|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Aparat na wakacje!
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010 Temat postu: Aparat na wakacje! Witam Was po raz pierwszy!
Znalazłem Wasze forum, ponieważ w przyszłym miesiącu wybieram się z przyszłą żoną na wakacje i chciałbym je jakoś utrwalić. Także aparat będzie niezbędny. Prosiłbym Was o pomoc w wyborze. Cena jaką bym chciał wydać to max 3 tys złotych. Ale za to bym chciał by aparat nagrywał filmy tzw. high speed czyli te z większą ilością kl/s tzw. zwolnione Chyba wiecie o co mi chodzi. Bardzo bym prosił Was o pomoc. Mój wcześniejszy aparat do takich wakacji się nie nadaje tj. Pentagram Photon 484... Kupiłem go dawno i już jest wysłużony. Teraz bym chciał jakąś dobrą lustrzankę. Kwestia czy kupować też osobno body i obiektyw? I jeszcze fajną opcją by była możliwość robienia zdjęć pod wodą Wiem, że może dużo wymagam ale za pomoc naprawdę będę wdzięczny i moja żonka
Z góry dziękuję Wam i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi
Pozdrawiam!
Baku - Sro 25 Sie, 2010
Do robienia zdjęć podwodnych to najtaniej wyjdzie dedykowany kompakt.
http://www.optyczne.pl/6....dnych_2010.html
Ceny obudów podwodnych dla lustrzanek są ...zaporowe.
Nie udało mi się doczytać czy Sony posiada patent na high speed w filmowaniu, ale wygląda na to, że Canon 550D tak:
http://www.canon.pl/For_H...l_SLR/EOS_550D/
(akapit 'nagrywanie filmów w fullHD') - o ile 50/60 k/sek. Ci wystarczy.
W podanym budżecie zmieścisz Canona 550D z kitowym obiektywem 18-55IS. Nie jest to złe połączenie, ale słyszałem o lepszych (korpus za 2500 zł i obiektyw za 300 zł - te proporcje powinny być bardziej wyrównane). Nie mniej na początek może być. Możesz też rozważyć podniesienie budżetu na obiektyw.
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
Dziękuję Baku, za odpowiedź.
Co do nurkowania znalazłem na Allegro coś takiego do nurkowania ale pewien bym na to nie był
http://allegro.pl/nikon-d...1194744435.html
PS. FullHD/HD nie musi być w trybie 50/60kl/s Chodzi mi o coś takiego jak mają aparaty CASIO http://pl.exilim.eu/pl/ex...00/video/#movie
Przy okazji jeszcze jedno pytanie, zoom zależy od obiektywu czy od samego aparatu? Mówimy o optycznym, nie cyfrowym.
Baku - Sro 25 Sie, 2010
Ten futerał do nurkowania wygląda słabo... Odwiedziłem stronę aquapaka i zdjęcia którymi się tam chwalili nie były najlepsze. Pewnie to zawsze lepsze niż nic, ale wygląda na to, że taki futerał możesz sobie dokupić osobno, więc jego obecność w zestawie nie powinna decydować o zakupie.
Sajgon - Sro 25 Sie, 2010
Cytat: | ...FUTERAŁ DO NURKOWANIA AQUAPAC... |
Dobre
Ktoś już miał okazję zanurzyć się z tym hmm np. w wannie lub innej głebinie?
Baku - Sro 25 Sie, 2010
Zoom optyczny zależy od obiektywu, zoom cyfrowy od aparatu.
Jeśli potrzebujesz takich filmów jakie daje Casio ...kup Casio.
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
Tylko ten minus, że Casio nie ma wymiennego obiektywu Te filmy to fajny dodatek, który mi się podoba ale aparat kupuję do zdjęć...
Usjwo - Sro 25 Sie, 2010
Sajgon napisał/a: |
Ktoś już miał okazję zanurzyć się z tym hmm np. w wannie lub innej głebinie? |
Zanurzyc pewnie tak, ale wynurzac juz sie nie oplacalo , bo zdjec jakos nikt nie pokazuje.
Baku - Sro 25 Sie, 2010
K@MiL, od razu celujesz w półkę z lustrzankami. Może się okazać, że zaawansowany kompakt jest tym czego Ci trzeba (i drugi kompakcik do zdjęć podwodnych).
Jeśli zostało już postanowione że to ma być lustrzanka, to pamiętaj że trzeba zapłacić pewną cenę za jakość zdjęć i możliwość swobodnej wymiany optyki. I nie mam tu tylko na myśli rachunku w sklepie.
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
Na pewno lustrzanka, miałem kompakta i oczekuję teraz czegoś więcej. Możesz podać o jakie "rachunki" chodzi?
