forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - 500D na 50D?

Sentinel - Pią 13 Sie, 2010
Temat postu: 500D na 50D?
witam

przede wszystkim chciałbym się przywitać, bo to mój pierwszy post na forum :grin:

ale kierując się do sedna sprawy: czy przesiadając się z 500D na 50D odczuję różnicę? czy warto? czy może to będzie tylko zmiana dobrego na lepsze?

500D nabyłem kilka miesięcy temu (przesiadłem się z kompaktowego G6, przed erą cyfrową miałem analogową 300tkę), oczywiście przejście z G6 na 500D to jak dzień do nocy, ale chyba zachciało mi się więcej (500D jest taki plastykowy, filmów nic nie nagrywam) więc może półka wyżej = 50D :?:

czy to dobry pomysł czy jeden z tych średnich :?:

dodam, że w tzw. międzyczasie wymieniłem sobie obiektywy, pozbyłem kita oraz starej sigmy 70-210 (której używałem jeszcze z analogiem) i obecnie mam Canony 10-22, 85/1.8 oraz 24-105L

myślę jeszcze nad 70-200 (który konkretnie - nie wiem, muszę przejrzeć kilka wątków)

B o g d a n - Pią 13 Sie, 2010

Sentinel napisał/a:
chyba zachciało mi się więcej

Sentinel, z tego co widzę w temacie sprzetu idziesz jak przecinak. :wink: Masz fajne szkiełka i dalsze plany.
Według mnie nie ma się co zastanawiać i wymienić korpus. Możesz jedynie chwilę poczekać aby sprawdzić co przyniesie nastepca 50D. Podobno pod koniec sierpnia będzie wiadomo, więc już niedługo.
Sprzęt typu 50D to zdecydowanie wyższy komfort fotografowania od linii XXXD. :smile:

Sentinel - Sob 14 Sie, 2010

Dzięki za info, skoro następca 50D ma się pojawić już wkrótce to poczekam na tę nowość.
Znając życie na początku cena nowego korpusu będzie wysoka, ale 50D powinien spaść...

dżony - Sob 14 Sie, 2010

na moim blogu mam parę zdjęć z nowego nabytku jakim jest 50D i powiem że sprzęcik klasa .
Szkła masz świetne, ja tylko 50mm 1.8. :D
wejdź i zobacz.
http://www.photoblog.pl/johnny92/

Sentinel - Sob 14 Sie, 2010

niezłe, ale żeby uchwycić różnicę (jeżeli jakaś by była) to musiałbyś te samo ujęcie zrobić 500D + to samo szkło....ciekawe czy można się zorientować, która fotka którym zestawem była zrobiona :?:
Sunders - Sob 14 Sie, 2010

Sentinel napisał/a:
zachciało mi się więcej (500D jest taki plastykowy, filmów nic nie nagrywam) więc może półka wyżej = 50D

czy to dobry pomysł czy jeden z tych średnich

IMO jeden z tych średnich :smile:
Sentinel napisał/a:
myślę jeszcze nad 70-200

Ten jest z tych lepszych :smile:

Sentinel - Sob 14 Sie, 2010

oj to prosiłbym jakieś uzasadnienie...nie jestem do końca przekonany odnośnie tej zmiany 500D na 50D

70-200 to pochodna pomysłu 100-400, niestety ten drugi wydaje mi się być zbyt duży i ciężki dlatego pewnie nabędę 70-200/4L, ale to już temat na inny topic :mrgreen:

Usjwo - Sob 14 Sie, 2010

Uzasadnienie to B o g d a n napisal:
Cytat:
to zdecydowanie wyższy komfort fotografowania od linii XXXD

i to jest najwiekszy plus ktory osiagniesz, w jakosci zdjec moze nie byc tak duzej roznicy

