forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Canon EF 70-200 mm f/4L USM

marbecz - Pią 14 Maj, 2010
Temat postu: Canon EF 70-200 mm f/4L USM
Witam
Mam zamiar kupić obiektyw jak w temacie,robię zdjęcia raczej na zewnątrz czy światło 4 wystarczy?jeśli będę chciał robić zdjęcia na hali nie będzie za mało? czy lepiej dozbierać(nie mało bo 2 tyś) to 2,8? lub f4 ale z IS? a może coś innego mi doradzicie max co mogę wydać na teraz to 2500 zł aparat to canon 50D posiadam obiektyw Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS .Dodam jeszcze że jestem raczej amatorem ,może nie z kasą ale czasami lepiej dozbierać i mieć coś przyzwoitszego niżeli potem sprzedawać i kupować inny.
Dziękuje za pomoc

zug - Pią 14 Maj, 2010

marbecz napisał/a:
robię zdjęcia raczej na zewnątrz czy światło 4 wystarczy?

to zależy co i jakie będą warunki ;)
marbecz napisał/a:
eśli będę chciał robić zdjęcia na hali nie będzie za mało?

tu będzie problem.
marbecz napisał/a:
to 2,8? lub f4 ale z IS?

wolałbym światło niż stabilizację :P

kozidron - Pią 14 Maj, 2010

marbecz,
jeżeli miałbym brać wersje 4IS to bardzo niedaleka droga (finansowa) jest do wersji 2.8, na hali światło się przydaje chyba że dyscypliną są szachy.

W plenerze F4 spokojnie wystarczy ale oczywiście wszystko zależy od warunków.

jacenty - Pią 14 Maj, 2010

zdecydowanie 4 IS lub 2.8 IS.W sportach halowych przydaje się i jedno i drugie.

jacenty, nie chce z Tobą dyskutować ale w halowych sportach to jednak niewiele jest sytuacji, w których stabilizacja się przydaje.......jedną z nich na pewno jest moment w którym zawodnik dłubie w nosie i się zastanawia a ty chcesz iso 400 i 1/100 na 200mm.
Bardziej przydaje się jasny, celny słoik i mało szumiące wysokie iso.

Czyli warto dozbierać do światła 2,8?
MC - Pią 14 Maj, 2010

Jeśli masz zamiar fotografować sport w hali to nie widzę innego rozsądnego wyjścia.