forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - sprzęt dla paparazzo

r - Wto 08 Cze, 2010
Temat postu: sprzęt dla paparazzo
Witam.
Co wybralibyście do tego typu zdjęć (jak w tytule)? Koszt około 10 - 12tys. zł.

-canon 50d , canon 70-200 f2.8 IS + tc 2x
-canon 50d , canon 300 f4 is (albo 400 5.6) + c 200 f2.8 bez is <---stałki
-canon 7d , c 70-200 f2,8 bez is + tc 2x
- 50 d + c 100-400 f4,5-5.6 is + stałka c 200 2.8 bez is

Czy może jeszcze coś innego , żeby całośc kosztowała około 10 - 12tys. zł

B o g d a n - Sro 09 Cze, 2010

r napisał/a:
Co wybralibyście do tego typu zdjęć (jak w tytule)? Koszt około 10 - 12tys. zł.

Canon 7D + EF 70-200/2.8L IS + TC1,4
Razem ok. 13 tyś. :wink:

MM - Sro 09 Cze, 2010

Temat w którym mam chyba na tym forum największą wprawę. Chcesz wygodnie to kupujesz 7D i 100-400L. Chcesz bardziej uniwersalnie (zrobisz tym coś w ciemnicy) to D300s i 70-200 VR plus TC2. Jeden zestaw mam w pracy a drugi w domu. Oba działają wyśmienicie.

Tak na marginesie to kolega w WTO pracuje? :lol: :cool:

B o g d a n - Sro 09 Cze, 2010

MM napisał/a:
Temat w którym mam chyba na tym forum największą wprawę. Chcesz wygodnie to kupujesz 7D i 100-400L.
Nie proponowałbym takiej ciemnicy w dodatku z dość kiepską stabilizacją.
krisv740 - Sro 09 Cze, 2010

B o g d a n,
nie proponowałbym 70-200 z is który nie dość że gorzej pracuje z tc2.0 (szczególnie) a dodatkowo ma stabilizację, narażoną na niepotrzebne uszkodzenie w tego typu fotografii.... :mrgreen:

[ Dodano: Sro 09 Cze, 2010 10:17 ]
a dodatkowo.... ile to będzie 70-200 2.8 z tc 2.0??? - przez przypadek nie 5.6! :???: - czyli ciemnica??? :mrgreen:

a wracając do is - lepiej nie mieć niż mieć - możliwośc uszkodzenia tego paskudztwa w moim odczuciu jest ogromna i lepiej, wiedząc że szkło (i aparat) narażone będą na uderzenia/wstrząsy, mieć na wyposażeniu sprzęt bardziej odporny na takie "karesy"... :cool: :lol:

hijax_pl - Sro 09 Cze, 2010

Czy paparazzi robi zdjęcia do albumu? Czy po prostu chodzi o zdjęcie, uchwycenie momentu, byle by było? :roll: :wink:
B o g d a n - Sro 09 Cze, 2010

krisv740 napisał/a:
a dodatkowo.... ile to będzie 70-200 2.8 z tc 2.0??? - przez przypadek nie 5.6! - czyli ciemnica???
Oczywiście, że ciemnica i dodatkowo z jakością nadającą się do d...
Dlatego zaproponowałem TC1,4 :wink:

Tutejszyn - Sro 09 Cze, 2010

hijax_pl napisał/a:
Czy paparazzi robi zdjęcia do albumu? Czy po prostu chodzi o zdjęcie, uchwycenie momentu, byle by było? :roll: :wink:

O ile słowo "paparazzi" nie jest tutaj tylko pewnym skrótem myślowym. Jakoś nie wyobrażam sobie MM wiszącego na drzewie, albo uciekającego przed psami własciciela jakiejś posiadłości.

r - Sro 09 Cze, 2010

MM napisał/a:
Temat w którym mam chyba na tym forum największą wprawę. Chcesz wygodnie to kupujesz 7D i 100-400L. Chcesz bardziej uniwersalnie (zrobisz tym coś w ciemnicy) to D300s i 70-200 VR plus TC2. Jeden zestaw mam w pracy a drugi w domu. Oba działają wyśmienicie.

Tak na marginesie to kolega w WTO pracuje? :lol: :cool:

Nie :grin:

Czy to 100 -400L nie będzie za ciemne, zabierasz ze sobą oprócz tego jeszcze jakiś inny jaśniejszy obiektyw ?

70-200 + tc2 pogorszy jakość ale chyba nie bedzie az tak zle ? (to nie beda zdjęcia artystyczne :mrgreen: ) , a jak bedzie swiatlo gorsze to mozna zdjac tc i spróbowac :twisted: podejsc blizej.

