forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Szkła do reklamy, ślubów, komunii - Canon

milloz - Czw 29 Kwi, 2010
Temat postu: Szkła do reklamy, ślubów, komunii - Canon
Witam...
Jestem w posiadaniu Canona 50D i Canona 55-200 4.5-5.6 i przymierzam sie do kupna 3 nowych obiektywow. Maja glownie sluzyc do robienia zdjec komenrcyjnych (reklama, sluby, komunie itp)

Narazie na oku mam:

Canon 24-105 F4L
Canon 17-40 F4L
Canon 85 F1.8

Czy wg Was ta opcja sie sprawdzi?
jezeli nie to prosze o sugestie...
pozdraiwam
______________

ophiuchus - Czw 29 Kwi, 2010

Jeśli chcesz używać takiego zestawu do ślubów i komunii oraz innych takich imprez odbywających się w pomieszczeniach koniecznie przemyśl kupno lampy błyskowej. Oczywiście najlepiej byłoby kupić obiektywy o jasności min. 2.8 ;)
1.8/85 jak najbardziej ok, pozostałe tak se moim zdaniem. :)

zug - Czw 29 Kwi, 2010

milloz napisał/a:
Maja glownie sluzyc do robienia zdjec komenrcyjnych (reklama, sluby, komunie itp)

jest taki temacik :arrow: http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=970 ;)

Djwalkman - Czw 29 Kwi, 2010

Śluby - średnio, przydałby się jakiś jaśniejszy zoom
Reklama - czego? płatków, ubrań, pierścionków
Komunie - Raczej styknie,
Ja bym się zdecydował na... http://www.ceneo.pl/1294886
Ile masz kasy do wydania? Ja bym kupił
Lampę, jasny zoom (f/2,8), ostrą stałkę, jasne tele i jeżeli chciałbyś robić reklamy pierścionków/wina, to namiot bezcieniowy i ze 2 lampy

zug - Czw 29 Kwi, 2010

Djwalkman napisał/a:
Ja bym się zdecydował na... http://www.ceneo.pl/1294886

ciekawa propozycja :roll: :zalamany:

Sunders - Czw 29 Kwi, 2010

Canon 17-55/2,8IS USM
Canon 85/1,8USM
Canon Speedlite 580EX II

Djwalkman - Czw 29 Kwi, 2010

Zamiast 17-55 wziąłbym Sigmę 17-70 OS, nie wiem dlaczego, ale ten obiektyw tak mi zaimponował ostrością, światłem, stabilizacją, obudową oraz ceną.
edmun - Czw 29 Kwi, 2010

Djwalkman napisał/a:
Ja bym się zdecydował na... http://www.ceneo.pl/1294886

czy możesz (popularne polskie słowo) wytłumaczyć tą podpowiedź i taką decyzję? bo za nic nie mogę zrozumieć o co chodzi :/ podejrzewam żarcik...

odnoszę wrażenie że nie wiesz jak wygląda taki obiektyw 200-500 2.8,

B o g d a n - Czw 29 Kwi, 2010

milloz napisał/a:
Jestem w posiadaniu Canona 50D i Canona 55-200 4.5-5.6 i przymierzam sie do kupna 3 nowych obiektywow. Maja glownie sluzyc do robienia zdjec komenrcyjnych (reklama, sluby, komunie itp)
Jeśli fotografia komercyjna: reklama, śluby, komunie, to przede wszystkim zastanów się nad wymianą aparatu. :wink:

milloz napisał/a:
Narazie na oku mam:
Canon 24-105 F4L
Canon 17-40 F4L
Canon 85 F1.8

Na 50D, do w/w zastosowań według mnie 24-105/4L ani 17-40/4L się nie nadaje. Jeśli już obiektywy mają być z czerwonym paskiem, to raczej 16-35/2.8L wraz z 24-70/2.8L. Obiektyw EF 85/1.8 zawsze się przyda i warto go mieć bez względu na wielkość matrycy w aparacie. :smile:

Wujek_Pstrykacz - Pią 30 Kwi, 2010

edmun napisał/a:
Djwalkman napisał/a:
Ja bym się zdecydował na... http://www.ceneo.pl/1294886

czy możesz (popularne polskie słowo) wytłumaczyć tą podpowiedź i taką decyzję? bo za nic nie mogę zrozumieć o co chodzi :/ podejrzewam żarcik...

odnoszę wrażenie że nie wiesz jak wygląda taki obiektyw 200-500 2.8,


To chyba miał być żart tylko autor postu zapomniał o odpowiedniej ikonce :razz:

kozidron - Pią 30 Kwi, 2010

Djwalkman napisał/a:
Ja bym się zdecydował na... http://www.ceneo.pl/1294886


Djwalkman,
to jest jakaś pomyłka :shock: czy mało fajny żart ?

Kolego Djwalkman, zaczynasz jak słynny @@@Radek Radzi@@@.


milloz, określ budżet i dokładnie do czego ma slużyć zestaw i polecam dokładne sprecyzowanie celów, bo inaczej cięzko będzie pomóc.
Lampa koniecznie musi się znaleźć w zestawie, jakiś krótki uniwersalny jasny zoom, coś szerokiego i jakaś portretówka w plenery.

Reklama to dość szerokie zagadnienie, bo może kojarzyć się z fotografiami produktów na stole bezcieniowym jaki plenerami z modelkami, czy inscenizowanymi kadrami na potrzeby sytuacji....tu można zastosować różne szkła i przede wszystkim LAMPY o których nie powinieneś zapominać w swoim budżecie.

Djwalkman - Pią 30 Kwi, 2010

To miała być aluzja do tego, że autor nie podał kwoty, czy bez odpowiedniej buźki tego nie zrozumiecie... ? Wstawcie w moim poście :twisted: i po sprawie. Mam bardzo "oryginalne" poczucie humoru i niektóre wasze teksty mnie bawią, typu "podejrzewam żarcik"... . Zresztą, nie o mnie tu chodzi, tylko o milloza, skupienie i działanie,milloz, podaj budżet i to czy sprzęt ma być używany. Zauważyłem też na forum zjawisko "owczego pędu" kto pierwszy powie że coś jest dobre, to wszyscy mu wierzą, jeżeli że jest złe, to robią to samo. Na szczęście mamy kilku "zielonych' i "czerwonych" którzy wybijają się z tłumu, jest też paru "czarn..." użytkowników, którzy wybijają się z tłumu. Tak mi się wydaje. Coś czuje że niektórzy nie załapią, więc polecam spojrzeć na kolor nicków... .
kozidron - Pią 30 Kwi, 2010

Djwalkman, ale to nie twoja pierwsza taka porada a'la radek radzi a w wczesniejszych postach też nie było " :twisted: " --- :razz:
as... - Pią 30 Kwi, 2010

B o g d a n napisał/a:
milloz napisał/a:
Jestem w posiadaniu Canona 50D i Canona 55-200 4.5-5.6 i przymierzam sie do kupna 3 nowych obiektywow. Maja glownie sluzyc do robienia zdjec komenrcyjnych (reklama, sluby, komunie itp)
Jeśli fotografia komercyjna: reklama, śluby, komunie, to przede wszystkim zastanów się nad wymianą aparatu. :wink:

milloz napisał/a:
Narazie na oku mam:
Canon 24-105 F4L
Canon 17-40 F4L
Canon 85 F1.8

Na 50D, do w/w zastosowań według mnie 24-105/4L ani 17-40/4L się nie nadaje. Jeśli już obiektywy mają być z czerwonym paskiem, to raczej 16-35/2.8L wraz z 24-70/2.8L. Obiektyw EF 85/1.8 zawsze się przyda i warto go mieć bez względu na wielkość matrycy w aparacie. :smile:



podpisuję się pod tym...
p.s. komercyjne zastosowania z c17-55 to :lol:

oranżewski - Pią 30 Kwi, 2010

Djwalkman napisał/a:
Na szczęście mamy kilku "zielonych' i "czerwonych" którzy wybijają się z tłumu, jest też paru "czarn..." użytkowników, którzy wybijają się z tłumu. Tak mi się wydaje. Coś czuje że niektórzy nie załapią, więc polecam spojrzeć na kolor nicków... .