Baku - Sro 25 Sie, 2010
Przede wszystkim lustrzanka jest większa i cięższa niż kompakt. Do tego należy dodać obiektywy. Kompakt załatwia wszystko jednym obiektywem; do lustrzanki najlepiej kupować dedykowane obiektywy (makro, portret, tele, UWA, etc.), bo all-in-one nie sprawdza się tu najlepiej. Kupując lustrzankę marzymy o świetnej jakości zdjęć - ok, ale żeby poczuć różnicę trzeba na obiektywy wydać też sporo pieniędzy. Zakup korpusu z obiektywem kitowym to czasem koniec, a czasem początek zakupów. Jeśli początek, to wartość korpusu z czasem stanie się niewielkim ułamkiem całości.
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
No to z tym się liczę Wiadomo początkowo chciałbym jeden/dwa obiektywy, a później dokupować kolejne w miarę moich potrzeb. Dlatego każda pomoc przy wyborze aparatu i obiektywu będzie dla mnie bezcenna Dlatego na początek proszę o aparat + obiektyw na wakacje, taki pod krajobrazy, wiadomo jakie zdjęcia robimy na wakacjach
Baku - Sro 25 Sie, 2010
Ten, który zasugerowałem na początku (550D), spełnia -moim zdaniem- najwięcej z Twoich wymagań.
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
OK, przyjże mu się bliżej ale to nie znaczy, że na tym poprzestanę Czekam także na inne propozycje. Baku, dzięki za pomoc.
Baku - Sro 25 Sie, 2010
Jeżeli zrezygnujesz z filmów high-speed do głosu może dojść także Nikon. Warto zwrócić uwagę na D90. Jest to co prawda sprzęt już nie pierwszej młodości, ale nadal godny zainteresowania, zwłaszcza w połączeniu z obiektywem 18-105VR.
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
Z filmów mogę zrezygnować
Baku - Sro 25 Sie, 2010
W takim razie wybór lustrzanki w tym zakresie cenowym nie stanowi dużego problemu. Wszystkie mają mniej więcej to samo, kosztują podobnie i generują obrazki podobnej jakości. Obiektywy startowe również stoją na podobnym poziomie. Pozostaje wybór organoleptyczny w sklepie; może któryś spodoba Ci się najbardziej pod kątem obsługi.
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
Co do obsługi to nie mam w tym takiego doświadczenia jak zapewne Ty, obsługiwałem Sony i Canona. Z resztą nie wiem jak jest ale nie sądzę by był to jakiś problem dla mnie.
A może powiedz mi tak: na co patrzeć podczas zakupu aparaty? Bo jak wiemy MegaPixele to nie wszystko. Ale z tej reszty to się dokładnie nie orientuję... Np. czułość za co jest odpowiedzialna itd...
PS. Nikon drogii... Szczerze mówiąc to jakbym na aparat + obiektyw wydał 2.500 byłbym zadowolony a resztę na dodatki typu: aku, torba itd.
Baku - Sro 25 Sie, 2010
Każdemu potrzebne jest co innego.
Reporterzy szczególną uwagę zwrócą na szybki i celny AF, wydajny tryb seryjny i reporterskie zoomy typu 16-35 i 70-200.
Spotterzy, ptasiarze, fotografowie przyrody docenią duży wybór teleobiektywów w ludzkich cenach (300 mm i więcej)
Portreciści będą zwracać uwagę głównie na kontrolę oświetlenia, odwzorowanie kolorów, oraz na wybór jasnych stałek w średnich zakresach ogniskowych (50-135 mm).
Landszafciarze lubią z kolei szerokie kąty (18 mm i mniej) i wysoką dynamikę tonalną.
Astrofografowie zwrócą zapewne szczególną uwagę na pracę matrycy przy długich czasach naświetlania
Miłośnicy makro docenią zapewne odchylane ekraniki czy stabilizację w matrycy...
Jak widać dla każdego pisane jest co innego i każdy typ fotografii wymusza nieco inną specjalizację sprzętu. Modele o których pisałem wcześniej są w zasadzie na tyle uniwersalne, że nie wybijając się w żadnej z dziedzin żadnej również nie traktują po macoszemu.
A czułość co to? Zacznij od przeglądania słowniczka. http://www.optyczne.pl/s%C5%82ownik.html
Czułość znajdziesz tam pod literą "I" jak ISO.
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
Dobra chyba podjąłem decyzję, zastanawiam się pomiędzy Canonem D500 a D550... Jakie za i przeciw tych aparatów? Szczególne różnice?
I czy lepiej kupić samo BODY a potem dokupić jakiś obiektyw czy brać ten co dają w "serii" tj. 18-55.
Baku - Sro 25 Sie, 2010
550 jest nowszy a więc i droższy. Posiada bardziej upchaną pikselami matrycę, więc postawi dość duże wymagania co do obiektywów teraz i w przyszłości. W zamian za to zaoferuje mile widziany przez Ciebie tryb szybkiego filmowania (60 kl/sek) i lepsze możliwości cropowania zdjęć.
