|
forum.optyczne.pl
|
 |
Obiektywy fotograficzne - Canon EF 200 F 2,8 L USM.
lisor - Nie 27 Cze, 2010 Temat postu: Canon EF 200 F 2,8 L USM. Koledzy.
Niestety nie mam porównania jaka będzie jakość obrazowania tego obiektywu w porównaniu do Canona 70-200 F 2,8 L USM ustawionym na najdłuższą ogniskową. Teoretycznie stałka powinna być lepsza od zoomu, który z kolei jest bardziej uniwersalny. Obiektyw posłuży do fotografowania zwierząt w lesie - jako zapasowy, kiedy długi da za duże zbliżenie /zdarza się/.
Lisor.
bacruk - Nie 27 Cze, 2010
7 tys kontra 3 tys złociszy....
Ciekawy dylemat jak na zapas...
lisor, jak wiesz czego oczekujesz to wybór powinein być prosty
krisv740 - Nie 27 Cze, 2010
bacruk, chyba cię "poniesło"
70-200 2.8 kosztuje od około 4500 do 6000 pln ( w zależności od choroby sklepu)
a 200L około 3500 tys.
co do tematu - 200L jest normalnie ostrzejsze i nie ma o czym pisać....
bacruk - Nie 27 Cze, 2010
Canon EF 200mm f/2.8 L II USM
Cena od 2988,00 zł
w 24 sklepach
Cena od 2988,00 do 3483,04 zł
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
Cena od 4300,00 zł
w 38 sklepach
Cena od 4300,00 do 5248,00 zł
Rzeczywiście popatrzyłem na IS co nie zmienia ogólnej istoty sprawy.
lisor - Nie 27 Cze, 2010
... zastanawiam się czy stałka EF 200 da widocznie lepsze obrazowanie niźli zoom. Może któryś z nich ma lepszy; autofokus, kolory i kontrast w trudnych warunkach. Stałka?[/i]
oranżewski - Nie 27 Cze, 2010
lisor, z tego co wiem, to kolega kurdeniewiemco z http://fotoprzyroda.pl ostatnio zanabył 200L.
bacruk - Nie 27 Cze, 2010
lisor napisał/a: | Stałka?[/i] |
Nie miałem okazji używać wszystkich wersji 70-200 niemniej poćwiczyłem kilka dni 200/2,8 i bardzo mi spasowała w zasadzie pod każdym względem (ostrość, szybkość, jakość optyczna, jakość rozmycia).
Mam już manualną stałkę o tych parametrach więc się nie zdecyduję. Nie ma się czego przyczepić a wybredny jestem
Od 70-200 2,8 IS za te pieniądze chciałbym więcej niż oferuje.
W tej bez IS pewnie będzie podobnie.
Sunders - Nie 27 Cze, 2010
200L jest nieco ostrzejszy od 70-200/2,8L na 200mm,ma mniejszą winietę,waży o ponad 0,5kg mniej i kosztuje ok.1500pln mniej.
mavierk - Nie 27 Cze, 2010
wg wielu osób 200/2.8L jest dłuższym odpowiednikiem 135L w atrakcyjnej cenie
lisor - Pon 28 Cze, 2010
... wychodzi na to wg Kolektywu, że pominąwszy uniwersalność zooma trza zakupić EF 200.
Ja też wcześniej myślałem o EF 135, ale robiąc zapasowo/równoległy zestaw leśny z 5Dmk2 może być nieco przykrótko.
Generalnie w fotografii zwierząt najlepiej sprawdzają się długie i najdłuższe ogniskowe obiektywów, można wtedy pominąć konwerter, który daje widzialne straty w obrazie no i czasy wypadają dłuższe. Stabilizacji w zasadzie nie używam, bo nie zastąpi ciężkiego statywu.
Za wsparcie dziękuję.
Lisor
Sunders - Pon 28 Cze, 2010
mavierk napisał/a: | wg wielu osób 200/2.8L jest dłuższym odpowiednikiem 135L w atrakcyjnej cenie |
Niezupełnie .135L jest jednak jaśniejszy i nieco ostrzejszy.
lisor napisał/a: | Generalnie w fotografii zwierząt najlepiej sprawdzają się długie i najdłuższe ogniskowe obiektywów, można wtedy pominąć konwerter |
"Generalnie" do fotografii zwierząt nie chcąc używać TC to warto mieć przynajmniej 400mm, chyba że będą to zwierzęta wyłącznie domowe lub oswojone
hereyoufindme - Pon 28 Cze, 2010
lisor napisał/a: | ... wychodzi na to wg Kolektywu, że pominąwszy uniwersalność zooma trza zakupić EF 200.
