forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Jaki obiektyw do zdjęć reklamowych

Gość - Pon 21 Cze, 2010
Temat postu: Jaki obiektyw do zdjęć reklamowych
Witajcie,
Jestem nowym użytkownikiem tego forum i potrzebuje opinii na temat obiektywu do zdjęć w domowym studio z 2 lub 3 lampami błyskowymi. Zdjęcia zamierzam robić artykułom szkolnym jak pióra czy długopisy i mają być one umieszczone w katalogu produktowym. Jeśli chodzi o aparat to Canon 50D. Z fotografią makro nie mam dużego doświadczenia. Jakie obiektywy możecie mi polecić. Będę wdzięczy za propozycję.
Pozdrawiam

Monastor - Pon 21 Cze, 2010

sliwatojo, pomyśl o Canonie 100 mm F/2.8 albo 60 F/2.8
Gość - Pon 21 Cze, 2010

Oczywiście myślę o dobrym świetle mianowicie F/2.8
Pytanie mam następujące czy robisz zdjęcia tego typu? jaki obiektyw używasz?

sliwatojo, podejrzewam, że przy trzech lampach i fotografowaniu małych przedmiotów w sporym powiększeniu, to światło nie będzie Ci raczej do niczego potrzebne. Przeciwnie, będziesz częściej domykał obiektyw dla uzyskania odpowiedniej głębi ostrości. Przy powiększeniu 1:1 i przysłonie F/2.8 jest ona wręcz papierowa, a Tobie raczej nie chodzi o abstrakcję, tylko faktyczne ukazanie produktów :)

Mam wspomnianego Canona 100/2.8 (tego starszego, nie L-kę) Tego typu fotografią na ogół się nie zajmuję, ale zdarzyło mi się robić studyjne fotki z lampą (mam tylko jedną więc odbijałem od różnych powierzchni). Nie były to jednak długopisy, a krople wody. Coś w tym stylu:

Przyborami do pisania jakoś się nie interesowałem :wink:

revolta - Pon 21 Cze, 2010

fajne zdjęcie z tą kroplą :)
komor - Pon 21 Cze, 2010

Monastor napisał/a:
Przyborami do pisania jakoś się nie interesowałem

A ja owszem. :)

Setka makro o której pisze Monastor, jest bardzo ostra i miło się z nią pracuje. Do fotografii produktowej będziesz ją domykał przynajmniej do f/8 a przy mniejszych przedmiotach może i do f/16 (jeśli będziesz chciał się zbliżyć na minimalny dystans).