forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Zestaw do fotografii koni, 4000 zł

Gość - Sob 19 Cze, 2010
Temat postu: Zestaw do fotografii koni, 4000 zł
Witam.
Mam pewien problem z wyborem lustrzanki, a właściwie decyzją, która jest lepsza. Może najpierw w jakich celach będę używać lustra, wiec przede wszystkim do zdjęć koni, obojętnie czy z treningu <jakby co w stajni nie mamy hali> czy z padoku czy z zawodów, ale także zwierząt, wody i czasami jakieś makro. Wracając jednak do tego, że będę fotografowała konie chciałabym dokupić do lustrzanki w miarę jasny obiektyw, który zapewni mi też przyzwoitą głębię ostrości. Ale do rzeczy, jakie mozliwości rozważałam:
po pierwsze myślałam o Nikonie D40 lub D60, albo D80, ale ten 3 podobno ma małą ilość klatek na sekundę i dość opóźniony zapłon. Więc po długim namysle zdecydowałam się na Nikona D90 z uwagi na system czyszczenia matrycy i filmy HD, które mogę się przydać, ale po dogłębnym zlustrowaniu jednego z forum na temat coraz częściej powtarzajacego się błędu ,,f" czy ,,err cha" przeraziłam się strasznie i zrezygnowałam. Gdyż nie mam zamiaru 2 tygodnie po kupieniu użerać się z jakże świetnym serwisem Nikona.
Kolejnym moim wyborem był Canon 50D, ale brak czyszczenia matrycy mnie przeraził, cena też swoja drogą, ale to już mniej.
Jak narazie bardzo podoba mi się następujący zestaw: Nikon D5000+AF-S DX 18-55mm VR+Nikon AF-S 70-300 f/4.5-5.6 G VR IF-ED . Jedyne co mi w nim nie pasuje to Nikon=serwis Nikona i to, że puszka może nie spełnić moich ozcekiwań choć podobno to w obiektywy powinno się inwestować.
Ewentualnie jestem też zainteresowana lustrzanką Canon EOS 450D, tylko jakie obiektywy wtedy do niej, ażeby móc fotografować konie uzyskując przyzwoitą głębie ostrości i w miarę dobra jasność.

Proszę o poradę. I jescze jedno maxymalnie mogę wydać 4000 zł i mam możliwość dokupienia mniej więcej za rok jescze jakiegoś obiektywu do 1000 zł. Z góry dziękuję :wink: :wink: .

Sunders - Sob 19 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
Kolejnym moim wyborem był Canon 50D, ale brak czyszczenia matrycy mnie przeraził

50d ma ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy.
majlesz napisał/a:
Ewentualnie jestem też zainteresowana lustrzanką Canon EOS 450D

450d z resztą też :smile:
majlesz napisał/a:
tylko jakie obiektywy wtedy do niej

np.70-200/4L

Gość - Sob 19 Cze, 2010

No to zmienia postać rzeczy,a le w wypadku tego pierwszego to i tak cena za wysoko,a ten drugi jest w miarę okej. Tylko do którego dokupie lepsze obiektywy i tak wogóle to lepszy nikon czy canon. I jakie obiektywy do fotografi koni na ,,świeżym powietrzu", nie na hali chyba, że sporadycznie.
A D90 pasował mi pod każdym względem no oprócz odsłoniętego lcd i plastikowej konstrukcji <aż strach upuścić>, ale to chyba domena nikonów, dopóki jednak nei przeczytałam o tym błędzie.. :cry:


p.s. jeśli chodzi o zaproponowany obiektyw to zdecydowanie za drogi. Ja mogę jedynie kupić zestaw do 4000 zł

I jeszcze jedno potrzeba mi aparatu, który robił by zdj szybko tzn po naciśnięciu żeby było, bo po złych doświadczeniach z lumixem <najlepsze ujęcie+zapłon aparatu=badziewne ujęcie> strasznie przywiązuję do tego wagę, a na ceneo jedna opinia dotyczyła tego iż d5000 ma długi czas reakcji.

Sunders - Sob 19 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
jakie obiektywy do fotografi koni na ,,świeżym powietrzu

Już napisałem 70-200/4L będzie O.K.

Gość - Sob 19 Cze, 2010

a coś tańszego? takiego do 2500 zł
ten nie ujdzie: http://www.nokaut.pl/obie...o-dg-macro.html albo ten http://www.ceneo.pl/1819604 albo ten http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/101813

haldeman - Sob 19 Cze, 2010

majlesz skoro chcesz konie w ruchu to ta L-ka ma b.dobry AF :mrgreen: i chyba o to chodzi.
Co prawda nie zabierzesz jej do hali bo za ciemna, piszesz jednak, że na świeżym powietrzu będziesz fociła, więc wybór co do szkła jest naprawdę ok.

Jeżeli nie masz kasy na c50d, to może c40dm ewentualnie c500d? Jeżeli nie potrzebujesz b.wysokiego ISO będzie OK. Z drugiej strony xxxD są plastikowe :mrgreen: Jak dla mnie solidny plastik ale zawsze(to w kwestii twoich obaw o plastik w d90).

:razz:

B o g d a n - Sob 19 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
Ja mogę jedynie kupić zestaw do 4000 zł
majlesz napisał/a:
I jakie obiektywy do fotografi koni na ,,świeżym powietrzu",

W takim razie mogę polecić zestaw Canon EOS 50D + 17-85mm IS USM w cenie od 3800 zł.
Ogniskowa 85mm na wolnym powietrzu do fotografowania koni w zupełności wystarcza.

Sunders - Sob 19 Cze, 2010

Z tych, do których linki podałaś nikkor 70-300VR będzie do takich celów najlepszy.
moronica - Sob 19 Cze, 2010

majlesz, co takiego cie przeraza w D90 ze sklaniasz sie ku modelowi od niego gorszemu (D5000)?
Gość - Sob 19 Cze, 2010

http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=99490
ten błąd. już miałam go zamawiać nawet z tym kit-owym obiektywem, ale jak to przeczytałam to sie załamałam. I do tego może pracować najwyżej w 0 stopni C tragedia. Najładniejsze fotki koni to w zimie. A co ja zrobie jak będę w terenie przy minus 10 przecież go nigdzie nie schowam.
Do tego ma odsłonięty lcd , system czyszczenia matrycy chyba ma to tylko tyle w sumie.
No i jest drogi, a ja chcem mieć dobrą puszkę swoją drogą ale dobry obiektyw też.

Sunders - Sob 19 Cze, 2010

moronica, moze to, że d5000+18-105VR+70-300VR prawie idealnie miesci sie w jej budżecie?
Wujek_Pstrykacz - Sob 19 Cze, 2010

moronica napisał/a:
majlesz, co takiego cie przeraza w D90 ze sklaniasz sie ku modelowi od niego gorszemu (D5000)?

Właśnie, słuszna uwaga, D5000 przy D90 jest trochę badziewny :roll:

Gość - Sob 19 Cze, 2010

jestem płci zeńskiej ale to takie małe ale.
Sunders: no właśnie! a poza tym ten błąd f jak wyzej pisałam

Sunders - Sob 19 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
ten błąd f jak wyzej pisałam

Jak sie tego obawiasz, to bierz 450d/gdybyś miała warto dołożyć do 500d :smile: /+70-200/4L i takich kłopotów nie będzie.

Gość - Sob 19 Cze, 2010

Z tym, że w tym 500D podejrzanie dużo tych pixeli, a 450 to stary model.
Mi zależy na jakiejś puszeczce co mnie zadowoli na 3-4 lata.

Sunders: nie stać mnie na tak drogi obiektyw!

Was ten błąd ,,f" w D90 nie przeraża?

