forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - lustrzanka cyfrowa canon

czajnik2 - Wto 06 Kwi, 2010
Temat postu: lustrzanka cyfrowa canon
zamierzam kupic lustrzanke cyfrowa firmy canon. prosze o rady jaki model wybrac. zalezy mi by byla niezlej jakosci, ale tez nie za ciezka. bedzie towarzyszyc mi w podrozach.
z gory dzieki za rady!

lupo57 - Wto 06 Kwi, 2010

a cena?
M@rti - Wto 06 Kwi, 2010

Wachlarz puszek canona jest dosyć bogaty więc jeśli określisz się ile masz zamiar przeznaczyć kaski na swój sprzęt to pewnie będzie łatwiej - no chyba że cena nie gra roli to będzie bardzo łatwe :smile:
Sunders - Wto 06 Kwi, 2010

czajnik2 napisał/a:
niezlej jakosci, ale tez nie za ciezka

550d.

zug - Wto 06 Kwi, 2010

czajnik2, sama puszka czy szkła też : :roll:
krisv740 - Wto 06 Kwi, 2010

zug, eeeeeee........... - pucha wystarczy!
Sunders - Wto 06 Kwi, 2010

No to 550d z takim kitem:
http://www.sklepfotografi...OS550D-15-85mm/
:smile:

zug - Wto 06 Kwi, 2010

krisv740 napisał/a:
zug, eeeeeee........... - pucha wystarczy!

tak tylko zapytałem zanim zaczną podawać swoje typy :roll:
czajnik2, masz jakieś doświadczenie z lustrem ?

darek-dorado - Wto 06 Kwi, 2010

[quote=czajnik2, masz jakieś doświadczenie z lustrem ?[/quote]
Patrzy w nie każdego ranka :mrgreen:

Ilona - Wto 06 Kwi, 2010

Sunders napisał/a:
No to 550d z takim kitem:
http://www.sklepfotografi...OS550D-15-85mm/
:smile:


Zestaw fajny- tylko cena tego kita niezbyt. Zastanawiam się, czy ma szansę stanieć i kiedy ...

Ale jeśli ma to być 1 szkło, to propozycja dobra.

M@rti - Wto 06 Kwi, 2010

Moja rada jest następująca jeśli jesteś już zdecydowany na canona i posiadasz troszkę więcej gotówki a nie chcesz za parę miesięcy zmieniać body z powodu tego że teraz kupiona puszka Ci już nie wystarcz to inwestuj w 50D i to nie dla tego że ja go mam :twisted: ale dlatego że to naprawdę udana pucha i na początek jest idealna. Oczywiście nie jest powiedziane że tego też nie zmienisz ale później to już chyba tylko na FF. Oczywiście Ty płacisz Ty decydujesz :cool:
Ilona - Wto 06 Kwi, 2010

Chyba ktoś nie doczytał ... ma być lekka :P A czajnik chyba jest kobietą (po znaczku sądząc) :roll:

Nie polecajcie czegoś, co nie spełnia podstawowych założeń ...

Wszyscy sugerują D90 lub 50D, niezależnie od tematu... Trochę wyobraźni czasem nie zaszkodzi :) 550D też da się robić zdjęcia ;)

M@rti - Wto 06 Kwi, 2010

Uu pss sorry czjnik2 :mrgreen:
Ilona napisał/a:
Nie polecajcie czegoś, co nie spełnia podstawowych założeń

Ilona czy możesz sprecyzować :?: :cool:

sigmiarz - Sro 07 Kwi, 2010

ja bym poczekał z tym 550d, moze byc tez 500d, chyba ze wazne dla Ciebie sa filmy.

[ Dodano: Sro 07 Kwi, 2010 00:03 ]
dodam jeszcze ze tu jest duet canon 500d(i 450d) i sigma 30mm f1.4
http://www.flickr.com/sea...=47804963%40N00

zug - Sro 07 Kwi, 2010

M@rti napisał/a:
Ilona czy możesz sprecyzować

myślę że Ilonie, miała na myśli wagę.
Bo z tego co pamiętam polecono jej Nikona D90 który okazał się za ciężki.

kozidron - Sro 07 Kwi, 2010

czajnik2, po co ci lustro w podróżach najbardziej przydatny jest termos :wink:
czajnik2 - Sro 07 Kwi, 2010

dodam ze bedzie to moja 1 lustrzanka i nie mam zadnego doswiadczenia!!
nie zalezy mi na super profesjonalnym sprzecie wiec nie ma byc bardzo drogi! najtanszy ile moze kosztowac??
musi byc lekki!
jakies propozycje???

Sunders - Sro 07 Kwi, 2010

czajnik2 napisał/a:
najtanszy ile moze kosztowac??

Najtańsze różnych firm:
http://www.e-fotojoker.pl/product/18295
http://www.euro.com.pl/lu...ml?from=skapiec
http://www.fotobasia.pl/p...-dx-18-55-mm-vr
http://www.mixelectronics.pl/zobacz,20580,kat,0,
http://fotozakupy.pl/oferta/produkt,7890s
Najtańsze moim zdaniem godne uwagi:
http://www.fotobasia.pl/p...,id-1552,a.html
http://www.eltkom.pl/towar,id-1552,a.html

sigmiarz - Sro 07 Kwi, 2010

ale lekki bo bagaż, czy lekki żeby ręce nie bolały przy fotografowaniu ? :)
czajnik2 - Sro 07 Kwi, 2010

lekki zeby nie bolaly i zeby nie byl ciezarem w czasie chodzenia z nim... ;)

[ Dodano: Sro 07 Kwi, 2010 01:14 ]
http://www.eltkom.pl/towar,id-1552,a.html

ten jest ciekawy ale ma taki plaski obiektyw... ale ja sie nie znam ...

zug - Sro 07 Kwi, 2010

czajnik2 napisał/a:
zalezy mi by byla niezlej jakosci, ale tez nie za ciezka. bedzie towarzyszyc mi w podrozach.

to ja bym proponował kompakt np: Fujifilm FinePix S200EXR czy Panasonic Lumix DMC-FZ38

Sunders - Sro 07 Kwi, 2010

czajnik2 napisał/a:
ten jest ciekawy ale ma taki plaski obiektyw...

czajnik2, ten zestaw ma dwa obiektywy: jeden kit-owy i jeden telezoom. Żaden z nich nie jest ... płaski :smile: Oba są lekkie, podobnie jak canon 1000d.
Gdydyż jednak miała rezygnować z lustrzanki na rzecz kopmpakta, to za zugiem poradziłbym Ci Lumixa DMC-FZ38.

M@rti - Sro 07 Kwi, 2010

Tak oczywiście , ale ja polecałem koleżance czajnik :mrgreen: 50D który wcale nie jest taki ciężki.
OK ale nie o to chodzi by teraz się sprzeczać kto co jak napisał :wink:

Tutejszyn - Sro 07 Kwi, 2010

czajnik2, dlaczego to ma być Canon? Jesteś amatorem i jeśli potrzebujesz pomocy w wyborze modelu, chyba nie do końca znasz Canona. Więc dlaczego Canon? A dlaczego to ma być aparat z lustrem? Bo najlepsze zdjęcia? Tak naprawdę lustrzanka robi dobre zdjęcia, bo ma dużą matrycę. Jeśli tą matrycę wsadzisz do kompaktu, to będziesz miała super zdjęcia z lekkiego aparatu. Najciekawsze jest to, że to się już robi! Taki jest obecny nurt i kierunek rozwoju sprzętu. Słyszałaś o aparatach bez lustra z wymienną optyką? Jest tam duża matryca, są wymienne obiektywy, wszystko jest lekkie i.. chciałoby się powiedzieć proste, ale mimo wszystko jest "lustrzankowe". Nie do końca proste, ale za to ma się wpływ na parametry wkspozycji, czyli masz to czego szukasz. Puszkę Pandory otworzył Panasonic wypuszczając na rynek model Panasonic Lumix DMC G1. Oczywiście mamy już nowe jego wersje..
revolta - Sro 07 Kwi, 2010

nie róbcie se jaj z osoby co pyta o rade

to ja się tu wtrącę

drogi czajniczku, ja mam 50D i 15-85
to faktycznie dobry zestaw jakością , ale jak z nim pochodzić w górach w plecaku... albo na szyi... ee... waży to nieciekawie

czajniczku, co chcesz fotografować ?
jak pytasz "jaki aparat" to odpowiedź brzmi "a do czego" ?

jak dużo podróżujesz na nóżkach to faktycznie "metalowy korpus i duże szkła" to nie jest dobry zestaw "turystyczny"

no i w końcu czemu Canon a nie Nikon ?
ja wybrałem 50D bo już miałem 3 obiektywy Canona , dlatego
a Ty ?

500D, 550D z "kitem" jest leciutkie i na wycieczki super

przewaga tych droższych to choćby lepszy autofocus - do uciekających ptaków, do gorszych warunków oświetleniowych

mając 300D, 450D, teraz 50D powiem tak: chciałbym by moje 50D z 15-85 ważyło tyle ile moje 450D z kitem
ale ... coś za coś
jak chcesz jechać w trudny teren to bierzesz terenówkę, jak jedziesz na czyjś ślub to nie wypada wojskowym Honkerem w kamuflażu , prawda ?
jak masz po cichu załatwić wroga by nie usłyszał strażnik 50 metrów dalej, to bierzesz pistolet z tłumikiem, ale jak ten wróg jest 800 metrów dalej to bierzesz ciężki karabin z lunetą, którego huk słychać 400 metrów dalej, prawda ?
każda rzecz ma swoje przeznaczenie :]
tak samo jest z aparatami

Czajniczku, czemu akurat Canon ?
jako wieloletni użytkownik Canona, mający kolegów z nowymi Sony Alfa, Nikonami Dxx , tylko ja narzekałem na autofocus i tylko użytkownicy Canona ganiali po serwisach w celu regulacji :|
na dodatek Nikon ma -1EV a Canon -0.5 EV czułości AF, czyli Nikon w ciemniejszym miejscu ustawi

jak robisz zdjęcia nocne to np. tani Canon zawiedzie, a np. drogi nie , i przy zdjęciu nocnym 50D pokaże wyższość nad 500D

przy pięknej pogodzie w dzień NIE ma takiej wyższości, bo każdy zrobi dobrze zdjęcie, czy ten za 1000 zł czy ten za 5000 zł

cena aparatu (jego model) pokazuje zalety w gorszych warunkach

to moja porada na Twoje pytanie

może 1000D ??? napewno leciutki z kitem

bo wiesz tu jest dużo "zboczeńców" fotograficznych dla których "fotografia" to sens życia, więc oni będą rok dyskutować nad wyższością jednego szkła nad drugim

a Ty prawdopodobnie jak ja chcesz "aparat co mi zrobi ładne zdjęcia na wyjeździe"

pamiętaj , że główna zaleta lustrzanek to brak opóźnienia spust/rejestracja
więc w "kompakcie" Ci "ptaszek ucieknie, psa ogon zrobisz" a lustro złapie
to zaleta luster

jak chcesz coś lekkiego, małego, poręcznego na wycieczki to może kompakcik Fuji ??

pamiętaj , że firmy co robia "dobre" lustra nie robią dobrych "kompakcików"
więc może jak chcesz coś lekkiego na wycieczki, to Twoje pierwsze lustro, nie zamierzasz zostać "artystą" to może jednak kompakt zostawić ??? (o ile nie robisz ptaków)

pamiętaj , że lustrzanka to studnia bez dna: kolejne obiektywy, filtry, lampy, lampa do makro, kolejne obiektywy, wymiana czegoś... stojak itp. itd. itd

-------------

Cytat:
50D który wcale nie jest taki ciężki.


no jasne... powiedz to dziewczynie po godzinie wycieczki jak łazi po parku z aparatem w ręce
wiem co mówi moja po tym jak kiedyś trzymała 450D z kitem i jak teraz 50D z 15-85
różnica prawie kilograma
to jakby ktoś chodził z odważnikiem 1.5 kilo na szyi czy w ręce zamiast pół kilo
jak jesteś silnym facetem, okej, ja też jestem
ale oprócz tego pomyśl o osobach co nie ćwiczą a mają pojechać na męczącą wycieczkę

po 3 godzinnym spacerze takie 1.5 kilo na szyi jednak staje się uciążliwe
a długi wyjazd, gdzie wszystko bierzesz w plecak... kilogram to bardzo dużo, to butelka wody czyli 1 dzień przeżycia w puszczy (jak jedziesz pod namiot na kilka dni do lasu)

Tutejszyn - Sro 07 Kwi, 2010

Drogi revolciku, nick to nick. Nie uwazasz, że zdrobnienia nicka są cokolwiek śmieszne?
revolta - Sro 07 Kwi, 2010

słonesio Ty moje :*
Tranquilizer - Sro 07 Kwi, 2010

Kurcze, kupno lustrzanki pociąga za sobą pewne wyrzeczenia.

Ma być lekko i przyjemnie kupuje się kompakta z 13x zoomem i jest git.

Chce sie mieć lustro z adekwatnymi ogniskowymi to masz puche 500 g + dodatkowe obiektywy (2 kg).

I o co tu biadolić że cięzko ?!

To tak samo jak kupic hmm Mitsubishi EVO albo subaru impreze STi i powiedziec ze to do d*py bo pali 15l/100km w miescie ...

A prawda jest taka że jakościowo dobre zdjęcia można zrobić kompaktem (jak się ma pewne umiejętności).

A Ci "zboczeńcy" fotograficzni dosc dobrze radzą jeśli chodzi o wybór. Lustrzanka + szkła+ lampa zewnęŧrzna nigdy nie będzie lzejsze od dobrego kompaktu, który można kupić za 3/4 ceny puszki + kitowy obiektyw.

revolta - Sro 07 Kwi, 2010

stądteż napisałem, że każda rzecz ma swoje przeznaczenie (co zdublowałeś przykładem Subaru, więc rozumiem, że popierasz mój wywód do autorki topica odnośnie "czego potrzeba" i moje przykłady Honkera i karabinu - dla faceta zrozumiałe :D ) i :
pierwsze pytanie : "do czego potrzebna" (jeśli ktoś robi krajobrazy w dzień, to kompakt wystarcza)
drugie pytanie : "a cemu Canon" (łaj kenon) ?
Cytat:
A prawda jest taka że jakościowo dobre zdjęcia można zrobić kompaktem (jak się ma pewne umiejętności).

raczej jak ładna pogoda - że małe ISO i dobrze AF załapie
umiejętności mają tu mniejsze znaczenie, głównie ilość światła - poziom szumu (ISO), oświetlenie (praca AF)
Cytat:
I o co tu biadolić że cięzko ?!

bo takie fora mają POMAGAĆ ludziom, nieprawdaż ?
podmiot liryczny chce "wycieczkowy aparat" najprawdopodobniej, więc pyta o coś lekkiego, mało komu "normalnemu" sie uśmiecha spacer z plecakiem/torbą szkieł i metalu :]
ludzie chcą "aparat co zrobi dobre zdjęcia", bo ich kompakt robi kiepskie, więc widząc u znajomych zdjęcia z luster interesują sie nimi :)
to nie biadolenie, to po prostu pewne "priorytety" nad innymi priorytetami
dla artystów z Digiartu (którym do pięt nie dorastam) co innego się liczy, dla mnie i moich znajomych po wyjeździe w Tatry liczą się "piękne zdjęcia" których może nie zapewnić kompakt, jeśli oprócz krajobrazu chcemy robić ptaki i zdjęcia w nocy lub choćby przy ISO powyżej 400, 600 a już nie daj bóg w muzeum , gdzie nie wolno lampy i ISO 1600 to norma

Tutejszyn - Sro 07 Kwi, 2010

Tranquilizer napisał/a:
...A prawda jest taka że jakościowo dobre zdjęcia można zrobić kompaktem (jak się ma pewne umiejętności)...

Nie twierdzę, że kompaktrm nie da się zrobić dobrych zdjęć. Jednak słowo "kompakt" jest słowem zbyt ogólnym, podobnie jak określenie "pewne umiejętnosci".
Słyszałem, że mając "pewne umiejętności" można zarobić swój pierwszy milion dolarów przed trzydziestką..

Szninkiel - Sro 07 Kwi, 2010

czajnik2 napisał/a:
ten jest ciekawy ale ma taki plaski obiektyw... ale ja sie nie znam ...


