|
forum.optyczne.pl
|
 |
Warsztat foto, literatura, teoria, art - strefa twórcza sony alfa
koragreg - Pon 23 Sie, 2010 Temat postu: strefa twórcza sony alfa witam jestem amatorem w dziedzinie fotografii jednak podczas zdjec wykorzystuje reczne ustawienia. posiadam sony alfa 300i jest funkacja STREFA TWORCZA czy moze mi ktos opisac w jaki sposob i kiedy jaka stosowac-czym sie kierowac ewentualnie gdzie znajde informacje na ten temat
dzieki z gory
jaad75 - Pon 23 Sie, 2010
koragreg napisał/a: | ewentualnie gdzie znajde informacje na ten temat | W instrukcji obsługi?
kasiakaaz - Wto 24 Sie, 2010
koragreg napisał/a: | posiadam sony alfa 300i jest funkacja STREFA TWORCZA czy moze mi ktos opisac w jaki sposob i kiedy jaka stosowac-czym sie kierowac ewentualnie gdzie znajde informacje na ten temat |
koragreg, informacje teoretyczne na ten temat - w instrukcji, praktycznie - bierzesz aparat w plener i próbujesz różnych ustawień, aby stwierdzić, które najbardziej Ci podchodzą. To co jednym się podoba, dla innych może być zaledwie akceptowalne .
Przy czym strefa twórcza ma jak dla mnie znaczenie w odniesieniu do JPGów. Jeżeli robisz RAW-y, bawiłabym się już na poziomie komputera, przy wywoływaniu.
hijax_pl - Wto 24 Sie, 2010
koragreg napisał/a: | STREFA TWORCZA czy moze mi ktos opisac w jaki sposob i kiedy jaka stosowac | W sony Strefa Twórcza, w Nikonie profil przetwarzania kolorów.. Zwał jak zwał, to są parametry wywoływania RAWa robionego przez puszkę - czyli tyczą się tylko JPGów. Sterujesz modyfikacją nasycenia, jasności i kontrastu na zdjęciach... Dokładnie to samo, a nawet i więcej można uzyskać obrabiając RAWa.
Ja bym sobie to odpuścił. Co najwyżej ustawił wszystko tak, aby ładnie obrazek wyglądał na podglądzie (LCD aparatu / komputer) i zostawił. Jakoś nie wyobrażam sobie aby w tym grzebać przed każdym zdjęciem
kasiakaaz - Wto 24 Sie, 2010