Ja też wcześniej myślałem o EF 135, ale robiąc zapasowo/równoległy zestaw leśny z 5Dmk2 może być nieco przykrótko.
Generalnie w fotografii zwierząt najlepiej sprawdzają się długie i najdłuższe ogniskowe obiektywów, można wtedy pominąć konwerter, który daje widzialne straty w obrazie no i czasy wypadają dłuższe. Stabilizacji w zasadzie nie używam, bo nie zastąpi ciężkiego statywu.
Za wsparcie dziękuję.
Lisor |
Moim skromnym zdaniem lepiej kupić 135 plus extender 1.4x - jeśli budżet Ci na to pozwala.
oranżewski - Pon 28 Cze, 2010
kurdeniewiemco napisał/a: | Na 2.8 calkiem ostre, jak nie potrzebuje wiekszej GO to nie przymykam.
AF troche szybszy od 70-200 f4(ktory i tak jesst mega szybki)
mam go od niedawna ale odrazu dostrzeglem jedna wade(dla mnie malo istotna ale dla kogos moze to byc duzy minus) mianowicie chodzi o to ze na f2.8 potrafi czasem wytworzyc aberracje chromatyczna, czego niegdy nie uswiadczylem na 70-200 f4...
wychodzi tylko w specyficznych sytuacjach, jakies galezie ale na mocno przepalonym niebie, itp.
|
lisor - Pon 28 Cze, 2010
... tego nie rozważałem: EF 135 + konwerter X1,4 daje w przybliżeniu 200 mm ogniskowej- przy f 2,8. Ciekawe jak faktycznie wygląda obraz w porównaniu z EF 200 i jak chodzi autofokus. Mogę tylko się domyślać, że najprawdopodobniej obraz z EF 200 będzie jednak ostrzejszy na pełnym otworze, a i autofokus będzie szybszy. Czy będą jakieś aberacje chromatyczne ? . Jeśli 135 je miał widoczne ? to z TC pewnie się zwiększą.
Jestem przeciwnikiem paprania dobrych obiektywów przez dołączanie konwerterów, bo wtedy zalety z posiadania dobrego szkła czasem niespecjalnie przewyższają efekty z porządnego zooma bez konwertera. Niestety sam też TC podpinam do EF 500, ale z ,,obrzydzeniem,,.
Ideałem byłoby kombinacje z obiektywami przetestować przed kupnem.
Sunders - Pon 28 Cze, 2010
lisor napisał/a: | obraz z EF 200 będzie jednak ostrzejszy na pełnym otworze, a i autofokus będzie szybszy |
Jest dokładnie tak jak się domyślasz
lisor napisał/a: | EF 135 + konwerter X1,4 daje w przybliżeniu 200 mm ogniskowej- przy f 2,8 |
I wtedy uzyskujesz gorszy efekt za o ponad połowę większą kasę.Takie rady wyrzucaj do kosza
lisor - Pon 28 Cze, 2010
... tak czy siak - EF 200 2,8 .
mavierk - Wto 29 Cze, 2010
Sunders napisał/a: | Niezupełnie .135L jest jednak jaśniejszy i nieco ostrzejszy. | pewnie stąd to słowo 'odpowiednik'
Przykładowo 135/2 na APS-C będzie odpowiednikiem 200/2.8 na FF
Bo w sumie jakbym nie patrzył, 200/2 IS L bez szans porównywać, bo pod jakim względem?
A tak po za tym - uważasz, że 200mm Ci starczy? Skoro lubisz fotografować przyrodę, może Sigma 150/2.8 byłaby ciekawszym rozwiązaniem?
