|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Fotografia samochodów, obiektyw do Sony Alfa
Kev - Sob 03 Kwi, 2010 Temat postu: Fotografia samochodów, obiektyw do Sony Alfa Witam. Od prawie roku używam lustrzanki Sony Alpa A350 ze standardowym obiektywem 18-70 3.5-5.6 i jestem dosyć zadowolony ale często spotykam się z kilkoma problemami. Chce wiec zakupić porządny obiektyw i naprawdę nie wiem co wybrać. Na obecnym obiektywie czesto jest problem przy słońcu, zdjęcia są za bardzo naslonecznionie blade, lecz to zmieniam jasnościa lewo prawo. Fotografuję tylko samochody i potrzebuje ładnie uchwycic cały samochód i wyeksponować go wokół zieleni(głownie zdjęcia wsórd zieleni, drzew). Na pewno chciałbym troszke szerszy obiektyw który z bliska łapie całe auto ale nie zrobi lustra, także zdjęcia w środku auta przydałyby się szersze. Potrzebuje także by zdjęcia były jeszcze wyraźniejsze i ostrzejsze. Gdy robie pod słońce to bok auta jest ciemny, jak ze słońcem to już dobrze i jasno. Wydaje mi się ze takze ważne będzie dla mnie by obiektyw był jasny. Bardzo proszę o wybór i podpowiedzi. Cena jest dla mnie nie istotna, jezeli starczy za 900zl obiektyw i nie wykorzystam taki za 2500zl to moze byc tanszy, ale jezeli ma być naprawde lepszy drozszy takze jestem zdecydowany od ręki. Wydaje mi się ze nowy bo bede miał gwarancję w razie co. Z góry niesamowicie dziękuje bo czytam i szukam juz od 3-4 mieisecy wiec postanowilem zapytac.
WalterW - Sob 03 Kwi, 2010
16-105 3,5/5,6
lub
16-80 3,5/4,5
zug - Sob 03 Kwi, 2010
Kev, w sumie kit nie jest zły
Kev napisał/a: | Cena jest dla mnie nie istotna, |
jeśli tak to tak jak napisał WalterW, Sony 16-80 a jeśli trochę taniej i "dłużej" to 16-105 .
Kev - Sob 03 Kwi, 2010
Więc taki wystarczy i nic innego? Firma istotna? Widze, Sigma, Sony czy moze cos innego? 16-80 lepszy?
[ Dodano: Sob 03 Kwi, 2010 23:42 ]
Tylko jedna sztuke na allegro znalazlem, wszystkie sa od 18. Czy te 16 a 18 to duza roznica i w czym to moge odczuc?? http://www.allegro.pl/ite...sklep_wawa.html Chyba sony ma maly wybór.
zug - Sob 03 Kwi, 2010
Kev napisał/a: | Więc taki wystarczy i nic innego? Firma istotna? Widze, Sigma, Sony czy moze cos innego?
|
miałem jedną sigmę podziękowałem
właśnie tak jak ty zmieniłem kita na małego karola (16-80)
dla mnie był świetny i myślę że każdy kto używał, używa tego obiektywu to potwierdzi
jeśli masz możliwości finansowe to ja bym się nie zastanawiał
Sigma, Tamron różna jakość wykonania no i ewentualny FF lub BF
MC - Nie 04 Kwi, 2010
Mimo tego, że cena nieistotna, to ja bym polecał poszukać używanego 16-80. W takim przypadku ten świetny obiektyw można kupić za mniej niż 2tys.
lotofag - Nie 04 Kwi, 2010 Temat postu: Re: Bardzo proszę o pomoc! Jaki kupić obiektyw do Sony A350?
Kev napisał/a: | Gdy robie pod słońce to bok auta jest ciemny, jak ze słońcem to już dobrze i jasno. Wydaje mi się ze takze ważne będzie dla mnie by obiektyw był jasny. |
Nad ekspozycją i oświetleniem to Ty powinieneś panować, inny obiektyw nic tu nie da i bok auta nadal będzie ciemny jeśli nie będziesz wiedział np. jak i gdzie zmierzyć światło by uzyskać dany efekt...
