|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - sprzęt dla paparazzo
r - Wto 08 Cze, 2010 Temat postu: sprzęt dla paparazzo Witam.
Co wybralibyście do tego typu zdjęć (jak w tytule)? Koszt około 10 - 12tys. zł.
-canon 50d , canon 70-200 f2.8 IS + tc 2x
-canon 50d , canon 300 f4 is (albo 400 5.6) + c 200 f2.8 bez is <---stałki
-canon 7d , c 70-200 f2,8 bez is + tc 2x
- 50 d + c 100-400 f4,5-5.6 is + stałka c 200 2.8 bez is
Czy może jeszcze coś innego , żeby całośc kosztowała około 10 - 12tys. zł
B o g d a n - Sro 09 Cze, 2010
r napisał/a: | Co wybralibyście do tego typu zdjęć (jak w tytule)? Koszt około 10 - 12tys. zł. |
Canon 7D + EF 70-200/2.8L IS + TC1,4
Razem ok. 13 tyś.
MM - Sro 09 Cze, 2010
Temat w którym mam chyba na tym forum największą wprawę. Chcesz wygodnie to kupujesz 7D i 100-400L. Chcesz bardziej uniwersalnie (zrobisz tym coś w ciemnicy) to D300s i 70-200 VR plus TC2. Jeden zestaw mam w pracy a drugi w domu. Oba działają wyśmienicie.
Tak na marginesie to kolega w WTO pracuje?
B o g d a n - Sro 09 Cze, 2010
MM napisał/a: | Temat w którym mam chyba na tym forum największą wprawę. Chcesz wygodnie to kupujesz 7D i 100-400L. | Nie proponowałbym takiej ciemnicy w dodatku z dość kiepską stabilizacją.
krisv740 - Sro 09 Cze, 2010
B o g d a n,
nie proponowałbym 70-200 z is który nie dość że gorzej pracuje z tc2.0 (szczególnie) a dodatkowo ma stabilizację, narażoną na niepotrzebne uszkodzenie w tego typu fotografii....
[ Dodano: Sro 09 Cze, 2010 10:17 ]
a dodatkowo.... ile to będzie 70-200 2.8 z tc 2.0??? - przez przypadek nie 5.6! - czyli ciemnica???
a wracając do is - lepiej nie mieć niż mieć - możliwośc uszkodzenia tego paskudztwa w moim odczuciu jest ogromna i lepiej, wiedząc że szkło (i aparat) narażone będą na uderzenia/wstrząsy, mieć na wyposażeniu sprzęt bardziej odporny na takie "karesy"...
hijax_pl - Sro 09 Cze, 2010
Czy paparazzi robi zdjęcia do albumu? Czy po prostu chodzi o zdjęcie, uchwycenie momentu, byle by było?
B o g d a n - Sro 09 Cze, 2010
krisv740 napisał/a: | a dodatkowo.... ile to będzie 70-200 2.8 z tc 2.0??? - przez przypadek nie 5.6! - czyli ciemnica??? | Oczywiście, że ciemnica i dodatkowo z jakością nadającą się do d...
Dlatego zaproponowałem TC1,4
Tutejszyn - Sro 09 Cze, 2010
hijax_pl napisał/a: | Czy paparazzi robi zdjęcia do albumu? Czy po prostu chodzi o zdjęcie, uchwycenie momentu, byle by było? |
O ile słowo "paparazzi" nie jest tutaj tylko pewnym skrótem myślowym. Jakoś nie wyobrażam sobie MM wiszącego na drzewie, albo uciekającego przed psami własciciela jakiejś posiadłości.
r - Sro 09 Cze, 2010
MM napisał/a: | Temat w którym mam chyba na tym forum największą wprawę. Chcesz wygodnie to kupujesz 7D i 100-400L. Chcesz bardziej uniwersalnie (zrobisz tym coś w ciemnicy) to D300s i 70-200 VR plus TC2. Jeden zestaw mam w pracy a drugi w domu. Oba działają wyśmienicie.
Tak na marginesie to kolega w WTO pracuje? |
Nie
Czy to 100 -400L nie będzie za ciemne, zabierasz ze sobą oprócz tego jeszcze jakiś inny jaśniejszy obiektyw ?
70-200 + tc2 pogorszy jakość ale chyba nie bedzie az tak zle ? (to nie beda zdjęcia artystyczne ) , a jak bedzie swiatlo gorsze to mozna zdjac tc i spróbowac podejsc blizej.