Obiektyw 18-55IS na początek może być. Jest ciemny i plastykowy, ale ma stabilizację i nie odstaje od konkurencji. Po jakimś czasie użytkowania dojdziesz do wniosku że:
- potrzebujesz czegoś szerokiego (np. 10-22)
- potrzebujesz czegoś długiego (np. 70-200)
- potrzebujesz czegoś jasnego (np. f/2.8 lub jeszcze jaśniej).
Możesz też dojść do wniosku, że potrzebujesz wszystkiego tego na raz, albo wprost przeciwnie, że kit w pełni Ci wystarcza. Tak czy inaczej błędu nie popełnisz, bo cena kita to tylko 300-350 zł, a na pewno wiele Cię nauczy.
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
Dzięki wielkie jeszcze raz Baku, a czy możesz coś polecić z obiektywów alternatywnych? Chyba jednak kupię tego tańszego Canona 500D i osobny obiektyw. Tylko na Allegro spotkałem się z takimi firmami jak ori Canon, Sigma oraz Tamron. Czy te dwie firmy są warte uwagi? A może taki obiektyw 18-200 lepiej kupić?
http://allegro.pl/tamron-...1196118385.html
PS. Dysponujesz może jakimś zdjęciem przykładowym "potrzebujesz czegoś jasnego (np. f/2.8 lub jeszcze jaśniej)". Chciałbym zobaczyć jaka jest różnica między np. 3.5/4.
I jaka jest różnica w obiektywach typu Autofokus/Manualne?
Baku - Sro 25 Sie, 2010
Obiektywy 18-200 nie kupuj. Te obiektywy to wszystko w jednym i nie dość że są dość drogie, to jeszcze ani nie grzeszą rozdzielczością, ani światłosiłą, za to zwykle mają dużą dystorsję. Jedyna ich zaleta jest taka, że raz można go przyspawać do korpusu i zapomnieć, że się ma lustrzankę. Tylko po co, skoro można też kupić zaawansowany aparat kompaktowy i mieć to samo, tyle że taniej i poręczniej.
Co do obiektywów firm trzecich, to oferują one niezłe parametry, jednak kupować należy je już pod konkretny korpus, bowiem zdarzają się problemy z pracą AF (przesławne front i back focusy). Obiektyw taki najlepiej kupić z kimś kto się na tym zna.
Nie wiem jaki zakres cenowy wchodzi w rachubę, ale to co można śmiało polecać to:
Sigma 17-50/2.8 EX OS - 2700 zł
Tamron 17-50/2.8 VC - 1600 zł
Sigma 17-70/2.8-4 Macro - 1500 zł
Tamron 17-50/2.8 - 1280 zł
a z firmowych szkieł Canona:
EF-S 17-55/2.8 IS - 3410 zł
EF-S 15-85/3.5-5.6 IS - 2320 zł
EF-S 17-85/3.5-5.6 IS - 950 zł
Ten ostatni (za 950 zł) ma nieźle skalkulowaną cenę do możliwości, ale ma też kilka niezaprzeczalnych wad. Dość charakterystyczny instrument wymagający niezłego obeznania, choć przeznaczony na rynek amatorski. Z tymi obiektywami to powinniśmy się 'przesiąść' do odpowiedniego działu na forum...
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
Drogo... To jednak chyba na początek pozostanę z tym co oferuje w komplecie D500 a później dokupię to co będę uważał za potrzebne dla mnie. Porobię parę zdjęć i chyba sam dojdę do wniosku czego oczekuję. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc Baku, mimo wszystko i tak czekam na propozycje od innych osób. Może ktoś jeszcze coś ciekawego mi znajdzie
Baku - Sro 25 Sie, 2010
Proszę bardzo!
A o świetle obiektywu i powiązanej z nim głębi ostrości jest w słowniczku:
http://www.optyczne.pl//index.php?slownik=85
http://www.optyczne.pl/26...ro%C5%9Bci.html
maput - Sro 25 Sie, 2010
hijax się w temacie nie wypowiedział i wygrał Canon.. A przecież Nikon lepszy ;D
Baku - Sro 25 Sie, 2010
Przecież polecałem Nikona... Odpadł ze względu na cenę, jak przypuszczam... A czy lepszy? Dla tych konkretnych wymagań - nie powiedziałbym.
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
Który Nikon? I czy cenowo będzie tak jak D500?
hijax_pl - Sro 25 Sie, 2010
maput napisał/a: | hijax się w temacie nie wypowiedział i wygrał Canon.. A przecież Nikon lepszy ;D |
Baku mnie wyręczył już
[ Dodano: Sro 25 Sie, 2010 14:08 ]
Baku napisał/a: | D90. Jest to co prawda sprzęt już nie pierwszej młodości, |
Tak jak i Canon 500D
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
hijax_pl, D500D tańszy... Za D500+obiektyw mogę sobie kupić sam body od D90... A jednak, że jest to moja pierwsza lustrzanka to chyba słuszny wybór...
