forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - sigma 10-20 vs sigma 10-20 + statyw do 5 stów

Radeczek - Nie 20 Cze, 2010
Temat postu: sigma 10-20 vs sigma 10-20 + statyw do 5 stów
Co wybrać sigmę 10-20 3.5 czy 10-20 4-5,6 ?

Za 1 przemawia ostrość
za 2 zerowa dystorsja i mniejsza abberacja, brak komy i mniejsze winietowanie




I jaki wziąść statyw + głowicę do krajobrazów, z tymże, że statyw później dostanie głowicę do ptaków, więc musi być stabilny.


ps.
Możece dać linka do strony gdzie są prezentowane zdjęcia ze wszystkich obiektywów ?

[ Dodano: Nie 20 Cze, 2010 23:03 ]
zapomniałbym, do sigmy 1 światło

bluebird - Pon 21 Cze, 2010

Miałem okazję popróbować te obiektywy na Sony A500 i powiem tak:
ostrość zarówno w jednym jak i drugim była dobra, jedyne co było zauważalne to spora winieta i duże zniekształcenia na brzegach kadru. Niestety w moim przypadku zarówno w jednym jak i drugim obiektywie był widoczny wyraźny efekt back focusa, ale prawdopodobnie jest to problem nieprawidłowej kalibracji obiektywów Sigma do mojego body, bo kilka innych podpiętych egzemplarzy zarówno z f/3,5 jak i f/4-5,6 miało tak samo - ostrość ustawiała się kilka centymetrów za obiektem. Dlatego przed zakupem tak ze zwykłej ostrożności radzę wypróbować kilka egzemplarzy na swoim aparacie.

Tutejszyn - Wto 22 Cze, 2010

bluebird napisał/a:
...jedyne co było zauważalne to [...] duże zniekształcenia na brzegach kadru....

Właśnie te zniekształcenia stanowią siłę tych obiektywów. Umiejetne ich wykorzystanie nadaje niesamowity klimat fotografii. Wbrew pozorom ten obiektyw nie jest sworzony jedynie do krajobrazów.

bluebird - Wto 22 Cze, 2010

Tutejszyn, zgadza się ale jeśli zależy ci na całym planie wraz ze wszystkimi detalami na brzegach kadru to rozciągnięte i zniekształcone przedmioty na skraju fotografii wcale nie są takie fajne
moronica - Wto 22 Cze, 2010

prosze mnie poprawic jesli sie myle ale przy takim kacie obraz w rogach zawsze bedzie rozciagniety. jedyne co zmienia sie w poszczegolnych obiektywach to rozdzielczosc/ostrosc w tych rogach. jak ktos chce miec nierozciagniety to pozostaje mu uzycie obiektywu o wezszym kacie widzenia
revolta - Wto 22 Cze, 2010

Tutejszyn napisał/a:
bluebird napisał/a:
...jedyne co było zauważalne to [...] duże zniekształcenia na brzegach kadru....

Właśnie te zniekształcenia stanowią siłę tych obiektywów. Umiejetne ich wykorzystanie nadaje niesamowity klimat fotografii. Wbrew pozorom ten obiektyw nie jest sworzony jedynie do krajobrazów.


jeszcze zdjęcia zespołów = by wyszli "pomnikowo i patetycznie" oraz np. samochodów by wyszły "jak wielkie limuzyny"
po to chce kupić podobny zakres od 10mm, potrafi zrobić "wielką" rzecz z małej rzeczy

Tutejszyn - Wto 22 Cze, 2010

Nie do końca mialem na mysli tworzenie obrazów z "perspektywy olbrzyma". Ogólnie chodzi o bliski plan. Portrety i takie tam.. Przed chwilą, aby zobrazować o co mi chodzi, zrobiłem na szybko coś takiego. Nie do konca udało mi się uchwycić to, co chodzi mi po głowie..


Zdjęcie zrobione Sigmą 10-20 mm F3,5 DC HSM

bluebird - Sro 23 Cze, 2010

jeśli szukałbym takiego efektu czy klimatu to czy nie lepiej sięgnąć po obiektyw typu fish-eye?
Tutejszyn - Sro 23 Cze, 2010

Mozna sięgnąć po cokolwiek. Nie ma jednego przepisu na udaną fotografię.
bluebird - Sro 23 Cze, 2010

Tutejszyn napisał/a:
Nie ma jednego przepisu na udaną fotografię.


tutaj pełna zgoda, żeby zrobić fajną fotkę 90% sukcesu to umiejętności i pomysł, a pozostałe 10% to sprzęt fotograficzny

komor - Sro 23 Cze, 2010

bluebird napisał/a:
żeby zrobić fajną fotkę 90% sukcesu to umiejętności i pomysł, a pozostałe 10% to sprzęt fotograficzny


Tylko proszę już nie wszczynać dyskusji, że nie 10% tylko 30% itd. :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group