Hmmmm, zawsze można stłuc to przednie szkiełko, nie będzie już tak płasko, pewnie jest tu z 1000 tematów jaką puszkę wybrać...
Podziwiam takie długie wywody jak revolta i system pytań na które sam odpowiadasz ;-) noooooo - szacun :cool: :cool: :cool:

revolta napisał/a:
pamiętaj , że firmy co robia "dobre" lustra nie robią dobrych "kompakcików"

Nie? Czy można rozwinąć tą myśl

revolta - Sro 07 Kwi, 2010

można rozwinąć
jakość szumów Fuji vs tanie kompakty Canona
moja panna ma Canon Ixus czy jakoś taki Acośtam za 800 złotych kupiony rok temu
nie umywa sie do FUJI, ani pod względem szumów, ani focusa
widziałem zdjęcia z kompakcika Nikona, widziałem z Panasonica
póki co moim skromnym zdaniem, po testach, Fuji króluje pod względem niskich szumów
i kolorystyki
zdjęcia robione przez ten kompakcik mojej panny są ... klawisz "delete" :D
podczas gdy kolega z pracy przywiózł zdjęcia z Fuji, inny z Panasonica i ślicznie te ich zdjęcia (w dzień) wyszły

a co zaś tyczy systemu pytań
to nasza bohaterka ma odpowiedzieć : do czego potrzebuje, co będzie robić i czemu akurat ta firma (którą znam od 5 lat, 3 luster , po przesiadce z śp. Zenita ) i dopiero z 50D jestem zadowolony (AF)

Szninkiel - Sro 07 Kwi, 2010

Czyli wynika, że Fuji robi dobre kompakty, no ale lustrzanki też mają świetne S3Pro i S5Pro.
Czyli można zrobić dobrą lustrzankę i dobry kompakcik :wink:

Tutejszyn - Sro 07 Kwi, 2010

revolta napisał/a:
...moja panna ma Canon Ixus czy jakoś taki Acośtam za 800 złotych kupiony rok temu
nie umywa sie do FUJI, ani pod względem szumów, ani focusa...

No dobra, przekonałeś mnie..

revolta - Sro 07 Kwi, 2010

S3 to historia , S5 ??? który to rok, kiedy to było ?
szumy RAW nie były rewelacyjne o ile czytałem test teraz ;)

http://www.optyczne.pl/3....t_A1100_IS.html
to ma moja panna, kupiła w wakacje 2009 wbrew moim poradom , dla mnie ten aparat to kicha

generalnie Czajniczek rady dostał, teraz niech powie do czego jej aparacik potrzebny , wtedy można sensownie doradzić, bo póki co bez sensu to ja mogę powiedzieć "bierz D90 albo 50D" ale to oczywiście porady bez sensu :D

Szninkiel - Sro 07 Kwi, 2010

revolta napisał/a:
S3 to historia , S5 ??? który to rok, kiedy to było ?
szumy RAW nie były rewelacyjne o ile czytałem test teraz


No ja tam się nie będę spierał o przydatność tych puszek :-D
W każdym razie fotografowałem tym i robiłem wydruki zdjęć w formacie 30 x 40 cm
:cool:

Pozdro

revolta - Sro 07 Kwi, 2010

no ale ja np. robię miejsca w nocy jak starówka jakiegoś miasta, to wiesz wieczorem szumy na ekranie brzydkie, więc zdjeciami nocnymi z S3/5 pewno bym się nie zachwycał (jak i z wczesnych modeli Sony Alf 200, 300, 350 ...)

a wydruki A3 robię z gór , dzienne, więc z 10-15 MPix inaczej niż z 6 MPix
miałem Canona EOS 300D w 2005 roku, robiłem zdjęcia i zrobiłem wydruki A3
powiem Ci , że tragedia, ze względu na interpolację w labie wokół krawędzi płynne
jak stoję w górach na tle nieba to wokół rąk jest poświata (przejście między kolorem skóry a niebieskim), inne przejścia
wydruk z 12 MPix z 450D a wydruk (A3) z 6 MPix to jest widoczna różnica, może nie jak patrzysz z metra,
ale jak masz te zdjecia na ścianie przy której masz biurko czy śpisz, to jednak widać różnice przejść
a moje marzenie (póki co nie mam) to zrobić sobie A2 z Tatr (które kocham)
jak w tym roku mi się uda dobre zdjęcia z gór wysoko zrobić to nie kłamię, że chciałbym mieć A2 na ścianie (40*60cm) , nie wiem ile to będzie kosztować i w jakim labie
ale do takich "marzeń" 6 MPix nie starczy, a 15 MPix z 50D tak :)

ale Czajniczkowi jednak doradźmy by po pierwsze napisała co chce fotografować i czemu się uparła na firmę Kwanon :)

maser - Sro 07 Kwi, 2010

Szkoda że tylko jedna firma wchodzi w grę, bo ja dla dziewczyny poleciłbym pentaxa KX i najlepiej w pięknej czerwonej obudowie (może być też i inna, fajna jest też grafitowa). Leciutka, mała zgrabna lustrzanka o b. dobrej jakości zdjęć.

Czasem warto się wyróżnić z tłumu CNS... i wcale nie jest tak że tylko w fotografii jest jedna wiodąca firma, liczą się umiejętności.

kozidron - Sro 07 Kwi, 2010

revolta napisał/a:
no ale ja np. robię miejsca w nocy jak starówka jakiegoś miasta, to wiesz wieczorem szumy na ekranie brzydkie, więc zdjeciami nocnymi z S3/5 pewno bym się nie zachwycał (jak i z wczesnych modeli Sony Alf 200, 300, 350 ...)


i tak oto coś powtarzane/zasłyszane w "skarbnicy wiedzy" jakim jest internet stało się prawdą :zalamany:

revolta - Sro 07 Kwi, 2010

nie zasłyszane, wystarczą testy i te kwadraciki jakie zamieszczają przy różnych ISO by wyrobić sobie zdanie
lub cropy zdjeć z testów wystarczą
nie zasłyszane, ale zanim wydałem kase latem 2008 na 450tke to długo przeglądałem te wszystkie zdjecia, kwadraciki i inne testy na Dpreview (sprzedałem 300tke z tele i byłem "free" od konkretnego systemu i mogłem wybierać wtedy i wtedy najlepiej wypadł Canon, testy Sony 200, 300 pamiętam i pamiętam zdjęcia z ISO 400 z kaszką )
nie myl "zasłyszanego" (czyli pogłosek) z "dowodami rzeczowymi"
poszlaka a dowód to 2 różne rzeczy i nie nazywaj dowodów (zdjęcia) czymś zasłyszanym
nie wyobrażam sobie kupna aparatu bez przejrzenia iluś testów i cropów z szumami

póki co trzeba poczekać na Czajniczek , bo może herbatkę robi :]
a jak zrobi to można pogadać co po za herbatką jeszcze chce robic (krajobrazy,ptaszki, sport, portrety, zjawiska fizyczne, noc, wybuchy, kiepska pogoda itp.)
czy tylko ma być lekkie do noszenia :]

kompakty właśnie taką zaletę mają - są lekkie i małe
w dzień mogą robić równie dobre i ładne zdjecia (pod warunkiem, że to nie uciekające zwierzęta są obiektem zdjeć)

bo jak ktoś ma wymagania to lekko się nie da (ani tanio)
dla przykładu (nie wiem jak jest w 17-85) mój obiektyw 15-85 pozwala "doostrzać ręcznie bez uszkodzenia mechanizmów"
większość obiektywów ma przełącznik manual focus, auto focus i nie wolno kręcić ostrością jak jest na AF
w 15-85 można kręcić ręcznie w czasie pracy AFu bez ryzyka uszkodzenia gdy jest na AF
można założyć filtr polaryzacyjny, bo nie kręci się przód obiektywu

owszem można, ale ... ale to sam obiektyw waży chyba 800 gram, a więc pewnie wiecej niż aparat 450D z KITem,

wiec ALBO lekko albo dobrze i dużo możliwości

abu pełen badziuch, abu czysta gęba

kozidron - Sro 07 Kwi, 2010

revolta,
revolta napisał/a:
nie zasłyszane, wystarczą testy i te kwadraciki jakie zamieszczają przy różnych ISO by wyrobić sobie zdanie
lub cropy zdjeć z testów wystarczą


revolta, potrafisz te dane interpretować bo mam wątpliwości czy tak .....

skoro jesteś fanem odbitek/druku, to czy dostrzegasz ten szum na tych odbitkach/wydrukach ...?

revolta - Sro 07 Kwi, 2010

Cytat:
odbitkach/wydrukach ...?

oczywiście, że na wydrukach nie , nie tych co mam w domu
ale na ekranie dobrym 21 calowym wieczorem przy herbatce tak :]
zdjęcia się ogląda i tu i tu :)
ale drukuje może jedno na 100 zrobionych :] inaczej bym musiał mieć apartament bez mebli, a nie małą kawalerkę z 2 wolnymi ścianami
więc wydruk to kilkanaście zdjęć dziennych z Tatr (dzienne to znaczy ISO 100 ), ale nocne ze starówki (czy z muzeum na przykład) już nie są drukowane , tylko oglądane na ekranie LCD i tu szum widzę
zdjęcia ptaka co siedzi w krzakach, też ISO 800, żeby czas był krótki, więc też szum ważny
wydruku z ISO 800 nigdy nie robiłem, bo duże to ja lubię panoramy gór :P
jak mi zasponsorujesz dodatkowy pokój i ściany i wydruki bardzo chętnie przetestuję wydruki jeszcze z 50 zdjęć :D i wtedy się będę o szumach z zdjęć z muzeum wypowiadał :D
Cytat:
potrafisz te dane interpretować

a co tu interpretować ?
albo jest kasza na kwadraciku albo jest czysto

Szninkiel - Sro 07 Kwi, 2010

revolta napisał/a:
w 15-85 można kręcić ręcznie w czasie pracy AFu bez ryzyka uszkodzenia gdy jest na AF
można założyć filtr polaryzacyjny, bo nie kręci się przód obiektywu


zwykły USM, szału w tym kicie nie ma

SlawGaw - Sro 07 Kwi, 2010

W tytule tematu jest słowo Canon, więc temat dla mnie mało interesujący, ale teraz nie żałuję że tu zajrzałem. Wiele śmiechu wzbudziły we mnie posty revolty, a właściwie doktryny w nich zawarte, no i kozidron broniący Sony, warto było to przeczytać. :mrgreen:

Posiadam wydruki 30x45 (trochę więcej niż A3) z KM D7D (6 mln pikseli) nic im nie brakuje.