A jeszcze takie pytanie, bo zauważyłem, że w niektórych aparatach i obiektywach da się firmware zmienić. Czy to coś daje? Poprawia?
hijax_pl - Sro 25 Sie, 2010
K@MiL, no musi być tańszy skoro jest niżej pozycjonowany.. D90 bliżej jest do Canona 50D. Jeśli chcesz coś porównywalnego do 500D ze stajni Nikona to powinieneś spojrzeć na D5000. A ten to cenowo wyjdzie podobnie...
jaad75 - Sro 25 Sie, 2010
K@MiL napisał/a: | hijax_pl, D500D tańszy... | Bo to niższa klasa sprzętu...
K@MiL napisał/a: | A jeszcze takie pytanie, bo zauważyłem, że w niektórych aparatach i obiektywach da się firmware zmienić. Czy to coś daje? Poprawia? | Zazwyczaj... BTW, firmware można zmienić w każdym aparacie...
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
A może jakieś porównanie zdjęć 500D a D90 czy D5000? Głównie chodzi mi o jakość zdjęć...
PS. Nad D5000 też się zastanawiałem... Także raczej walka pomiędzy 500D a D5000 (zbieżne nazwy ) chyba że jeszcze ktoś podrzuci jakiś w tych granicach...
Baku - Sro 25 Sie, 2010
Trochę to ciężko porównać ze względu na różne upakowanie matryc, ale każdy z wymienionych korpusów jest pod tym względem udany. Pamiętaj, że bardzo wiele zależy od obiektywu.
K@MiL - Sro 25 Sie, 2010
No właśnie a te co dają w serii czyli tzw. KIT? Dobrze pojmuję?
Baku - Sro 25 Sie, 2010
D5000 z dłuższym kitem czyli 18-105VR pewnie zmieści się w budżecie. Jest to optycznie niezły obiektyw, choć o typowej dla kitów konstrukcji z tworzyw sztucznych, patyczków i gliny. Jedną z jego niezaprzeczalnych zalet jest szeroki zakres ogniskowych (choć jeszcze w granicach rozsądku).
jaad75 - Sro 25 Sie, 2010
K@MiL napisał/a: | No właśnie a te co dają w serii czyli tzw. KIT? Dobrze pojmuję? | Nie, słowo "KIT" oznacza "zestaw". To, co dają w zestawie można, co najwyżej nazwać "obiektywem kitowym"...
Baku - Sro 25 Sie, 2010
To prawda. Niemniej określenie "kit" przylgnęło już na dobre do obiektywów typu 18-55, chyba na zasadzie skrótu myślowego, od którego -jak zauważyłem- sam niestety również nie jestem wolny.
hijax_pl - Sro 25 Sie, 2010
Canon 500D + 18-55IS
Nikon D5000 + 18-55VR
Pentax K-x + 18-55
Wszystkie trzy są w sumie podobne, jeden ma coś lepiej a coś gorzej.. w sumie obrazek wszystkie dają podobny.
Reszta to obiektyw. W tym miejscu rzeczywiście znacząco się wybija nikonowy 18-105VR
K@MiL - Czw 26 Sie, 2010
Znalazłem w sumie całkiem fajną ofertę:
http://milyzakup.pl/sklep...p?id_product=15
Sajgon - Czw 26 Sie, 2010
Nie ma co się zastanawiać, trzeba brać
K@MiL - Czw 26 Sie, 2010
Tylko artykuł w poniższym linku mnie troszkę martwi...
http://www.nikonwatch.com...l-number-range/
zug - Czw 26 Sie, 2010
K@MiL, to było ponad rok temu i zapewne już usunęli ten problem
http://www.optyczne.pl/index.php?news=2041
Baku - Czw 26 Sie, 2010
K@MiL, zanim kupisz idź do sklepu i się przymierz. Powinno Cię to upewnić w decyzji w jedną albo w drugą stronę.
K@MiL - Czw 26 Sie, 2010
No cały czas się waham pomiędzy tym Nikonem D5000 a Canonem 500D + obiektyw około 18-105. W sumie to z tym obiektywem Nikon jest tańszy niż Canon...
PS. Może jest ktoś z Trójmiasta i poleca jakiś dobry sklep z lustrzankami?