P.S Toście mnie zmylili. Byłam pewna że wybór D5000 z tymi obiektywami to świetna rzecz. A tu wszyscy Canony, tylko co lepsze Nikon czy Canon. Z tego co słyszałam Canon ma lepszy serwis, ale Nikon tańsze, lepsze i większy wybór obiektywów do tego jakoś nazwa nikon ładnie na pasku wygląda. Z resztą już sama nie wiem :lol: :lol:

Wujek_Pstrykacz - Sob 19 Cze, 2010

Ale to bzdurka z tym błędem, przecież ludziska focą tym Nikonem D90 w bardzo różnych warunkach, widziałem nawet jak dobrze sprawował się na zimowym plenerze przy minus 25 st. C i żadem error nie zepsuł humoru właścicielowi :wink:
Sunders - Sob 19 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
przecież 450d to też stary model

Obiektyw 70-200/4L to jeszcze starszy model, ale na zdjęciach które nim zrobisz nie będzie tego widać :smile:

B o g d a n - Sob 19 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
ale w tym 500d podejrzanie dużo tych pixeli.
...
a przecież 450d to też stary model.

Dziewczynie nie dogodzisz. Tak źle, tak niedobrze. :wink:
Zauważ, ża masz tylko 4000 zł. na wszystko.

Ja bym kupił 50D. Seria XXD Canona ma lepszy AF od serii XXXD i dość szybką serię, a na tym Ci zależy, prawda?

Tadeuszek - Sob 19 Cze, 2010

Bardzo mnie przeraża :( 10k klapnięć i jeszcze go nie miałem... więc na pewno się skrada i ujawni się w najmniej oczekiwanym momencie.

Czytam to forum od lutego, praktycznie wszystkie posty i jeszcze nikt nie uskarżał się na ten błąd. Więc raczej nie jest zbyt powszechny.

Ale jak byś miała się z każdym uruchomieniem aparatu stresować, lepiej bierz inny aparat niż d90 :smile:

Sunders - Sob 19 Cze, 2010

Tadeuszek napisał/a:
jak byś miała się z każdym uruchomieniem aparatu stresować, lepiej bierz inny aparat niż d90

Jeśli zdecydujesz się na nikona, to d5000 w zupełności wystarczy.

Tutejszyn - Nie 20 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=99490
ten błąd. już miałam go zamawiać nawet z tym kit-owym obiektywem, ale jak to przeczytałam to sie załamałam. I do tego może pracować najwyżej w 0 stopni C tragedia. Najładniejsze fotki koni to w zimie. A co ja zrobie jak będę w terenie przy minus 10 przecież go nigdzie nie schowam.
Do tego ma odsłonięty lcd , system czyszczenia matrycy chyba ma to tylko tyle w sumie.
No i jest drogi, a ja chcem mieć dobrą puszkę swoją drogą ale dobry obiektyw też.


Cytat z tego samego tematu na tamtym forum:
"Błędy karty, lub błąd w zapisie (również jej zapełnienie) i błąd obiektywu / jego podłączenia często niewiele ma wspólnego z samym aparatem. Wielokrotnie zdarza się, że ludzie kupują tanie karty, smarują palcami po stykach a potem zły i niedobry korpus odmawia posłuszeństwa. Mało kto ma jakąkolwiek wiedzę serwisową, żeby jasno zdiagnozować problem 'Tak, to jest wina aparatu'."

Kupuj co chcesz, ale akurat D90 nalezy do czołówki wymienianych tu aparatów. Mam na mysli też przyjemność z użytkowania tego modelu.

hijax_pl - Nie 20 Cze, 2010

W kwestii wyjaśnienia tylko...
majlesz napisał/a:
ten błąd. już miałam go zamawiać nawet z tym kit-owym obiektywem, ale jak to przeczytałam to sie załamałam

Przez dwa lata użytkowania D90 nie miałem żadnych problemów z tym korpusem, a sprzedałem przy stanie 25tyś klapnieć.
D5000 jak do tej pory pracuje bezawaryjnie.
majlesz napisał/a:
I do tego może pracować najwyżej w 0 stopni C tragedia

No nie wiem co tam w specyfikacji wypisują :D ale robiłem widoczki w Alpach przy -20st i.. jakoś działał D90. Tak dla Twojej informacji zdecydowana większość aparatów w specyfikacji ma zakres temp pracy od 0 stopni. To nie oznacza że przy -10 nie będzie pracował, a jedynie tylko tyle, że producent nie chce gwarantować, iż będzie :)
majlesz napisał/a:
Do tego ma odsłonięty lcd

Ale przykryty zabezpieczającą szybką, która jak się porysuje możesz sama zmienić. Moim zdaniem to lepsze rozwiązanie niż kombinowanie z różnego rodzaju zabezpieczeniami w Canonie ;)
majlesz napisał/a:
Was ten błąd ,,f" w D90 nie przeraża?

Jakoś nie. A mam trochę sprzętu NIkona i jakoś nie mam z nim problemów :D
majlesz napisał/a:
A tu wszyscy Canony,

Hm, może dlatego że 4/5 użytkowników tego forum ma Canony? :cool:
Sunders napisał/a:
Jeśli zdecydujesz się na nikona, to d5000 w zupełności wystarczy.

Dokładnie tak!

revolta - Nie 20 Cze, 2010

Cytat:
No nie wiem co tam w specyfikacji wypisują ale robiłem widoczki w Alpach przy -20st i.. jakoś działał D90. Tak dla Twojej informacji zdecydowana większość aparatów w specyfikacji ma zakres temp pracy od 0 stopni. To nie oznacza że przy -10 nie będzie pracował, a jedynie tylko tyle, że producent nie chce gwarantować, iż będzie


pewnie chodzi o to samo co z "nie suszyć kota w mikrofali, nie rzucać wiertarką za kabel zasilający" w instrukcjach ? że ktoś nachucha, to sie zaszroni i zdjecie nie wyjdzie, więc producent woli napisać 0 ?

ja Canonami robiłem i przy -20 :)

Cytat:
Do tego ma odsłonięty lcd


to akurat ma największy wpływ na zdjęcie i rejestracje :)

Cytat:
A tu wszyscy Canony,


bo są nieco tańsze jako system oraz kilka lat temu miały mniejsze szumy, a jak sie kilka lat temu weszło w jakiś system (kupując kilka szkieł) to sie jest zmuszonym do kontynuowania systemu
ale z kolei D90 oferuje to czego nie zaoferuje 50D (podążanie punktu pomiaru światła za punktem AF, inne działanie AF) takie rzeczy to ma dopiero chyba 7D

hijax_pl - Nie 20 Cze, 2010

revolta napisał/a:
pewnie chodzi o to samo co z "nie suszyć kota w mikrofali, nie rzucać wiertarką za kabel zasilający" w instrukcjach ?

Nie - nie chodzi o to. Jak chcesz już dokładnie wiedzieć to jest to kwestia komponentów elektronicznych. Wystarczy, że jeden będzie wykonany w zakresie 0-40stC i już to dyskryminuje taki wpis w specyfikacji. A nie wszystkie elementy są dostępne w wykonaniu przemysłowym, czyli -40 - +85stC

Wiesz co się dzieje z wyświetlaczami LCD w temp -40stC? Kryształy są tak gęste i przez to mozolne, że generalnie nic nie widać ;)

revolta napisał/a:
D90 oferuje to czego nie zaoferuje 50D (podążanie punktu pomiaru światła za punktem AF, inne działanie AF)

Eeee, zasada działania AF jest taka sama ;) Po prostu sam AF jest lepszy ;)
A 50D oferuje też to czego D90 nie ma, np: pomiar światła z obiektywami bez styków ;)

revolta - Nie 20 Cze, 2010

a tego nie wiedziałem, myślałem, że jak w Zenicie - światło sie mierzy "nie ważne co podpięte", to mnie zaskoczyłeś :O myślałem, że każdy aparat mierzy ekspozycje niezależnie co jest podłączone :O myślałem , że "styki" to tylko kwestia sterowania obiektywem (przysłona, auto focus)
do głowy by mi nie przyszło , że taka "oczywista oczywistość" może nie działać :O myślałem, że to "standard"
ale D90 ma pola AF , widziałem u kumpla i zazdroszcze, bo to bym miał jakbym 7D kupił

to co jeszcze ma Canon czego nie oferuje Nikon ? bo może sie przyda taka wiedza (poza megapixelami - jak ktoś chce kadrować i wycinać - i tym ficzerem pomiaru)

hijax_pl - Nie 20 Cze, 2010

revolta napisał/a:
a tego nie wiedziałem, myślałem, że jak w Zenicie - światło sie mierzy "nie ważne co podpięte", to mnie zaskoczyłeś :O myślałem, że każdy aparat mierzy ekspozycje niezależnie co jest podłączone :O myślałem , że "styki" to tylko kwestia sterowania obiektywem (przysłona, auto focus)

