 nie jest lepszy.....

[ Dodano: Pon 29 Mar, 2010 14:18 ]
Hijax, przecież to Ty mnie tak namawiałeś do zbierania na 70-300 VR ...

Marian - Pon 29 Mar, 2010

Źle postawione pytanie.
irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

No to inaczej, czy sony 55-200 jest porównywalny do nikkora 70-300 VR ? Szybkość i ostrość AF? celnosć?
Marian - Pon 29 Mar, 2010

Nie bój się, konia AF Sony 500 ci też równie celnie złapie.
irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

http://www.pecphoto.com/g...6/KOZERKI+2006/

Nie powiem, że nie mam wątpliwości co do tego sony 55-200..
Przeglądnij zdjęcia w linku.

Marian - Pon 29 Mar, 2010

Są o małej rozdzielczości. Jest ich za dużo. Masz jakieś konkretne na myśli? Kilka obejrzałem i nic mi się w oczy złego nie rzuciło.
hijax_pl - Pon 29 Mar, 2010

irmusiqa napisał/a:
Hijax, przecież to Ty mnie tak namawiałeś do zbierania na 70-300 VR ...

Zgadza się. Nadal uważam, że to świetny obiektyw w bardzo dobrej cenie.

55-200 nie bawiłem się (nie ten system), ale 70-300VR mam i cóż mogę powiedzieć: do fotografowania na wolnym powietrzu - super sprawa. Do hali - ciemne. Ale pamiętaj, że niezależnie od tego czy wybierzesz nikkora, tamrona, sony czy sigme - jeśli to będzie ciemne szkło będziesz miała te same problemy. I nie pomoże VR/IS/OS/VC

Skoro w tych halach nie jest ciemno (tylko na jakiej podstawie tak mówisz?) to musisz wziąć pod uwagę, z VR wsumie nie skorzystasz za bardzo bo czas naświetlania powinien być około 1/300s (mniej nie ma sensu - przecież konie będą w ruchu ;) ), przysłona f/5,6, ISO800 - to daje ekspozycję ok 11-12EV. Trudno to porównać do hali ;)

irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

http://www.ranch.pl/galle...,0,0,hala.html#

Hijax, taką hale mam u siebie w stajni, na takiej będe robić zdjecia na treningach. Zobacz proszę.

Na takiej hali odbywają się najbardziej widowiskowe zawody:
http://www.pecphoto.com/g...SKI+4+SPINS+II/


Co myslisz?

Marian - Pon 29 Mar, 2010

Myślisz że 18-55 to do koni ci się nie przyda? Do koni lepiej mieć dwa, niż jeden długi zaczynający się od 105 mm efektywnej ogniskowej.
irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

No ale ja będę miała dwa! ten podstawowy mi jest bez dwóch zdań potrzebny, chociazby do domu czy na imprezy.
Chce d5000 z 18-55 i 70-300 albo sony a500 z 18-55 i 52-200

Marian - Pon 29 Mar, 2010

Sony daje ci jeszcze najlepsze na rynku LV. Jeśli ci ono nieprzydatne to z Sony możesz wybrać jeszcze tańszy model bez LV. Różnica w cenie będzie większa.
Ten d5000 ma też wady, ale może te opisane nie mają dla ciebie znaczenia.
Jest różnica w cenie między oboma zestawami ale także ich wadami.
Myślę że nie zauważysz różnicy na zdjęciach z obu, jeśli nie będziesz robić dużych odbitek.

irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

Mam kase na 70-300.. Nadal jestem bardziej skłonna, żeby jego kupić..
Chociaż nie jestem jeszcze nadal w 100% pewna.

Hijax, jak obczaisz te linki do hal, na których będę robić zdjęcia, to powiedz mi proszę jak według Ciebie sobie na nich poradzi 70-300

Szninkiel - Pon 29 Mar, 2010

Takich postów może być jeszcze z 1000 :-) w tym wątku
...w sumie Canon 450D czy Nikon D5000? A który pasek na szyje Ci się lepiej podoba ;-)

Co nie wybierzesz - będzie dobrze! :cool:

hijax_pl - Pon 29 Mar, 2010

irmusiqa, ta hala co pokazałaś to bardziej ... namiot ;)

Np zdjęcie: http://www.ranch.pl/files...90921123802.jpg
Czym zrobione: D3 + 70-200/2.8

