|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nikon d3000 czy Canon D450
serek31 - Wto 13 Kwi, 2010 Temat postu: Nikon d3000 czy Canon D450 Zastanawiam się nad tym już dłuższy czas, nie ukrywam że głównym wyznacznikiem jest cena, Canon jest niestety troszke droższy ale w pracy znajomi którzy mają już Canony doradzają mi właśnie tego producenta, na którego się skusić? Jestem amatorem, do tej pory pstrykałem zdjęcia na kompakcie, z których po dłuższym czasie byłem co raz mniej zadowolony, za jakiś czas możliwe że będę chciał wykorzystać aparat do pracy, jestem początkującym grafikiem/DTP-owcem, na razie pracuję wmałej agencji reklamowej, proszę o radę, niewiele ostatnio brakowało że bym kupił w MM Sony A230 za "grosze" ale odżucił mnie brak trybu "live view", nie wiem czy bym z niego korzystał szczerze mówiąc, ale lepiej coś mieć i nie używać niż nie mieć i żałować....
Proszę o radę
pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
Baku - Wto 13 Kwi, 2010
A230 to dość specyficzny aparat i akurat z braku LV nie robiłbym tu jakiegoś strasznego problemu. Jednym pasuje innym nie - poprzednik (A200) był mniej kontrowersyjny.
To może mieć znaczenie ale nie musi: jeśli masz znajomych pracujących na systemie Canona to być może łatwiej będzie Ci czasem uzyskać (pożyczyć albo taniej odkupić) obiektywy czy lampę.
Nikon D3000 to entry level entry levelu w systemie Nikona. U Canona taka rola przypadła 1000D. 450D to już korpus plasowany ciut wyżej i jeśli Cię na niego stać, to warto go wziąć pod rozwagę. Na początek stabilizowany kit 18-55IS i już można pracować z całkiem zadowalającym efektami.
MasterB - Wto 13 Kwi, 2010
Baku napisał/a: | 450D to już korpus plasowany ciut wyżej |
Różnice między 1000D a 450D są czysto kosmetyczne (nie licząc na przykład punktowego pomiaru światła), więc jeśli ktoś ma mały budżet to 1000D też da radę.