Eeeee.. Tak źle to nie jest. D90 mierzy zawsze, ale nie zawsze pokazuje ;)
Styki z tym nie mają nic wspólnego. Poza tym w Nikonie styki nie służą do sterowania przysłoną.
revolta napisał/a:
myślałem, że to "standard"

Dla tych co tego potrzebują - tak. Ale oni nie mają amatorskich lustrzanek jak D90 czy 50D ;)
revolta napisał/a:
to co jeszcze ma Canon czego nie oferuje Nikon ?

http://optyczne.pl/porown...d0=756&add1=764
revolta napisał/a:
poza megapixelami - jak ktoś chce kadrować i wycinać

Kadruje to się z głową przed zrobieniem zdjęcia. Kadrowanie po zrobieniu to wynik niechlujstwa podczas jego robienia :)

revolta - Nie 20 Cze, 2010

Cytat:
Kadruje to się z głową przed zrobieniem zdjęcia. Kadrowanie po zrobieniu to wynik niechlujstwa podczas jego robienia

albo z braku ogniskowej :]
niekadrowany księżyc ... uuu , to chyba obiektyw 800 mm by był potrzebny :) a crop z 300 APSC przy nastu megapixelach daje księżyc na cały ekran prawie
albo z braku tilt-shift do odleglejszej budowli :]
np. robię na mniejszej, żeby uniknąć "wyperspektywienia" budynku po obróceniu się głową w górę i dodaniu ogniskowej, lekko w dół i można zrobić na mniejszej i wyciąć , obcinając ten zbędny dół :]
im więcej MPIX tym więcej można pokombinować ewentualnie (choć sam rzadko kadruje)
---
no widzę D90 ma filmowanie - czyli kolejny plus

FuzBal - Nie 20 Cze, 2010

za 4tys masz pentaxa k-x + kit 18-55 + 50-200 + np jakis jasny kozacki nalesnior ltd albo inna *
ewentualnie bierz d90 :D

haldeman - Nie 20 Cze, 2010

Ja jednak najpierw ustaliłbym jaki obiektyw będzie najlepszy do założonego celu a potem dobierał do niego body :mrgreen:
Gość - Nie 20 Cze, 2010
Temat postu: Wybór lustrzanki cyfrowej, proszę o pomoc.
Mam kilka wymagań co do lustra.
Po pierwsze potrzebuję bardzo szybkiego czasu reakcji, o ile to zależy od puszki. Jesli nie od puszki to od czego, jestem amatorem, więc chcem sie dowiedzieć.
Po drugie w miarę taniego zestawu tzn z teleobiektywem macro w miarę jasnym gdyż będę fotografowała konie i cena nie przekraczała 4000 zł.
I żeby było to coś nowszego co posłuży mi na 3/4 lata.
W miarę wytrzymałe, najlepiej z wbudowaną lampą.

I jescze jedno doradźcie czy lepiej Nikon czy Canon. Bo słyszałam ze Canon ma lepszy serwis, ale za to Nikon lepsze i tańsze obiektywy. Prawda to?

revolta - Nie 20 Cze, 2010

ehś, całe to forum poczytaj
Gość - Nie 20 Cze, 2010

całe nie no dzięki.
miałam nadzieję, że będą tu osoby które w miarę sie znają i by doradziły.

Tadeuszek - Nie 20 Cze, 2010

majlesz, na tym forum już pytałaś :mrgreen:
Tutejszyn - Nie 20 Cze, 2010

haldeman napisał/a:
Ja jednak najpierw ustaliłbym jaki obiektyw będzie najlepszy do założonego celu a potem dobierał do niego body :mrgreen:

Body to uchwyt, ciężar, wykonanie, klawiszologoa, menu, funkcje dostępne tylko w tym, a nie innym systemie. Po drugie zmiana systemu jest o wiele bardziej kosztowna, niż wymiana obiektywu..
Zdecydowanie body nie jest tak mało ważne, jak wynika to z cytowanego postu.

Gość - Nie 20 Cze, 2010

no wiem wiem.
ale tam moje pytanie nie było sprecyzowane dokładnie.

czy ktoś może mi wyjasnić od czego zależy szybkość robienia zdjęć w aparacie?

Gość - Nie 20 Cze, 2010

Nie za bardzo łapię się w waszych wypowiedziach, ale to moze dlatego że ejstem kompletną amatorką. (;

Po pierwsze są dwie rzeczy na których mi zależy szybki czas reakcji bo nie będę zcekać np na zawodach jak bd miała najlepsze ujęcie jak szanowny aparacik zdecyduje się cyknąć fotkę.
Najlepiej jakby była wbudowana lampa i ten system czyszczenia matrycy.

No własnie D90 był moim wyborem i już miałam go kupić, ale już pomijając błąd f drugą rzeczą było to iż był drogi, a przecież kit-owym obiektywem ładnego zdjecia nie zrobię
A jakbym kupiła D5000 + AF-SDx 18-55 mm VR+Nikon AF-S 70-300 f/4.5-5.6 GVR IF-ED
to by mi w miarę wystarczało choć teleobiektywm mógłby być jaśniejszy.

A jesli miałabym kupić D90 to nie dokupie dobrego obiektywu, żeby cena zestawu nie przekraczała 4000 zł. Chyba że dołączony KIT jest w miarę dobry.

No i co ja mam zrobić? :roll:

B o g d a n - Nie 20 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
Po pierwsze potrzebuję bardzo szybkiego czasu reakcji, o ile to zależy od puszki.

Po pierwsze, zaraz moderator scali ten wątek do Twego poprzedniego, w którym mogłaś sprecyzować resztę wymagań. :wink:
Po drugie, jeśli chodzi Ci o szybkość zrobienia zdjęcia po naciśnięciu spustu, to głównie zależy ona od dwóch czynników:
- konstrukcji i szybkości układu AF w aparacie,
- szybkości ustawienia ostrości w obiektywie.

Jeśli chcesz mieć szybko i pewnie, to bynajmniej w Canonie jest potrzebna seria aparatu co najmniej XXD (o 7D, czy 1D nie wspomnę) oraz obiektywy z tzw. USM, czyli silnikiem ultradźwiękowym.

Gość - Nie 20 Cze, 2010

A w Nikonie?
komor - Nie 20 Cze, 2010

majlesz, temat dzisiejszy scalony z wczorajszym. Polecam lekturę Regulaminu zanim popełnisz kolejny podstawowy błąd.

Ad meritum: nie przejmuj się jakimiś błędami w Nikonie D90, każdy aparat gdzieś na jakimś forum może mieć wątek o jakimś błędzie, ale jak już koledzy napisali, nie jest to jakaś typowa i częsta wada tego modelu.
Co do obiektywu, to w Canonie wspomniany już parę razy Canon 70-200/4L da Ci naprawdę dużo radości w fotografowaniu koni, ale 4000 zł na całość to nie jest niestety jakaś duża kwota, żeby osiągnąć super rezultaty.
Co do czasu reakcji: każda współczesna lustrzanka ma bardzo krótki czas reakcji, więc tym się nie przejmuj. Co innego to skuteczność autofokusa, ale to zależy częściowo od aparatu, częściowo od obiektywu i jeszcze od warunków oświetleniowych.
Poza tym był już przynajmniej jeden rozbudowany temat o fotografii koni, może uda się go wyszukać i przeczytać?

Edit: Jaki obiektyw do koni?

Gość - Nie 20 Cze, 2010

nie wiem ile razy mma już powtarzać, że mnie zwyczajnie na ten obiektyw nie stać.
Potrzebuje czegoś tańszego i w miarę, najlepiej nikonowoskiego.
Tamten wątek czytałam, ale szczerze to nic mi nie pomógł.
Wiem ze ten błąd to nic strasznego, ale polecam przeczytanie całego wątku i nie dotyczy on tylko ujemnych temperatur i do tego pojawia sie coraz częściej nawet kilka razy na dzień.