Tutejszyn - Sro 07 Kwi, 2010

revolta napisał/a:
...mój obiektyw 15-85 pozwala "doostrzać ręcznie bez uszkodzenia mechanizmów"..

To się nazywa ultradźwiękowy napęd AF. W zależności od producenta można znaleźć skróty USM, HSM, SWM..
revolta napisał/a:
...większość obiektywów ma przełącznik manual focus, auto focus i nie wolno kręcić ostrością jak jest na AF..

Popatrz dobrze, coś czuję, że u siebie również znajdziesz ten przełącznik.

M@rti - Sro 07 Kwi, 2010

Revolta skoro w swoich wypowiedziach tak pojechałeś po lustrach to nasuwa mi się tylko pytanie dlaczego nie kupiłeś sobie kompaktu przed zakupem tych 3 szkieł Canona skoro twoje oczekiwania są zbliżone do oczekiwań czajnika - a no wydaje mi się że z góry zakładałeś sobie że kompakt nie wchodzi w grę i będziesz chciał mieć lustro.
Oczywiście nie twierdzę że kompakty to dno nienadające się do niczego bo mają jakieś tam zalety.
Czajniku trzymaj się lustra a to dlatego że prędzej czy później będziesz chciała rozbudować swój sprzęt to ci mogę zagwarantować a jeśli wybierzesz kompakt to rozbudujesz go tylko w nowe etui :wink:

Tutejszyn - Sro 07 Kwi, 2010

M@rti napisał/a:
..Czajniku trzymaj się lustra a to dlatego że prędzej czy później będziesz chciała rozbudować swój sprzęt to ci mogę zagwarantować...

Oho! Gwarancje :) Jestem zonaty już jakiś czas.. Przez pięć lat walczyłem, po siedmu poddałem się. Teraz po dwudziestu latach nie dziwię się już nieczemu..

M@rti - Sro 07 Kwi, 2010

Nie no :grin: chodzi mi o to że praktycznie każdy posiadacz lustra nawet jeśli o tym na początku nie myśli to po jakimś czasie zaczyna wyposażać swoje pudło w jakieś tam dodatki :smile:
Też się już poddałem :grin:

kozidron - Sro 07 Kwi, 2010

SlawGaw napisał/a:
no i kozidron broniący Sony, warto było to przeczytać. :mrgreen:


SlawGaw, nie tylko, S3pro i S5 ........ :razz: :wink:

revolta - Sro 07 Kwi, 2010

ten topic nie powinien sie nazywać "» Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej » lustrzanka cyfrowa canon " ale "stary klub pierdzieli co chrzanią o niczym i zawsze obok tematu i nigdy nie odpowiadają ale dywagują o niczym"

po pierwsze:
powiedziałem w ramach "Pomagania w wyborze lustrzanki cyfrowej ", że coś jest za coś, czyli że dla przykładu jest cięższy obiektyw, ale ma możliwość doostrzania ręcznego (gdy autorka pisała o lekkości) , wówczas się dowiedziałem, że mój obiektyw też ma guziczek MF/AF... tylko że ja pisałem o wadze konstrukcji vs. jej użyteczności jako odpowiedź na słowa "coś lekkiego"
tak, mój też ma guziczek MF/AF, tylko mogę go używać niezależnie czy wybrałem AF czy MF, a tego lekkiego masą kita 18-55 można tak zepsuć ! więc waga nie może być wyznacznikiem

dowiedziałem się też, że krytykuję lustrzanki i czemu nie wybrałem kompakta... straszne...
krytykowałem jakość kompakta, pisałem o opóźnieniu spust/rejestracja obrazu (ucieczka ptaszków, piesków, wiewiórek), pisałem o zdjęciach przy wysokich ISO, ale wspomniałem o tym, że 50D dużo waży z dobrymi szkłami (bo autorka pisała o lekkiej masie) by autorka sprecyzowała po co jej ten aparat potrzebny
i ... dowiedziałem się, że krytykuję lustra, ahaaa
i czemu niby wybrałem lustro ? po 12 latach robienia Zenitem i automatem Łomo jakoś mi nie było po drodze coś co nie daje ustawić czasu jak chcę i co daje opóźnienie do obiektu szybko poruszającego się i jakość kompaktów w 2004/2005 jak kupowałem 300D to była tragedia , 300D przeganiał o całą długośc kompakciki na poziomie ISO 200 a o 3 długości na ISO 400, nie wspominając o 800 :] szumy to coś co ścierpieć nie umiem :) a fotografowanie ogona wiewiórki lub pustej gałęzi na której 0.7 sekundy temu siedziała sikorka też nie należy do mojego hobby :]
ustawianie przez 3-4 sekundy AF przez kompakt w pokoju też nie należy do miłego czasu oczekiwania :] no i kto wtedy słyszał o szerokim kącie ??? kompakty wtedy miały od 36 mm najszerzej , inne 42mm miały , a ja chciałem szeroki kąt...
to były czasy zoomów 4-6 krotnych i ISO akceptowalnych do poziomu 320

tak jak na innym topicu, gdy pokazałem front-focus usłyszałem o konieczności zakupu statywu i chorobie Parkinsona (która nawiasem mówiąc ustała po wizycie w Serwsie Canona)

wtedy zrozumiał tylko MC, tu się MC nie włączył, a szkoda, bo może była by to odpowiedź na temat i porada osobie co chce kupić
a tym czasem dowiedziałem się, że kogoś śmieszy problem z drukiem A3+ z 6Mpix

otóż... skoro maszyny drukarskie w labach (drukarki termosublimacyjne) robią wydruki 200-300 DPI, to logiczne, że przeliczając te DPI na megapixele możemy uzyskać wyliczenia optymalnej rozdzielczości

jak ktoś chce robić pół-plakaty z 6 MPIX to jakby zaprzeczał sensowności posługiwania sie Haselbladami przez profesjonalistów ... które mają po kilkadziesiąt MPix właśnie po to by robić plakaty , choćby na rozkładówki czy kalendarze czy okładki pism czy plakaty naścienne

gratuluje zrozumienia tematu, współczuję sobie, że ludzie co nie rozumieją mają prawa wyborcze i decydują o mojej przyszłości również :(
zanim zechcecie znów "popisać sie przygadując" pomyślcie i przeczytajcie ze zrozumieniem :P

a Czajniczkowi współczuję
też kiedyś szukałem pomocy na forach jak chciałem coś kupić, dziś rzadko to robię
tu połowa to takie erotomany-gawędziarze z klubu wzajemnej adoracji co lubią podgadywać a problemu nie rozwiążą, jak nasz parlament
chciałaś Czajniczku porady, pewnie jej tu nie wyłowisz

pośmieją sie z Ciebie że sie nie znasz (w końcu wiesz, oni się urodzili fotografami, tylko że matek nie poraniło jak te duże statywy wyjmowali razem z płodem i te teleobiektywy, aha no i oczywiście "jasną stałkę" w końcu kim jest człowiek bez "jasnej stałki"...)

wiesz Czajniczku, wchodzisz do sklepu "joł men, jakieś body i jasną stałke" i od razu ziom kmini , że czaisz bazę i nie skicioruje i poleci Ci dobry aparat :)

powtórzę :
- po co , w jakim celu Ci lusterko potrzebne (jaki rodzaj zdjęć)
- czemu tylko Canon pod rozwagą

jaad75 - Sro 07 Kwi, 2010

revolta napisał/a:
wtedy zrozumiał tylko MC, tu się MC nie włączył, a szkoda, bo może była by to odpowiedź na temat i porada osobie co chce kupić
Myślę, że MC mógłby sobie to wstawić nad avatarem... MC - ten który zrozumiał... :razz:
kozidron - Sro 07 Kwi, 2010

jaad75 napisał/a:
wtedy zrozumiał tylko MC, tu się MC nie włączył, a szkoda, bo może była by to odpowiedź na temat i porada osobie co chce kupić
Myślę, że MC mógłby sobie to wstawić nad avatarem... MC - ten który zrozumiał... :razz:



jaad75,
no a reszta może sobie pod stopkę wrzucić to :


revolta napisał/a:
klub pierdzieli co chrzanią o niczym i zawsze obok tematu i nigdy nie odpowiadają ale dywagują o niczym


edit.

