forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Nikkor 85 1.8 D czy Nikkor 85 3.5 macro VR

lucas - Czw 12 Sie, 2010
Temat postu: Nikkor 85 1.8 D czy Nikkor 85 3.5 macro VR
zastanawiam się nad dokupieniem jakiejś stałki do D 90, o ile opinie o nikkorze 85 1.8 D udało mi się znaleźć i są to bardzo pochlebne oceny o tyle o tym ze światłem 3.5 jakoś niczego nie znalazłem, gdyby ktoś przypadkiem to będę wdzięczny za radę, dzięki i pozdrawiam
MM - Czw 12 Sie, 2010

Ten obiektyw 85/3.5 to noe szkło do macro i to bodaj tylko na małą klatkę. Kupuj 85/1.8.
lucas - Pią 13 Sie, 2010

Znalazłem gdzieś jeszcze Tokinę 100, dochodzi trochę lepsza jak dla mnie ogniskowa, makro, światło też może być. Do tej pory używałem z D 90 kita 18 - 105, chodziłoby mi o szkło, które pozwoliłoby "wydobyć obiekt z tła". Wydaje mi się, ale tylko wydaję, że Tokina bylaby trochę bardziej uniwersalna, ale nie mam doświadczenia ze stałkami ani z obiektywami makro stąd pytanie, dzięki
nazgul - Pią 13 Sie, 2010

lucas napisał/a:
Znalazłem gdzieś jeszcze Tokinę 100, dochodzi trochę lepsza jak dla mnie ogniskowa, makro, światło też może być.

Przy powiększeniu 1:1 światło w Tokinie masz bodajże 5,6. 2,8 to wartość dla nieskończoności (najkrótszy tubus).

Inna sprawa, że do macro i tak trzeba przymknąć jeśli w GO chcesz zmieścić całą muchę...

hijax_pl - Nie 15 Sie, 2010

lucas, uniwersalne to są kompakty... Oba wspomniane obiektywy służą do czego innego i inaczej są skonstruowane. 85/1.8 to dobra portretówka a 85/3.5DX to obiektyw macro. Jeśli chcesz rozmazywać tło - to rozumiem, że bardziej mówisz o czymś w rodzaju portretu człowieka a nie mrówki... Dlatego - za MM - bierz 85/1.8
lucas - Pon 16 Sie, 2010

Zdaję sobie sprawę, że uniwersalne są kompakty, zwyczajnie chciałem za dużo, jak masz nie za dużo kasy, to musisz kombinować, dzięki
hijax_pl - Pon 16 Sie, 2010

Jak się nie boisz ostrzenia manualnego jest jeszcze Samyang 85/1.4