I przepraszam za mój błąd, moze zaczne dokladniej czytać regulaminy.

komor - Nie 20 Cze, 2010

majlesz, pisałaś, że szukasz czegoś poniżej 2500 zł, tymczasem ten obiektyw w wersji bez stabilizacji kosztuje nieco ponad 2000 zł. Do dynamicznych zdjęć koni i sportu tej stabilizacji nie potrzebujesz. Komplet 50D + 70-200/4L da Ci duży potencjał, niestety tylko w zakresie tele, bo brakowało będzie szerokiego kąta.
Żeby mieć wszystko w cenie 4000 zł to musisz iść na kompromisy i wtedy może się okazać, że zdjęcia nadal Cię nie satysfakcjonują.

Gość - Nie 20 Cze, 2010

A
Nikon AF-S 70-300 f/4.5-5.6 GVR IF-ED
albo
Nikon AF 18-35 f/3.5-4.5 IF-ED
nie wystarczą.
czy nie ma normalnego obiektywu <w miarę>, za normalną cenę.
podkreślam, ze jescze nawet nie wiem jakie lustro mam kupić.
bo jeśli kupie d90 z AF-S DX 18-105mm VR to chyba dobrych zdjęć nie zrobię?


A jakby kupić ten obiektyw?
Sigma 17-70 F2.8-4 DC MACRO OS HSM

hijax_pl - Nie 20 Cze, 2010

Bierz D5000 + 18-105VR + 70-300VR, wychodzi jakieś 4400zł
majlesz napisał/a:
czy nie ma normalnego obiektywu <w miarę>, za normalną cenę.

70-300VR to normalny obiektyw, o bardzo dobrym obrazowaniu, a że niezbyt jasny? No cóż.. na dworze to nie ma za bardzo znaczenia, no chyba że ważne jest GO ;)
majlesz napisał/a:
bo jeśli kupie d90 z AF-S DX 18-105mm VR to chyba dobrych zdjęć nie zrobię?

Zdjęcia zrobisz bardzo dobre (jakościowo przynajmniej ;) ) - 18-105VR to chyba najlepszy, obecnie dostępny obiektyw kitowy :)

Gość - Nie 20 Cze, 2010

dziękuję bardzo.
teraz mam przynajmniej jasną sytuację (:
jescze raz dzięki.

a mam jeszcze pytanie:
Jeśli chodzi o tą jasność podejrzewam, że to to np f/2.8 to co to wgl jest i o co w tym chodzi?
Im mniejsza liczba tym jaśniejszy obiektyw?
I co to jest GO?

hijax_pl - Nie 20 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
jesli chodzi o ta jasnośś podejrzewam ze to to np f/2.8 to co to wgl jest i o co w tym chodzi?

Maksymalny otwór przysłony . Im jaśniejszy obiektyw (mniejsza liczba f/ ) tym mniejszą
majlesz napisał/a:
A co to jest GO?

Głębię Ostrości można uzyskać, więcej światła wpada do aparatu - krótsze czasy można stosować itp itd... No ale im jaśniejszy obiektyw - tym droższy, większy i cięższy (jeśli mówimy o tele)

Polecam jakiś podręcznik fotografowania ;)

Gość - Nie 20 Cze, 2010

mam zamiar kupić.
A głębię ostrości czyli podjerzewam ze chodzi o to że usuwa elementy tła uzyskam tym obiektywem taką w miare czy nie będzie jej wgl?

hijax_pl - Nie 20 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
że usuwa elementy tła

A raczej "rozmydlanie" tego co jest dalej lub też stosunkowo blisko.

Gość - Nie 20 Cze, 2010

no tak (:
to właśnie głębia ostrości też jest ważna.
czy 70-300 VR takową uzyskam?

goltar - Nie 20 Cze, 2010

Wystarczy, Panowie, to nie temat o definicji GO, kolejne posty nie dotyczące bezpośredni tematu będą kasowane.
komor - Nie 20 Cze, 2010

Dyskusję o głębi ostrości wydzieliłem i scaliłem do tematu Od czego zależy głębia ostrości?.
Gość - Nie 20 Cze, 2010

to zestaw z d90 wystarczy mi?
RB - Nie 20 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
to zestaw z d90 wystarczy mi?

ChGW...

Gość - Nie 20 Cze, 2010

no w sumie to tak ... wie
znając życie mi nie wystarczy, ale lepiej mieć chyba dobre body i dokupywać dobre obiektywy niz mieć gorsze body.
pozyjemy zobaczymy

moronica - Nie 20 Cze, 2010

Teraz mnie olsnilo, tez mialam ten blad f kilka razy na poczatku ale dawno zdazylam o nim zapomniec. Po prostu wystarczylo kita mocniej dokrecic i tyle bo widac cos nie stykalo (przez plastikowy bagnet?). Odkad czesciej zmieniam obiektywy to ani razu sie to nie zdarzylo
RB - Nie 20 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
no w sumie to tak ... wie
znając życie mi nie wystarczy, ale lepiej mieć chyba dobre body i dokupywać dobre obiektywy niz mieć gorsze body.

A to korpusu zmienic nie da rady? Wbrew pozorom on szybko przestaje byc tą kosztowniejszą częścią zestawu. Wystarczy siegnąc po systemowe szkło półkę wyżej niz najtańsze-co-jest...
A zdjęcia i tak robi operator aparatu...

Gość - Nie 20 Cze, 2010

no tak
ale dodatkowa d5000 nie ma silniczka i jest mniejsze co dodatkowo przy kupnie cięzkich obiektywów jest wadą

Tutejszyn - Nie 20 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
no tak
ale dodatkowa d5000 nie ma silniczka i jest mniejsze co dodatkowo przy kupnie cięzkich obiektywów jest wadą

Silnik w body Nikona powoli staje się anachronizmem. Wszystkie nowe obiektywy mają już silnik wbudowany.

Gość - Nie 20 Cze, 2010

no tak
ale są starsze które nie mają odpowiedników z silniczkiem

Tadeuszek - Nie 20 Cze, 2010

majlesz, z wcześniejszych wypowiedzi wynika, że stary sprzęt Cię nie interesuję...
Szukasz dziury w całym ;)

P_M_ - Nie 20 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
no tak
ale dodatkowa d5000 nie ma silniczka i jest mniejsze co dodatkowo przy kupnie cięzkich obiektywów jest wadą

A kto uzywa wycieczkowego body do obslugi wyczynowych armat? Ja wiem, ze w Polandzie jedzilo sie z gor nad morze maluchem (niektorzy jezdzili nimi tez do Wloch i Hiszpanii). Ale to nie bylo normalne.
Badzmy jednak powazni i nie oczekujmy nie wiadomo czego od takiego sprzetu. IMHO D90 tez jest zbyt maly z AF-S 80-200/2.8.

Mi tez podoba sie zestaw D5000 + 18-105VR + 70-300VR.

RB - Nie 20 Cze, 2010

P_M_ napisał/a:

A kto uzywa wycieczkowego body do obslugi wyczynowych armat? Ja wiem, ze w Polandzie jedzilo sie z gor nad morze maluchem (niektorzy jezdzili nimi tez do Wloch i Hiszpanii). Ale to nie bylo normalne.


A te 15-20 lat wczesniej w Italii to nie jeździli aby Fiatem 500? A w NRF nie jeździli niby Garbusem? To normalne. To funkcja zamożności społeczeństwa. Z aparatami foto tak samo.

haldeman - Nie 20 Cze, 2010

majlesz jesteś absolutnie pewna, że te 4000 to budżet absolutnie nieprzekraczalny?
Nie ma szans na body ze świetnym AF i wypasione szkło w takim zakresie. :mrgreen:

Tak w ogóle to może nie doczytałem ale te foty to do domowego albumu czy jakieś zlecenie?

Gość - Nie 20 Cze, 2010

Wiem że nie ma, ale cóż ja poradze banku nie obrabuję przecież, a że sama nie zarabiam dużo to nie ma musu musi być do 4000 zł jeśli już to 4100-4200 max.
Jakie tam zlecenie, zdjecia dla siebie. A że lubię się szwędac po różnych imprezach typu zawody jeździeckie to chcem mieć coś co jak narazie da mi jako taką satysfakcję.