Jak? f/2.8, 1/3200 i ISO640 - a to daje 12EV. Patrząc na oko co się dzieje na zewnątrz namiotu - "w hali" jest około 4EV ciemniej niż na zewnątrz.
Taką samą ekspozycję uzyskasz też ustawiając f/5.6, 1/640s i ISO800. Oczywiści głębia ostrości będzie inna, ale nie będzie tak źle ;)

SlawGaw - Pon 29 Mar, 2010

Przeczytałem wszystkie posty w tym temacie i nasunęło mi się parę refleksji, pierwsza jest taka że bez względu na to co kupi irmusiqa, nie będzie w pełni zadowolona, z takim budżetem trzeba iść na kompromisy i te kompromisy dotyczyć będą głównie jasności obiektywu długiego. Body Nikona oferuje filmiki a Sony A500 ma tryb 7 kl/s który mino swoich ograniczeń daje się kreatywnie wykorzystać w takich sytuacjach.
Obawy o AF-C w Sony są bezpodstawne, działa on zadowalająco, o ile jest dobrze wysterowany AF w body (a to w Sony nie jest oczywiste). Optyka Sony 55-200 to jest to samo co Tamron 55-200, jednak Sony jest tu lepiej wykonane i jest zdecydowanie mniejszy rozrzut jakościowy między poszczególnymi egzemplarzami.

Sony A500 + Sigma 70-300 Apo to nie jest zły zestaw i od biedy mógłby wystarczyć, obawy mam tylko przed rozrzutem jakościowym Sigmy.

Nikon D5000 + 70-300 VR, dobry obiektyw i taki se aparat.

Nikon 4 kl/s a Sony 5 kl/s w porywach do 7 przewaga na rzecz Sony, czasem może być istotna, 70-300 VR duża przewaga Nikona (bo to dobry obiektyw) ale w zastosowaniach innych niż zdjęcia koni pod tym namiotem tam potrzeba jasności a tu ani Sony ani Nikon nie daje nam nic sensownego co zmieści się w budżecie.

Ja chciałbym A500 + 70-300 VR i jakimś kitem poniżej 3000 no ale tak się nie da :mrgreen:

sampler - Pon 29 Mar, 2010

Ale do sony moze podlaczyc tamrona 28-75 ze stalym swiatlem 2.8 co daje ekwiwalent 42-112 do hali wystarczy i bedzie miec stabilizacje czego nie bedzie miec w Nikonie D5000. Cena 1450 zl - rewelacja. Stalek do tego nikona tez tyle co kot naplakal.
Tak jak napisal SlawGlaw kupowanie zestawu tylko dlatego ze nikon ma tego 70-300 ktory do tych warunkow sie nie nada mija sie z celem.

No i nie piszcie dziewczynie ze ISO800 bedzie ok. Rozumiem zrobic kilka ekstremalnych fotek ale zasada jest taka ze im mniejsze ISO tym lepiej.

hijax_pl - Pon 29 Mar, 2010

sampler napisał/a:
Ale do sony moze podlaczyc tamrona 28-75 ze stalym swiatlem 2.8 co daje ekwiwalent 42-112 do hali wystarczy i bedzie miec stabilizacje czego nie bedzie miec w Nikonie D5000

1) Po co w tej hali stabilizacja? Myślisz o panoramowaniu?
2) Załóżmy że zdjęcie będzie robione z 20m, przy ogniskowej 75mm i aparacie APS-C kadr obejmie 6.4x4.3m - ciut szeroko

sampler napisał/a:
No i nie piszcie dziewczynie ze ISO800 bedzie ok.

No w Sony to masz rację - porażka ;)
W D5000 - jest spoko.

sampler napisał/a:
Rozumiem zrobic kilka ekstremalnych fotek ale zasada jest taka ze im mniejsze ISO tym lepiej.

A skąd ta zasada? Samochodem też ZAWSZE jeździsz 50km/h bo najmniej wtedy spala?

MC - Pon 29 Mar, 2010

hijax_pl, wybacz, ale piszesz (...).
Jeśli ktoś chce bardzo dobrej jakości i ogląda cropy 500% to praktycznie każdy aparat na iso 800 szumi.
Akurat nowe Alfy spisują się pod tym względem co najmniej tak samo dobrze jak Nikon. O ile nawet nie lepiej.

hijax_pl - Pon 29 Mar, 2010

MC napisał/a:
Jeśli ktoś chce bardzo dobrej jakości i ogląda cropy 500% to praktycznie każdy aparat na iso 800 szumi.

No ale ja.. ironizowałem :)
MC napisał/a:
Akurat nowe Alfy spisują się pod tym względem co najmniej tak samo dobrze jak Nikon. O ile nawet nie lepiej.