wiesz, że autentycznie nie zajarzyłem? :mrgreen:

a ja zaproponuję 16-35L II + 50/1.4 + 70-200/2.8L
a czo :P nie ma budżetu, to zaproponować można. a nóż się zmieści :wink:

edit: to i jeszcze 580EXII dorzucę. a czo :P

komor - Pon 03 Maj, 2010

as... napisał/a:
komercyjne zastosowania z c17-55 to :lol:

as..., z przykrością stwierdzam, że Twoje porady ostatnio są bezużyteczne. Co masz do komercyjnych zastosowań tego obiektywu? Że łapie paproszki? Ja czasem do komercyjnych zastosowań używam Sigmę 17-70 albo plastikowego EF 50/1,8. Ze skutkiem pozytywnym. Naprawdę niektórzy z was nie mają pojęcia o rynku, jak wam się wydaje, że zarobkowe zdjęcia to od razu Hassel lub co najmniej 5D z zestawem L. Ilu fotografów ślubnych używa EF 17-55/2,8 IS i jest zadowolonych? To nie są zastosowania komercyjne?
Do zdjęć „komercyjnych” potrzeba często zupełnie czegoś innego poważnego – niż poważnego obiektywu. Np. poważniejszego światła niż dwie lampki biurkowe. A szkło niemal jakiekolwiek, f/8 i wio. To też jest jeden z wariantów zdjęć „komercyjnych”.

P_M_ - Pon 03 Maj, 2010

Komercyjnie mozna uzywac nawet kita 18-55 i trzepac na tym kase. Az ciezko uwierzyc... Czasem wystarcza, bo jaki jest sens strzelania z armaty do muchy?
jaad75 - Pon 03 Maj, 2010

P_M_ napisał/a:
jaki jest sens strzelania z armaty do muchy?
Spektakularny efekt? :razz:
B o g d a n - Pon 03 Maj, 2010

komor napisał/a:
Naprawdę niektórzy z was nie mają pojęcia o rynku, jak wam się wydaje, że zarobkowe zdjęcia to od razu Hassel lub co najmniej 5D z zestawem L.

To prawda, co piszesz. Nasz "rynek" fotografów jest jaki jest - biedny niestety.

Zdjęcia na komunii muszą być jakieś tam dla cioci i babci. Na ślubie, każdy chciałby już trochę lepsze ale bez przesady. Na dobrego fotografa mało kogo dziś stać bo kasa i tak często robią je znajomi amatorzy itd, itp. Taka jest prawda o naszym rynku komunijno-ślubnym, dającym pracę większości "zawodowych" fotografów.

W tym wątku jest też mowa o reklamie, a tu według mnie jest troche inna bajka. Zdjęcia muszą być najwyższej jakości i tu oprócz koniecznych umiejętności i doświadczenia, lepszy sprzęt może dać lepsze efekty i ... pieniądze. Tak mi się wydaje. Dla takich właśnie zawodowców robi się najwyższej klasy obiektywy i aparaty.

komor - Pon 03 Maj, 2010

B o g d a n, rynek reklamy czy komunii to jeden pies. I tu i tam może być sprzęt topowy albo byle jaki, a efekty niekoniecznie zależą od tegoż. Na komunii mojej córki była 4-osobowa ekipa, wyposażona w przyzwoity sprzęt typu D300, lampy SB-900, jakieś szkła f/2.8 (co prawda Sigmy, nie Nikkory), przyzwoite kamery HD od Sony. Efekt końcowy niestety był taki sobie, jeśli chodzi o zdjęcia, filmu do dziś nie miałem czasu obejrzeć… :oops:
A reklama to też nie tylko Twój styl czy inny Playboy, ale też 500 zdjęć packshotowych dla Tesco w 24 godziny :) czy zdjęcia żarcia do menu do restauracji u pani Krysi albo słabo ubrana pani na kalendarz z logo producenta kiełbasy, z niewielkim budżetem.