Baku - Czw 26 Sie, 2010
Ja bym bardziej rozpatrywał Canona 550D z kitem 18-55IS. Ten kit nie jest wcale taki zły, a w przyszłości można do niego dołożyć stałkę 50/1.8 i jakiś zoomik 70-200L. Jeśli kit będzie niewystarczający, można się go bez żalu pozbyć i zakupić jasną Sigmę lub Tamrona.
jaad75 - Czw 26 Sie, 2010
Baku napisał/a: | Ja bym bardziej rozpatrywał Canona 550D z kitem 18-55IS. | Bo?
hijax_pl - Czw 26 Sie, 2010
Stare i dawno nie prawda.. D5000 mojego syna kupiony 2 miesiące temu działa bez problemu...
K@MiL - Czw 26 Sie, 2010
Jakość obrazu w sumie wydaje mi się lepsza w 550D niż w 500D... Kurde ciężki wybór...
Teoretycznie to Cannon 550D wypadł w podsumowaniu lepiej niż Nikon D5000
http://www.optyczne.pl/12...dsumowanie.html
A i jeszcze kwestia filtru, chciałem dokupić coś takiego FILTR UV , warto?
jaad75 - Czw 26 Sie, 2010
K@MiL napisał/a: | Teoretycznie to Cannon 550D wypadł w podsumowaniu lepiej niż Nikon D5000 | Te "podsumowania" to bzdury, do których, wg. zaleceń autorów testów, nie powinno sie przywiązywać wagi...
K@MiL napisał/a: | A i jeszcze kwestia filtru, chciałem dokupić coś takiego FILTR UV , warto? | Nie warto. Filtr UV jest zbędny.
Baku - Czw 26 Sie, 2010
Choćby dlatego, że 550D w stosunku do 500D to:
- nowsza konstrukcja
- oferuje wyższe rozdzielczości
- wyższe ISO
- bardziej dopracowany tryb video
- lepszy pomiar światła
K@MiL - Czw 26 Sie, 2010
Koledze jaad75, chodziło pewnie o Nikona
Baku - Czw 26 Sie, 2010
Ale Nikona D5000 możesz z powodzeniem podstawić sobie za 500D, prócz tego że ma jeszcze mniej upakowaną matrycę. Nie wiem jak porównywać pomiar światła Nikona i Canona, ale nawet zakładając, że jest remis, to w pozostałych cechach punktuje 550D. Rzecz jasna prócz obrotowego ekranika i obiektywu. Ale zdaje się, że rozmawiamy o korpusach?
hijax_pl - Czw 26 Sie, 2010
Baku napisał/a: | Nie wiem jak porównywać pomiar światła Nikona i Canona |
W sumie to możemy wejść w szczegóły...
Pomiar swiatla:
Canon 500D
Cytat: | 35-strefowy SPC-TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 35-strefowy,
• centralnie ważony uśredniony,
• skoncentrowany (9% kadru),
• punktowy (ok. 4% kadru)
Zakres pomiaru 1-20 EV (obiektyw 50mm f/1.4, ISO100) |
Nikon D5000:
Cytat: | 420-pikselowy czujnik RGB, TTL
Tryby pomiaru:
• Matrycowy: 3D Color Matrix II (obiektywy typu G/D),
• Matrycowy: Color Matrix II (pozostałe obiektywy z procesorem),
• Centralny (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 8 mm w centrum kadru),
• Punktowy (2,5% kadru, obszarze o średnicy 3.5 mm) na środku wybranego punktu AF,
Zakres pomiaru: Pomiar matrycowy lub centralny: od 0 do 20 EV, Pomiar punktowy: od 2 do 20 EV (dla F1.4, ISO 100)
Funkcja D-Lighting |
Autofokus:
Canon 500D
Cytat: | Detekcja fazowa TTL-CT-SIR,
• Punkty AF: 9-cio punktowy AF (krzyżowy punkt centralny przy f/5.6, dodatkowa czułość przy f/2.8),
• Możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF,
• Funkcja wykrywania twarzy,
• Tryby AF: One-Shot, AI Servo, AI Focus, Tryb Manualny (MF),
• AF w trybie Live View: Tryb szybki (detekcja fazowa), Tryb czasu rzeczywistego (detekcja kontrastu), Tryb wykrywania twarzy (detekcja kontrastu), MF,
• Zakres detekcji: od -0.5 do 18 EV (ISO 100),
• Asysta AF: lampa błyskowa,
• Podgląd głębi ostrości |
Nikon d5000
Cytat: | Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 1000,
11 punktowy AF (w tym 1 czujnik krzyżowy),
• Wybór pola AF: pojedynczy punkt, Dynamiczny wybór pola, Automat. wybór pól AF, Śledzenie 3D (11 punktów),
• Tryby AF: Pojedynczy (AF-S); ciągły (AF-C); automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A); śledzenie ostrości włączane automatycznie przy zmianie stanu fotografowanego obiektu (AF-A), Tryb Manualny (M),
• Zakres detekcji: od −1 do +19 EV (ISO 100),