Sunders - Sob 14 Sie, 2010

Sentinel napisał/a:
jakieś uzasadnie

Dokupienie obiektywu bardziej poszerzy Twoje możliwości niż zmiana body z 500d na 50d.
Sentinel napisał/a:
70-200 to pochodna pomysłu 100-400, niestety ten drugi wydaje mi się być zbyt duży i ciężki dlatego pewnie nabędę 70-200/4L

Istotniejsze od wagi obiektywu jest jego przeznaczenie.Nie kieruj się wagą :smile:

Sentinel - Sob 14 Sie, 2010

Sunders napisał/a:
Dokupienie obiektywu bardziej poszerzy Twoje możliwości niż zmiana body z 500d na 50d.


mam już taki zestaw obiektywów jaki sobie zaplanowałem + ew. tele w rodzaju 70-200 lub 100-400

zanim cokolwiek kupiłem przejrzałem wiele forów i opinii; wynikało z nich jasno, że lepszy korpus z kiepskim obiektywem to gorszy zestaw niż słabszy korpus z dobrym obiektywem :!:

Sunders - Sob 14 Sie, 2010

Sentinel napisał/a:
lepszy korpus z kiepskim obiektywem to gorszy zestaw niż słabszy korpus z dobrym obiektywem

Często tak bywa, ale nie zawsze :smile:
Sentinel napisał/a:
tele w rodzaju 70-200 lub 100-400

Te obiektywy dość istotnie różnią się zastosowaniami.
Odpowiedz sobie na pytania:
1.Czy 50d ma coś na czym Ci bardzo zależy i co będziesz w praktyce wykorzystywał, a czego brak w 500d?
2.Jakiego rodzaju zdjęcia zamierzasz robić nowym teleobiektywem?

dr11 - Sob 14 Sie, 2010

Sunders napisał/a:
1.Czy 50d ma coś na czym Ci bardzo zależy i co będziesz w praktyce wykorzystywał, a czego brak w 500d?

Pierwsze co mi przychodzi do głowy to to, że zmieniając korpus zyska się lepszą prace w trybie servo.

dżony - Sob 14 Sie, 2010

na pewno ergonomia..
nie wiem czy dałbym radę trzymać mały korpus rzędu xxxD z 70-200... ;d

Sunders - Sob 14 Sie, 2010

dżony napisał/a:
nie wiem czy dałbym radę trzymać mały korpus rzędu xxxD z 70-200... ;d

spoko, tylko na odwrót=trzymałbyś 70-200 z podpiętym 500d :smile:

dr11 - Sob 14 Sie, 2010

dżony, z gripem - no problem ;)
bacruk - Sob 14 Sie, 2010

Obsługa to sprawa przyzwyczajenia do klawiszologii xxD w górę lub w dół.., 50d jest solidniejszy ale przez to kawał kloca - co kto lubi, w jakości zdjęć zauważalnej różnicy brak.
Przy tej przesiadce nie ma przepaści.
Sentinel, co cię kusi akurat w 50d?
Jak masz kasę to może większy krok dalej a nie kosmetyka..

Sentinel - Sob 14 Sie, 2010

krok dalej czyli np. C5D Mk2 :?: ale to już pełna klatka, 2 z 3 moich szkieł nie będzie pasować...(dobrze mi się wydaje?)

poza tym jestem fotograficznym amatorem i w kierunku profesjonalnych zastosowań się (póki co) nie skłaniam

ps
trochę wyprzedziliście to co chciałem napisać, generalnie miałem zamiar nabyć gripa jeżeli by się okazało, że C500D z którymś obiektywem źle mi się trzyma, obecnie najcięższy i największy jaki mam to 24-105L i spoko sobie z nim radzę; być może sytuacja się zmieni jak zdecyduję się na coś większego np. 70-200

Sunders - Sob 14 Sie, 2010

Sentinel napisał/a:
2 z 3 moich szkieł nie będzie pasować...(dobrze mi się wydaje?)

