forum.optyczne.pl

Serwis sprzętu i usterki - Od 1 kwietnia placimy za przesyłki do Sigmy...

maziek - Pon 29 Mar, 2010
Temat postu: Od 1 kwietnia placimy za przesyłki do Sigmy...
... dotyczy kalibracji obiektywów na gwarancji...
sigmiarz - Pon 29 Mar, 2010

uspokoj sie, dopiero 29 marca :)
maziek - Pon 29 Mar, 2010

Ja nie mam problemu, ale mój koleżka jak to dziś przeczytał na stronie to w te pędy wysłał szkło do kalibracji - do czego się zabierał już "na poważnie" z pół roku ;) .

Swoją drogą oznacza to, że Sigma uznała, iż zdobyła na tyle mocną pozycję na rynku, że może sobie pozwolić na nie płacenie za przesyłkę (z powrotem chyba oni dalej płacą). Z jednej strony niby racja - w końcu gdyby Canon chciał, to problemu by prawdopodobnie nie było - z drugiej dla właściciela szkła poczucie asysty w takich wypadkach jest bezcenne. To ładnie brzmiało - może i będziesz miał kłopot ze swoim Canonem - ale my go skalibrujemy"! No i ciekawe, czy na rynku takim jak polski, gdzie większość skrobie się po kieszeniach na kolejne szkło widmo dołożenia jeszcze 40 zł za kuriera nie spowoduje perturbacji w statystykach sprzedaży, szczególnie w tańszym segmencie, gdzie łatwiej o zamiennik.

janeczek - Wto 30 Mar, 2010

Hmm, ja też noszę się już i noszę z zamiarem wysłania body i szkła do kalibracji no i do 1 kwietnia się nie wyrobię... Ciekawe czy teraz serwis zostanie zasypany body i obiektywami z okazji tej informacji ;) Może wprowadzenie opłaty za wysyłkę było spowodowane zbyt dużą ilością tzw. "fałszywych alarmów" ??
palindrom - Wto 30 Mar, 2010

janeczek,
bardzo prawdopodobne. Ciekawe jak bardzo by zmalały kolejki w przychodniach gdyby wprowadzono symboliczną opłatę za rejestrację (5PLN). Ile rozterek by wstrząsnęło niektórymi pacjentami... Dać na rejestrację, czy dać na tacę? :mrgreen:

bacruk - Wto 30 Mar, 2010

Jeżeli w zamian jakość pracy serwisu ulegnie poprawie to proszę bardzo.
Dopiero bym się wkurzył odbierając nieskalibrowany sprzęt bez wyjaśnienia....

maziek - Sro 31 Mar, 2010

Nie przesadzajcie, nie wyobrażam sobie sytuacji, w której ktoś bez potrzeby wysyła najcenniejsze rzeczy jakie posiada - body i szkło do serwisu. Raczej znam osoby, które mimo lekkiego BF nie wysyłają z obawy przed transportem i ogólnie, że ktoś "brudnymi łapskami" będzie macał ich "klejnoty" ;-) .
mnich - Sro 31 Mar, 2010

http://www.sigma-foto.pl/obsluga-serwisowa,s.html
Faktoza :(

Szninkiel - Sro 31 Mar, 2010

maziek napisał/a:
Nie przesadzajcie, nie wyobrażam sobie sytuacji, w której ktoś bez potrzeby wysyła najcenniejsze rzeczy jakie posiada - body i szkło do serwisu. Raczej znam osoby, które mimo lekkiego BF nie wysyłają z obawy przed transportem i ogólnie, że ktoś "brudnymi łapskami" będzie macał ich "klejnoty"


Dokładnie, puszka plus szkło to nie karton z puzlami by od tak wysyłać sobie przy pierwszej lepszej okazji, może zrobiono kalkulacje kosztów, tyle kalibrują, że obciąża to ich po kieszeni, a tyle czytając o kompatybilności canon+sigma... ;-)

bacruk - Sro 31 Mar, 2010

mnich, tak z ciekawości. Jak zakończyła się Twoja przygoda z Sigmą?

Ja niestety po 2m-cach paćkania się z tematem musiałem oddać....

mnich - Sro 31 Mar, 2010

bacruk, jeszcze nie... :(

Ale radze sobię z tą wada jakoś. Tragedii nie ma, jak znajde wiecej czasu ( w kwietniu) to pewnie wyślę jeszcze raz- ostatni ( trzeci)...

MasterB - Sro 31 Mar, 2010

palindrom napisał/a:
Ciekawe jak bardzo by zmalały kolejki w przychodniach gdyby wprowadzono symboliczną opłatę za rejestrację (5PLN).


Nosz chyba by mnie szlag jaśnisty trafił jakbym miał płacić za coś za co już zapłaciłem... (i to niemało)
Ale to nie to forum ;)

Ciekawe czy Sigma żąda przysłania na własny koszt koniecznie DHLem? Skoro chcą znać numer listu przewozowego... Z drugiej strony, teraz to chyba nawet pocztex daje numery do śledzenia.

maziek - Sro 31 Mar, 2010

MasterB napisał/a:
Ciekawe czy Sigma żąda przysłania na własny koszt koniecznie DHLem? Skoro chcą znać numer listu przewozowego... Z drugiej strony, teraz to chyba nawet pocztex daje numery do śledzenia.
Może zrobią taki myk, że co prawda wyślesz na ich koszt, ale oni to rozliczą fakturą. W ten sposób Ty wyślesz kurierem ale po ich wynegocjowanych stawkach. A to jest 20 zamiast 40 zł mniej więcej. Tak robi serwis Canona w przypadku napraw pogwarancyjnych.
kozidron - Czw 01 Kwi, 2010

domyśleć się można, że jak trzeci raz wysyłasz ten sam zestaw do kalibracji (bo serwis zaniemógł) to też na swój koszt .... :zalamany:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group