No ja nie mam takich spostrzeżeń..

sampler - Pon 29 Mar, 2010

hijax_pl: miales dluzej do dyspozycji A500 ? Bo akurat jak dla mnie D5000 to zadna rewelacja jesli chodzi o szumy. Coz matryca jest juz troche stara. Trzeba to powiedziec ale taki pentax, canon czy nawet znienawidzone przez niektorych sony maja lepsze iso. Oczywiscie sa to porownania dla szumofobow niewidoczne "golym okiem"

Czy na tamronie bedzie za szeroko owszem 112 to nie jest super ale ma za to swiatelko 2.8 za rozsadne pieniazki. Zreszta mozna sobie to szklo tez kupic do nikona jesli komus zalezy na marce. Ale trzeba pamietac o odpowiedniej wersji z wbudowanym napedem AF.

Co do stabilizacji lepiej miec niz nie miec.

irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

Wyszłam z domu na pół dnia, szczęśliwa, bo wychodząc zdecydowana na d5000 z 70-300, wracam i czytam wasza dyskusję. I połapać się nie mogę, nie ogarniam tego co tu piszecie.. Namieszaliście mi strasznie, nie wiem co mam zrobić ani co kupić.
Powtarzałam milion razy że nie stać mnie na jasny obiektyw. Dlatego poprosiłam, abyście poradzili mi coś z tego co zaproponowałam.......

hijax_pl - Pon 29 Mar, 2010

sampler napisał/a:
miales dluzej do dyspozycji A500 ?

Miałem.
sampler napisał/a:
Bo akurat jak dla mnie D5000 to zadna rewelacja jesli chodzi o szumy.

Naprawdę?
sampler napisał/a:
Trzeba to powiedziec ale taki pentax, canon czy nawet znienawidzone przez niektorych sony maja lepsze iso

Rozumiem że mówimy o JPGu ;) I o których to modelach mówimy?

Zresztą nie ma co czepiać się. Bez podniesienia ISO to raczej nie zrobisz zdjęcia w takim namiocie na rozsądnym czasie. Nawet ze szkłem f/2.8. A skoro jak sam zauważyłeś:
sampler napisał/a:
Oczywiscie sa to porownania dla szumofobow niewidoczne "golym okiem"

... to co za różnica który się kupi?

irmusiqa - Pon 29 Mar, 2010

To który mam kupić ?!?!?!?!?!

I weźcie pod uwagę, że jeździ się też na wolnym powietrzu, wyjeżdża na zielone łąki gdzie mamy SŁOŃCE, albo zawody na powietrzu..

Oczywiście na hali też... Ale mówicie, że da rade..

[ Dodano: Wto 30 Mar, 2010 00:17 ]
Ostateczne pytanie!
I koniec tej dyskusji bo już nie mam siły...

Nikon d5000 + 18-55 + 70-300 VR

Czy alfa 500 + 15-55+ Tamron 28-75/2.8

I weźcie pod uwagę, że tych zdjęć nie będę robiła TYLKO na hali !!!!
Jeszcze będą zawody na zewnątrz sesje z końmi na łące (na tym tez mi zależy!!)
Zdjęcia w parku z moim pięknym psem, widoki w cieplych krajach..

Błagam, już konkretnie... Chcę go jutro kupić.

[ Dodano: Wto 30 Mar, 2010 01:17 ]
Albo canon 500d z canonem EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS, który widzę, jest jasniejszy.

Marian - Wto 30 Mar, 2010

Chcesz jednoznacznej rady.
Kupuj Alfę z 18-55 i 55-200. Będzie taniej i będzie dobrze, jak na twoje amatorskie potrzeby. Jestem przekonany że te podstawowe Sony ci wystarczą.
A jeśli uznasz że musisz jednak mieć coś lepszego, to Sony ma jeszcze 70-300 G, no i jest jeszcze 70-400 jakby ci nawet tego 70-300 G było za mało.
Świat nie kończy się na 70-300VR Nikona.

sampler - Wto 30 Mar, 2010

irmusiqa: proponuje decyzje podjac tak. Czy chcesz miec dluga ogniskowa typu 200-250-300 mm ale ciemny obiektyw czy krotsza rzedu 112-120 mm ale znacznie jasniejsze?
Juz moze sie nie sugeruj marka bo w kazdej firmie sobie taki zestaw skonfigurujesz. Jedynie z Nikonem D5000 bedziesz musiala bardziej uwazac bo potrzebujesz wersje SP AF28-75mm Di (model A09NII). Majac 2.8 masz tez fajne rozmycie tla ze wzgledu na mala glebie ostrosci przy tym otworku.