50d ma troche wieksze szumy niz D300s , ale nie wiem czy warto dokładać 1500zl, ( a 3 tys wiecej do 7d) pozatym w canonie jest tanszy obiektyw 300 f/2.8 (jakby kiedys bylo wiecej gotowki :lol: )

Im więcej się czyta tym wieksze watpliwosci :???:

Arek - Sro 09 Cze, 2010

A może to: http://www.sigma-sklep.pl...-hsm,612,p.html
wraz z 50D. Stałkę sobie skalibrujesz w body jakby był jakiś problem z FF/BF. Jedyna
wada to brak stabilizacji.

MM - Sro 09 Cze, 2010

Canon jest wygodniejszy bo ma dobre długie szkło. Ta specjalność wymaga długich ogniskowych i szybkości. Nikon tutaj przegrywa ze swoim 80-400 VR.
Porównanie 70-200/2.8 i TC2 Canona z odpowiednikiem Nikona wypada gorzej dla Canona. Stąd D300s i zestaw z 70-200 VR. Zetsaw Nikona jest bardziej uniwersalny, wymaga więcej doświadczenia i jest upierdliwy (przez to TC). Canon jest prostszy, ale przychodzi wieczór i jest kupa.

Od razu też napiszę, że typowo fotograficzno-forumowe myślenie o sprzęcie i fotografowaniu należy w tej dziedzinie wyłączyć. To troszkę inna, specyficzna działka. Sam się trudnię czymś takim od niemal 20 lat, wybieram ten sprzęt, szkolę ludzi i mam wypracowane pewne procedury plus faworytów sprzętowych.

Do kompletu trzeba odpowiednio "zaopatrzyć" nasz samochód, ale to już inna działka :cool:


Podana przez Arka Sigma to nie jest dobry wybór, tutaj na poczatek wolałbym niezłą Sigmę 120-300/2.8. Jeżeli Sigma wypuści jej wersję ze stabilizacją i poprawi pracę z TC to będzie ona hitem w pewnych zastosowaniach. Sprawdzałem jej działanie do tych właśnie celów i brakowało najbardziej tego OS w nazwie.

revolta - Sro 09 Cze, 2010

ale 50D chyba nie ma aż tak sportowego/reporterskiego AF jak 7D (tyle mojej skromnej wiedzy w tym temacie), o ile paparazzi się kojarzy z kimś kto gania za kimś, o tyle 7D z przeznaczeniem "reporterskim" zapewne deklasuje AF 50tki z rozważań (choć oczywiście to kwestia obiektyw + body)
ale w "reklamach" 7D jest opisywane jako sprzęt dla reporterów z nowym rewelacyjnym AFem, a 50D to chyba nie jest do gonienia za biegnącymi osobami ? tyle od użytkownika 50D (choć wiem, że obiektyw mam średni i na podstawie 70-300 Canona nie mogę kategorycznie stwierdzić jak szybko potrafi sportowe ujęcia robić) zwłaszcza jak ktoś nawsadza jeszcze TC (w końcu szybkość AF to szybkość najsłabszego z 2 ogniw - body i szkieł)
a ruchomy obiekt + wieczór to jak ktoś powyżej napisał - Nikony mają dużo pozytywnych ocen ich użytkowników pod tym względem (i kolega co się przesiadł z C na N)

MM - Sro 09 Cze, 2010

Jeżeli chodzi o Canona 70-300 IS to ma on koszmarny AF i nawet 7D mu nie pomoże. Inna sprawa to fakt, że AF w 7D jest bardzo szybki i szybszy niż w D300. Niestety nie jest już tak precyzyjnie powtarzalny.
r - Sro 09 Cze, 2010

MM napisał/a:




Do kompletu trzeba odpowiednio "zaopatrzyć" nasz samochód, ale to już inna działka :cool:




Możesz coś więcej napisać na ten temat :wink:

MM - Sro 09 Cze, 2010

Jak pokażesz mi certyfikat dostępu do informacji niejawnych to pogadamy :razz:
r - Sro 09 Cze, 2010

MM napisał/a:
Jak pokażesz mi certyfikat dostępu do informacji niejawnych to pogadamy :razz:


Jak tylko go zdobędę to pokażę :mrgreen:


Czemu uważasz, że stałka sigma 300 f/2.8 którą zaproponował Arek nie nada się?
Zoom wygodniejszy, ale zwykle pewnie będzie się za daleko niż za blisko .