Sunders - Wto 29 Cze, 2010
mavierk napisał/a: | 135/2 na APS-C będzie odpowiednikiem 200/2.8 na FF |
Tylko kąty widzenia będą zbliżone, ogniskowa ani jasność obiektywu się nie zmieni .
mavierk - Wto 29 Cze, 2010
Sunders napisał/a: | Tylko kąty widzenia będą zbliżone, ogniskowa ani jasność obiektywu się nie zmieni . | kąty będą zbliżone oraz rozłożenie głębi ostrości, dla mnie to jest właśnie 'odpowiednik'.
Jasność w tym przypadku to tylko szybkość migawki więc.. lol
Sunders - Wto 29 Cze, 2010
mavierk napisał/a: | Jasność w tym przypadku to tylko szybkość migawki więc.. lol |
Gdyby tak naprawdę było to nie miałoby sensu wytwarzanie 200/2,0L
mavierk - Wto 29 Cze, 2010
Sunders napisał/a: |
Gdyby tak naprawdę było to nie miałoby sensu wytwarzanie 200/2,0L | nie lubisz czytać, co nie?
Mavierk napisał/a: | Bo w sumie jakbym nie patrzył, 200/2 IS L bez szans porównywać, bo pod jakim względem? |
Sunders napisał/a: | Tylko kąty widzenia będą zbliżone | a tego nie ogarniam, w tym przypadku to aż kąty widzenia będą zbliżone :]
lisor - Wto 29 Cze, 2010
... odnosząc się do wypowiedzi Mavierka w temacie Sigmy 150/2,8 pozwolę sobie luźno zacytować oczywistą prawdę, że stosować lepiej szkła systemowe. Akurat mam pewne doświadczenia z tym producentem/Sigma/. Mogłem dogłębnie ocenić kolorystykę , kontrast , awaryjność i jakoś nie polecam.
A co do dygresji Sundersa w temacie Canona EF 200 f 2 to jestem za ,,tylko koni żal,,- cena kosmiczna.
Sunders - Wto 29 Cze, 2010
lisor napisał/a: | co do dygresji Sundersa w temacie Canona EF 200 f 2 to jestem za ,,tylko koni żal,,- cena kosmiczna. |
200/2,0L to zupełnie inna półka cenowa Ta dygresja odnosiła się tylko do stwierdzenia:
mavierk napisał/a: | Jasność w tym przypadku/różnicy między 135L a 200/2,8L/ to tylko szybkość migawki więc.. lol |
Skoro różnice w jasności obiektywów sprowadza mavierk do różnic w szybkości migawki, to idąc takim tokiem rozumowania=sensowaność produkcji i nabywania jaśniejszych obiektywów byłaby wątpliwa
Mam 135L i 200/2,8L i teorię, że jeden jest na APS-C " odpowiednikiem" drugiego na FF uważam za mocno naciąganą
edmun - Wto 29 Cze, 2010
lisor napisał/a: | Akurat mam pewne doświadczenia z tym producentem/Sigma/. Mogłem dogłębnie ocenić kolorystykę , kontrast , awaryjność i jakoś nie polecam. |
To dziwne bo ja też mam i jakoś nie mam problemów już z trzema obiektywami tej firmy
(a testując przez kilka dni kolejne kilka szkiełek również nie zauważyłem żadnych problemów).
Konkrety proszę, albo proszę nie pisać antyreklamy,
bo Ci zadowoleni zazwyczaj nie piszą w każdym temacie,
że "Bierz Sigmę bo mam i jest fajna", tylko robią zdjęcia
Bardzo sporo o Sigmie piszą Ci, co są wyjątkowo przeciwni produktom tej firmy...
to jak ostatnio z Automapą, najwięcej piszą Ci, co to nigdy nic nie pochwalili, a uwielbiają narzekać na wszystko co się tylko da...
Czekam na konkrety
lisor - Wto 29 Cze, 2010
... po doświadczeniu z kilkoma MOIMI Sigmami akurat nie jestem nimi zachwycony. Oczywiście nie mam monopolu na rację, jeno jakieś tam swoje PRYWATNE, kilkuletnie doswiadczenia.