hijax_pl: moim zdaniem i wielu innych jakosc zdjec z D5000 jest porownywalna z jakoscia wypluwana z A700. Natomiast seria A4x0 i A5x0 sa juz lepiej dopracowane pod tym wzgledem. Pentax k-x jest obecnie najlepiej dopracowana lustrzanka jesli chodzi o szumy ale ma inne wady. Canon 500D tez jest dobra opcja pod tym wzgledem.
A majac swiatlo 2.8 na pewno bedzie znacznie lepiej niz te 5.6 w 300. Moze bedzie trzeba uzyc i wyzszego ISO ale bedzie to conajmniej o rzad wielkosci nizej.

hijax_pl - Wto 30 Mar, 2010

sampler napisał/a:
moim zdaniem i wielu innych jakosc zdjec z D5000 jest porownywalna z jakoscia wypluwana z A700.

No to nic dziwnego skoro praktycznie to ten sam sensor: Sony IMX-038 (odmiana IMX-021 ze wsparciem LV/video) Nota bene to ten sam co w D90 i D300s :)
sampler napisał/a:
Natomiast seria A4x0 i A5x0 sa juz lepiej dopracowane pod tym wzgledem

Mają ciut nowszy sensor, wg specjalistów różnice są minimalne (dodatkowy stopień wzmocnienia analogowego). Według marketingowców to nowa "jakoś". Ten sam tym matrycy jest też w K-x ;)

Reszta - to co oceniasz - to czarna magia oprogramowania. Czego najlepszym przykładem jest...
sampler napisał/a:
Pentax k-x jest obecnie najlepiej dopracowana lustrzanka jesli chodzi o szumy

...oraz D3x i A900 (IMX-028) ;)

A jak ta magia wygląda w praktyce? Wzmacniacz analogowy umieszczony w matrycy używa się do głównych jednostek ISO. Aby uzyskać kroki mniejsze od 1EV, obraz z matrycy musi ulec przeanalizowaniu przez procesor obrazowy aby odpowiednio "zmanipulować" jasność. W zależności od tego jakie jest natywne wzmocnienie (a akurat to można szybko odczytać z wykresów DXO ;) ) możemy znaleźć optymalną wartość ISO, przy której najmniej nam grzebie procesor. Inne wartości (różne od natywnej) to kwestia odpowiedniego algorytmu sterującego matrycą i przetwarzającego dane z niej odczytane. Czyli ogólnie mówiąc: Bionz vs Expeed vs Prime ;)

Podsumowując: to nie matryca jest "dużo lepsza" w A500 tylko BIONZ ma lepsze algorytmy obsługi tej matrycy. A różnice są minimalne ;)

Sunders - Wto 30 Mar, 2010

hijax_pl napisał/a:
zdjęcie będzie robione z 20m, przy ogniskowej 75mm i aparacie APS-C kadr obejmie 6.4x4.3m - ciut szeroko

hijax_pl napisał/a:
Bez podniesienia ISO to raczej nie zrobisz zdjęcia w takim namiocie na rozsądnym czasie. Nawet ze szkłem f/2.8

To może canon 450d+canon 100/2,0USM byłby lepszym wyborem? Kadr nieco węższy a światła 2xwięcej. Można też spróbować współpracy z kenko TCx1,4 i będzie 200/2,8 :smile:

irmusiqa - Wto 30 Mar, 2010

Jeżeli chodzi o aparat to mi się najbardziej podoba d5000. No nie wiem, po prostu jakoś tak. Jest taki kochany, mały, lekki... Może czasem też skorzystam z fukncji Video.. No w sklepie zdecydowanie najbardziej mi przypasował..

jeżeli mam wybierać marka + ciemny obiektyw, to chce Nikona i koniec..

Ale piszecie, że potem będę miała gorzej z wyborem jasnego.. Więc nie wiem..

jeżeli miałabym kupić alfe czy coś, to i tak nie wiem jaki w końcu ten jasny obiektyw, ani za ile ani gdzie.. Więc chyba po prostu kupie tego Nikona i będę się modlić o dobre światło.

Sunders - Wto 30 Mar, 2010

irmusiqa napisał/a:
nie wiem jaki w końcu ten jasny obiektyw, ani za ile ani gdzie..

http://sklepfotograficzny.../EF-100-f2-USM/
:smile:

irmusiqa - Wto 30 Mar, 2010

no nie wiem..

A d5000 z 15-55, 70-300 i kiedyś Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD?