A jaśniejszy obiektyw nie zaszkodzi, ale też warto być pewnym do czego nam się przyda i jakie efekty mamy zamiar nim uzyskać
Może wrzuć przykładowe fotki, które uwidaczniają na jakim konkretnie efekcie Ci zależy przy fotografowaniu samochodów, bo może nie będzie konieczna inwestycja w szkło tylko w wiedzę i akcesoria typu statyw, "polar" itp.
Kev - Nie 04 Kwi, 2010
[ Dodano: Nie 04 Kwi, 2010 16:13 ]
Jeszcze dwa bo sa problemy zawsze we wnętrzu. Nie wiem czy ciemniej dawac bo jasno raczno jest za jasno.
zug - Pon 05 Kwi, 2010
Kev napisał/a: | Jeszcze dwa bo sa problemy zawsze we wnętrzu. Nie wiem czy ciemniej dawac bo jasno raczno jest za jasno.
|
przejrzyj to forum całe dotyczy fotografii samochodów itp. zapewne znajdziesz coś ciekawego w tym temacie
WalterW - Pon 05 Kwi, 2010
Kev napisał/a: | Czy te 16 a 18 to duza roznica i w czym to moge odczuc?? | Na 16 masz dużo większe pole widzenie. Patrząc na Twoje wymagania nie masz dużego wyboru. Ewentualnie możesz poczekać na manualnego samyanga 14/2.8, jednak te soniaki z 16 na początku są dużo bardziej uniwersalne.
komor - Pon 05 Kwi, 2010
A wystarczy te 16 mm do sfotografowania wnętrza? Kev, na duże kontrasty w słońcu przydałaby Ci się jeszcze jakaś lampa błyskowa. Na poziomie amatorskim nawet taka lampa umocowana na stopce aparatu może sporo zmienić, nie mam tylko doświadczenia czy odblaski na karoserii nie zniweczą efektów.
jaad75 - Pon 05 Kwi, 2010
W większości przypadków nawet 16mm będzie trochę za wąskie do wnętrz - moim zdaniem, uniwersalny zakres na APS-C to 12-24, ale tu do Sony masz chyba tylko dość ciemną Sigmę... Jeśli chcesz kontrolować efekt "lustra", kup filtr polaryzacyjny. Sądząc z Twoich wypowiedzi, przydałaby się również lektura jakiegoś podręcznika traktującego o podstawach ekspozycji...
SlawGaw - Pon 05 Kwi, 2010
jaad75 napisał/a: | moim zdaniem, uniwersalny zakres na APS-C to 12-24, ale tu do Sony masz chyba tylko dość ciemną Sigmę... |
Też uważam że taki zakres będzie najbardziej przydatny, ale do A350 jest więcej możliwości niż tyko Sigma 12-24 4,5-5,6. Są także Sigmy 10-20 4-5,6 oraz 3,5, Tamrony 11-18 oraz 10-24, Sony 11-18 oraz powinna się już pojawić Tokina 11-16 2,8. Te obiektywy są różnej jakości optycznej ale moim zdaniem każdy będzie dobry.
Do wstawiania na różne strony zdjęć sprzedawanych aut nie jest potrzebna jakaś super rozdzielczość i tak zdjęcia przeskalowuje się na miniaturki, więc kit + coś super szerokiego powinno wystarczyć. Dużo bardziej może przydać się wiedza o tym jak naświetlać, oraz tak jak sugerował komor lampa błyskowa.
ghost - Pon 05 Kwi, 2010
do listy SG dodałbym ew. ciamcianga 8mm
komor - Pon 05 Kwi, 2010
ghost, do prezentacji aut typu „Allegro”?
Kev, chodzi o obiektyw typu rybie oko, konkretnie ten: Samyang 8 mm f/3,5 (test na Optycznych). Jest on też dostępny pod inną marką: Falcon 8 mm f/3,5, też jest test na Optycznych.