Przy okazji, nie mam też ochoty na polemikę nad wyższością jednego systemu nad innym.
mavierk - Sro 30 Cze, 2010
Sunders napisał/a: | Mam 135L i 200/2,8L i teorię, że jeden jest na APS-C " odpowiednikiem" drugiego na FF uważam za mocno naciąganą | czyli uważasz, że te obiektywy będą odwzorowywać zupełnie inaczej w podanych warunkach? Dla mnie priorytetem jest głębia ostrości w użytkowaniu aparatu w godzinach 7-21, gdzie pełnej dziury używać można z iso 50 1/8000 i czasami dodatkowo filtrami szarymi
Albo lepiej - zrób test i udowodnij mi, że się mylę, tak będzie najprościej i będę Ci wdzięczny, że już nie żyję w błędzie
jaad75 - Sro 30 Cze, 2010
Sunders napisał/a: | Mam 135L i 200/2,8L i teorię, że jeden jest na APS-C " odpowiednikiem" drugiego na FF uważam za mocno naciąganą | To nie teoria, tylko fakty. Uzyskujesz identyczne kadry z takim samym rozkładem GO na ekwiwalentnych przysłonach. Do tego, ewentualną różnicę w szybkości migawki na pełnej dziurze, możesz zniwelować podniesieniem czułości o 1EV na FF, dostając podobną jakość (przy założeniu, że FF szumią o 1EV mniej od APS-C, co w przypadku współczesnych modeli już niekoniecznie jest prawdą).
[ Dodano: Sro 30 Cze, 2010 09:43 ]
A w temacie - mam stałkę 200/2.8 (w innym systemie) i szczerze mówiąc, mimo mojej miłości do stałek, chyba jednak lepiej mieć zooma pokrywającego ten zakres...
Sunders - Sro 30 Cze, 2010
jaad75 napisał/a: | Uzyskujesz identyczne kadry z takim samym rozkładem GO na ekwiwalentnych przysłonach. |
Jeśli bierze się pod uwagę tylko kąt widzenia i GO to masz rację.
jaad75 napisał/a: | ewentualną różnicę w szybkości migawki na pełnej dziurze, możesz zniwelować podniesieniem czułości o 1EV na FF, dostając podobną jakość (przy założeniu, że FF szumią o 1EV mniej od APS-C, co w przypadku współczesnych modeli już niekoniecznie jest prawdą). |
Ta część Twojego rozumowania nie jest dla mnie całkiem jasna
jaad75 napisał/a: | mam stałkę 200/2.8 (w innym systemie) i szczerze mówiąc, mimo mojej miłości do stałek, chyba jednak lepiej mieć zooma pokrywającego ten zakres... |
IMO najlepiej mieć i taką stałkę i zooma pokrywającego ten zakres
Zooma ze względu na uniwersalność zabieram na wycieczki, ale jak mam wybór większą frajdę sprawia mi fotografowanie stałką.
mavierk napisał/a: | uważasz, że te obiektywy będą odwzorowywać zupełnie inaczej w podanych warunkach? |
Czy coś takiego napisałem Odwzorowywać będą oczywiście podobnie. Różnice jednak będą.
Dla lisora chyba jednak nie ma to znaczenia bo nic nie napisał o tym, że posiada zarówno FF i cropa
mavierk - Sro 30 Cze, 2010
Sunders napisał/a: | Jeśli bierze się pod uwagę tylko kąt widzenia i GO to masz rację. | a co możesz innego wziąć pod uwagę? wielkość oraz wagę? To racja, 200/2.8 jest minimetr grubszy, dwa i pół centymetra dłuższy no i aż 16 gram cięższy Chyba, że chodzi o minimalną odległość ostrzenia - tutaj pół metra rzeczywiście robi różnicę.
Sunders napisał/a: | Czy coś takiego napisałem Odwzorowywać będą oczywiście podobnie. Różnice jednak będą. | to w takim razie czepiałeś się tylko dla samego czepiania się? Jaki był w tym Twój cel? Czy też może dla Ciebie odpowiednikiem jest tylko i wyłącznie ten sam obiektyw, który różni się numerkiem na obudowie oraz ewentualnie jest troszeczkę mniej/więcej ostry?
No ale masz dwa te obiektywy - udowodnij proszę o czym piszesz
jaad75 - Sro 30 Cze, 2010
Sunders napisał/a: | Ta część Twojego rozumowania nie jest dla mnie całkiem jasna | Ale co jest dla Ciebie niejasne? Jeśli mówimy o fotografowaniu w słabszym świetle, to by ciemniejszym (f/2.8 vs. f/2) szkłem na FF uzyskać taki sam czas naświetlania musimy podnieść czułość o działkę, co niemal niweluje domniemaną przewagę w szumach (na niskorozdzielczych matrycach FF)...