B o g d a n napisał/a:
Zdjęcia muszą być najwyższej jakości i tu oprócz koniecznych umiejętności i doświadczenia, lepszy sprzęt może dać lepsze efekty i ... pieniądze.

Owszem, ale lepszy sprzęt to nie zawsze musi oznaczać droższe szkło, tylko zupełnie inne zabawki, wszystko zależy czy mówimy o ślubie/komunii czy innych aktywnościach. A co do pieniędzy, to raczej ustala się je z góry, nie wszyscy interesują się tym jaki masz sprzęt, a poza tym na niektórych większe wrażenie zrobi duża i hałaśliwa chińska lampa błyskowa z Allegro niż mały, niepozorny i całkowicie cichy 580EX II na parasolce, który kosztuje trzy razy tyle. :)

jaad75 - Pon 03 Maj, 2010

Dokładnie - powiedziałbym, że im bardziej zawodowa sesja, tym mniej istotne są takie duperele jak szkło, czy aparat... Liczy się koncepcja artystyczna, światło, wizaż, stylizacja itp. To ile linii na mm przenosi szkło, jest w tej układance sprawą trzeciorzędną, jeśli oczywiście osiągi układu aparat/obiektyw mieszczą się tylko w granicach normy...
B o g d a n - Pon 03 Maj, 2010

jaad75 napisał/a:
powiedziałbym, że im bardziej zawodowa sesja, tym mniej istotne są takie duperele jak szkło, czy aparat...

Taa i zaraz zaczniemy dyskusję o tym, że to tylko fotograf robi zdjęcia. :grin:

Może niech milloz kupi sobie 18-55 lub jak się machnie, to 17-85 i spokój, może iść fotografować modelki.
Musi tylko kupić dobry puder i dużą silną chińską lampę. :wink: :mrgreen:

jaad75 - Pon 03 Maj, 2010

B o g d a n napisał/a:
Taa i zaraz zaczniemy dyskusję o tym, że to tylko fotograf robi zdjęcia. :grin:
Niekoniecznie - przy naprawdę dużych sesjach, czy kampaniach, fotograf to tylko jedno z ogniw, które można bezproblemowo zastapić innym. To jak z reżyserem i operatorami... Ktoś ma wizję, ktoś ją realizuje - czy naprawdę myślisz, że największym zmartwieniem reżysera jest to, jakiego szkła użyje operator? Polecam obejrzeć czasem reportaże z dużych sesji dla domów mody - to nie fotograf jest tam osobą mającą najwięcej do powiedzenia... Najczęściej jest ktoś taki jak kierownik artystyczny i to on odpowiada za całość koncepcji, a reszta po prostu robi co im każą...
B o g d a n napisał/a:
Może niech milloz kupi sobie 18-55 lub jak się machnie, to 17-85 i spokój, może iść fotografować modelki.
Przy odrobinie umiejętności i koncepcji co chce się robić, da to efekty lepsze, niż 85L w ręku dyletanta bez pomysłu.
B o g d a n - Wto 04 Maj, 2010

jaad75, trochę nie w temacie napisałeś ale trudno - wiedziałem, że tak będzie. :wink:
Ten wątek jest o tym, że:
milloz napisał/a:
i przymierzam sie do kupna 3 nowych obiektywow. Maja glownie sluzyc do robienia zdjec komenrcyjnych (reklama, sluby, komunie itp)

PS1.
Raz wymagasz od fotografa umiejętności i koncepcji, a innym razem przedstawiasz go jako gościa, który tylko naciska spust migawki bo wszystko jest zaplanowane i ustawione. Nie bardzo rozumiem.