D90 mi się bardzo podoba, a skoro różni się od D5000 tylko cenowo o 600 zł to chyba nie ma sensu kupować gorszego modelu, którego jedyną zaletą jest ruchomy lcd, który jak dla mnie jest niepotrzebą rzeczą, a akurat filmy w D90 będą mi przydatne podczas treningów.
Szukam po prostu lustra+ szkła < w miarę>, które pomoże mi uzyskać poczciwą głębię ostrości i zestawu dzięki którym zrobię zdjęcia lepsze niż zenitem <niegdyś> i moim kompakcikiem <panasonic lumix dmc-lz10> Tyle.
W sumie to rozważam dwa zestawy;
Nikon D90 z kitem +Nikon AF-S 70-300 f/4.5-5.6 G VR IF-ED <podobno dobry obiektyw do fotografii koni>
lub
Canon EOS 450D + EF-S 18-55 mm IS + EF-S 55-250 IS < z tego połączenia zdj koni to bajka, oglądałam fotoblogi>

A jeszcze jedno co można zrobić ze starym obiektywem od Zenita <jesli wgl się do czegoś nadaje> dokładnie: Pentacon Auto 2.8/135 MC ??

FuzBal - Nie 20 Cze, 2010

kupic puszke pentaxa i dalej cieszyc sie z uzytkowania pentacona...:P

450d vs d90 = nikon troche wyzsza pola i wg mnie nie ma za bardzo co porownywac, wg mnie jak masz te 4tys to spokojnie bierz d90 i bedziesz zadowolona

Gość - Pon 21 Cze, 2010

dzięki.
zamawiam d90. obiektyw najwyżej dokupie za ok rok, a narazie na kicie
mam nadzieję że nie będę żałować

p.s. oo to się jeszcze do czegoś nadaje. jestem zaskoczona

sampler - Pon 21 Cze, 2010

A Canona 50D bralas w ogole pod uwage?
haldeman - Pon 21 Cze, 2010

sampler napisał/a:
A Canona 50D bralas w ogole pod uwage?


Był :razz: Poza tym 50D nie ma trybu filmowania :mrgreen: a

majlesz napisał/a:

a akurat filmy w D90 będą mi przydatne podczas treningów.


chociaż jeżeli filmowanie jest ważne to ja bym się nad 550 zastanowił + EF 70-300 np
co w okolicach tych 4200 by się dało wyłowić :razz:

Wujek_Pstrykacz - Pon 21 Cze, 2010

Gratulacje wyboru, Nikon D90 to najbardziej optymalny wybór(no poza C50d :razz: ). Teraz tylko wypada życzyć udanych fot po zakupie aparatu :smile:
B o g d a n - Pon 21 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
co można zrobić ze starym obiektywem od Zenita <jesli wgl się do czegoś nadaje> dokładnie: Pentacon Auto 2.8/135 MC

Do Canona np. można kupić za kilkadziesiąt złatych adapter M42 i trzaskać fajne zdjęcia. Ten Pentacon to bardzo dobre szkło (kiedyś go miałem), no i na APS-C robi się całkiem niezłe tele ze światłem f/2.8. :wink:
W Nikonie już chyba tak fajnie nie jest.

P_M_ - Pon 21 Cze, 2010

RB napisał/a:
P_M_ napisał/a:

A kto uzywa wycieczkowego body do obslugi wyczynowych armat? Ja wiem, ze w Polandzie jedzilo sie z gor nad morze maluchem (niektorzy jezdzili nimi tez do Wloch i Hiszpanii). Ale to nie bylo normalne.


A te 15-20 lat wczesniej w Italii to nie jeździli aby Fiatem 500? A w NRF nie jeździli niby Garbusem? To normalne. To funkcja zamożności społeczeństwa. Z aparatami foto tak samo.

Wiem, ale pisanie o czyms takim, jako o wadzie jest bez sensu i to chcialem podkreslic. Ten aparat zostal stworzony do zupelnie innych celow i dla ludzi, ktorzy potrzebuja czegos mniejszego. Ty tu nie widzisz niedorzecznosci, kiedy ktos pisze, ze aparat wycieczkowy nie ma ficzerow sprzetu profi? Mozna pakowac sie w gripy itp., ale badzmy powazni.

D90 to swietny aparat. Jestem przekonany, ze kolezanka decyzji nie bedzie zalowac.
Zycze wielu udanych zdjec. :grin:

maser - Pon 21 Cze, 2010

majlesz, Ja Ci nie powiem do czego to się nadaje bo chętnie bym przygarnął wszystko co jest na M42...
No dobra:


oba z pentacona 50/1,8 czyli podstawowy kit Prakticy na M42 i pasujący do Zenita.
To są zdjęcia z cyfrowego lustra ale nie jest to Nikon z którym są problemy pod szkła M42
Najlepiej z takimi szkłami współpracuje Pentax, Canon, Sony a na samym końcu Nikon.
Twoim też można poszaleć (obiektywem).
Ale radzę nie brać tego pod uwagę, kryterium współpracy wstecznej nie jest tak popularny.

hijax_pl - Pon 21 Cze, 2010

B o g d a n napisał/a:
W Nikonie już chyba tak fajnie nie jest.

W Nikonie jest też bardzo fajnie :)
Bardzo miło wspominam pracę na D90 z Pentaconem 135/2,8 preset ;)

komor - Pon 21 Cze, 2010

No dobra, hijax_pl, to gdzie tak w realu kończy się to ostrzenie, skoro występuje brak nieskończoności ze szkłami M42 na Nikonie? To jest granica 10 m? 100 m? Tak pi razy oko, żeby ocenić na ile może to w rzeczywistości przeszkadzać.
hijax_pl - Pon 21 Cze, 2010

Jeśli mowa o 135/2,8 to bez adapterka korygującego kole 10-20m ;)
Gość - Pon 21 Cze, 2010

a nie ma możliwości kupić coś do nikona zebym mogła uzywać tego obiektywu?

Nikon AF-S 70-300 f/4.5-5.6 G VR IF-ED
czy ten obiektyw ujdzie do fotografi koni bo chciałabym dokupić?

hijax_pl - Pon 21 Cze, 2010

majlesz, można dokupić adapter z soczewką i dandelionem.
http://allegro.pl/item107...sk_potw_af.html

Rozchodzi się o to, że jakość takich soczewek korygujących jest różna i raz jest ok, a raz niestety jakość trochę gorsza.

Cytat:
Nikon AF-S 70-300 f/4.5-5.6 G VR IF-ED
czy ten obiektyw ujdzie do fotografi koni bo chciałabym dokupić?

Ujdzie :)

Gość - Pon 21 Cze, 2010

o no to stary obiektyw do czegoś sie przyda (:

Sigma AF 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM a ten?
i ten: Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC Macro różne mocowania
też nadadzą sie do focenia koni?
<jak narazie>

a jescze mam jedno pytanie
bardziej opłaca sie kupić nikona d3000 czy canona 500d ?

Wujek_Pstrykacz - Pon 21 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
a jescze mam jedno pytanie
bardziej opłaca sie kupić nikona d3000 czy canona 500d ?

Przecież jest już decyzja na D90 :razz:

Gość - Pon 21 Cze, 2010

no jest. nawet zamówiony
ale tak się pytam.
to co lepiej kupić?

B o g d a n - Pon 21 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
Sigma AF 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM ... i ... Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC ... też nadadzą sie do focenia koni?
...
a jescze mam jedno pytanie
bardziej opłaca sie kupić nikona d3000 czy canona 500d ?

Wydaje mi się, że pisałaś coś o fotografowaniu koni, a szybkim zrobieniu zdjęcia itd.