Sunders - Sro 30 Cze, 2010
mavierk napisał/a: | co możesz innego wziąć pod uwagę? wielkość oraz wagę? |
Złośliwość za złośliwość:
mavierk napisał/a: | 200/2.8 jest minimetr grubszy |
mavierk, co to za jednostka grubości
mavierk napisał/a: | Chyba, że chodzi o minimalną odległość ostrzenia - tutaj pół metra rzeczywiście robi różnicę. |
Dokładnie 60cm-masz rację-dostrzegłeś jednak jakąś istotną różnicę
mavierk napisał/a: | co możesz innego wziąć pod uwagę? |
Winietę,CA,ostrość,rozmycie tła.
mavierk napisał/a: | czepiałeś się tylko dla samego czepiania się? Jaki był w tym Twój cel? |
Nie śmiałbym Zaczęło się od Twojego stwierdzenia, że:
"wg wielu osób 200/2.8L jest dłuższym odpowiednikiem 135L w atrakcyjnej cenie"
bez odniesienia do wielkości matryc-dlatego się z tym nie zgodziłem.
mavierk napisał/a: | Czy też może dla Ciebie odpowiednikiem jest tylko i wyłącznie ten sam obiektyw, który różni się numerkiem na obudowie oraz ewentualnie jest troszeczkę mniej/więcej ostry? |
Po tym jak wspomniałeś o matrycach chyba powinienem przyznać Ci rację, zbyt "dokładnie" zinterpretowałem słowo "odpowiednik"-mea culpa
mavierk napisał/a: | masz dwa te obiektywy - udowodnij proszę o czym piszesz |
Podrzuć mi 1ds lub 5d to będę mógł porównać z APS-C
jaad75 napisał/a: | Ale co jest dla Ciebie niejasne? |
Założenie, że FF szumią o 1EV mniej niż APS-C co jak piszesz obecnie niekoniecznie jest prawdą, a na którym opierasz Swoje twierdzenie, że różnicę jasności obiektywów można zniwelować podniesieniem czułości o 1EV w FF
Wydaje mi się, że jednak lepiej mieć jasniejszą stałkę i nie być zmuszonym do podnoszenia czułości matrycy.
mavierk - Sro 30 Cze, 2010
Sunders napisał/a: | mavierk, co to za jednostka grubości | dostaję za to regularnie w sprawozdaniach
Sunders napisał/a: | Podrzuć mi 1ds lub 5d to będę mógł porównać z APS-C | Kurde, szkoda, że się nie uda, przyznaję, ze bardzo chciałbym zobaczyć takie porównanie
Sunders napisał/a: | Wydaje mi się, że jednak lepiej mieć jasniejszą stałkę i nie być zmuszonym do podnoszenia czułości matrycy. | kto by nie chciał 200/2 mieć
Sunders - Sro 30 Cze, 2010
mavierk napisał/a: | kto by nie chciał 200/2 mieć |
jaad75 bo chyba wolałby zooma pokrywającego ten zakres i chyba miałby problemy z podpięciem
lisor - Sro 30 Cze, 2010
... widzę, że sprowokowałem niechcący pojedynek Gigantów. Ma to i swoje dobre strony, bo dowiedziałem się co nieco o ewentualnym szkle, które kupię.
Chwilowo podejdzie pod puszkę z cropem, a i do 5D się później przypnie. Tak na dobrą sprawę trzeba by kupić jedne i drugie, ewentualnie zastąpić je kompromisem w postaci
C 70-200 2,8.
