|
forum.optyczne.pl
|
 |
Serwis sprzętu i usterki - Czerwony pixel - reklamować?
sami - Sob 21 Sie, 2010 Temat postu: Czerwony pixel - reklamować? Witam. Mam Canona 50D. Podsyłam zdjęcie na którym wczoraj zobaczyłem czerwony pixel (plamka), i chyba to wypalony pixel. Jest widoczny między dolnymi kołami wozu (przepraszam za to zdjęcie).
O ile na normalnych zdjęciach tego nie widać to na czarnym tle zaczynam tego automatycznie szukać i mnie drażni.
Gwarancja to obejmuje?
Sprawdzałem na wcześniejszych zdjęciach i raczej tego nie było. Gwarancje mam do lutego przyszłego roku.
nie podesle go na razie bo cudem nie zalącza pliku
Monastor - Sob 21 Sie, 2010
sami, nie widzę jak to wygląda, ale z tego co piszesz wynika, że masz jeden gorący piksel. To tyle co nic i nie jest to podstawą do naprawy gwarancyjnej.
sami - Pon 23 Sie, 2010
zamontuje wieczorem zdjęcie na stronie www to zobaczycie jak to wyglada. Nie wiem czemu ale nie ładuje mi załączników do postu.
Kocur - Pon 23 Sie, 2010
sami, zrób darka na ISO1600 i czasie 1s, bo tak zaleca producent. Jeśli będzie coś widać - serwis w okresie gwarancji zmapuje Ci ten piksel za darmo. Po gwarancji nie wiem jak to wygląda, ale pewnie będą za to chcieli jakieś dziwne pieniądze.
sami - Wto 24 Sie, 2010
robiłem darka ISO 1600 i czas 1,1s i było widać ten czerwony pixel. Na dłuższych czasach było już ich znacznie więcej. Już sam nie wiem czy to szumi matryca czy jak.
Na czasie ISO 1600 i 1/60 i 1/30 nic nie było widać. Sprawdzałem zdjęcia w programie Dead Pixel Test i dopiero na czasie 1,1s znajdował Hot Pixele.
I co najgorsze nie moge wlepić nigdzie zdjęć abyście mogli to ocenić...
Usjwo - Wto 24 Sie, 2010
sami napisał/a: | robiłem darka ISO 1600 i czas 1,1s i było widać ten czerwony pixel. |
Jak ty ustawiles taki czas?
Mowisz ze na 1/30s go nie ma, a na zdjeciach widzisz. Skoro procedura przewiduje 1s to zrob na 1s i sprawdzi czy jest. Jak jest to zadzwon do servisu i bedziesz wiedzial ile Cie to kosztuje.
Jak bedziesz musial za to zaplacic to mysle ze nawet jak go bedzie widac na mniejszych czasach to Ci to zrobia.
sami - Wto 24 Sie, 2010
czas ustawiłem tak jak pozwalał aparat, M - chyba co 1/3 expozycji, 1600 ISO.
Aparat mam na gwarancji wiec o kase sie nie boję tylko pytanie czy to jest normalna sprawa i podlega korekcie w serwisie.
Usjwo - Wto 24 Sie, 2010
sami napisał/a: | czas ustawiłem tak jak pozwalał aparat, M - chyba co 1/3 expozycji, |
CZego to Canon nie wymysli w nowszych modelach, a nie wygladal ten czas bardziej jak 1'' niz 1,1
sami napisał/a: |
Aparat mam na gwarancji wiec o kase sie nie boję tylko pytanie czy to jest normalna sprawa i podlega korekcie w serwisie. |
Telefon do serwisu powinien wyjasnic sprawe, z tego co pisze Kocur zmapuja Ci za free.
sami - Wto 24 Sie, 2010
Miałem już naprawianą kamere i aparat na Żytniej w warszawie. Nie wiem czemu ale nigdy sie nie dodzwoniłem ale na e-mail odpisują. Myślę że wyślę tego dark'a i poczekam na opinię.
A co do tego 1,1 czy też 1''1 to już sam nie wiem, Zobacze dziś jeszcze bo czasów większych niż 1/50 nie używałem aż do momentu gdy zachciało mi się perseidy łapać... no i złapałem czerwone obiekty.
Dzięki za porady!
[ Dodano: Czw 26 Sie, 2010 17:39 ]
jeszcze jedno pytanie. Będę wysyłał sprzęt na Żytnią do serwisu. Prosili o dowód zakupu i kartę gwarancyjną.
Czy dowód zakupu musi być orginał ? Czy wystarczy ksero.
dzieki
[ Dodano: Pią 27 Sie, 2010 08:23 ]
wystarczy kopia zakupu, a karta gwarancyjna w orginale. Dostałem od nich odpowiedz na maila.
|
|