Kev - Pon 05 Kwi, 2010
Hmm, dziekuje za wyczerpujące odpowiedzi podpowiedzi i informacje, na pewno musze poczytac o fotografii jeszcze.Czasem udaja sie zdjecia sliczne czasem nie bardzo.. Jak poczytam zawsze wyjda ładne. Wiem, ze do wnetrz bedzie dobry ponizej 16mm, ale az takie rybie oko nie wiem czy jest mi potrzebne. Jedno jeszcze pytanie czy ten co mam od 18stu, a ten ktory bym kupil a kosztuje 2800zl nowy od 16stu i z obiektywem carl zeiss to bedzie dosyc spora roznica w jakosci zdjecia i szerokosci???
ghost - Pon 05 Kwi, 2010
raczej uzupełniłbym kita czymś szerszym niż zamieniał na 1680/16105.
przy takim foceniu, raczej zdążysz zmienić szkło, a większy zakres może okazać się pożyteczny.
jaad75 - Pon 05 Kwi, 2010
SlawGaw, zapomniałem o Tamronie 10-24 - chodzi mi głównie o to 24mm na długim końcu, bo w tego typu fotografii też często się przyda. Oczywiście jeśli zostawi sobie jeszcze jakiś obiektyw o "normalnym" zakresie, to długi koniec UWA jest mniej istotny.
Kev - Pon 05 Kwi, 2010
Czuli stawiacie na zakup dobrego obiektywu 10-24 i podczas zdjec zmieniac obiektyw tak? A nie wyjda raz ladne zdjecia raz mniej ladne albo kolorystycznie i ostro na jedyn obiektywie a na innym bedzie jakby iedy indziej byla robiona sesja?? Przemawia za mna 16-80 zeby nie zmieniac obiektywow i moze stastyw do tego??
jaad75 - Pon 05 Kwi, 2010
Kev napisał/a: | i podczas zdjec zmieniac obiektyw tak? | Jeśli będzie to konieczne, ale nie sądzę.
Kev napisał/a: | A nie wyjda raz ladne zdjecia raz mniej ladne albo kolorystycznie i ostro na jedyn obiektywie a na innym bedzie jakby iedy indziej byla robiona sesja?? | Za kolorystyke, to akurat obiektyw odpowiada w bardzo małym stopniu... Jeśli ustawisz prawidłowo balans bieli, to różnic raczej nie zauważysz. Ewentualne różnice w ostrości z pewnością nie będą istotne w przypadku zastosowań sieciowych, czy małych odbitek... Kev napisał/a: | Przemawia za mna 16-80 zeby nie zmieniac obiektywow i moze stastyw do tego?? | Tylko po co Ci w tego typu fotografii ciemny długi koniec tego obiektywu? A jak wspominałem wcześniej, 16mm to też może nie być wystarczająco szeroko... Statyw się przyda.
komor - Pon 05 Kwi, 2010
jaad75 napisał/a: | Za kolorystyke, to akurat obiektyw odpowiada w bardzo małym stopniu... |
Tu bym polemizował, szczególnie jeśli nie ma się doświadczenia w obróbce i oka wyczulonego na te sprawy. Wiele osób po prostu widzi, że coś jest nie tak z kolorami, ale nie potrafi określić co.
Jaad, kitowe plastikowe szkiełka czasem bardzo „ładnie” przekłamują kolory.
jaad75 - Pon 05 Kwi, 2010
komor napisał/a: | Jaad, kitowe plastikowe szkiełka czasem bardzo „ładnie” przekłamują kolory. | Ale zwykle ustawienie prawidłowego WB zniweluje te przekłamania do poziomu niezauważalnego dla przeciętnego oglądacza...
komor - Pon 05 Kwi, 2010
…podobnie jak prawidłowe ustawienie ekspozycji, zadbanie o prawidłowe oświetlenie, upewnienie się, że jakiś element stojący w pobliżu nie da nam zafarbu na karoserii, itd…
Ale mówimy o autach przygotowywanych do sprzedaży i fotkach robionych zapewne raczej na szybko. Dlatego nie skreślałbym z zalet obiektywu tego, że mniej przekłamuje kolory. Choć oczywiście nie to jest najważniejsze.