50d ma troche wieksze szumy niz D300s , ale nie wiem czy warto dokładać 1500zl, ( a 3 tys wiecej do 7d) pozatym w canonie jest tanszy obiektyw 300 f/2.8 (jakby kiedys bylo wiecej gotowki )
Im więcej się czyta tym wieksze watpliwosci
Arek - Sro 09 Cze, 2010
A może to: http://www.sigma-sklep.pl...-hsm,612,p.html
wraz z 50D. Stałkę sobie skalibrujesz w body jakby był jakiś problem z FF/BF. Jedyna
wada to brak stabilizacji.
MM - Sro 09 Cze, 2010
Canon jest wygodniejszy bo ma dobre długie szkło. Ta specjalność wymaga długich ogniskowych i szybkości. Nikon tutaj przegrywa ze swoim 80-400 VR.
Porównanie 70-200/2.8 i TC2 Canona z odpowiednikiem Nikona wypada gorzej dla Canona. Stąd D300s i zestaw z 70-200 VR. Zetsaw Nikona jest bardziej uniwersalny, wymaga więcej doświadczenia i jest upierdliwy (przez to TC). Canon jest prostszy, ale przychodzi wieczór i jest kupa.
Od razu też napiszę, że typowo fotograficzno-forumowe myślenie o sprzęcie i fotografowaniu należy w tej dziedzinie wyłączyć. To troszkę inna, specyficzna działka. Sam się trudnię czymś takim od niemal 20 lat, wybieram ten sprzęt, szkolę ludzi i mam wypracowane pewne procedury plus faworytów sprzętowych.
Do kompletu trzeba odpowiednio "zaopatrzyć" nasz samochód, ale to już inna działka
Podana przez Arka Sigma to nie jest dobry wybór, tutaj na poczatek wolałbym niezłą Sigmę 120-300/2.8. Jeżeli Sigma wypuści jej wersję ze stabilizacją i poprawi pracę z TC to będzie ona hitem w pewnych zastosowaniach. Sprawdzałem jej działanie do tych właśnie celów i brakowało najbardziej tego OS w nazwie.
revolta - Sro 09 Cze, 2010
ale 50D chyba nie ma aż tak sportowego/reporterskiego AF jak 7D (tyle mojej skromnej wiedzy w tym temacie), o ile paparazzi się kojarzy z kimś kto gania za kimś, o tyle 7D z przeznaczeniem "reporterskim" zapewne deklasuje AF 50tki z rozważań (choć oczywiście to kwestia obiektyw + body)
ale w "reklamach" 7D jest opisywane jako sprzęt dla reporterów z nowym rewelacyjnym AFem, a 50D to chyba nie jest do gonienia za biegnącymi osobami ? tyle od użytkownika 50D (choć wiem, że obiektyw mam średni i na podstawie 70-300 Canona nie mogę kategorycznie stwierdzić jak szybko potrafi sportowe ujęcia robić) zwłaszcza jak ktoś nawsadza jeszcze TC (w końcu szybkość AF to szybkość najsłabszego z 2 ogniw - body i szkieł)
a ruchomy obiekt + wieczór to jak ktoś powyżej napisał - Nikony mają dużo pozytywnych ocen ich użytkowników pod tym względem (i kolega co się przesiadł z C na N)
MM - Sro 09 Cze, 2010
Jeżeli chodzi o Canona 70-300 IS to ma on koszmarny AF i nawet 7D mu nie pomoże. Inna sprawa to fakt, że AF w 7D jest bardzo szybki i szybszy niż w D300. Niestety nie jest już tak precyzyjnie powtarzalny.
r - Sro 09 Cze, 2010
MM napisał/a: |
Do kompletu trzeba odpowiednio "zaopatrzyć" nasz samochód, ale to już inna działka
|
Możesz coś więcej napisać na ten temat
MM - Sro 09 Cze, 2010
Jak pokażesz mi certyfikat dostępu do informacji niejawnych to pogadamy
r - Sro 09 Cze, 2010
MM napisał/a: | Jak pokażesz mi certyfikat dostępu do informacji niejawnych to pogadamy |
Jak tylko go zdobędę to pokażę
Czemu uważasz, że stałka sigma 300 f/2.8 którą zaproponował Arek nie nada się?
Zoom wygodniejszy, ale zwykle pewnie będzie się za daleko niż za blisko .
MM - Czw 10 Cze, 2010
Jeżeli masz zamiar robić zdjęcia także w mieście, mając jedno body lepiej mieć zooma. Co innego przy dwóch korpusach. Wtedy na jednym masz 70-200 a na drugim jak najdłuższe tele.