Nie, tylko 10-22 nie będzie pasować.
Sentinel napisał/a:
miałem zamiar nabyć gripa jeżeli by się okazało, że C500D z którymś obiektywem źle mi się trzyma

Kup najpierw obiektyw.Jeśli jak pisałeś będzie to 70-200/4L to grip nie będzie niezbędny, jeśli 70-200/2,8L lub 100-400L to może się przydać :smile:

Sentinel - Sob 14 Sie, 2010

Sunders napisał/a:
Kup najpierw obiektyw.Jeśli jak pisałeś będzie to 70-200/4L to grip nie będzie niezbędny, jeśli 70-200/2,8L lub 100-400L to może się przydać :smile:


oki, to korpusu na razie nie zmieniam (tego 10-22 mam od niedawna i jeszcze nie zdążyłem się nim nacieszyć a to naprawdę fajne szkło) tylko skupię się na obiektywie :roll:

B o g d a n - Sob 14 Sie, 2010

Sentinel napisał/a:
oki, to korpusu na razie nie zmieniam
Proponuję pójść do sklepu, wziąć do ręki 50D, włączyć, pobawić się obydwoma kółkami nastaw w trybach zdjęć i menu, dopasować rękę do uchwytu i ............. dopiero zdecydować. :grin:
A najlepiej jeszcze zabrać swego EF24-105L i potestować na nim w sklepie działanie AF.

Sentinel - Sob 14 Sie, 2010

B o g d a n napisał/a:
Sentinel napisał/a:
oki, to korpusu na razie nie zmieniam
Proponuję pójść do sklepu, wziąć do ręki 50D, włączyć, pobawić się obydwoma kółkami nastaw w trybach zdjęć i menu, dopasować rękę do uchwytu i ............. dopiero zdecydować. :grin:
A najlepiej jeszcze zabrać swego EF24-105L i potestować na nim w sklepie działanie AF.


tak, to miałem zrobić mimo wszystko...widzę, że w fotojokerze mają promocję na 50D więc powinni mieć go na stanie; nie ma to jak przetestować organoleptycznie :cool:

RB - Sob 14 Sie, 2010

to, że zakupiwszy nowe body będziesz się tą 50d cieszył i zachwycał to pewne. Podobnie jak to, że twoje zdjęcia zostaną dokładnie takie jakie były :-)
Ale, może Ci to co ma 50d do czegoś jest potrzebne?

Sentinel - Sob 14 Sie, 2010

myślałem przede wszystkim o ergonomii, w 500D brak mi wyświetlacza do góry, tylko kółko w miejscu w którym w C300 miałem właśnie wyświetlacz, z LV nie korzystam więc wyświetlanie ustawień tylko z tyłu pewnie szybciej zużywa mi baterię, ale skoro fotki będą takie same or b.zbliżone to zamiana chyba(?) mija się z celem

a z minusów (pomijam dołożenie kilku setek)

- C50D wykorzystuje inne karty pamięci niż 500D,
- bateria jest inna (do 500D kupiłem sobie drugą),
- C50D jest cięższy (to mniejszy problem), ale też większy więc pewnie nie zmieści mi się do torby wraz z dwoma obiektywami (pewnie jeden musiałbym zostawiać),
- C50D nie ma opcji zapisu video, co prawda nie nastawiam się na to, aby aparat ją miał (do tej pory z niej nie korzystałem, do filmów mam HF100), ale kto wie, może kiedyś się przyda

i na koniec, z sugestii, które zamieściliście - jak zmieniać to na coś ze stajni xD...może pewnego dnia, w końcu apatyt rośnie w miarę jedzenia :cool:

B o g d a n - Sob 14 Sie, 2010

Sentinel, torba, czy karta to drobiazgi w porównaniu do tego ile już wydałeś, czy wydasz na sprzęt.