• System wykrywania twarzy,
• Asysta AF: wbudowana dioda o zasięgu do 3 m,
• AF w trybie Live-view: wykrywanie kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryby AF w Live-view: Priorytet twarzy, Szeroki plan, Normalne pole, Śledzenie obiektów w ruchu |
Oczywiście te różnice są nieistotne w wakacyjnych pstrykach
Baku - Czw 26 Sie, 2010
Nie chodziło mi o przytoczenie specyfikacji, bo tu zajrzeć może każdy. Raczej wrażenia z obsługi. Ja mam porównanie jedynie do Nikona D40, Ciebie hijax_pl, jako naczelnego taliba Nikona, nie podejrzewam o jakiekolwiek styczności z innymi markami fotograficznymi
hijax_pl - Czw 26 Sie, 2010
Baku napisał/a: | Nie chodziło mi o przytoczenie specyfikacji, bo tu zajrzeć może każdy. Raczej wrażenia z obsługi. |
Dlatego mówie, że w kalsycznym używaniu aparatu w trybie full auto nie ma to znaczenia
A co do porównania AF czy ekspozycji. Moim zdaniem Nikon jest precyzyjniejszy, między innymi dlatego że potrafi zmierzyć nie tylko luminacje ale też chrominację sceny. Ale to moje zdanie
A AF? Śledzenie 3D w nikonie działa bardzo fajnie, o ile potrzebujemy takiego śledzenia używać
Baku napisał/a: | Ciebie hijax_pl, jako naczelnego taliba Nikona, nie podejrzewam o jakiekolwiek styczności z innymi markami fotograficznymi |
A to źle bo mam całkiem sporo w otoczeniu Canonierów, którzy nie boją się dać mi swoich aparatów do ręki
Baku - Czw 26 Sie, 2010
Póki stoimy na poziomie obiektywów nie przekraczających swoją wartością korpusu, to różnic faktycznie próżno szukać. Co do puszek pewnie stoimy na straży rozbieżnych przekonań. Ty byś kupił D5000+18-105VR, ja 550D+18-55IS. Swoje zdanie uzasadniłem jak mogłem i w moim odczuciu ten korpus po prostu bardziej pasuje to pierwotnych wymagań K@MiLa. Jego rolą jest już tylko wybrać, bo danych zgromadził aż nadto wiele
ps.
Co do kontaktów z innymi markami, to wywnioskowałem z tonu Twoich wypowiedzi, że po prostu nie jesteś zainteresowany oglądaniem niczego innego poza N.
K@MiL - Czw 26 Sie, 2010
No za dane to naprawdę Wam dziękuję, chyba wiem już wszystko co chciałem
Baku - Czw 26 Sie, 2010
Ok, ale napisz co kupiłeś tylko dopiero gdy będziesz mieć aparat w ręku. Tak czy inaczej jakiej decyzji nie poweźmiesz, nie powinieneś żałować.
K@MiL - Czw 26 Sie, 2010
Napiszę, napiszę. Aparat kupować dopiero będę po 6 września także powiadomię Was co i jak. A między czasie może jeszcze czegoś nowego się dowiem i coś mi jeszcze wpadnie w oko lub ktoś, zaproponuje coś w rozsądnej cenie i o dobrych parametrach
Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
Wujek_Pstrykacz - Pią 27 Sie, 2010
Te wyżej wymienione puszki należy stawiać w jednym rzędzie to fakt niezaprzeczalny, jest tylko mała różnica - 18-105 jest bardziej funkcjonalny od 18-55 IS ze względu na szerszy zakres ogniskowych, no i ta mniej istotna różnica - w Nikonie nie wykorzystasz w pełni firmowego 50/1,8 - brak będzie AF. Ale to taki mały szczegół.
K@MiL - Pią 27 Sie, 2010
Oglądałem dzisiaj tego Nikona z obiektywem 18-105 O TAKI i już chciałem brać ale... ten AF... czy jako początkującemu z lustrzanką brak autofocus będzie odczuwalny? Chciałem jeszcze obejrzeć tego Canona ale był tylko 500D z obiektywem 18-55 a chciałem zobaczyć jeszcze tego z lepszym obiektywem
I jeszcze w podobnej cenie był aparat Olympus z obiektywem 30-200(?) coś takiego dokładnie nie pamiętam. Co sądzicie o takim aparacie?
hijax_pl - Pią 27 Sie, 2010
K@MiL napisał/a: | Oglądałem dzisiaj tego Nikona z obiektywem 18-105 i już chciałem brać ale... ten AF... czy jako początkującemu z lustrzanką brak autofocus będzie odczuwalny? |
Po pierwsze są początkujący, którzy od razu dokręcają heliosy i są uśmiechnięci i zadowoleni... A są też tacy którzy nie wychodzą poza zielony program...