SlawGaw napisał/a:
Posiadam wydruki 30x45 (trochę więcej niż A3) z KM D7D (6 mln pikseli) nic im nie brakuje.


dokładnie

ja posiadam wydruki 1m x 0,7m z matrycy 8mln + odpowiednie zabiegi szopowe i też wyglądają dobrze, za to te z S3 wyglądają znacznie lepiej

jaad75 - Sro 07 Kwi, 2010

kozidron, nad avatarem też ładnie wygląda... :cool:
A jakie wieloznaczne... :razz:

SlawGaw - Sro 07 Kwi, 2010

revolta napisał/a:
a tym czasem dowiedziałem się, że kogoś śmieszy problem z drukiem A3+ z 6Mpix

Śmieszy mnie nie tylko to, ale akurat do tego jeszcze nikt inny się nie przyczepił.

Na temat robienia odbitek tu
http://www.fotografuj.pl/.../page/3#content
tam jest taki fajny kalkulator
a tu cytat z artykułu jakby się nie chciało komuś czytać:
"Jak widać, dla przykładowego zdjęcia o rozmiarze 6 megapikseli, w zależności od planowanego przeznaczenia odbitki, jej maksymalna wielkość może się wahać od formatu sporo mniejszego od kartki A4 do 100×70 cm."

Moja rada, przestań oglądać zdjęcia z lupą, a wtedy mity o wyższości kompaktów Fuji nad słabymi Canonami oraz kaszy w lustrach Sony runą.

MC - Sro 07 Kwi, 2010

jaad75, zgodnie z życzeniem :mrgreen:

Całego wątku nie czytałem, więc nie będę się wypowiadał co do meritum.

Szninkiel - Sro 07 Kwi, 2010

revolta napisał/a:
ludzie co nie rozumieją mają prawa wyborcze i decydują o mojej przyszłości również


Ja tam się nie upieram co do Twojej przyszłości ;-)

kozidron napisał/a:
za to te z S3 wyglądają znacznie lepiej

no ale te RAWy to szumiom oj szumiom :grin:

Czajnik kup Canona 1000D z kitem i będzie gitara i nie przekonuj Mnie revolta, że to zła puszka i zła optyka! :-D

Tutejszyn - Sro 07 Kwi, 2010

revolta napisał/a:
..a Czajniczkowi współczuję [...] tu połowa to takie erotomany-gawędziarze

O ile sobie przypominam, to Ty zacząłeś słodzić: "Drogi Czajniczku".
revolta napisał/a:
..lubią podgadywać a problemu nie rozwiążą..

Tak, waszmość problem rozwiązał..
Tu chyba nie rozwiązuje się problemów. Inaczej świat byłby doskonały. Wizyta na forum i problemy znikają. Kurde cudownie!
revolta napisał/a:
..wiesz Czajniczku..

No znowu ten "Czajniczek"..
I to nas nazywasz pierdzielami, ech..

kozidron - Sro 07 Kwi, 2010

Tutejszyn ale nie analizuj tego...szkoda czasu, mnie załatwił wywód o maszynach drukarskich i przeliczaniu DPI na megapiksele o sensie średniego formatu nie wspomnę, no i o przygotowaniu materiałów do druku

.... a na końcu to "podsumowanie" o prawie wyborczym, oj kolega revolta albo długo był za granicą albo takowe prawo wyborcze uzyskał stosunkowo niedawno :wink:

jaad75 - Sro 07 Kwi, 2010

kozidron napisał/a:
mnie załatwił wywód o maszynach drukarskich i przeliczaniu DPI na megapiksele
Nie no, technicznie to nie było takie pozbawione sensu... Na szczęście nie sama ilość megapikseli materiału wyjściowego decyduje o jakości wydruku... :smile:
lotofag - Sro 07 Kwi, 2010

Tutejszyn napisał/a:
revolta napisał/a:
...mój obiektyw 15-85 pozwala "doostrzać ręcznie bez uszkodzenia mechanizmów"..

To się nazywa ultradźwiękowy napęd AF. W zależności od producenta można znaleźć skróty USM, HSM, SWM..

Ta możliwość doostrzania nie ma akurat nic wspólnego z typem napędu i może być równie dobrze w szkle "śrubokrętowym".

M@rti - Sro 07 Kwi, 2010

o widzę że kolega revolta nie tylko mi podniósł ciśnienie :wink:
Tutejszyn - Sro 07 Kwi, 2010

lotofag napisał/a:
Tutejszyn napisał/a:
revolta napisał/a:
...mój obiektyw 15-85 pozwala "doostrzać ręcznie bez uszkodzenia mechanizmów"..

To się nazywa ultradźwiękowy napęd AF. W zależności od producenta można znaleźć skróty USM, HSM, SWM..

Ta możliwość doostrzania nie ma akurat nic wspólnego z typem napędu i może być równie dobrze w szkle "śrubokrętowym".

Jedną z cech napędu ultradźwiękowego, oprócz cichego działania i szybkości jest własnie mozliwość ręcznego obrotu pierscieniem ostrości bez przełączania w tryb ręczny.
Napęd jest w obiektywie, więc "szklo" nie korzysta z śrubokręta.

M@rti - Sro 07 Kwi, 2010

Tutejszyn napisał/a:
Jedną z cech napędu ultradźwiękowego, oprócz cichego działania i szybkości jest własnie mozliwość ręcznego obrotu pierscieniem ostrości bez przełączania w tryb ręczny.


Nie dam sobie głowy uciąć ale z tego co mi się wydaje to sam napęd ultradźwiękowy tu nie wystarczy do ręcznego ostrzenia w trybie AF potrzebny jest jeszcze drugi system w canonach jest to FT-M

revolta - Czw 08 Kwi, 2010

a przeliczenia MPIX na DPI nie rozumiecie ?
prościzna
jeśli maszyna w labie robi np. 200 DPI
czyli na 2.54 cm kw. przypada 200*200=40 000 pixeli / punktów

wydruk A3 ma 40 na 30 cm (420 mm na 297) ale zaokrągle do 40*30, cal ma 2,54cm, ale zaokrągle do 2.5 cm

więc wymiar calowy A3 to 40/2.5= 16, 30/2,5=12
12*16=192 cale kwadratowe

przy gęstości zadruku jak powyżej 200 dpi na cal
192 * 40 000 = 7 680 000 pixeli czyli matryca 8 MPIX
prosta matematyka
(przy założeniu rozdziałki 200 DPI a nie np. 300)
mowa o odbitce z drukarki termosublimacyjnej a nie rastrze drukarskim z płyt offsetowych

przy założeniu idealnego labu, lab tani nie robi tak ostro
wówczas tracimy na jakosci mocniej

czy metrowy plakat z 6 MPIX wygląda super ?
nie, nie wygląda, ma ostrości powyżej mm a dokładniej, jesli aparat jest 6 MPIX , czyli ma obrazek 3000 pixeli po długim brzegu
1 000 mm / 3000 = 0.333333 mm na pixela
ale dodajmy do tego nieostrości szkła, zjawiska optyczne jak te dyspersje czy jak się to nazywa (te płonięcia brzegów między kolorami) i się okaże że mamy milimetrowe brzegi kolorowe między niebem a budynkiem
że mamy inne rzeczy nie teges

z metra taki wydruk w formatce B1 (bo powiedziano 100*70 cm) nie razi, ale z bliska jak by się mu przyglądać to już razi , bo pewne rzeczy mogą mieć wtedy milimetr do paru mm błędów

przy założeniu idealnego labu, lab tani nie robi tak ostro
wówczas tracimy na jakosci mocniej
ja wywoływałem w Fotojokerze i ze zdjęć A3 z 6MPIX nie jestem zadowolony, z zdjęć z 12 MPIX już tak i jest ostra żyleta
bo lab też psuje, nie tylko kwestia "matrycy" ale i labu i szkieł itp