PS2
Myślę, że w torbie tego fotografa z Twego przykładu "z dużych sesji dla domów mody" nie znalazłbym 50D+17-55/2.8, a jeżeli to by oznaczało, że jest to Nasz Krajowy "Dom Mody".

jaad75 - Wto 04 Maj, 2010

B o g d a n napisał/a:
PS1.
Raz wymagasz od fotografa umiejętności i koncepcji, a innym razem przedstawiasz go jako gościa, który tylko naciska spust migawki bo wszystko jest zaplanowane i ustawione. Nie bardzo rozumiem.
Bo to są dwa bieguny tej samej sytuacji - priorytetem jest pomysł, a często najmniej istotnym elementem w jego realizacji jest obiektyw i aparat.
B o g d a n napisał/a:
PS2
Myślę, że w torbie tego fotografa z Twego przykładu "z dużych sesji dla domów mody" nie znalazłbym 50D+17-55/2.8, a jeżeli to by oznaczało, że jest to Nasz Krajowy "Dom Mody".
Co nie znaczy, że ten zestaw nie poradziłby sobie równie dobrze, jak każdy inny, wypluwający pliki pożądanej wielkości i jakości.
komor - Wto 04 Maj, 2010

No dobra, odbiegliśmy daleko od tematu (w tym ja). Oczywiście do fotografii reportażowej (a taką są śluby i komunie, prawda?) sprzęt jest bardzo ważny, w tym posiadanie jasnego szkła, używalnego od pełnej dziury. I w tym momencie powracamy do miejsca w którym zaczął się off-topic, czyli obiektywu 17-55/2,8 IS, który z powodzeniem sobie radzi na ślubach i komuniach, jak można zresztą wyczytać w starszych tematach na tym forum. Coś jeszcze doradzimy koledze? Bo jeśli wymaga ostrości to nie wiem czy 16-35L na APS-C da lepszą ostrość niż 17-55/2,8 IS, co?
Djwalkman - Wto 04 Maj, 2010

kozidron napisał/a:
Djwalkman, ale to nie twoja pierwsza taka porada a'la radek radzi a w wczesniejszych postach też nie było " :twisted: " --- :razz:


Przecież mówię że to nie rada... o co ci chodzi? Nie rozumiesz co to jest aluzja? Czy ktoś woziłby sobie do serca rade kupienia obiektywu 85 tys ? Trochę logiki... .

as... - Sro 05 Maj, 2010

komor napisał/a:
as... napisał/a:
komercyjne zastosowania z c17-55 to :lol:

as..., z przykrością stwierdzam, że Twoje porady ostatnio są bezużyteczne. Co masz do komercyjnych zastosowań tego obiektywu? Że łapie paproszki? Ja czasem do komercyjnych zastosowań używam Sigmę 17-70 albo plastikowego EF 50/1,8. Ze skutkiem pozytywnym. Naprawdę niektórzy z was nie mają pojęcia o rynku, jak wam się wydaje, że zarobkowe zdjęcia to od razu Hassel lub co najmniej 5D z zestawem L. Ilu fotografów ślubnych używa EF 17-55/2,8 IS i jest zadowolonych? To nie są zastosowania komercyjne?
Do zdjęć „komercyjnych” potrzeba często zupełnie czegoś innego poważnego – niż poważnego obiektywu. Np. poważniejszego światła niż dwie lampki biurkowe. A szkło niemal jakiekolwiek, f/8 i wio. To też jest jeden z wariantów zdjęć „komercyjnych”.


Komor,
miałeś zapewne w ręku 16-35L oraz 17-55.
16-35L oprócz tego że nie je paprochów nigdy nie dostanie luzu tubusa jaki zapewne za dwa lata dostanie 17-55...
Co to powoduje:
trudniej się mu na pewno ustawia ostrość oraz to że jak wyczytałem na hamerykańskich forach to właśnie luzy tubusa zabijają is w 17-55 bo peka tak jakaś tasiemka...!

I jeśli ktoś będzie tłukł tysiące zdjęć co tydzień do taki 17-55 szybko odmówi posłuszeństwa. Obym się mylił, nie jest to tani sprzęt.
Natomiast 16-35L to wół roboczy, ma robić robić i jeszcze raz robić zdjęcia, tysiącami, jest dedykowany do profi.
I tak jest wykonany.

Niestety mam i używam 17-55 i nie jest to takie super szkło jak wszyscy o nim piszą, jestem niezadowolony jako amator, to ciekawe czy jakiś profi wziął by to szkło do ręki.
eot z mojej strony

16-35L miałem tylko przez tydzień czasu i wiem że niedługo swojego 17-55 puszczę na allegro.