Parę lat latałem po polach i lasach z odpowiednikami szkieł systemowych i jakoś tak mi podziw wcześniej uwarunkowany testami do tych szkiełek sam przeszedł. Na papierze bywają rewelacyjne... w praktyce jak pisałem wcześniej przestała mi wystarczać estetyka obrazu jaką tworzą na wydruku, czyli mówiąc po ludzku kolory i kontrast jednak odbiegają znacząco od szkieł ze znakiem C, a i awarie też się zdarzały. Zacząłem iść w kierunku systemowych stałek i tak sobie zbieram.
jaad75 - Czw 01 Lip, 2010
Sunders napisał/a: | jaad75 bo chyba wolałby zooma pokrywającego ten zakres i chyba miałby problemy z podpięciem | Eee, bo dla mnie to już długie szkło (zwłaszcza na APS-C), a ja z długimi szkłami (i obrazami przy ich pomocy tworzonymi) raczej nie przepadam... A co do podpięcia, to nie problem - jakieś body Canona by się znalazło, a dla dobrego obiektywu niechęć do marki można pokonać...
B o g d a n - Wto 06 Lip, 2010
lisor napisał/a: | Niestety nie mam porównania jaka będzie jakość obrazowania tego obiektywu w porównaniu do Canona 70-200 F 2,8 L USM ustawionym na najdłuższą ogniskową. |
Jak widzisz brakuje ludzi, którzy takie porównanie osobiście robili i są w stanie się wypowiedzieć miarodajnie.
Jakiś czas temu zastanawiałem się nad tą stałką 200mm/2.8. Z uwagi na to, że jest bardzo mało popularna, brakuje jej w sklepach aby móc pstryknąć choćby kilka razy. Zebrałem więc od dobrych ludzi z netu prawie dwadzieścia różnych fotek i ... niestety. Jakość zdjęć (ostrość, barwy i ogólne wrażenie) nie zachęciły mnie do zakupu. Oglądane powiększenia z matrycy 15Mpix nie dały mi złudzeń. Obiektyw ten nie różni się niczym jakością obrazka od 70-200/2.8, a ten z kolei też mnie nigdy nie zachwycał.
Wtedy postawiłem na 70-200mm f/4L IS i odkryłem sporą różnicę, praktycznie we wszystkim: ostrość, kontrast, kolory, praca pod ostre światło. Są to elementy dla mnie bardzo istotne. Kiedyś testowany przez mnie 70-200 bez IS niestety nie dawał takich możliwości, szczególnie podczas pracy pod światło, na punkcie czego mam bzika. Pal diabli stabilizację, zrozumiałe, że może się zupełnie nie przydać w pewnych rodzajach fotografii ale reszta daje większy komfort i możliwości fotografowania niż w stare modele zarówno 70-200/4 jak i 70-200/2.8.
Oczywistym jest, że nie ustawisz f/2.8, ale z drugiej strony podczas fotografowania zwierzaków z dość bliska i tak f/2.8 to za mało aby uzyskać odpowiednią GO. I tak musisz domknąć, choćdy do f/3.5 lub f/4.0
To oczywiście moje osobiste spostrzeżenia, których nie musisz brać pod uwagę.
lisor - Wto 06 Lip, 2010
... mam obiecanego C 70-200 2,8 do przetestowania, co do wersji ze światłem 4,0 to bym się zastanawiał biorąc pod uwagę czasy naświetlania przy pełnym otworze, bo często tylko takie wchodzą w rachubę. Jedna działka światła obiektywu też czasem przesądza o zadziałaniu w ogóle autofokusu.
200 mm to całkiem spora ogniskowa do okiełznania w trudnych, leśnych warunkach. Kłania się monopod lub statyw, ewentualnie pomoże IS - jeśli jest, ale tylko na wygląd tła, które może zmieści się w przedziale GO, bo kołyszące się ucho zwierza i tak się rozmaże.
Myślę, że z praktycznego punktu widzenia trza niestety wyznawać ,,kult światła,, i małych szumów na wysokim ISO aparatu.
Co do kontrastu, ostrości i koloru to myślę, że powinny być wystarczające w wersji 2,8 a praca pod ostre światło ?. Staram się ustawić z jego strumieniem.
B o g d a n - Sro 07 Lip, 2010
lisor napisał/a: | Jedna działka światła obiektywu też czasem przesądza o zadziałaniu w ogóle autofokusu. | A dlaczego AF miałby mieć problem z zadziałaniem przy f/4 ?
Osobiście nie zauważam żadnej różnicy w szybkości i dokładności działania AF obiektywów z f/2.8 i f/4 na Canonach 5D, 5D Mk II i 50D nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Oczywiście nie wykluczam, że dlatego iż nie zauważam różnicy pomiędzy czasem ustawiania ostrości 0,100 a 0,099 s.