ludzkie oko jest w stanie zauważyć linie grubości 0.05-0.09 mm spokojnie (grubość włosa człowieka )
czyli 1 pixel na tym wyduku to 4-5 włosów
a dokładając zjawiska dyspersji, anachromatyzmu czy jak się to nazywa w nomeklaturze...
przy rozdziałkach rzędu 6 MPix plakaty i pół plakaty odpadają (o ile nie mają być oglądane z większej odległości i o ile kogoś nie rażą takie 2 mm błędy kolorów na przykład)

na takich formatach jak cholera widać najdrobniejsze błędy szkieł
jak ktoś ma "elke" to wtedy dopiero pokaże szefa na takim wydruku

gdyby nie zjawiska przejść między pixelami, nie ostrości, zjawiska optyczne szkieł, gdyby nie niedoskonałości labu, to moglibyśmy być happy z plakatu z 8 MPIX, ale mając niedoskonałe fizycznie szkła, musimy brać poprawke na psucie obrazu nimi (czyli mieć zapas pixeli)
nawet szkła za 3000 mają błędy, a co dopiero zestawy kitowe i mała rozdzielczość rzędu 6 MPIX

dodajmy zmiękczanie obrazu przez noise reduction i ... bum, problem

nie wiem jak teraz, ale jak robiłem to żądano ode mnie CD z plikami JPG !
więc i sam JPG psuje obraz
bo nie chciano TGA czy TIFF, ale JPG w labie , więc i na to biorę poprawkę mówiąc o zapasie pixelowym

może dziś już można by zanieść RAWa Canonoskiego do wywołania , nie wiem , ode mnie chciano nagrać JPGi

Cytat:
Jedną z cech napędu ultradźwiękowego, oprócz cichego działania i szybkości jest własnie mozliwość ręcznego obrotu pierscieniem ostrości bez przełączania w tryb ręczny.


czemu więc na moim innym obiektywie jest napisane "ultrasonic" i nie można kręcić ostrością przy AF włączonym bo można uszkodzić ?
ultrasonic był też kit do 450 a kręcić nie wolno, bo uszkodzić można ?
chyba, że USM/HSM itp. to nie jest to co "ultrasonic" , nie wiem, nie wypowiadam się

wiem, że sprzedawca zachwalił tą możliwość 15-85 i ją bardzo cenię , nie wiem czy 17-85 też tak można kręcić nie bojąc sie uszkodzenia trybików

---------------------------------

edit:

SlawGaw napisał/a:

Po co przyglądać się temu z bliska?

bo lubię :) bo wisi na ścianie przy której mam biurko :) bo też jestem zboczony (niektórzy to nazywają perfekcjonizmem), ale na tle ostrości i szumów (a nie kompozycji i artyzmu i przekazu, dlatego nie zniósłbym kompaktu ) :P
o gustach sie nie dyskutuje, dla mnie milimetrowe błędy są nieakceptowalne, dla kogoś mogą być nieistotne
mam prawo do mojego zboczenia, jak wy macie prawo do "jasnej stałki" i "artystycznych ujęć"

dla mnie plakat A2 z 6 MPix na ścianie by był nie koszerny (czego dowodem wyliczenia matematyczne, format, błędy szkieł, błędy noise reduction, błędy labu ) i już :)
jakby istniały (za przystępną kase na moja kieszeń) idealne szkła, był idealny lab to bym się zgodził, że z 6 mpix można zrobić A3 i sie cieszyć
może z Lki i aparatu klasy 5D można mieć takie zdjecie, nie wiem, nie wypowiadam sie
być może obraz z niego by był super i nie było by się do czego przyczepić

SlawGaw - Czw 08 Kwi, 2010

revolta napisał/a:
ale z bliska jak by się mu przyglądać to już razi

Po co przyglądać się temu z bliska?
Po to robi się dużą odbitkę aby zdjęcie było widoczne z daleka.

Jeszcze raz polecam
http://www.fotografuj.pl/.../page/1#content

jaad75 - Czw 08 Kwi, 2010

revolta napisał/a:
a przeliczenia MPIX na DPI nie rozumiecie ?
prościzna
Naprawdę uważasz, że "nie rozumiemy" i musisz "edukować" w tej banalnej kwestii?
revolta napisał/a:
czy metrowy plakat z 6 MPIX wygląda super ?
nie, nie wygląda, ma ostrości powyżej mm a dokładniej, jesli aparat jest 6 MPIX , czyli ma obrazek 3000 pixeli po długim brzegu
1 000 mm / 3000 = 0.333333 mm na pixela
Wyobraź sobie, że dobrej jakości zdjęcie z 6MP świetnie się "dmucha" i zupełnie śmiało można z niego zrobić dobrej jakości wydruk 30x45. Warunkiem jest dobry materiał wyjściowy, dobry software i minimum umiejętności.
revolta napisał/a:
ale dodajmy do tego nieostrości szkła, zjawiska optyczne jak te dyspersje czy jak się to nazywa (te płonięcia brzegów między kolorami) i się okaże że mamy milimetrowe brzegi kolorowe między niebem a budynkiem
że mamy inne rzeczy nie teges
Zazwyczaj zjawisko to nazywa się aberracją chromatyczną... Dobre obiektywy aberrują w stopniu minimalnym, a do tego CA jest w większości przypadków bezproblemowo usuwana software'owo.
revolta napisał/a:
przy rozdziałkach rzędu 6 MPix plakaty i pół plakaty odpadają (o ile nie mają być oglądane z większej odległości i o ile kogoś nie rażą takie 2 mm błędy kolorów na przykład)
Zwłaszcza, że plakaty praktycznie nigdy nie są drukowane w rozdzielczościach wyższych niż 150DPI... :razz: Plakaty mają być oglądane z większej odległości - po to są drukowane w takich rozmiarach.
revolta napisał/a:
nawet szkła za 3000 mają błędy
A 3000 za szkło, to dużo?... :roll:
revolta napisał/a:
nie wiem jak teraz, ale jak robiłem to żądano ode mnie CD z plikami JPG !
więc i sam JPG psuje obraz
Owszem, jeśli ktoś zbyt mocno kompresuje... W przeciwnym razie nie jesteś w stanie zauważyć tego "psucia"...
revolta napisał/a:
może dziś już można by zanieść RAWa Canonoskiego do wywołania , nie wiem , ode mnie chciano nagrać JPGi
Taa. "Canonoskiego" na pewno... :lol: Jeśli Twoje jedyne doświadczenia w tej materii opierają się o dokonania Fotojokera, to nie mam pytań... :roll:
revolta napisał/a:

czemu więc na moim innym obiektywie jest napisane "ultrasonic" i nie można kręcić ostrością przy AF włączonym bo można uszkodzić ?
ultrasonic był też kit do 450 a kręcić nie wolno, bo uszkodzić można ?
Bo nie miały FTM.
revolta napisał/a:
bo lubię :) bo wisi na ścianie przy której mam biurko :) bo też jestem zboczony (niektórzy to nazywają perfekcjonizmem), ale na tle ostrości i szumów (a nie kompozycji i artyzmu i przekazu, dlatego nie zniósłbym kompaktu ) :P
Brawo... :roll: Dosyć śmiesznie brzmią Twoje teksty w kontekście "perfekcyjnych jakościowo" zdjęć które tu kiedyś pokazywałeś... :razz:
revolta napisał/a:
o gustach sie nie dyskutuje, dla mnie milimetrowe błędy są nieakceptowalne, dla kogoś mogą być nieistotne
mam prawo do mojego zboczenia, jak wy macie prawo do "jasnej stałki" i "artystycznych ujęć"
Ani "jasna stałka", ani "artystyczne ujęcia" nie mają bezpośredniej korelacji z techniczną jakością zdjęcia...
revolta napisał/a:
dla mnie plakat A2 z 6 MPix na ścianie by był nie koszerny (czego dowodem wyliczenia matematyczne, format, błędy szkieł, błędy noise reduction, błędy labu ) i już :)
Póki co, żadnych dowodów nie przedstawiłeś - a proste wyliczenia DPI i ich korelacje z ilością megapikseli matrycy mają się nijak do rzeczywistości.
Tutejszyn - Czw 08 Kwi, 2010

Lepiej powiedzieć mniej niz za dużo.. Forum to grzązki grunt i łatwo się zapaść.. Jak się wpadnie w bagienko, uratowac moze tylko spokój. Zamknąć temat, oznaczyć jako ignorowany, pójść napić się kawy, albo od razu zacząć czytać wątek: "Co lepsze: Canon, czy Nikon.."
Szninkiel - Czw 08 Kwi, 2010

Tutejszyn napisał/a:
Co lepsze: Canon, czy Nikon


s5pro :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

MC - Czw 08 Kwi, 2010

Tutejszyn napisał/a:
Jedną z cech napędu ultradźwiękowego, oprócz cichego działania i szybkości

Co do szybkości to masz oczywiście na myśli system Canona, prawda?