Ponadto szybkie i sprawne wycelowanie z długiej stałki wcale nie jest takie łatwe. Czasami na zdjęcie masz sekundę. Zoomem jest to łatwiej zrobić bo można najpierw złapać cel na szerokim końcu a potem dojechać nim do końca.
Fajnie jest też mieć amatorskiego 70-300. Jest lekki i można tym robić zdjęcia prowadząc jednocześnie samochód...
r - Czw 10 Cze, 2010
MM napisał/a: |
....... tutaj na poczatek wolałbym niezłą Sigmę 120-300/2.8. Jeżeli Sigma wypuści jej wersję ze stabilizacją i poprawi pracę z TC to będzie ona hitem w pewnych zastosowaniach. Sprawdzałem jej działanie do tych właśnie celów i brakowało najbardziej tego OS w nazwie. |
Czy brak OS bardzo przeszkadza w stosowaniu tego obiektywu do takich celow?
Sa jakies konkretne informacje na temat powstawania takiej wersji z OS?
MM - Czw 10 Cze, 2010
Męczę o to od kilku lat "swojego" człowieka w Sigmie. W tym roku na targach też go molestowałem. Niestety niczego o wersji z OS nie wiedział. Stabilka przy takich ogniskowych się bardzo przydaje. Oczywiście nie przy gołym szkle w jasny dzień. Jednak po założeniu TC 2 i średniej ciemnicy zaczyna się problem. Zawodowiec w wielu przypadkach da sobie z tym radę (technika robienia zdjęcia, wspomaganie monopodem, statywem, opieranie, podpieranie itd.), ale początkujący może mieć wielki problem przy gorszych warunkach oświetleniowych.
sigmiarz - Pią 11 Cze, 2010
MM napisał/a: | ...certyfikat dostępu do informacji niejawnych... |
a cóż to takiego ?
revolta - Pią 11 Cze, 2010
certyfikat przyznawany przez odpowiednie służby osobom po przejściu odpowiedniego postępowania (co najczęściej jest związane z miejscem pracy) na dostęp do informacji z nadaną odpowiednią klauzulą przez pełnomocnika ochrony informacji niejawnej lub poprostu już mające taką klauzulę nadaną
masz takie coś w formacjach mundurowych, w urzędach, w bankach itp.
klauzuli bankowych nie znam, ale cywilne czy wojskowe są :
zastrzeżone (R), poufne (C), tajne (S), ściśle tajne (TS)
wojskowo dochodzą : kosmiczna, atomowa (NATO) oraz Unia Zachodnio Europejska (nie mylić z Unią Europejską) ma jeszcze jakieś "focal" czy coś takiego
są też tajemnice handlowe i służbowe, ale to inna bajka
r - Pią 11 Cze, 2010
Widzialem uzywana sigme 120-300/2.8 z oznaczeniem : "Sigma 120-300/2.8 EX APO HSM "
Nowe w sklepie maja oznaczenie: Sigma 120-300 F2.8 APO EX DG HSM . Ta pierrwsza to jest jakas starsza wersja?, czym sie rozni? Jesli jest to starsza wersja to w jakich latach byla produkowana?
revolta - Pią 11 Cze, 2010
DG to jakieś tam ich "super szkła" być może poprostu ktoś robią ofertę pominął 2 literki , bo jakoś w googlu znaleźć ewentualnego "poprzednika" nie mogę
a oferta za pół ceny jaka wyskakuje na allegro - podejrzana cena za coś co ma "jeszcze 3 miesiące gwarancji" i ma "drobne rysy nie mające wpływu"
dziwne, że za pół ceny (ten f = 2.8) a to chyba nie jest kilka lat na rynku ? widziałem przypis, że z drugiej połowy 2006 (więc góra 3-4 lata ? )
hijax_pl - Pią 11 Cze, 2010
revolta napisał/a: | DG to jakieś tam ich "super szkła" być może poprostu ktoś robią ofertę pominął 2 literk |
Nie. DG to jest wyróżnik szkła pełnoklatkowego. Konstrukcje APS-C mają w nazwie DC.
Jakieś "super szkła" - od tego jest EX.
Stare konstrukcje, kiedy jeszcze nie było APS-C, nie miały DG, bo i po co?
r - Pią 11 Cze, 2010
Dzieki za odpowiedzi.
Wie ktos jaki to jest obiektyw
http://www.nowiny24.pl/ap...0&Ref=V3[/fade]
To chyba nie jest ta sigma??