MM - Czw 10 Cze, 2010

Jeżeli masz zamiar robić zdjęcia także w mieście, mając jedno body lepiej mieć zooma. Co innego przy dwóch korpusach. Wtedy na jednym masz 70-200 a na drugim jak najdłuższe tele.
Ponadto szybkie i sprawne wycelowanie z długiej stałki wcale nie jest takie łatwe. Czasami na zdjęcie masz sekundę. Zoomem jest to łatwiej zrobić bo można najpierw złapać cel na szerokim końcu a potem dojechać nim do końca.
Fajnie jest też mieć amatorskiego 70-300. Jest lekki i można tym robić zdjęcia prowadząc jednocześnie samochód... :mrgreen:

r - Czw 10 Cze, 2010

MM napisał/a:



....... tutaj na poczatek wolałbym niezłą Sigmę 120-300/2.8. Jeżeli Sigma wypuści jej wersję ze stabilizacją i poprawi pracę z TC to będzie ona hitem w pewnych zastosowaniach. Sprawdzałem jej działanie do tych właśnie celów i brakowało najbardziej tego OS w nazwie.


Czy brak OS bardzo przeszkadza w stosowaniu tego obiektywu do takich celow?
Sa jakies konkretne informacje na temat powstawania takiej wersji z OS?

MM - Czw 10 Cze, 2010

Męczę o to od kilku lat "swojego" człowieka w Sigmie. W tym roku na targach też go molestowałem. Niestety niczego o wersji z OS nie wiedział. Stabilka przy takich ogniskowych się bardzo przydaje. Oczywiście nie przy gołym szkle w jasny dzień. Jednak po założeniu TC 2 i średniej ciemnicy zaczyna się problem. Zawodowiec w wielu przypadkach da sobie z tym radę (technika robienia zdjęcia, wspomaganie monopodem, statywem, opieranie, podpieranie itd.), ale początkujący może mieć wielki problem przy gorszych warunkach oświetleniowych.
sigmiarz - Pią 11 Cze, 2010

MM napisał/a:
...certyfikat dostępu do informacji niejawnych...


a cóż to takiego ? :smile:

revolta - Pią 11 Cze, 2010

certyfikat przyznawany przez odpowiednie służby osobom po przejściu odpowiedniego postępowania (co najczęściej jest związane z miejscem pracy) na dostęp do informacji z nadaną odpowiednią klauzulą przez pełnomocnika ochrony informacji niejawnej lub poprostu już mające taką klauzulę nadaną

masz takie coś w formacjach mundurowych, w urzędach, w bankach itp.

klauzuli bankowych nie znam, ale cywilne czy wojskowe są :
zastrzeżone (R), poufne (C), tajne (S), ściśle tajne (TS)

wojskowo dochodzą : kosmiczna, atomowa (NATO) oraz Unia Zachodnio Europejska (nie mylić z Unią Europejską) ma jeszcze jakieś "focal" czy coś takiego

są też tajemnice handlowe i służbowe, ale to inna bajka

r - Pią 11 Cze, 2010

Widzialem uzywana sigme 120-300/2.8 z oznaczeniem : "Sigma 120-300/2.8 EX APO HSM "

Nowe w sklepie maja oznaczenie: Sigma 120-300 F2.8 APO EX DG HSM . Ta pierrwsza to jest jakas starsza wersja?, czym sie rozni? Jesli jest to starsza wersja to w jakich latach byla produkowana?

revolta - Pią 11 Cze, 2010

DG to jakieś tam ich "super szkła" być może poprostu ktoś robią ofertę pominął 2 literki , bo jakoś w googlu znaleźć ewentualnego "poprzednika" nie mogę
a oferta za pół ceny jaka wyskakuje na allegro - podejrzana cena za coś co ma "jeszcze 3 miesiące gwarancji" i ma "drobne rysy nie mające wpływu"
dziwne, że za pół ceny (ten f = 2.8) a to chyba nie jest kilka lat na rynku ? widziałem przypis, że z drugiej połowy 2006 (więc góra 3-4 lata ? )

hijax_pl - Pią 11 Cze, 2010

revolta napisał/a:
DG to jakieś tam ich "super szkła" być może poprostu ktoś robią ofertę pominął 2 literk


Nie. DG to jest wyróżnik szkła pełnoklatkowego. Konstrukcje APS-C mają w nazwie DC.
Jakieś "super szkła" - od tego jest EX.

Stare konstrukcje, kiedy jeszcze nie było APS-C, nie miały DG, bo i po co? ;)

r - Pią 11 Cze, 2010

Dzieki za odpowiedzi.

Wie ktos jaki to jest obiektyw :?:
http://www.nowiny24.pl/ap...0&Ref=V3[/fade]

To chyba nie jest ta sigma??