Po drugie z D5000 AF nie będziesz miał ze starszymi szkłami. Fakt, że 50/1.8D to fajny i tani obiektywik, ale świat się na nim nie kończy. Dokładając trochę możesz kupić świetny 35/1.8G. Brak napędu w w D5000 jest znakiem czasów - Nikon już nie projektuje obiektywów bez silników...
Po trzecie jak będziesz chciał mieć obrazek z najwyższej półki to... Zeissy mają AF tylko u sony
[ Dodano: Pią 27 Sie, 2010 20:47 ]
K@MiL napisał/a: | I jeszcze w podobnej cenie był aparat Olympus z obiektywem 30-200(?) |
Jaki olek? I co to za szkiełko? Chyba 50-200.. Raczej nie - tego nie dodają w kitach...
FuzBal - Pią 27 Sie, 2010
czemu nikt nie poleca najlepszego przekozackiego mistrzowskiego super bajeranckiego PENTAXA k-x z 2 kitami!? w tej cenie pentax wypada najlepiej (i starczy na plecak/torbe, karte pam, akumulatorki i statyw;])
Wujek_Pstrykacz - Sob 28 Sie, 2010
FuzBal napisał/a: | czemu nikt nie poleca najlepszego przekozackiego mistrzowskiego super bajeranckiego PENTAXA k-x z 2 kitami!? |
Nie chcemy zrobić nikomu krzywdy
FuzBal - Sob 28 Sie, 2010
no ta w koncu to forum wyznawcow C i N...;]
Wujek_Pstrykacz - Sob 28 Sie, 2010
Forum wyznawców dobrego sprzętu, poleć K7 - poprzemy Cię. Tylko w tym przypadku jest trochę za drogi
jaad75 - Sob 28 Sie, 2010
Wujek_Pstrykacz napisał/a: | Nie chcemy zrobić nikomu krzywdy | Nie zauważyłeś, że OP czyta Twoje teksty dosłownie? Po cholerę piszesz takie głupoty?
hijax_pl - Sob 28 Sie, 2010
FuzBal napisał/a: | najlepszego przekozackiego mistrzowskiego super bajeranckiego |
Widzę, że Twoje uwielbienie w stosunku do posiadanego sprzętu osiąga już niebezpieczne rozmiary...
A K-x się pojawił. Gdybyś uważnie czytał wątek - znajdziesz go
FuzBal - Sob 28 Sie, 2010
lekarz tez mi doradzal separacje na jakis czas...
no sry taka prawda wypada najtaniej i najlepiej + najwieksza rozpietosc ognislpwych z dual kitem
Wujek_Pstrykacz - Sob 28 Sie, 2010
jaad75 napisał/a: | Po cholerę piszesz takie głupoty? |
Żebyś mógł się trochę podenerwować, a i doczytać się ikonki na końcu mojego postu, o takiej:
I na końcu trochę zluzować
No i to taka trochę przewrotna odpowiedź na pentaksowskie zauroczenie (nie powiem gorzej) co niektórych wyznawców marki, zresztą nieważne, tak chciałem napisać
FuzBal - Sob 28 Sie, 2010
szczerze to to zadne zauroczenie tylko raczej wstawienie ''pentax'' zamiast nikon/canon i ta wypowiedz pasowalaby tu do kazdego z uzytkownikow... po prostu na tym forum nie ocenia sie obiektywnie sprzetu tylko wazne jest N i C na pasku na karku.... smutne ale prawdziwe... chyba tylko psychopata mogby na serio napisac i uwazac pentaxa za "najlepszego przekozackiego mistrzowskiego super bajeranckiego"... od takie zwrocenie uwagi akurat na kixa...
hijax_pl - Sob 28 Sie, 2010
FuzBal, gdyby tylko w K-x AF działał tak jak ja sobie tego życzę i gdybym widział gdzie ostrzy - wtedy też używałbym wobec tego aparaciku takich wzniosłych określeń jak Ty.
Chociaż po pojawieniu się Nikona D3100 w moim przekonaniu niestety, ale K-x schodzi w cień...
FuzBal napisał/a: | wazne jest N i C na pasku na karku |
No cóż... Ja pasek wymieniłem z uwagi nie na napis, ale na to że te dołączane do aparatów (wszystkich) są tak tandetne że zakrawa to na czarny humor... A do analogowego nikona doczepiłem oryginalny, czerwony pasek Canona
FuzBal napisał/a: | chyba tylko psychopata mogby na serio napisac i uwazac pentaxa za "najlepszego przekozackiego mistrzowskiego super bajeranckiego" |
Czyżby to był samokrytycyzm?
