forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Nikkor AF 20 mm f/2.8 zamienić na 18-70mm f/3.5-4.5G ?

closee - Pon 12 Kwi, 2010
Temat postu: Nikkor AF 20 mm f/2.8 zamienić na 18-70mm f/3.5-4.5G ?
Cześć. Wpadłam na tą stronę przypadkiem, potrzebuje fachowej pomocy.
mam ten obiektyw: Nikkor AF 20 mm f/2.8, mam możliwość zamienić się na: Nikon AF-S DX Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED

i nie wiem czy mi się opłaca, po ok dwóch latach 20 mm wróci do mnie i zatrzymam ten drugi.
Tyle, że czy nie wyszłoby mnie taniej gdybym sprzedała 20, a kupiła 18-70 ?
to raz, dwa, nie jestem "super mega" fotografem, nie znam się na niczym. dostalam taki aparat od rodziców i po prostu robie zdjęcia. Nic więcej. Dlatego prosze o pomoc

MasterB - Pon 12 Kwi, 2010

closee, absolutnie się nie opłaca.

Po pierwsze dlatego że ta stałka jest chyba 2x tyle warta co ten zoom, a po drugie to dzięki 20/2.8 masz większe szanse na stanie się "super mega" fotografem ;)

skasowany - Pon 12 Kwi, 2010

closee, MasterB prawdę mówi! ;) Nawet jak nie chcesz 20mm używać, to go możesz sprzedać i kupić 18-70 i może jeszcze na 35/1.8 wystarczy ;)
Sunders - Pon 12 Kwi, 2010

closee, upraszczając sprawę: nikkor 20/2,8=2xnikkor18-70/jeśli są w podobnym stanie/ :smile:
closee - Pon 12 Kwi, 2010

Sunders napisał/a:
closee, upraszczając sprawę: nikkor 20/2,8=2xnikkor18-70/jeśli są w podobnym stanie/ :smile:

moj jest w idealnym, rzadko go używam... no skoro tak mówicie, może i macie racje, w końcu fachowcy ;P a gdyby przyszlo mi go sprzedać i kupić coś innego, niekoniecznie stałkę to pomożecie? ; D

B o g d a n - Pon 12 Kwi, 2010

MasterB napisał/a:
po drugie to dzięki 20/2.8 masz większe szanse na stanie się "super mega" fotografem
To zależy od predyspozycji użytkownika.
Być może większego bakcyla (i odkryć pasję), można złapać mając na początku zooma 18-70mm ?
closee napisał/a:
no skoro tak mówicie, może i macie racje, w końcu fachowcy
Tutaj inni nie są dopuszczani wogóle do głosu. :lol: