|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nikon D5000 czy Pentax K-X
Kacperex - Sro 02 Cze, 2010 Temat postu: Nikon D5000 czy Pentax K-X Witajcie,
Jest to mój pierwszy post na forum, lecz na pewno nie ostatni.
Chce kupić sobie pierwszą lustrzankę do nauki fotografowania itd. Chciałbym aby aparat miał przydatne funkcje i nie był zbyt drogi jak na początek.
Waham się między dwoma modelami.
1)
Pentax K-X 18-55
2) Nikon d5000 18-55 VR
Nie wiem, który lepiej będzie służył amatorowi z ograniczonym budżetem... 2.2 k max :/
Nikon nie ma stabilizacji obrazu w body? Pentax ma, a to chyba ważne. Za nikonem przemawia ruchomy LCD.
Nie znam się na tym wszystkim.
Proszę o konkretne odpowiedzi. ten , lub ten i dlaczego.
Nie chcę żałować po kupnie, że nie zapytałem speców .
Miłego wieczorku życze.
hijax_pl - Sro 02 Cze, 2010
Kacperex napisał/a: | Nikon nie ma stabilizacji obrazu w body? |
No nie ma... ale... skoro celujesz w
Kacperex napisał/a: | Nikon d5000 18-55 VR |
...to to VR na końcu oznacza "Vibration Reduction" - czyli stabilizacja
Obrazowanie mają te aparaty praktycznie identyczne. Faktem jest że Pentax ma ładniejsze JPGi, no ale to nie znaczy że z Nikona nie da się takiego obrazka wyciągnąć. Nikon ma lepszy AF i co ważne - widać gdzie wyostrzył. Nikon ma ruchomy ekran, ale przydaje się on sporadycznie, poza tym ma niską rozdzielczość jak na dzisiejsze standardy (coś za coś). Pentax nie ma ruchomego ekranu, ale za to większą jego rozdzielczość. Nikon to aparat dla amatora, Pentax ma parę funkcji "semi pro", np współpracuje lepiej ze starymi, manualnymi obiektywami. Nikon też w sumie, ale prościej będzie jednak Pentaxem... Więcej istotnych różnic, jak dla mnie - nie ma.
Jeśli miałbym Ci coś doradzić to ponieważ
Kacperex napisał/a: | Nie znam się na tym wszystkim. |
rzuć monetą.. Każdy spełni nadzieje które pokładasz w swojej pierwszej lustrzance.
Kacperex - Sro 02 Cze, 2010
Widziałem, że obiektyw ma VR .
Monety mam 2200 na pierwsza lustrzankę.