Tutejszyn - Czw 08 Kwi, 2010

MC napisał/a:
Tutejszyn napisał/a:
Jedną z cech napędu ultradźwiękowego, oprócz cichego działania i szybkości

Co do szybkości to masz oczywiście na myśli system Canona, prawda?

:) Ponieważ nie mam porównania, najszybsze jest dla mnie to, co podpinam do swojego aparatu, a podpinam Sigmy :razz:

MC - Czw 08 Kwi, 2010

Tutejszyn, chodzi mi o puszkę.

Bo ja będę uparcie twierdził, że w systemie Sony posiadanie przez obiektyw SSM/HSM nie oznacza automatycznie szybszego ustawienia ostrości.

Tutejszyn - Czw 08 Kwi, 2010

Jesli trafiam na jakieś nowe pojęcie, czytam o tym trochę. Zostaje to co istotne. Tutaj zostało: szybki, cichy, dokładny (+ FTM). Bez niuansów, że w Sony jest inaczej.. Po dzisiejszej wojence zostanie jeszcze to, że istnieje mikro USM, które nie ma FTM i hałasuje jak zwykłe silniki.
MC - Czw 08 Kwi, 2010

Bo Sony/Minolta jest jak by nie patrzeć systemem o którym aż tak dużo się nie pisze, a Sigm się raczej na Alfach nie testuje.
Porównywałem prędkość 70-200/2.8 wersja I i II (bez HSM i "z") na A550. Różnica bardzo wyraźna w prędkości.
O Minoltach "HS" nie będę nawet wspominał, bo tutaj ostrość jest ustawiana co najmniej tak samo sprawnie jak w najnowszych 70-200/2.8 C/N o ile nie szybciej.

RB - Czw 08 Kwi, 2010

no ale eSeSMany Minolty i Sony są tez szybkie :-)
zeby nie było znowu jakiegos mylnego wrażenia w narodzie, że te wszystkie ultradźwiękowce w Sony źle działają :mrgreen: . Po prostu Sigmy niezbyt...

MC - Czw 08 Kwi, 2010

70-200 działa fajnie
ale 70-300G już wooolno.

RB - Czw 08 Kwi, 2010

MC napisał/a:
70-200 działa fajnie
ale 70-300G już wooolno.


w porównaniu z 70-200 tak, w porównaniu z 75-300 (czyli ten sam zakres i ta sama ciemnica) juz nie (no dobra, wiem, ze to głupi żart :mrgreen: )

MC - Czw 08 Kwi, 2010

RB napisał/a:
no dobra, wiem, ze to głupi żart

:lol:
Faktycznie :wink:
Chociaż jedno muszę powiedzieć. AF jest w tym "G" cichszy niż w 70-200/4L i równie celny.

maser - Czw 08 Kwi, 2010

A jak myślicie czy rozpoczynający wątek powróci tu jeszcze? :lol:
Wiecie, ja się cieszę że aż takiej wiedzy nie posiadam tylko rozpoczynam trzecią dekadę robienia zdjęć. Ta wiedza tylko by mi przeszkadzała, a tak spoookój, cisza...
Im więcej wiesz tym więcej zapominasz, lepiej żyć w błogiej nieświadomości i bez encyklopedi numerelogicznej w głowie typu zakres ogniskowych i ilość szumu na filmie DIN 24 w 1990 w stosunku do promieniowania UV na wysokości 500m npm

Tutejszyn - Czw 08 Kwi, 2010

Nie jest prawdą, że temat zupełnie "popłynął". Mimo wszystko jest tu kilka wskazówek, które mogą zainspirować. A czy Czajnik2 tu powróci? Hmm..
Ludzie tu piszący to nie roboty. Na zadane pytanie dostanie się jedną konkretną odpowiedź chyba tylko na kalkulatorze. Na forum, tym i wszystkicjh innych jest podobnie. I nie bardzo widzę powód dla którego ktoś miałby sobie pójść tylko dlatego, że brak tu wojskowej dyscypliny.
Osobiście wolę jak "coś" się dzieje...

goltar - Pią 09 Kwi, 2010

moderacja bacznie się przygląda temu tematowi, więc nie przesadzajcie z OT...
czajnik2 - Pią 09 Kwi, 2010

dzieki dzieki za zainteresowanie :)
musialam wszystko przeczytac i przemyslec ;)
na dana chwile najbardziej podoba mi sie canon eos 1000d+18-55mm is
ewentualnie eos 550d+ef-s18-55mmis

dodam jeszcze ze zdecydowalam ze ma to byc lustrzanka(nie kompakt nie hybryda!!!)i TYLKO canon-pytacie czemu...no coz bo canon :) nie ma sensu o tym dyskutowac:P

a fotografowac bede ludzi budynki fajnie jakby noca dobre wychodzily.... zoom jest wazny... to tyle...

jaad75 - Pią 09 Kwi, 2010

czajnik2 napisał/a:
no coz bo canon :) nie ma sensu o tym dyskutowac:P
No właśnie jak najbardziej jest. To wybór systemu jest tu istotniejszym od wyboru tego, czy innego body...
maser - Pią 09 Kwi, 2010

I tym optymistycznym akcentem zostałem utwierdzony w przekonaniu że nasza topikotwórczyni nie szuka aparatu tylko markową biżuterię w kolorze czarnym z charakterystycznym napisem na pasku...
Tym samym "rence mnie opadli" :razz: a uczucie owo daje do myślenia nad sensownością konkurowania z marketingiem...
Pozdrawiam

RB - Pią 09 Kwi, 2010

maser napisał/a:
I tym optymistycznym akcentem zostałem utwierdzony w przekonaniu że nasza topikotwórczyni nie szuka aparatu tylko markową biżuterię w kolorze czarnym z charakterystycznym napisem na pasku...


Szuka lustrzanki Canon. Nie rozumiem, nie może? Prawdziwy chcący prawdziwie fotografować musi rozważac inne możliwości? A po co? Efekty w zasadzie te same, system w miarę bezpieczny (jak jej odwali zakup jakiegoś fikusnego obiektywu to się pewnie znajdzie bez większego halo) to po co ma sobie łeb zawracać durnymi wyborami i feedować żądnych pisania po forumach pentaksomaniaków, nikonofili oraz sonoltolotów?
Oraz zgorzkniałych filozofów mających w obrzydzeniu sprzęt i okolice...

Ma forsę na lustrzankę, jej biznes. Chce mieć zuma, jej biznes. A że nie wie co to znaczy to tez nie mój interes. Fotografowac sobie może tym co chce.

czajnik2 - Pią 09 Kwi, 2010

hehe :D to dobre...
jak widze takie posty to sie zastanawiam czy taki ktos nie ma sam ze soba problemu... markowa bizuteria??proszeeee
jesli dla Ciebie Canon to nie aparat to Twoja sprawa
ja rozumiem chec pomocy w doborze aparatu i to doceniam! ale z pewnych wzgledow zdecydowalam sie juz na dana marke i nie widze sensu by o tym dyskuotowac. tymbardziej ze zawsze znajdzie sie ktos kto bedzie uwazal ze inny bylby lepszy.
dodatkowo wydawalo mi sie ze ulatwiam sprawe podajac nazwe w ten sposob ograniczylam wybor...
w kazdym razie dzieki za pomoc :)

SlawGaw - Pią 09 Kwi, 2010

czajnik2 napisał/a:
chce pomocy w doborze aparatu

Ale już dokonałaś wyboru, chcesz Canona, na to można napisać tylko tyle że im mniej cyferek w oznaczeniu modelu tym lepiej, więc 1000 to gorzej niż 550, tyle.

maser - Pią 09 Kwi, 2010

O tej biżuteri to wywnioskowałem głównie stąd:
czajnik2 napisał/a:
lekki zeby nie bolaly i zeby nie byl ciezarem w czasie chodzenia z nim...

czajnik2 napisał/a:
dodam ze bedzie to moja 1 lustrzanka i nie mam zadnego doswiadczenia!!
nie zalezy mi na super profesjonalnym sprzecie wiec nie ma byc bardzo drogi! najtanszy ile moze kosztowac??
musi byc lekki!
jakies propozycje???
czajnik2 napisał/a:
jak widze takie posty to sie zastanawiam czy taki ktos nie ma sam ze soba problemu... markowa bizuteria??proszeeee
jesli dla Ciebie Canon to nie aparat to Twoja sprawa
ja rozumiem chec pomocy w doborze aparatu i to doceniam! ale z pewnych wzgledow zdecydowalam sie juz na dana marke i nie widze sensu by o tym dyskuotowac. tymbardziej ze zawsze znajdzie sie ktos kto bedzie uwazal ze inny bylby lepszy.