Tadeuszek - Pią 11 Cze, 2010

fotograf to ten gość zapewne -> http://www.szerokikadr.pl...teusz_jagielski

a obiektyw masz pokazany pod koniec wywiadu stoi na stoliku :P :)

r - Pią 11 Cze, 2010

revolta napisał/a:
....oferta za pół ceny jaka wyskakuje na allegro - podejrzana cena za coś co ma "jeszcze 3 miesiące gwarancji" i ma "drobne rysy nie mające wpływu"
dziwne, że za pół ceny (ten f = 2.8) a to chyba nie jest kilka lat na rynku ? widziałem przypis, że z drugiej połowy 2006 (więc góra 3-4 lata ? )


Ta gwarancja obiektywu sigmy 120-300/2.8 - 3 miesiace to jest chyba gwarancja dawana przez komis , a nie od sigmy. Drobne rysy nie na szkle tylko na obudowie i "kilka mikropylkow nie majacych wplywu" :mrgreen: Moze ktos wie w ktorym roku wyszly te obiektywy? I po ile chodza zwykle uzywane. Nie wiem czy warto kupic uzywana , szkoda 6 tys dac jesli np. po roku sie rozleci :evil:

    hijax_pl - Pią 11 Cze, 2010

    r napisał/a:
    Moze ktos wie w ktorym roku wyszly te obiektywy?

    Tak - APO 120 - 300 mm F2.8 EX IF HSM Sigma wprowadziła w 2002 roku.
    r napisał/a:
    I po ile chodza zwykle uzywane

    Biorąc pod uwagę, że nowa (ze sklepu) to ok 12tyś, cena 6tyś jest ciut niska jak na szkło w bdb stanie. Takie moje prywatne zdanie.

    MM - Pią 11 Cze, 2010

    Gdyby to była L-ka to cena trzyma lepszy poziom. Niestety Sigma to nie jest złoto i jej cena leci bardziej na pysk. Ja bym się umówił z gościem na pomacanie jeżeli tylko jesteś gotowy na 100% kupić taki obiektyw a jedyny warunek to jego techniczna sprawność.
    revolta - Pią 11 Cze, 2010

    no i numer seryjny warto sprawdzić bo "niesamowite oferty" lepiej sprawdzić, no chyba, że to np. ma 8 lat i jest z 2002 ;)
    jeśli czysty (w sensie pochodzenia) to to niezła okazja

    r - Sob 12 Cze, 2010

    Mysle tez o nowym takim obiektywie ale zdrugiej strony jak tak nie trzyma ceny to mozna duzo stracic w razie ewentualnie sprzedazy, roznie bywa. Obecnie sie zastanawiam nad ta uzywka i do tego uzywane 40d +tc2 , lub nowe: sigma i 50d, albo d300 i 70-200 + tc2. Nowe moge wziasc na fakture i odliczyc vat. No niby odlicze ten vat, ale realnie to ja tych pieniedzy w najblizszym czasie nie zobacze :smile: , tyle tylko ze bede placil pomniejszony o ta kwote vat. No i troche martwi szybki spadek ceny takiej nowej sigmy.
    Sunders - Sob 12 Cze, 2010

    Widzę, że zamierzasz używać jednej puszki. W takim razie wybrałbym zestaw uniwersalniejszy: canon 50d + canon 70-200/2,8L IS II USM + TCx2,0.
    r - Sob 12 Cze, 2010

    Sunders napisał/a:
    Widzę, że zamierzasz używać jednej puszki. W takim razie wybrałbym zestaw uniwersalniejszy: canon 50d + canon 70-200/2,8L IS II USM + TCx2,0.


    Ten nowy canon 70-200 narazie dosc drogi, niewiem czy warty 8,500- 9tys, w porownaniu z wersja wczesniejsza. Nie widzialem zadnego testu jak to wspolpracuje z konwerterem 2x, a z kolei wersja starza nie radzi sobie zbyt dobrze z TC2x. Chyba lepiej z konwerterem 2x daje rade ten nikon 70-200 tak jak pisal MM.[/list]

    Wujek_Pstrykacz - Nie 13 Cze, 2010

    revolta napisał/a:
    DG to jakieś tam ich "super szkła" być może poprostu ktoś robią ofertę pominął 2 literki


    DG to oznaczenie obiektywów Sigmy z lepszymi powłokami antyodblaskowymi, produkowanymi w erze aparatów cyfrowych, oczywiście świadczy to o ich "lepszości" nad starszymi wersjami. DC to oznaczenie optyki do niepełnej klatki( APSC, DX)


    Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group