Według mnie dodatkowa czułość srodkowego czujnika AF (mówimy o aparatach typu 50D czy 5D) dla szkieł o świetle 2.8 lub jaśniejszych, została wprowadzona z konieczności z uwagi na możliwą do uzyskania "papierową" dla tych jasności GO, a nie aby wogóle umożliwić pracę AF, czy ją przyśpieszyć. Nie wykluczam oczywiście, że nie mam odpowiednich obiektywów aby się o tym przekonać.
Sunders - Sro 07 Lip, 2010
B o g d a n napisał/a: | Osobiście nie zauważam żadnej różnicy w szybkości i dokładności działania AF obiektywów z f/2.8 i f/4 na Canonach 5D, 5D Mk II i 50D nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. |
Ja zauważam
edmun - Sro 07 Lip, 2010
Ja również
B o g d a n - Czw 08 Lip, 2010
edmun napisał/a: | Ja również |
Które zoomy Canona o jasności f/2.8 oraz f/4, o podobnym zakresie ogniskowych, klasie wykonania i silnikach USM, porównujesz?
edmun - Czw 08 Lip, 2010
Canon 70-200 f4 i canon 70-200 f 2.8 (obydwa eLki of course i USM'y... ostatnio na stadionie sprawdzałem w parkingu maszyn i oczywiście 2.8 był szybszy, a korzystam w 90% tylko z centralnego krzyżowego punktu AF który właśnie jest bardziej precyzyjny przy obiektywach <f 2.8 .... Różnice były dosyć widoczne jeśli chodzi o szybkość oraz ilość nietrafionych ujęć)
komor - Czw 08 Lip, 2010
B o g d a n, czy robisz zdjęcia gdy jest naprawdę ciemno i światło jest niefotograficzne? Nigdy takich u Ciebie nie widziałem i może dlatego nie widzisz tej różnicy bo po prostu uznajesz wtedy, że nie warto robić zdjęcia?
Co do tego:
B o g d a n napisał/a: | Które zoomy Canona o jasności f/2.8 oraz f/4, o podobnym zakresie ogniskowych, klasie wykonania i silnikach USM, porównujesz? |
to czemu zaraz muszą być zoomy i czemu zaraz Canona? W okropnych warunkach oświetleniowym zauważam różnicę w pracy między jasnymi szkłami a ciemnymi, czasem jest to różnica taka, że jasne szkło ustawi ostrość, a ciemne wcale.
B o g d a n - Czw 08 Lip, 2010
komor napisał/a: | B o g d a n, czy robisz zdjęcia gdy jest naprawdę ciemno i światło jest niefotograficzne? Nigdy takich u Ciebie nie widziałem i może dlatego nie widzisz tej różnicy bo po prostu uznajesz wtedy, że nie warto robić zdjęcia? | Komor, dlatego aby w takich ekstremalnych warunkach bez lampy (jak już kiedys pisałem) robić zdjęcia, kupiłem 5D Mk II. Ostatnio większość zdjęć robię we wnętrzach. Dlatego wolę obiektywy ze stabilizacją do dają mi więcej zapasu EV niż lepsze światło o tylko 1 EV. Są to wszelkiego rodzaju przedmioty martwe, począwszy od wystroju "Siekierezady" w Bieszczadach, po wystawy, i starocie wszędzie tam gdzie jestem, nawet w podziemiach Sandomierza. Zdjęć tych nie prezentuję bo patrząc na gusta forumowiczów, byłyby to dla nich czyste pstryki bez znaczenia.
komor napisał/a: | to czemu zaraz muszą być zoomy i czemu zaraz Canona? | Bo oczywistym jest, że stałka będzie szybsza od zooma. Ponadto zwykle jest jaśniejsza nawet od f/2.8, a porównać mamy do szkiełka o otworze f/4. Ponadto moje porównywanie odnosiło się do moich szkieł systemowych Canona, które parami dają pewien obraz sytuacji. Nie ma sensu np. porównanie AF stałki EF200/2.8L do zooma EF70-200/4L, bo będzie szybsza z definicji. Tak mi się wydaje choć takiego porównania nie wykonywałem.