Widzisz,
1. do 500D kupiłeś drugą baterię, a bateria w 50D pozwala wykonać ok. 50% więcej zdjęć w porównaniu do 500D i może druga nie byłaby potrzebna?
2. szybkość zdjęć seryjnych w 50D jest prawie 2x większa niż w 500D (6,3 kl/s).
3. w 50D masz możliwość zapisu zdjęć w bardzo użytecznym formacie sRAW1.
4. do 500D rozważałeś grip z uwagi na lepszy chwyt, w 50D masz lepszy (większy) uchwyt w standardzie.

Oczywiście zrobisz co zechcesz.
Piszę to wszystko jako były, zadowolony użytkownik 50D. :smile:

Sentinel - Sob 14 Sie, 2010

B o g d a n napisał/a:
Oczywiście zrobisz co zechcesz.
Piszę to wszystko jako były, zadowolony użytkownik 50D. :smile:


jasne, ale czy zrobię nim lepsze zdjęcia niż 500D, czy zobaczę różnicę :?:
wiem już, że ergonomia 50D bardziej by mi odpowiadała niż 500D (do którego już się de facto przyzwyczaiłem)

bo być może zamiast dokładać do puszki lepszym rozwiązaniem będzie obecnie dodatkowy obiektyw (na oku mam 70-200/f2.8) i zamiast 50D pewnego, pięknego dnia kupić od razu 5dMkII :?:

może to właśnie jest to optymalne rozwiązanie

tak sobie tylko gdybam...

Sunders - Sob 14 Sie, 2010

Jestem aktualnym,zadowolonym użytkownikiem 50d.Zapasowy akumulator uważam za niezbędny.Zdjęcia zapisuję tylko w formatach JPEG i RAW, sRaw-ów nie używam.Uchwyt 50d bardziej mi odpowiada niż 500d/ale grip może załatwić sprawę lepszego uchwytu i słabszych akumulatorów/.Szybszy tryb seryjny, górny wyświetlacz i lepsza praca w trybie serwo się przydaje, ale IMO lepiej w pierwszej kolejności skupić się na skompletowaniu szklarni. Inny sensowny wariant zasugerował bacruk=dokupić 5d :smile:
Sentinel - Nie 15 Sie, 2010

dokupić 5d...interesująca opcja, ale jak już to 5dMk2, który kilka zeta kosztuje, do tego wymiana obiektywu szerokokątnego i już przekroczyłem kwotę jaką siostra przeznaczyła na swoje pierwsze auto, ale pewnego dnia, why not :twisted:

dzięki za wszelkie sugestie :grin:

Sunders - Nie 15 Sie, 2010

Sentinel napisał/a:
wymiana obiektywu szerokokątnego

10-22 zamienisz na 17-40L bez, lub z niewielkimi nakladami a L-ka IMO jest nieco lepsza na FF niz 10-22 na APS-C:smile:
Sentinel napisał/a:
dokupić 5d...interesująca opcja, ale jak już to 5dMk2

sam sobie narzucasz drozsze rozwiazania :smile:
Sentinel napisał/a:
już przekroczyłem kwotę jaką siostra przeznaczyła na swoje pierwsze auto

Na pewno nie bylo tak dobre jak Twoj sprzet :lol:

ophiuchus - Nie 15 Sie, 2010

Sentinel, na zlocie miałem okazję pobawić się 50D, aktualnie używam 450D... różnica w ergonomii i wygodzie użytkowania jest ogromna, myślę, że większa niż różnica w cenie między korpusami linii xxxD a xxD ;) Do tego dochodzi większy bufor, lepsza celność, wizjer, wymienne matówki... generalnie plusy zdecydowanie przesłaniają minusy takiej zamiany. Co do użytkowania z małymi korpusami 100-400, posiadam ten obiektyw i przy doczepionym uchwycie problemów większych nie mam :] Ale boli mnie fakt, że aparacik się dławi po jednej krótkiej serii zdjęć... poczekam też na następcę pięćdziesiątki i rzucę monetą ;) szeroki kąt lub wymiana korpusu.
Sentinel - Nie 15 Sie, 2010

zgodnie z tym co sugerował Sunders najpierw muszę "pomacać" 50D, następnie poczekam na 60D i zobaczę czy to będzie jakaś rewolucja oraz jak zostanie oceniony przez odbiorców - być może korpus tej klasy w zupełności mi wystarczy, bo np. nie byłbym w stanie wykorzystać możliwości wyższych modeli...

ps
prawie stałbym się już właścicielem 17-40L ale suma sumarum stwierdziłem, że jego ogniskowa zbyt mocno pokrywała się z 24-105L, którego nabyłem wcześniej; 10-22 to było chyba najbardziej optymalne rozwiązanie dla cropa i uzupełnienie ww.

Ophiuchus - 450D dławi się po serii zdjęć, ale to wina korpusu czy może masz zbyt wolną kartę pamięci :?: z seriami na 500D nie miałem problemu

bacruk - Nie 15 Sie, 2010

Sentinel napisał/a:
nie byłbym w stanie wykorzystać możliwości wyższych modeli...

Co masz na myśli?

Dla mnie ma znacznie niższy szum, większy zakres tonalny, wizjer i inne zalety FF jeżeli w tym kierunku idziemy.

ophiuchus - Nie 15 Sie, 2010

Sentinel, karty mam całkiem szybkie ;) chodzi o fotki robione w RAWach np podczas pokazów lotniczych, wtedy seria 3-5 zdjęć to zdecydowanie za mało i dobrze by było mieć możliwość np puszczenia 8-10 zdjęć w kilku seriach... 450 dławi się po jednej 6-zdjęciowej więc trzeba bardzo uważać.
Sentinel - Pon 16 Sie, 2010

nie korzystam z raw'ów więc problem mnie nie dotyczy, ale z ciekawości wykonam serię w tym formacie i zobaczę czy 500D mi się zatyka

ps
ophiuchus, do tego spottingu używasz C100-400 czy może masz inne szkło :?:

BeCkS - Pon 16 Sie, 2010

Witam.
Muszę powiedzieć, że powolutku dojrzewam do 50D. Aktualnie foce 350d i przyznam, że czasami już nie mogę patrzeć na ten aparat pod względem szybkości, szybkostrzelności, iso, wyświetlacza itp itd. Zdarza mi się dosyć często pstrykać śluby, amatorsko, ale jakieś grosze z tego są. Rozglądałem się oczywiście za 500d, 550d i 50d. Tak sobie myślę, że przejście z 350d na 500d lub 550d byłoby staniem w miejscu, zwłaszcza, że cena 5XXd a 50d jest podobna więc nie ma się nad czym zastanawiać! Weźmy na przykład pod uwagę ISO z 350d a w 50d, to jak niebo a ziemia i przyznam, że wielokrotnie się przydaje. Inna sprawa, jakbym miał aktualnie 500d....to bym się poważnie zastanowił nad 50d. Racja?

A powiedzcie mi jeszcze jak w Waszym mniemaniu wygląda ISO w tych ww body jeżeli chodzi o porównanie 500d / 550d /50d?

dr11 - Pon 16 Sie, 2010

Ale 350D ma taki piękny odgłos robienia zdjęcia - prawie jak strzał z laserowego działka ;)
Poważniej, warto zmienić na jakieś xxD. Kiedyś wybrałem 350D -> 40D, różnica w komforcie użytkowania i precyzji AF była duża.

B o g d a n - Pon 16 Sie, 2010

Sentinel napisał/a:
nie korzystam z raw'ów więc problem mnie nie dotyczy .........
Według mnie to błąd jeśli zdajesz się tylko na style zdjęć, które ma wbudowane aparat.
Wykonanie zdjęcia w RAW daje możliwość wygenerowania zdjęcia z ustawieniami jakie trudno czasami dobrać fotografując w plenerze. Korekta ustawień w RAW daje praktycznie największą jakość, gdyż odbywa się bezstratnie.