Sunders - Wto 30 Mar, 2010

irmusiqa, to jest jasny obiektyw ale stałoogniskowy. Pozwoli na niższe ISO.
irmusiqa - Wto 30 Mar, 2010

A jak ten canon wypada w porównaniu z Tamronem 28-75/2.8? Bo on ma stabilizacje wiec moglabym go dokupić do tego mojego nieszczęsnego d5000

[ Dodano: Wto 30 Mar, 2010 12:44 ]
I czy jak zamówię na stronie fotojokera i odbiorę w sklepie to będzie taniej niż jak kupie bezpośrednio ze sklepu?

hijax_pl - Wto 30 Mar, 2010

irmusiqa napisał/a:
I czy jak zamówię na stronie fotojokera i odbiorę w sklepie to będzie taniej niż jak kupie bezpośrednio ze sklepu?

Tak

irmusiqa - Wto 30 Mar, 2010

Hijax, a jak Kupie d5000 18-55, 70-300 i kiedyś tamrona 28-75/2.8 ze stabilizacją to będzie dobrze?

Chcę już zamawiać. ;D

hijax_pl - Wto 30 Mar, 2010

irmusiqa, nie ma tamrona 28-75 ze stabilizacją, choć być może kiedyś będzie. Jest za to wersja z silnikiem do korpusów Nikona (ma oznaczenie BIM). Ogólnie to bardzo fajny obiektyw dedykowany pod FF, więc na DX będziesz bardzo zadowolona. Wiem, bo mam taki (w wersji bez silnika)
irmusiqa - Wto 30 Mar, 2010

myślałam, o silniku napisałam stabilizacja. przepraszam

[ Dodano: Wto 30 Mar, 2010 12:57 ]
ok, zamawiam d5000 i moje dwa obiektywy, może kiedyś kupie tego tamrona.

Dziękuje wszystkim za rady i przepraszam, ze tak bardzo marudziłam i milion razy zmieniałam zdanie :D

[ Dodano: Wto 30 Mar, 2010 13:22 ]
zamówiony.

SlawGaw - Wto 30 Mar, 2010

irmusiqa napisał/a:
I czy jak zamówię na stronie fotojokera i odbiorę w sklepie to będzie taniej niż jak kupie bezpośrednio ze sklepu?

Za taką operację FJ ma opłatę i to chyba wyższą niż koszt dostawy do domu.

Sunders - Wto 30 Mar, 2010

SlawGaw napisał/a:
Za taką operację FJ ma opłatę i to chyba wyższą niż koszt dostawy do domu.

Dostawa kurierem do dmu 19,50pln, a odbiór w salonie 29,5pln.
irmusiqa napisał/a:
jak ten canon wypada w porównaniu z Tamronem 28-75/2.8? Bo on ma stabilizacje

Oba nie mają stabilizacji.Canon jest jaśniejszy, ma dłuższą/ale stałą ogniskową/ i USM/=szybki, cichy i dokładny AF/. O przewadze jakości optycznej nie napiszę, bo podobno stałek z zoomami się nie porównuje pod tym względem :smile: .

irmusiqa - Wto 30 Mar, 2010

A jak jest szybciej ? do salonu czy kurierem do domu?
Bo ja zamówiłam przed południem, do salonu.
Mam jakieś szanse, na to, żeby przyszło przed wielkanocą ? :(

Sunders - Wto 30 Mar, 2010

irmusiqa napisał/a:
jak jest szybciej ?

Bez róznicy.
irmusiqa napisał/a:
Mam jakieś szanse, na to, żeby przyszło przed wielkanocą ?

Czas dostawy 1 do 10 dni. Żeby się dowiedzeć najlepiej zdzwonić na infolinię. Ja dzwoniłem przed złożeniem zamówienia i zgodnie z informacja dostałem przesyłkę na 3-ci dzień po złozeniu zamówienia. Myslę że jak zadzwonisz to Ci orientacyjnie powiedzą :???:

panmarecq - Wto 30 Mar, 2010

Gdyby Pentax miał dobre i tanie obiektywy to najlepszym wyjściem byłby Pentax K-x ale że nie ma to już inna sprawa.
RB - Wto 30 Mar, 2010

panmarecq napisał/a:
Gdyby Pentax miał dobre i tanie obiektywy to najlepszym wyjściem byłby Pentax K-x ale że nie ma to już inna sprawa.


A jakiż to system ma owe dobre i tanie obiektywy? Rozumiem, że chodzi o jednocześnie dobre i tanie. Bo Pentax ma też, jak wszyscy inni, obiektywy dobre i obiektywy tanie...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group