Sunders - Czw 08 Lip, 2010
B o g d a n napisał/a: | Nie ma sensu np. porównanie AF stałki EF200/2.8L do zooma EF70-200/4L, bo będzie szybsza z definicji. Tak mi się wydaje choć takiego porównania nie wykonywałem. |
Ja porównywałem, dobrze Ci się wydaje
lisor - Czw 08 Lip, 2010
... żeby się nie mądrzyć powiadam: do żywego zwierza dobre światło obiektywu, do martwego inwentarza może być IS.
W prosty sposób poprę swoją tezę / może i błędnie / ; robiąc zdjęcie np z czasem 1/30 przy ogniskowej 1120 mm coś tam wyjdzie w miarę sensownego, skracając czas o połowę do 1/60 zdecydowanie zyskujemy na wyglądzie zdjęcia, bo mimo solidnego podparcia całego układu występują drgania np od kłapiącego lustra, etc.
Stukotu lustra/ bez podnoszenia go / w przypadku fotografowania zwierzyny niestety nie da się ominąć.
Akurat takich sytuacji czasem doświadczyłem i z mojego, praktycznego punktu widzenia wyznaję tezę o wyższości zdjęcia zrobionego w kiepskich warunkach od zdjęcia nie zrobionego w ogóle.
edmun - Czw 08 Lip, 2010
lisor napisał/a: | robiąc zdjęcie np z czasem 1/30 przy ogniskowej 1120 mm coś tam wyjdzie w miarę sensownego |
ok.. to podchodzi pod hardcore i ręce ze stali.. Masz jakiekolwiek bicie serca i tętnic ?
choć patrząc na sprawę lustra to podejrzewam że jesteś w pewnym stanie medytacji i wyczuwasz lecące lustro i tak ruszasz aparatem aby zniwelować pacnięcie
kozidron - Pią 09 Lip, 2010
lisor napisał/a: | robiąc zdjęcie np z czasem 1/30 przy ogniskowej 1120 mm coś tam wyjdzie w miarę sensownego, skracając czas o połowę do 1/60 zdecydowanie zyskujemy na wyglądzie zdjęcia, bo mimo solidnego podparcia całego układu występują drgania np od kłapiącego lustra, etc. |
do tej pory uznawałem za całkiem dobry wynik jak na 1/30 udało mi sie przyzwoitą fotkę strzelić na 70mm czy coś w okolicach 1/60s na 200mm ale to już jakiś hardcor albo bajeczka.
lisor, a co to za sprzęt z 1120mm i czy można zobaczyć jakies przykładowe zdjęcie ...bo domyślam się, że tego 1120 w exifie nie będzie.
lisor - Pią 09 Lip, 2010
... ręce mam normalnie miękkie, ino twardy statyw z głowicą , do której doczepiam EF 500 X crop X 1.4 z konwerteru i mamy ponad metr.
komor - Pią 09 Lip, 2010
Czyli z uwzględnieniem dodatkowo jeszcze matrycy APS-C. No tak, jak nic 1120 mm.
edmun - Pią 09 Lip, 2010
hmm statyw i takie polaczenie mialoby sens.
sorry za dobry humor wczesniej. myslalem ze sie literowka zrobila i zamiast 120mm wyszlo 1120mm.
teraz oczywisie juz rozumiem
lisor - Pią 09 Lip, 2010
... tak, do opanowania mam 1120 mm ogniskowej. W założeniu, że stabilizacja da na jakieś 3 EV - skuteczne, to można zejść z czasem do 1/160sek. /chyba/, a co dalej. Świński ogonek dziczej mamusi pozostanie nieostry - bo cały czas jest w ruchu. Pozostaje tylko światło obiektywu na pełnym otworze bez wnikania w GO. Czyli im jaśniej tym lepiej, oczywiście w odniesieniu do tej sytuacji. Dodatkowo dopowiem, że włączona stabilizacja przy takiej ogniskowej i długich czasach, np 1/30 powoduje widoczne drgania obrazu. Jak nic ruch układu ciężkich soczewek podczas ogniskowania przenosi drgania/rezonans na ,,układ optyczno/obrazowy,,. Ale, żeby fotografie miały w miarę strawny wygląd staram się nie przekraczać 1/60 sek. No i oczywiście wężyk też wypada podłączyć.
|
|