Nim któraś z tych Sigm wraz z D3000 wyostrzy Ci głowę podchodzącego (nie wspomnę gdyby się szybciej poruszał) do Ciebie konika, to już będziesz oglądała w wizjerze tylko jego zadek. :wink:
Nie kombinuj i zamów już tego Nikon D90 + AF-S DX 18-105mm VR

Jeśli nie to Canon 50D + 17-85 IS USM i robić zdjęcia:

61mm, f/5,6, 1/40s, ISO-1600

Gość - Pon 21 Cze, 2010

to one są aż tak wolne.
jezu...
a jakieś szybsze

haldeman - Pon 21 Cze, 2010

B o g d a n napisał/a:


Jeśli nie to Canon 50D + 17-85 IS USM i robić zdjęcia:

61mm, f/5,6, 1/40s, ISO-1600
Obrazek


Bogdanie, ponownie pytanie do Ciebie. Czy w przypadku 50D i 500D + ten sam obiektyw i ostrzenie centralnym punktem AF rzeczywiście będziemy mieć zauważalną różnicę?

hijax_pl - Pon 21 Cze, 2010

D3000 ma taki sam system autofokusu jak D90. Z tym samym obiektywem różnic raczej nie będzie. Co najwyżej można rozpatrywać szybkość samego obiektywu (bez silnika lub z, a jeśli już "z" to z jakim)
Gość - Pon 21 Cze, 2010

czyli rozumiem że nie uda mi sie zrobić konia w galopie
to bardzo dziwna bo swoim kompaktem z zapłonem ,,jak 150" i koleżanki z zapłonem 40 razy gorszym wielokrotnie udało mi się uchwycić to obiektywem za 2 tys nei zroibę bo mi nie wyostrzy.
jakos nei chce mi sie wierzyć.

hijax_pl - Pon 21 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
czyli rozumiem że nie uda mi sie zrobić konia w galopie

A czym? Bo D90 czy D5000 z 18-105VR czy tez 70-300VR - zrobisz.

revolta - Pon 21 Cze, 2010

Bogdan z tego co piszesz wynika jak by to od sprzętu zależało, a przecież mi tu wszyscy tłumaczyli, że nie ;)

Cytat:
Czy w przypadku 50D i 500D + ten sam obiektyw i ostrzenie centralnym punktem AF rzeczywiście będziemy mieć zauważalną różnicę?


miałem 450D i mam 50D - różnicę zauważam na 70-300 (czyli wolnym i kiepskim AFowo obiektywie), ale zwłaszcza gdy są gorsze warunki oświetleniowe - ciemniej, wieczór

ale to chyba zbyt kiepski obiektyw by na nim porównywać

natomiast na obiektywie 15-85 różnicę widzę, ustawia mi 50D (na 450D też głównie używałem środkowy punkt) w mgnieniu oka, a poprzednio ustawiał może ciut wolniej
chociaż może to być autosugestia, złudzenie
ale generalnie z AF po przesiadce z 450D na 50D poczułem różnicę w ciemniejszym, w dzień to jakoś specjalnie nie czułem w trybie one-shot

śledzenie af-servo czy jak to sie tam nazywa - no sprawniej ciut chodzi na tym samym obiektywie

Cytat:
czyli rozumiem że nie uda mi sie zrobić konia w galopie
to bardzo dziwna bo swoim kompaktem z zapłonem ,,jak 150" i koleżanki z zapłonem 40 razy gorszym wielokrotnie udało mi się uchwycić to obiektywem za 2 tys nei zroibę bo mi nie wyostrzy.
jakos nei chce mi sie wierzyć.


i nie miałaś opóźnienia w kompakcie ? przecież jest około 0.5-0.7 sekundy opóźnienia , więc widocznie robiłaś z wyprzedzeniem przed obiektem ?
a może to był zaawansowany kompakt z funkcjami śledzenia dobrymi ?
a co do obiektywu za 2 tysie
mam 70-300 Canona i uwierz mi że zanim obiektyw sie ustawi... na gorszym body szczególnie
jest ryzyko, że nie zrobisz
oczywiście można zrobić jak sie uda - wiadomo, ale generalnie użytkownicy lustrzankowi mają bardziej podniesione wymagania co do zdjęcia, więc surowiej je oceniają

kompakty mają mniejsze obiektywy (mechanizmy) więc może łatwiej im śledzić, oraz przez ich dużą głębie ostrości mają wszystko ostre i nie muszą nic ustawić i stąd wychodzi ?

komor - Pon 21 Cze, 2010

majlesz, nie bierz wszystkiego na poważnie. Bogdanowi, jak każdemu wieloletniemu użytkownikowi lustrzanki, jak obiektyw nie wyostrzy prawidłowo w 9 przypadkach na 10 to od razu uważa, że taki obiektyw się do niczego nie nadaje. :)
Sigmą 17-70 z dobrym korpusem, takim jak D90 czy 50D wyostrzysz te konie też w większości przypadków (choć pewnie nie w 100%), ale zoom 17-70 to inna klasa niż 70-300 – w pierwszym przypadku masz od szerokiego kąta do lekkiego tele, w drugim przypadku od lekkiego tele do długiego tele.

Gość - Pon 21 Cze, 2010

Używałam kompakta Panasonic'a Lumix'a DMC LZ10 to jest zaawansowany kompakt, ale nie ma funkcji śledzenia, ja to się nie znam ale zawsze robiłam trybem P-Tryb AF 1 obszar szybki (H) i wiadomo, że jak brałam zoom'em to mi cholerstwo ostrzyło koło 0.5 sek-1 sek raz na 10 przypadków zrobiło dobre zdjęcie, ale bez zooma w galopie złapałam, a czasami i w zoomie się udało, a po drugie robiłam HP Photosmartem ileś tam i o ile nie zaczął dziwnym trafem ładować wyłączonej lampy lub zacinać się z jakiegoś tam powodu to udało mi sie. Jakość jakością, ale się udało. Tym bardziej się dziwie że jak do mojego Nikona D90+kit'a dokupie 70-300, którą używa zadziwiajaco wiele osób i są zadowolone to nie zrobie pośród 30 zdjęć jednego dobrego i wyostrzonego.I do tego celować i czychać jak koń będzie skakał przez przeszkodę i wylizcać ile sekund wczesniej mam zrobić zdjecie, a tak było z kompaktem. Nie straszcie mnie. że będe musiała na każdy obiektyw wydać po 20 tys może przesadziłam, ale takie odniosłam wrażenie.
A tak na marginesie to jaką lampę i torbę <do 200 zł> dokupić do D90 z kitem?? i czy jeszcze w jakieś akcesoria należałoby zainwestować?

Czyli który lepszy <tylko o to mi chodzi>:
Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC Macro różne mocowania
czy
Nikon AF-S 70-300 f/4.5-5.6 G VR IF-ED

sampler - Pon 21 Cze, 2010

To sa dwa rozne typy obiektywow. Sigma jest jasniejsza chociaz szkoda ze nie ze stalym jasnym swiatelkiem a nikkor to ciemne tele.

A co do roznicy w pracy AF miedzy Canonem 450D a 50D. Przeciez to oczywiste ze 50D jest znacznie szybszy. Posiada 9 pol AF ale wszystkie sa krzyzowe. Bez watpienia 50D ma najlepszy AF ze wszystkich omawianych wczesniej tu korpusow.

revolta - Pon 21 Cze, 2010

sampler napisał/a:

A co do roznicy w pracy AF miedzy Canonem 450D a 50D. Przeciez to oczywiste ze 50D jest znacznie szybszy. Posiada 9 pol AF ale wszystkie sa krzyzowe. Bez watpienia 50D ma najlepszy AF ze wszystkich omawianych wczesniej tu korpusow.


ale osoba pytała co jak będzie robić na centralnym - gdzie w 450 on jest krzyżowy (w 400 nie był)

a czy 50D ma najlepszy AF ze wszystkich omawianych ??? ojjjjj Nikon ma lepszy chyba

hijax_pl - Pon 21 Cze, 2010

revolta napisał/a:
a czy 50D ma najlepszy AF ze wszystkich omawianych ??? ojjjjj Nikon ma lepszy chyba

Tylko pod względem ilości krzyżowych ;)

Gość - Pon 21 Cze, 2010

Aha czyli najlepiej kupić oba xD

A powielając swoje pytanie: cóż jeszcze oprócz lampy,torby ew.plecaka mam dokupić do mojego nikkonowego zestawu:nikon d90+obiektyw nikorrowski ?? I jaką lampe najlepiej <taka tanią w miarę, nie wymyślne cacko>?

hijax_pl - Pon 21 Cze, 2010

Myślę że najbardziej przyda się karta pamięci ;)
Gość - Pon 21 Cze, 2010

no właśnie a apropo karty to jakieś tam z cyfrówki posiadam.
ale jakie najlepiej dokupic tzn z jakiej firmy??

