|
forum.optyczne.pl
|
 |
Serwis sprzętu i usterki - z980 totalny amator
Temir - Pią 16 Lip, 2010 Temat postu: z980 totalny amator Witam
Jestem totalnym początkującym amatorem jeżeli chodzi o fotografię. Na początek zabawy kupiłem Z980 kanona (może trochę za ambitnie). Jako że nie mam żadnego doświadczenia i dopiero testuje aparat to mam pytanie. Zdjęcia były robione trybie automatycznym przy kiepskim oświetleniu (z lampą). Widać na nich efekt beczki, i teraz nie wiem czy aparat jest uszkodzony czy porostu po takim aparacie nie należy się więcej spodziewać ? W linku przykładowe zdjęcie. Widać to najbardziej po prawej stronie regału.
Zdjęcie
Pozdrawiam
B o g d a n - Pią 16 Lip, 2010
Temir napisał/a: | Zdjęcia były robione trybie automatycznym przy kiepskim oświetleniu (z lampą). Widać na nich efekt beczki, i teraz nie wiem czy aparat jest uszkodzony czy porostu po takim aparacie nie należy się więcej spodziewać ? W linku przykładowe zdjęcie. |
Tryb automatyczny, czy słabe oświetlenie lub lampa, nic tu nie wnosi.
Na zdjęciu widać wyraźnie zniekształcenie obrazu, które nazywa się dystorsja. Tutaj możesz o niej poczytać: http://www.optyczne.pl/20-słownik-Dystorsja.html
Jest to zjawisko częściej występujące przy szerokim kącie widzenia obiektywu/aparatu. W podanym zdjęciu użyłeś ogniskowej 5mm, co chyba odpowiada najszerszemu kątowi obiektywu w Twoim aparacie.
Efekt pewnie się zmniejsza wraz z zwiększaniem ogniskowej. Sprawdź sam.:wink:
bergercs - Pią 16 Lip, 2010
Chyba Kodaka a nie "kanona".
A "efekty " tego typu to chyba norma w tym aparacie:
http://img.photographyblo...are_z980_02.jpg
Temir - Pią 16 Lip, 2010
No to już wyszedłem na totalnego ignoranta, oczywiście że kodak a nie canon, przepraszam