|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Nikkor 70-300 mm f/4.5-5.6G VR czy 55-200 mm f/4-5.6G VR?
tomaszrudzik - Wto 03 Sie, 2010 Temat postu: Nikkor 70-300 mm f/4.5-5.6G VR czy 55-200 mm f/4-5.6G VR? Czy moglby mi ktos pomoc w dobraniu obiektywu dla mnie, jestem zielony co do obiektywow .
Mam NIKONA D80 z obiektywem Nikon Nikkor AF-S DX 18-105 mm f/3.5-5.6 VR ED
oraz lampe blyskowa Nikon SB 900 Speedlight .
Zastanawiam sie nad kupnem obiektywu Nikon Nikkor AF-S 70-300 mm f/4.5-5.6G IF-ED VR (cena $600) . Moi znajomi odradzaja mi i mowia zebym sobie kupil lepiej Nikon Nikkor AF-S DX 55-200 mm f/4-5.6G IF-ED VR (cena $250) Poniewaz jest tanszy a poza tym tym obiektywem moge robic rowniez zdjecia wewnatrz domu, a mowia ze tym AF-S 70-300 mm to tylko w plenerze.
Doradzcie mi prosze w listopadzie wracam ze Stanow i chcialbym cos ze soba zabrac dobrego do zdjec i przydatnego mi.
Aparatu bede tylko uzywal do robienia zdjec Rodzinie oraz na Wycieczkach.
Prosze bardzo powiedzcie czy kupic lepiej tanszy obiektyw czy dolozyc i kupic ten drozszy , a moze cos innego mi doradzicie.
Z gory bardzo dziekuje za odpowiedzi.
Tomek
kozidron - Wto 03 Sie, 2010
tomaszrudzik,
jeden i drugi nadaję się "średnio" do fotografii wnętrz, chyba że jakiś detali.
Bezapelacyjnie 70-300Vr jest lepszy i warto do niego dołożyć, tylko pytanie czy potrzebujesz takich ogniskowych ... na wycieczki masz już uniwersalny zoom, ja bym brał jakąś jasną stałeczkę pokroju 35/1.8, chociaż ciężko mi powiedzieć co fotografujesz na tych wycieczkach....może zoom jest potrzebny ?
hijax_pl - Wto 03 Sie, 2010
tomaszrudzik napisał/a: | Moi znajomi odradzaja mi i mowia zebym sobie kupil lepiej Nikon Nikkor AF-S DX 55-200 mm f/4-5.6G IF-ED VR |
I czym to motywują? Bo argument fotografii w domu uważam za kuriozalny...
70-300VR jest zdecydowanie lepszy, pełnoklatkowy i - jaśniejszy na długim (porównywalnym) końcu.
tomaszrudzik - Wto 03 Sie, 2010
Ok Dziekuje za szybkie odpowiedzi.