Tadeuszek - Pon 21 Cze, 2010

bierz tą którą mam w podpisie, dobrze się sprawuje z owym d90 :smile: sprawdzona :P
Gość - Pon 21 Cze, 2010

ok (:
a lampa?

B o g d a n - Pon 21 Cze, 2010

To po kolei:
haldeman napisał/a:
Bogdanie, ponownie pytanie do Ciebie. Czy w przypadku 50D i 500D + ten sam obiektyw i ostrzenie centralnym punktem AF rzeczywiście będziemy mieć zauważalną różnicę?
Nie porównywałem pod tym względem 50D i 500D. Myślę, że przy tylko centralnym może nie być żadnej różnicy choć przy fotografii koni boczne punkty też się mogą przydać. :wink:

komor napisał/a:
Bogdanowi, jak każdemu wieloletniemu użytkownikowi lustrzanki, jak obiektyw nie wyostrzy prawidłowo w 9 przypadkach na 10 to od razu uważa, że taki obiektyw się do niczego nie nadaje.
To fakt, taki jestem.
Ale z drugiej strony ostatnio 50% zdjęć robię na MF. :grin:

majlesz napisał/a:
....... to obiektywem za 2 tys nei zroibę bo mi nie wyostrzy?
Są też kilka razy droższe obiektywy, które szybko i celnie nie ostrzą.

majlesz napisał/a:
Tym bardziej się dziwie że jak do mojego Nikona D90+kit'a dokupie 70-300 ...
majlesz napisał/a:
Czyli który lepszy <tylko o to mi chodzi>:
Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC Macro różne mocowania
czy
Nikon AF-S 70-300 f/4.5-5.6 G VR IF-ED
Coś mi się wydaje, że tego D90 już masz z najtańszym kitem 18-55mm i teraz szukasz tylko zamiennika dla 18-55 i nowe tele do ... koników albo czegoś tu nie rozumiem. :???:
Gość - Pon 21 Cze, 2010

no ale czego nie rozumiesz,przecież wiadomo że w zestawie dobrego obiektywu nie dadzą więc, szukam zamiennika, najlepiej takiego do koników od razu XD
czyli ten tele, szkoda że jaśniejszy jets o wiele droższy

B o g d a n - Pon 21 Cze, 2010

majlesz napisał/a:
no ale czego nie rozumiesz,przecież wiadomo że w zestawie dobrego obiektywu nie dadzą więc, szukam zamiennika
A ten Nikkor 18-105 VR w zestawie z D90, o którym wszyscy piszą, to nie odpowiada?
Jeżeli zadajesz pytanie, czy S17-70, czy N70-300 to już nic nie rozumiem, bo to zuuuupełnie inne zakresy ogniskowych i zuuuupełnie inne kąty widzenia.

Może poniższy przykład pozwoli Ci stwierdzić jakiego obiektywu potrzebujesz.
Aby wykonać kadr o wysokości ok. 3 metry, czyli z lekkim zapasem jeźdźca na koniu, takie masz warunki:
- dla ogniskowej 50mm musisz odsunąć się na odległość ok. 10 metrów
- dla ogniskowej 70mm musisz odsunąć się na odległość ok. 14 metrów
- dla ogniskowej 105mm musisz odsunąć się na odległość ok. 21 metrów
- dla ogniskowej 200mm musisz odsunąć się na odległość ok. 40 metrów
- dla ........

Teraz odpowiedz sobie na pytanie zasadnicze z jakiej odległości chcesz/możesz te koniki fotografować? Wyjdzie z tego zakres ogniskowych: do 70mm, do 105mm, czy może od 70 do 300mm?

Gość - Wto 22 Cze, 2010

to raczej pierwszy wypadek. Bo tele to raczej w przypadku zawodów
MC - Wto 22 Cze, 2010

revolta napisał/a:
jak nie obsługujesz ślubów, nie bawisz sie w super makro po co wydawać na zewnętrzne lampy

:zalamany:

hijax_pl - Wto 22 Cze, 2010

Już kiedyś mówiłem, że w Twoim przypadku lepiej sprawdził by się kompakt szybki. Ale rozumiem że nie chcesz nosić ze sobą sprzętu, którego być może użyjesz sporadycznie. Rozumiem też że skupiasz się na spacerach ze swoją panną a nie na fotografii ;)
A to, że podobają się twoje zdjęcia paniom z księgowości nie jest w moim rozumieniu żadnym usprawiedliwieniem Twojego braku ambicji powiększania własnych umiejętności.

I jeszcze raz zaapeluję: nie rozlewaj swojej ignorancji na innych czytelników tego forum. Pomyśl, że są tu osoby które nie chcą się zatrzymać na etapie, który reprezentujesz ale dążą do doskonałości w ich subiektywnym odczuciu.

Dla Twojej wiedzy: wbudowana lampą to najgorszy możliwy sposób oświetlania sceny.

RB - Wto 22 Cze, 2010

revolta napisał/a:

po co zewnętrzne lampy jak będzie robić wycieczki, konie na trasie ? straszyć zwierzęta lampą ?

Słowo klucz - stajnia

revolta napisał/a:
jeśli sprzęt ma wewn. lampe to ona wiele obsłuży,
na wprost, z liczbą przewodnią 12... ja... koniu w mordę przywalić a zad niedoświetlony...
Ale przecież po cholerę w ogóle Ci lampa, masz wysokie bezszumnie ISO w 3 eosach.

P.S. statywem można pogonić tryka rozzłoszczonego błyskiem wbudowanej lampy w oczy w okolicach stajni. Przydaje się.

[ Dodano: Wto 22 Cze, 2010 09:19 ]
hijax_pl napisał/a:
J Rozumiem też że skupiasz się na spacerach ze swoją panną a nie na fotografii


Ostatnio śledząc jakis wątek w celach marnej rozrywki wydało mi się, że nie chodzi o spacerowanie z kimkolwiek a o to aby robić zdjęcia określonego obiektu z określonego punktu, a zmiana tego punktu (spacer) nie wchodzi w grę. Idąc dalej, jak sądzę, dojdzie do stwierdzenia, ze aby robić zdjęcia plazy na Phukecie (na dodatek z potencjalną mała GO) nie ruszając się z domu to trzeba więcej kasy niż na wycieczkę na ten p... Phuket więc i tak lampa nie jest potrzebna (bo nie mka kasy na wycieczkę) a aby zrobić fajne zdjecia to i tak trzeba mieć dużo kasy. Co mnie cieszy, bo jestem bidny (a któż nie jest?) i niech mi który powie ze słabe foty robię :mrgreen:

hijax_pl - Wto 22 Cze, 2010

revolta napisał/a:
tylko po co ? ile razy i gdzie używa sie lampy

Wiesz, gdybyś miał 5 lamp i wyznał, że praktycznie ich nie stosujesz, to by było co innego.
Ale po prostu nie wiesz jak je stosować i tylko w ten sposób usprawiedliwiasz swoją niewiedzę.