Tadeuszek - Pią 11 Cze, 2010
fotograf to ten gość zapewne -> http://www.szerokikadr.pl...teusz_jagielski
a obiektyw masz pokazany pod koniec wywiadu stoi na stoliku
r - Pią 11 Cze, 2010
revolta napisał/a: | ....oferta za pół ceny jaka wyskakuje na allegro - podejrzana cena za coś co ma "jeszcze 3 miesiące gwarancji" i ma "drobne rysy nie mające wpływu"
dziwne, że za pół ceny (ten f = 2.8) a to chyba nie jest kilka lat na rynku ? widziałem przypis, że z drugiej połowy 2006 (więc góra 3-4 lata ? ) |
Ta gwarancja obiektywu sigmy 120-300/2.8 - 3 miesiace to jest chyba gwarancja dawana przez komis , a nie od sigmy. Drobne rysy nie na szkle tylko na obudowie i "kilka mikropylkow nie majacych wplywu" Moze ktos wie w ktorym roku wyszly te obiektywy? I po ile chodza zwykle uzywane. Nie wiem czy warto kupic uzywana , szkoda 6 tys dac jesli np. po roku sie rozleci
hijax_pl - Pią 11 Cze, 2010
r napisał/a: | Moze ktos wie w ktorym roku wyszly te obiektywy? |
Tak - APO 120 - 300 mm F2.8 EX IF HSM Sigma wprowadziła w 2002 roku.
r napisał/a: | I po ile chodza zwykle uzywane |
Biorąc pod uwagę, że nowa (ze sklepu) to ok 12tyś, cena 6tyś jest ciut niska jak na szkło w bdb stanie. Takie moje prywatne zdanie.
MM - Pią 11 Cze, 2010
Gdyby to była L-ka to cena trzyma lepszy poziom. Niestety Sigma to nie jest złoto i jej cena leci bardziej na pysk. Ja bym się umówił z gościem na pomacanie jeżeli tylko jesteś gotowy na 100% kupić taki obiektyw a jedyny warunek to jego techniczna sprawność.
revolta - Pią 11 Cze, 2010
no i numer seryjny warto sprawdzić bo "niesamowite oferty" lepiej sprawdzić, no chyba, że to np. ma 8 lat i jest z 2002
jeśli czysty (w sensie pochodzenia) to to niezła okazja
r - Sob 12 Cze, 2010
Mysle tez o nowym takim obiektywie ale zdrugiej strony jak tak nie trzyma ceny to mozna duzo stracic w razie ewentualnie sprzedazy, roznie bywa. Obecnie sie zastanawiam nad ta uzywka i do tego uzywane 40d +tc2 , lub nowe: sigma i 50d, albo d300 i 70-200 + tc2. Nowe moge wziasc na fakture i odliczyc vat. No niby odlicze ten vat, ale realnie to ja tych pieniedzy w najblizszym czasie nie zobacze , tyle tylko ze bede placil pomniejszony o ta kwote vat. No i troche martwi szybki spadek ceny takiej nowej sigmy.
Sunders - Sob 12 Cze, 2010
Widzę, że zamierzasz używać jednej puszki. W takim razie wybrałbym zestaw uniwersalniejszy: canon 50d + canon 70-200/2,8L IS II USM + TCx2,0.
r - Sob 12 Cze, 2010
Sunders napisał/a: | Widzę, że zamierzasz używać jednej puszki. W takim razie wybrałbym zestaw uniwersalniejszy: canon 50d + canon 70-200/2,8L IS II USM + TCx2,0. |
Ten nowy canon 70-200 narazie dosc drogi, niewiem czy warty 8,500- 9tys, w porownaniu z wersja wczesniejsza. Nie widzialem zadnego testu jak to wspolpracuje z konwerterem 2x, a z kolei wersja starza nie radzi sobie zbyt dobrze z TC2x. Chyba lepiej z konwerterem 2x daje rade ten nikon 70-200 tak jak pisal MM.[/list]
Wujek_Pstrykacz - Nie 13 Cze, 2010
revolta napisał/a: | DG to jakieś tam ich "super szkła" być może poprostu ktoś robią ofertę pominął 2 literki |
DG to oznaczenie obiektywów Sigmy z lepszymi powłokami antyodblaskowymi, produkowanymi w erze aparatów cyfrowych, oczywiście świadczy to o ich "lepszości" nad starszymi wersjami. DC to oznaczenie optyki do niepełnej klatki( APSC, DX)
|
|