Kev - Pon 05 Kwi, 2010
Czyli lepiej bedzie kupic obiektyw ok. 10-20mm? i on jedyny bedzie mi wystarczal do robienia takich zdjec jak podalem przyklady plus to ze lepiej zlapie cale auto z bliska i wnetrze tak?? Nie bede usial zmieniac obiektywow by uzyskac takie zdjecia jak robilem? Raczej zdjecia tak na szybko nie sa robione, bo lubie sie skupic i pstryknac ladne i dobre zdjecia, kazdy robi co lubi.
komor - Pon 05 Kwi, 2010
Kev, tego kita zawsze możesz sobie zostawić, bo wiele wart nie jest. Kupując coś w stylu 10-20 masz do dyspozycji bardzo szeroko do zrobienia wnętrza auta (ale tu uwaga na zniekształcenia i przerysowania, które być może będziesz chciał usunąć w komputerze przy pomocy jakiegoś oprogramowania) a na drugim skraju ogniskowych (np. 20 mm) masz możliwość zrobienia całej karoserii. Kit w razie czego wspomoże Cię na dłuższych ogniskowych.
Do tego statyw może być przydatny, choć niekoniecznie (?) i jakaś lampka błyskowa do doświetlenia w sytuacjach pod słońce lub za mocne cienie.
O tym, że bez dodatkowych zabiegów sfotografujesz wnętrze auta tak, żeby czytelne było wnętrze i jednocześnie niewypalone otoczenie za oknami – zapomnij.
Kev - Pon 12 Kwi, 2010
Witam, zdecydowalem się na zakup obiektywu od 10ciu czyli takim obiektywem bede robil zdjecia z bliska calego auta i dokladne bedzie zdjecie tak? Prosze mi pomoc ktorej firmy czy ktory obiektyw zakupic bo chce to uczynić już:
http://www.allegro.pl/lis...der=p&string=10
MC - Pon 12 Kwi, 2010
Trochę chaotycznie opisałeś to co chcesz fotografować ,ale domyślam się o co chodzi.
Poszukaj używanej Sigmy 10-20 4-5.6 i do tego na przykład Falcon 8mm. Wyjdzie trochę ponad 2 tys.
komor - Pon 12 Kwi, 2010
MC, po co koledze fish-eye Falcon do zdjęć na aukcje? Jeszcze kupujący pomyśli, że wnętrze auta jest całe zaokrąglone…
Co do Sigmy 10–20 to też polecam, starsza wersja ze światłem f/4–5,6 ładnie pracuje pod światło, więc nawet jak zrobisz szeroki plan (i doświecisz nieco lampką żeby zmniejszyć kontrasty) to zdjęcie powinno wyjść OK. Jeśli chcesz, żeby wyszło „dokładne” to musisz nieco przymknąć przysłonę (np. do f/8) ale wtedy może być niezbędny statyw, chyba że stabilizacja matrycy w Sony da radę.
MC - Pon 12 Kwi, 2010
komor, w poście poprzedzającym mój poprzedni (do którego się odnosiłem) nie ma ani słowa o aukcjach
Kev - Pon 12 Kwi, 2010
Ale a dylemat by wybrac obiektyw masakra!! Mam oryginalnego kita dzisiaj dalem na gwarancje bo ciezko lapal ostrosc i charczal. Chce jednak kupic dobry obiektyw lepszy od kitowego, ktory i tak jest bardzo dobry. To juz naprawde nie wiem, robie zdjecie bez statywu bez specjalnych przygotowan, po prostu cykam.
SlawGaw - Pon 12 Kwi, 2010
Jeśli jesteś zadowolony z jakości zdjęć robionych obiektywem kitowym, to nie ma większego znaczenia który obiektyw kupisz, wszystkie trzy podane przez ciebie możliwości są ok. Tamron 10-24 to najszerszy i najwygodniejszy zakres do twoich zastosowań, jednak Sigmy wydają się być trochę lepsze optycznie szczególnie na dłuższym końcu. Tak czy siak obiektywy Tamrona i Sigmy trzeba przebrać, wybrać dobrą sztukę, one mają straszne odjazdy jakościowe, w ciemno można kupić jedynie Sony 11-18, drogi, ciemny i z niewielkim zakresem ogniskowych.
sony/minolta pl - Wto 13 Kwi, 2010
Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia, ale nawet kit 18-55 SAL będzie dużo lepszy
|
|