Lampa to nie gadżecik wbudowany w korpus. To cala odrębna gałąź fotografii a przy okazji wbrew pozorom to całkiem trudna sztuka panować nad światłem. Kontrolować je, modelować.

revolta - Wto 22 Cze, 2010

hehehe
już tyle razy to udowadniano wyższość "fotografowania robala" nad "fotografowaniem góry"

no faktycznie - nie wiem jak je stosować, bo w muzeum nie wolno, a w terenie jest słoneczko :]
tylko widzisz, jest jedna rzecz - sprzęt sie bierze pod konkretne zastosowania a wasz problem polega na tym, że doradzacie innym osobom pod wasze zainteresowania

to tak jakby ktoś pisał, że chce kupić perkusje i jakie ma kupić blachy, a gitarzyści siedzieli i przekonywali , że Gibsona i BC Richa (gitary) mu potrzeba

jak by autorka topicu sie bawiła z przeznaczeniem makro = rozumiałbym doradzanie lamp pierścieniowych
a jak biegają koniki po wybiegu sobie to lampa jest zbytecznym wydatkiem 600-1500 zeta
inny sprzęt potrzeba fotografowi ślubnemu, inny sportowemu i to jest normalne, a nie niewiedza czy ignorancja czy brak ambicji, bo ślubny np. nie będzie robił samolotów

tak samo można by mówić o braku ambicji perkusisty, że nie opanowuje gitary...

każdy ma określone gusta, potrzeby, zastosowania, czy ona pisała, że chce robić portrety pod światło i śluby ???

do koni - szybki AF (para aparat i obiektyw z ciut większą ogniskową ) i co więcej ?

MC - Wto 22 Cze, 2010

revolta napisał/a:
nie wiem jak je stosować, bo w muzeum nie wolno, a w terenie jest słoneczko :]

:zalamany:
To, że w terenie jest słoneczko nie oznacza, że nie używa się lampy w takiej sytuacji
:zalamany:

revolta - Wto 22 Cze, 2010

MC napisał/a:
revolta napisał/a:
nie wiem jak je stosować, bo w muzeum nie wolno, a w terenie jest słoneczko :]

:zalamany:
To, że w terenie jest słoneczko nie oznacza, że nie używa się lampy w takiej sytuacji
:zalamany:


no zwłaszcza fotografując góry, jeziora, morza, fiordy, wulkany i co tam jeszcze ...

MC - Wto 22 Cze, 2010

Wyobraź sobie, że nie każdy fotografuje
revolta napisał/a:
góry, jeziora, morza, fiordy, wulkany i co tam jeszcze ...


[ Dodano: Wto 22 Cze, 2010 10:01 ]
Z mojej strony ignor dla Twojej osoby.
Nie widzę ani przyjemności ani sensu toczenia jałowych dyskusji.

revolta - Wto 22 Cze, 2010

MC napisał/a:
Wyobraź sobie, że nie każdy fotografuje
revolta napisał/a:
góry, jeziora, morza, fiordy, wulkany i co tam jeszcze ...


ja sobie potrafie, ale widząc jak każdemu wciskacie jasną stałke, lampe i statyw - widać, że wy nie potraficie zauważyć, że inni mogą robić pejzażyki, samoloty , czołgi :] zamiast portretów, robali, wentylatorów i połówek ściany

do koni biegających po wybiegu w trakcie wyścigów pewne akcesoria są zbędne dla osoby która dopiero zaczyna

kozidron - Wto 22 Cze, 2010

revolta napisał/a:
ja sobie potrafie, ale widząc jak każdemu wciskacie jasną stałke, lampe i statyw - widać, że wy nie potraficie zauważyć, że inni mogą robić pejzażyki, samoloty , czołgi :] zamiast portretów, robali, wentylatorów i połówek ściany


eehhh revolta nasz forumowy wesołku :wink: myślę, że tu więcej jest użytkowników, którzy właśnie mają zbliżone upodobania do kadrów jak Twoje a ty tylko przez swoją ignorancję tego nie zauważasz.

ps. tłumaczę Ci po raz któryś - to nie był wentylator, jak inżynier nie wie jak wygląda wentylator to jest niedobrze.

komor - Wto 22 Cze, 2010

revolta napisał/a:
ja sobie potrafie, ale widząc jak każdemu wciskacie jasną stałke, lampe i statyw - widać, że wy nie potraficie zauważyć, że inni mogą robić pejzażyki, samoloty , czołgi :] zamiast portretów, robali, wentylatorów i połówek ściany

revolta, dziewczyna pyta się jaką lampę ma kupić, to mamy odpowiedzieć, że ma nie kupować? Co do stosowania lampy w słoneczny dzień to wiele osób ją stosuje, w tym ja, do doświetlania cieni i likwidowania nadmiernych kontrastów, oraz aby wykonać sensownie wyglądające zdjęcia pod słońce, chociażby. Nie wiem jak to się ma do fotografii koni, czy nie ma obawy płoszenia, i o tym można dyskutować. Proszę trzymać się tematu.

Gość - Wto 22 Cze, 2010

hijax_pl napisał/a:
Już kiedyś mówiłem, że w Twoim przypadku lepiej sprawdził by się kompakt szybki. Ale rozumiem że nie chcesz nosić ze sobą sprzętu, którego być może użyjesz sporadycznie. Rozumiem też że skupiasz się na spacerach ze swoją panną a nie na fotografii ;)
A to, że podobają się twoje zdjęcia paniom z księgowości nie jest w moim rozumieniu żadnym usprawiedliwieniem Twojego braku ambicji powiększania własnych umiejętności.

I jeszcze raz zaapeluję: nie rozlewaj swojej ignorancji na innych czytelników tego forum. Pomyśl, że są tu osoby które nie chcą się zatrzymać na etapie, który reprezentujesz ale dążą do doskonałości w ich subiektywnym odczuciu.

Dla Twojej wiedzy: wbudowana lampą to najgorszy możliwy sposób oświetlania sceny.


a to do mnie???

a tak poza tym to rzeczywiście lampa mi barzdo niepotrzebna, ale a nóż, widelec się przyda, wiec pytam sie o najprostszy najtańszy model, p.s. moje konie się nie płoszą od lampy.

moronica - Wto 22 Cze, 2010

nie :wink:
hijax_pl - Wto 22 Cze, 2010

majlesz, nie nie... to moja odpowiedź do postów użytkownika R. jednakże chyba musieli to coś admini posprzątać, bo trochę postów zniknęło ;)
Djwalkman - Wto 22 Cze, 2010

Można by zagrać Canonem 450d + Canon 70-200 f/4,0 lub dorzucić 500zł do Tamrona 70-200 f/2,8.
hijax_pl - Wto 22 Cze, 2010

Djwalkman napisał/a:
lub dorzucić 500zł do Tamrona 70-200 f/2,8.

Ten akurat tami ma wolny AF i do dynamicznych akcji IMHO się średnio nadaje, ale przy fotografowaniu np wazonów daję super obrazki :)

Gość - Wto 22 Cze, 2010

canon odpada, zamówiłam nikona.
teraz tylko chcę wybrać jakiś obiektyw zeby mnie zmotywowało do zaoszczędzenia i zarobienia kasy (:
a i jeszcze propozycji lampy doprosić się nie mogę wrr
i co mam dokupić oprócz lampy, torby i karty ??

hijax_pl - Wto 22 Cze, 2010

majlesz, a co zamówiłaś?

Co do lampy mogę z czystym sumieniem polecić SB-600

Gość - Wto 22 Cze, 2010

no Nikon D90 + AF-S DX 18-105mm VR
oki (:
a jakies inne akcesoria są potrzebne jeszcze?

moronica - Wto 22 Cze, 2010

statyw lub monopod, jesli masz taka potrzebe. baterie, jesli bedziesz robila duzo z lampa czy w trybie liveview. moze jakies filtry? np polaryzacyjny? twoje potrzeby wyjda w praniu, nie ma co kupowac dla samego kupowania. jak masz nadmiar kasy to sie rozejrzyj za jakims kursem foto albo kup bilet na pociag w jakies ciekawe miejsce :wink:
Gość - Wto 22 Cze, 2010

racja.
filtr polaryzacyjny może by się przydał ale zobaczymy w przyszłości (:
a to co mi zostanie odłoże do ,,skarbonki" na nowy obiektyw (:
a wyjeżdżać w sumie to nigdzie nie muszę bo z uwagi iż mieszkam niedaleko lasu i obok ogromnego zalweu to miejsc do fotografowania mam mnóstwo

[ Dodano: Czw 24 Cze, 2010 21:34 ]
Mam jeszcze jedno pytanie, czemu zdjecia robione nikonem d40 są tak świetne <przeglądajac fotoblogi nie mogę wyjść z zachywtu, zaraz zacznę załować ze zamówiłam d90.
czemu zdj robione d40 są 30 razy lepsze od tych robionych d80 np???


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group