Mały przykład. Zdjęcie wykonane wczoraj w mocnym słońcu na wystawie psów w Sopocie.
Czy się różnią? :wink:

Usjwo - Pon 16 Sie, 2010

B o g d a n napisał/a:

Czy się różnią? :wink:


Pierwsze jest ladniejsze :?: :razz: :wink:

Sentinel - Pon 16 Sie, 2010

B o g d a n napisał/a:
Według mnie to błąd jeśli zdajesz się tylko na style zdjęć, które ma wbudowane aparat.
Wykonanie zdjęcia w RAW daje możliwość wygenerowania zdjęcia z ustawieniami jakie trudno czasami dobrać fotografując w plenerze. Korekta ustawień w RAW daje praktycznie największą jakość, gdyż odbywa się bezstratnie.


b.rzadko korzystam ze styli w aparacie (jak już to jakiś landszaft wybieram), preferuję ustawienia manualne Av, Tv i M

[ Dodano: Pon 16 Sie, 2010 13:26 ]
BeCkS napisał/a:
Tak sobie myślę, że przejście z 350d na 500d lub 550d byłoby staniem w miejscu, zwłaszcza, że cena 5XXd a 50d jest podobna więc nie ma się nad czym zastanawiać! Weźmy na przykład pod uwagę ISO z 350d a w 50d, to jak niebo a ziemia i przyznam, że wielokrotnie się przydaje. Inna sprawa, jakbym miał aktualnie 500d....to bym się poważnie zastanowił nad 50d. Racja?


zdecydowana racja :!: różnice między 350d a 500d nie są duże, to ciągle ta sama klasa aparatu....

wróciłem właśnie z salonu foto, oglądałem 50D i przyznam się, że b.pozytywnie mnie zaskoczył, przede wszystkim znacznie lepiej leżał mi w dłoni, to że był nieco cięższy od 500d to jego zaleta a nie wada;
opanowanie klawiszy, ustawień itp...po prostu pikuś;
chcę mieć TAKI korpus :!: poczekam do końca września i zobaczę jak zachowa się rynek po wejściu 60D :roll:

hijax_pl - Pon 16 Sie, 2010

Sentinel, ale B o g d a nowi chodziło nie o programy tematyczne ale picture style - te od konwersji krzywej tonalnej/koloru...
B o g d a n - Pon 16 Sie, 2010

Sentinel napisał/a:
preferuję ustawienia manualne Av, Tv i M
To trochę inna sprawa, związana z samą ekspozycją.
Sentinel napisał/a:
b.rzadko korzystam ze styli w aparacie
Nawet jeśli masz wybrane [Standard] to przecież masz zdefiniowane przez Canon położenie "suwaków" jasności, kontrastu, ostrości itp. A jeśli inne ustawienie dałoby lepszy efekt?
Duże znaczenie ma balans bieli, aby z nim trafić. Nie jest to łatwe. Mając RAW,a możesz go łatwo zmienić bez straty.
Przed wywołaniem RAW do JPEG masz np. możliwość wyciągnięcia więcej szczegółów w cieniach (co wyżej zrobiłem - sierść psa) i/lub światłach. Możesz też bez jakiejkolwiek straty dokonać korekty położenia, czy dociąć kadr.

Przecież każda ewentualna korekta w JPEG to degradacja jakości gotowego obrazka - o to mi chodzi. :smile:

Sentinel napisał/a:
wróciłem właśnie z salonu foto, oglądałem 50D i przyznam się, że b.pozytywnie mnie zaskoczył, przede wszystkim znacznie lepiej leżał mi w dłoni, to że był nieco cięższy od 500d to jego zaleta a nie wada;
opanowanie klawiszy, ustawień itp...po prostu pikuś;
chcę mieć TAKI korpus poczekam do końca września i zobaczę jak zachowa się rynek po wejściu 60D

No wreszcie poczułeś różnicę. :wink:

Sentinel - Pon 16 Sie, 2010

B o g d a n napisał/a:
Nawet jeśli masz wybrane [Standard] to przecież masz zdefiniowane przez Canon położenie "suwaków" jasności, kontrastu, ostrości itp. A jeśli inne ustawienie dałoby lepszy efekt?
Duże znaczenie ma balans bieli, aby z nim trafić. Nie jest to łatwe. Mając RAW,a możesz go łatwo zmienić bez straty.
Przed wywołaniem RAW do JPEG masz np. możliwość wyciągnięcia więcej szczegółów w cieniach (co wyżej zrobiłem - sierść psa) i/lub światłach. Możesz też bez jakiejkolwiek straty dokonać korekty położenia, czy dociąć kadr.
Przecież każda ewentualna korekta w JPEG to degradacja jakości gotowego obrazka - o to mi chodzi. :smile:


to miałeś na myśli, teraz rozumiem...w taki razie nie pozostaje mi nic jak tylko przeprowadzić kilka eksperymentów :wink:

leotdi - Pon 16 Sie, 2010

Sentinel,

popatrz jeszcze na to (a naprawdę warto - obszerne porównanie 50D z 40D) :

http://www.traumflieger.d...otographics.pdf

Niestety j.niemiecki - wybrany rozdział jestem w stanie Ci omówić.

Też posiadam C50D i rzeczywiście choćby ze względu na ergonomię warto go mieć. Ale w Twoim przypadku ? Zastanów się. Zaczekaj faktycznie do premiery C60D - jak zamierzasz. Nie wiadomo co takiego C60D wniesie, a najważniejsze za ile ? Może się okazać - w czasach oszczędności - że tak, owszem dodano np. Video i inne usprawnienia, ale np. kosztem jakości korpusu itd. więc 50D po dobrej cenie będzie wtedy jak znalazł.

Sentinel - Pon 16 Sie, 2010

leotdi napisał/a:
Też posiadam C50D i rzeczywiście choćby ze względu na ergonomię warto go mieć. Ale w Twoim przypadku ? Zastanów się. Zaczekaj faktycznie do premiery C60D - jak zamierzasz. Nie wiadomo co takiego C60D wniesie, a najważniejsze za ile ? Może się okazać - w czasach oszczędności - że tak, owszem dodano np. Video i inne usprawnienia, ale np. kosztem jakości korpusu itd. więc 50D po dobrej cenie będzie wtedy jak znalazł.


nie zamierzam czekać do 60D właśnie po to, aby kupić najnowszy model, nastawiam się raczej na to, że wtedy cena 50D spadnie (nie muszę mieć go już dzisiaj) już teraz pojawiły się na niego przeceny i promocje, może nawet uda mi się go kupić przed premierą 60D od kogoś kto właśnie kupił/dostał 50D, ale jest fanatykiem nowości :!: ;
podobnie było z 500D, jak go kupowałem to wszyscy krzyczeli, za chwilę super nowość 550D...i lepiej poczekać, ale czy on lepszy, czy bardzo inny :?: z pewnością droższy i zdecydowanie nie żałuję, że wybrałem wtedy 500D

ophiuchus - Pon 16 Sie, 2010

Sentinel, na samoloty zabieram właśnie 100-400, ale tak po prawdzie najlepiej mieć dwa korpusy ;) jeden krop z teleobiektywem i drugi, może nawet pełną klatkę z jakimś szerokim zumem lub stałką. Np do grupowych ujęć dużych figur (serduszka przebite strzałkami i takie tam) lub do focenia ekspozycji statycznej na wszelkiego rodzaju imprezach lotniczych. :)
Sentinel - Wto 17 Sie, 2010

to co piszesz z pewnością ma sens :cool: tylko czy chce Ci się biegać z taką ilością sprzętu :?:


ps
a tak poza tym to które karty pamięci polecacie do 50D :?: wiem, że muszą być CF, ale wybór jest spory...może jakaś podpowiedź :?:

Sunders - Wto 17 Sie, 2010

Sentinel napisał/a:
które karty pamięci polecacie do 50D

San Disk CF Extreme III min.4GB

Wujek_Pstrykacz - Wto 17 Sie, 2010

Ja powiem minimum 8 GB, oczywiście pod warunkiem pracy w rawach. :grin:
Sentinel - Wto 17 Sie, 2010

do rawów już mnie przekonaliście, okazało się nawet, że mogę wykonać serię sześciu rawów swoją 500D, dodatkowo mam opcję zapisu w formacie raw + jpg jednocześnie :shock:

tak, 8 Gb to optimum, teraz też mam 8 Gb (SD kingston) i miejsca mi nie braknie :grin:

Baku - Wto 17 Sie, 2010

Myślę, że wyniki eksperymentów z RAWami przekonają Cię do tego formatu. Ja robię najczęściej JPG+RAW. Jeśli wszystko jest ok zostawiam JPG z aparatu, ale jeżeli trzeba coś poratować ekspozycją, balansem bieli, światłami/cieniami, etc.. wtedy RAW jest niezastąpiony, bowiem niesie ze sobą znacznie większą dawkę informacji niż już przerobiony przez puszkę JPG. Zakładamy więc rozwiązanie, że zaczniesz robić w RAWach.

Jeżeli kryterium szybkostrzelności nie jest najistotniejsze (zwłaszcza tryb seryjny
JPG+RAW) można pozwolić sobie na kupno wolniejszych kart pamięci, choćby wspomnianych przez Sundersa, San Diskach, jednak najlepiej kupić - jak radzi Wujek_Pstrykacz - karty 8GB sztuk DWIE. Zawsze tak lepiej, niż jedną 16 GB.

Jeżeli szybkostrzelność jest ważna, nie pozostaje nic innego jak kupienie jakiejś superszybkiej karty (też minimum 8GB a najlepiej 2x8GB). Może np. SanDisk Extreme Ducati lub Lexar Professional 300X.

Duża karta się przydaje, żeby mieć gdzie trzymać zdjęcia do czasu zrobienia kopii. Ja staram się mieć zdjęcia w co najmniej dwóch miejscach i są to:
- karta CF / HDD (etap 1)
- HDD / HDD (etap 2)
- HDD / HDD / DVD (etap 3)

B o g d a n - Wto 17 Sie, 2010

Baku napisał/a:
Jeżeli szybkostrzelność jest ważna, nie pozostaje nic innego jak kupienie jakiejś superszybkiej karty
Do 50D wystarcza transfer na poziomie 35MB/s. Szybsze karty nic nie dają a tylko kosztują.

Sentinel, możesz jeszcze rozważyć karty Pretec, ostatnio doceniane w testach (wreszcie bo są naprawdę dobre).
Seria x233 w zupełności wystarcza do 50D, a cena dużo niższa jak SanDisk'ów.

Sunders - Wto 17 Sie, 2010

Sentinel napisał/a:
8 Gb to optimum

Używając najczęściej JPG+RAW-y też tak uważam.
Baku napisał/a:
Jeżeli szybkostrzelność jest ważna, nie pozostaje nic innego jak kupienie jakiejś superszybkiej karty (też minimum 8GB a najlepiej 2x8GB). Może np. SanDisk Extreme Ducati lub Lexar Professional 300X.

Dokładnie.Sam ze względu na to używam San Disk CF Extreme 8GB. Są chyba nieco lepsze od Lexarów.

fatman - Wto 17 Sie, 2010

B o g d a n napisał/a:
Baku napisał/a:
Jeżeli szybkostrzelność jest ważna, nie pozostaje nic innego jak kupienie jakiejś superszybkiej karty
Do 50D wystarcza transfer na poziomie 35MB/s. Szybsze karty nic nie dają a tylko kosztują.


Potwierdzam to jako użytkownik Preteca 233x na C50D.
Sieka nawet 17 klatek w serii zanim bufor się zatka (jak komuś na tym zależy).
Niekoniecznie trzeba wywalać kasę na Sandiski.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group