Artsalah - Sro 05 Maj, 2010

Moze ja napisze cos od siebie.
Nie widze budzetu wiec...
Mysle, ze starcza dwa obiektywy
Podstawowy:
Canon 50mm | F 1.2 (lub znacznie tanszy ze swiatlem 1.4)
Niestety ten ze swiatlem 1.2 kosztuje kolo 5-6 tysiecy, ze swiatelkiem 1.4 jest juz o wiele lepiej bo kolo 1,6 - 1,8 tys. Czy warto doplacac ta kwote do tego ze swiatlem 1.2? Pewnie wielu z Was polemizowalo by nad tym faktem, jednak na moje oko, roznica jest spora. Nie przeszkadza mi to oczywiscie polecic obu obiektywow do wyboru. Dla mnie, C 50mm F1.2 to najlepszy zakup foto jakiego dokonalem, nie zdejmuje go z korpusu przy portretach.
Jedyny minus... trzeba biegac i to czasem sporo ;)
Jakis mini zoomik z szerokim katem w pomieszczeniu:
Tak jak w przypadku 50mm, polecam
Canon EF 16-35 mm f/2.8L II USM za niestety duze pieniazki i rozwiazanie budzetowe, jakim jest naprawde nie tak powaznie ustepujaca mu w jakosci obrazu, (ja wybralem znacznie tansza Tokine) Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16 mm f/2.8 Jej cena oscyluje w granicach 2-3 tys.

Nawet korzystajac z dobrego swiatla zastanego polecam doswietlac ludzi z roznych stron. Chocby minimalnie, gdy jest na to czas.
Sam uzywam Canona 7D (tak, strasznie sie zastanawialem nad jego wyborem, ale transmiter bezprzewodowy przewazyl szale i jest super ! jestem bardzo, bardzo zadowolony :) ), odlaczam lampe ze stopki i wyciagajac reke doswietlam swoje ofiary z roznych stron.

Sam kupilem oba, wlasnie dla zastosowan reklamowych, jestem oczarowany.
Gwarantuje ze nie wymienisz ich przez dluuugie lata (zwlascza canona 50mm 1.2).
Mysle, ze oba obiektywy uzupelnia sie swietnie, do tego dodac jeszcze Speedlitle 580 II, z dobrym (kolorowym! polecam amber + jakies male folie) dyfuzorem by odbic swiatlo od sciany lub sufitu (wiem, jesli jest dyfuzor nie trzeba odbijac, ale warto czasem przkryc kolorowa folia i pstryknac od sciany, wychodza ciekawe rzeczy). Zdjecie nie jest nudne.

kozidron - Czw 06 Maj, 2010

Djwalkman napisał/a:
Trochę logiki... .



hehe logiki .....dobre :razz: , kolego w tym poście, który cytujesz wyraźnie się odniosłem do ogólnego zarysu twoich wypowiedzi a nie do tej konkretnej

komor - Sob 08 Maj, 2010

as... napisał/a:
jeśli ktoś będzie tłukł tysiące zdjęć co tydzień do taki 17-55 szybko odmówi posłuszeństwa.

Jak ktoś ma zamiar tłuc tysiące zdjęć co tydzień jednym obiektywem to albo stać go będzie na lepszy obiektyw albo za rok czy dwa wymieni 17-55 na następną sztukę. Jeszcze raz powtarzam, co robią ci wszyscy fotografowie ślubni/komunijni używający tego obiektywu?

Artsalah, Tokina 11–16 zamiennikiem Canona 16–35? Te obiektywy łączy tylko stałe światło f/2,8. Pozostałe parametry mają różne. Może miałeś na myśli, że na matrycy APS-C Tokina 11–16 może być zamiennikiem Canona 16-35 użytego na pełnej klatce.

Artsalah - Wto 11 Maj, 2010

komor, dokladnie to mialem na mysli :)
Sam, nie robie nic slubnego, moge wiec sie mylic, jednak popelniam tez wiele zdjec architektonicznych we wnetrzach wiec to troszke podobne. W sumie chodzi i tak o pokazanie ''ludzi w scenerii" :)

Pozdrawiam !


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group