Wierz mi, nie mam problemów z sobą, ba!!! mam to nawet na piśmie od odpowiednich doktorów. Wcale nie uważam też że Canon to nie aparat (ba nawet posiadałem takowy w epoce fotografii analogowej i sobie go chwaliłem :mrgreen: ) .
Jako że zadałaś to pytanie na forum fotograficznym to bądź przygotowana że odezwą sie też osoby które z chęci pomocy zaproponują coś innego i to w zupełnie dobrej chęci współpracy i z lubości tego co robią na codzień od wielu lat. Marka aparatu jest dla mnie sprawą trzeciorzędną i daleki jestem od negacji JAKIEJKOLWIEK firmy.
Z mojej strony koniec tematu.
Dobranoc.

Tutejszyn - Sob 10 Kwi, 2010

Skoro wybór padł na Canona 1000D, to dobrze jest poznać go bliżej.
Canon 1000D nie ma centralnego pomiaru światła, bracketingu (używane przy modnym ostatnio HDR), nie obsługuje pilota zdalnego sterowania, nie wyłącza rozświetlonego monitora podczas zblizania aparatu do oka. To nie wady tego modelu, raczej jego cechy.

Sunders - Sob 10 Kwi, 2010

czajnik2 napisał/a:
najbardziej podoba mi sie canon eos 1000d+18-55mm is
ewentualnie eos 550d+ef-s18-55mmis

Mając "w zasięgu" ten drugi z zestawów raczej rozważałbym czy nie kupić 450d z lepszym obiektywem, a nie 1000d z kitem.

cybertoman - Sob 10 Kwi, 2010

Tutejszyn, moj 1000D jest troche inny, niz ten poznany przez Ciebie blizej.

Tutejszyn napisał/a:
Canon 1000D nie ma centralnego pomiaru światła
punktowego pomiaru


Tutejszyn napisał/a:
bracketingu
oczywiscie, ze ma.

Tutejszyn napisał/a:
nie obsługuje pilota zdalnego sterowania
IR -nie, ale wejscie na wezyk ma


Tutejszyn napisał/a:
nie wyłącza rozświetlonego monitora podczas zblizania aparatu do oka
Zgadza sie, robi to dopiero po wcisnieciu spustu do polowy.
Szninkiel - Sob 10 Kwi, 2010

maser napisał/a:
I tym optymistycznym akcentem zostałem utwierdzony w przekonaniu że nasza topikotwórczyni nie szuka aparatu tylko markową biżuterię w kolorze czarnym z charakterystycznym napisem na pasku...
Tym samym "rence mnie opadli" :razz: a uczucie owo daje do myślenia nad sensownością konkurowania z marketingiem...
Pozdrawiam


W niektórych środowiska posiadanie Canona to jak pobyt w więzieniu wpisany do życiorysu :grin:
Przecież zakup dowolnego aparatu dla osoby zupełnie zielonej i tak naprawdę nie wiedzącej co chce z tym robić, najlepiej oprzeć o próg kosztów finansowych. Nie ma sensu operować określeniami, które brzmią jak czary-mary, by opisywać funkcje, które dana puszka/szkło posiada lub nie posiada.
No chyba, że np 7D + 18-55/2,8 :cool:

lotofag - Sob 10 Kwi, 2010

Tutejszyn napisał/a:

Jedną z cech napędu ultradźwiękowego, oprócz cichego działania i szybkości jest własnie mozliwość ręcznego obrotu pierscieniem ostrości bez przełączania w tryb ręczny.
Napęd jest w obiektywie, więc "szklo" nie korzysta z śrubokręta.

Chyba nie zrozumiałeś co napisałem...
Nadal powtórzę, że napęd AF może być dowolny a szkło może przy tym oferować możliwość ręcznego doostrzania. Nie jest to cecha świadcząca o zastosowaniu silnika ultradźwiękowego.

lupo57 - Sob 10 Kwi, 2010

Szninkiel napisał/a:

No chyba, że np 7D + 18-55/2,8 :cool:


a co to za obiektyw :shock: :???:

Szninkiel - Sob 10 Kwi, 2010

Oj tam, "palcufka-cyfrufka" mi się zrobiła, oczywiście 17-55
komor - Sob 10 Kwi, 2010

czajnik2 napisał/a:
fajnie jakby noca dobre wychodzily.... zoom jest wazny

Akurat te obydwie cechy to kit 18-55 IS spełnia tak sobie. Zooma ma niewielkiego a praca pod światło lub w nocy nie jest rewelacyjna.
Pamiętaj, wcale nie jest tak, że najtańszy możliwy komplet lustrzankowy da Ci lepsze zdjęcia niż porządna hybryda. Pod wieloma względami owszem – tak, ale także pod wieloma – nie. Począwszy od tego, że nie będziesz miała „zooma”. Jeżeli to ma być sprzęt wycieczkowy to może warto dobrać nieco droższy obiektyw o większym zakresie ogniskowych i nieco solidniej zbudowany. Standardowy wybór do Canona to 17-85 IS a mój faworyt (którego używam na wycieczkach) to Sigma 17-70. W dziale „Pomagamy w wyborze obiektywu” masz duży przyklejony temat Co zamiast kita do Canona. Poczytaj trochę, wystarczy ostatnie strony.

Ania101 - Sob 10 Kwi, 2010

Tak sobie zaglądnęłam na moje ulubione forum, żeby sprawdzić, co czują/piszą forumowicze po śmierci prezydenta i ponad 100 innych osób, ważnych dla Polski, a tutaj szok - piszecie na luzaka o kitach, pracy pod światło itp. czyli o rzeczach, o których była już mowa 1000 razy - po prostu szok. Totalny zawód - naprawdę chce wam w takiej chwili o takich banałach pisać? Nie mogę w to po prostu uwierzyć ....
RB - Sob 10 Kwi, 2010

Ania101 napisał/a:
Tak sobie zaglądnęłam na moje ulubione forum, żeby sprawdzić, co czują/piszą forumowicze po śmierci prezydenta i ponad 100 innych osób, ważnych dla Polski, a tutaj szok - piszecie na luzaka o kitach, pracy pod światło itp. czyli o rzeczach, o których była już mowa 1000 razy - po prostu szok. Totalny zawód - naprawdę chce wam w takiej chwili o takich banałach pisać? Nie mogę w to po prostu uwierzyć ....


A Tobie?

Szninkiel - Sob 10 Kwi, 2010

Ania101 napisał/a:
Tak sobie zaglądnęłam na moje ulubione forum, żeby sprawdzić, co czują/piszą forumowicze po śmierci prezydenta i ponad 100 innych osób, ważnych dla Polski, a tutaj szok - piszecie na luzaka o kitach, pracy pod światło itp. czyli o rzeczach, o których była już mowa 1000 razy - po prostu szok. Totalny zawód - naprawdę chce wam w takiej chwili o takich banałach pisać? Nie mogę w to po prostu uwierzyć ....


Proszę nie marginalizuj takiej tragedii to tego typu wypowiedzi. Ech...

Ania101 - Sob 10 Kwi, 2010

marginalizuj ???

chyba nie zrozumiałeś .....
szkoda

[ Dodano: Sob 10 Kwi, 2010 15:24 ]
ps. uwaga od kogoś, kto o 13.23 pisał:

Cytat:
Oj tam, "palcufka-cyfrufka" mi się zrobiła, oczywiście 17-55


Ech.... szkoda gadać

kozidron - Sob 10 Kwi, 2010

Ania101 napisał/a:
marginalizuj ???

chyba nie zrozumiałeś .....
szkoda


sama nie zrozumiałaś, zmieszałaś właśnie dyskusję o jakimś zestawie kitowym z taką tragedią jaka się dziś rano wydarzyła.
Odrobinę wyczucia i rozwagi.

edit.

Ania101 napisał/a:
ps. proszę nie polemizuj - wolałabym się dzisiaj już więcej nie denerwować.
I tak jest mi wystarczającą przykro.


każdy takie sytuację, przeżywa na swój sposób ale wylewanie swoich emocji w takim miejscu jest nie na miejscu

MC - Sob 10 Kwi, 2010

Znaczy, że co? Powinniśmy w proteście przeciwko niesprawiedliwości losu zaszyć się w worek pokutny?
Każdy taką tragedię przeżywa na swój sposób. I zgadzam się z kozidron'em, że takie uzewnętrznianie emocji nie jest na miejscu.
Życie toczy się dalej. Przynajmniej dla nas.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group