RB - Sob 28 Sie, 2010
Wujek_Pstrykacz napisał/a: |
No i to taka trochę przewrotna odpowiedź na pentaksowskie zauroczenie (nie powiem gorzej) co niektórych wyznawców marki, zresztą nieważne, tak chciałem napisać |
Wujek, a co z takimi pewnymi... antywyznawcami marki (różnych marek...)
może faktycznie lepiej posłuchac od czasu do czasu i sie najzwyczajniej ugryźć w język/klawiaturę
Wujek_Pstrykacz napisał/a: | Forum wyznawców dobrego sprzętu, poleć K7 - poprzemy Cię. Tylko w tym przypadku jest trochę za drogi |
A który jest niedobry?
FuzBal - Sob 28 Sie, 2010
centralny punkt i af trafia tam gdzie chcesz, zaden argument no chyba ze koniecznie musisz miec podswitlone punkty bo inaczej...
d3100 chyba bedzie kosztowal jednak wiecej niz k-x czy nawet d5000... no i chyba nadal brak srubokreta ??
hijax_pl - Sob 28 Sie, 2010
FuzBal napisał/a: | centralny punkt i af trafia tam gdzie chcesz |
Super - to po co jest ich w sumie 11 z czego 9 krzyżowych?
FuzBal napisał/a: | d3100 chyba bedzie kosztowal jednak wiecej niz k-x czy nawet d5000 |
Jest to wielce prawdopodobne - w końcu to nowość
FuzBal napisał/a: | no i chyba nadal brak srubokreta ?? |
Tak.
a) wytłumaczyłem to już wcześniej w tym wątku
b) dzięki temu kitowy obiektyw nie warczy
c) ilu amatorów fotografii kupujących lustrzanki EL domyśla się że obiektyw jest wymienny?
jaad75 - Sob 28 Sie, 2010
Wujek_Pstrykacz napisał/a: | Żebyś mógł się trochę podenerwować, a i doczytać się ikonki na końcu mojego postu, o takiej: | Ja tę ikonkę akurat zauważyłem, ale jak widać autor wątku wziął Twój poprzedni post na poważnie, mimo ikonki...
Wujek_Pstrykacz napisał/a: | zresztą nieważne, tak chciałem napisać | Zauważ tylko, że piszesz to z pozycji moderatora...
Wujek_Pstrykacz - Nie 29 Sie, 2010
Nikogo nie obraziłem, uraziłem jedynie Ciebie, przepraszam
A jako moderator też moge mieć swoje zdanie i je wyrazić
A autor wątku od parunastu postów jakoś nic nie pisze
Baku - Pon 30 Sie, 2010
Pewnie pojawi się dziś lub jutro z "zestawem marzeń"
Wujek_Pstrykacz - Pon 30 Sie, 2010
Albo przez mój wpis o kiksie dostał szoku i nie wie co z sobą teraz zrobić
Ale narobiłem
K@MiL - Czw 09 Wrz, 2010
Wujek_Pstrykacz, autor tematu jeszcze nie kupił Bo zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą tj. jaka karta pamięci? Bo widziałem, że niektóre aparaty różne karty obsługują i teraz kwestia jaki wybór będzie najlepszy.
I chyba jednak Nikon D5000 z obiektywem 18-105VR... Stoi około 3...
moronica - Czw 09 Wrz, 2010
kartom SD niczego nie brakuje, tylko kwestia dobrania odpowiednio pojemnej do twoich potrzeb i wystarczajaco szybkiej (nie musi byc jakis demon szybkosci ale unikaj tanich kart, na ktorych w ogole predkosc nie jest podana)
Baku - Czw 09 Wrz, 2010
Jeśli chodzi o kartę wystarczy Ci coś o transferze 30 MB/sek, np. SanDisk Extreme III, lub Lexar Professional 133x. Przejrzyj też ofertę Preteca - tańsze a ponoć równie dobre - SD 166x powinna wystarczyć.
I lepiej kupić dwie mniejsze niż jedną większą.
K@MiL - Czw 09 Wrz, 2010
Cytat: | I lepiej kupić dwie mniejsze niż jedną większą. |
A czemu??
MC - Czw 09 Wrz, 2010
Bo jak padnie jedna mniejsza to nie tracisz wszystkich zdjęć.
Baku - Czw 09 Wrz, 2010
Bo jak Ci padnie ta jedna większa 'w terenie' to zostaniesz bez sprzętu.
A jak Ci padnie jedna z dwóch mniejszych to w ostateczności możesz ją oddać do serwisu odzyskującego dane - jeśli gra jest warta świeczki - a w międzyczasie robić zdjęcia na drugiej.
hijax_pl - Czw 09 Wrz, 2010
K@MiL, zgodnie z prawami Murpy'ego:
Cytat: | Nie ma takiej pojemności nośnika, której nie dałoby się zapełnić |
Cytat: | Im większa pojemność nośnika tym więcej danych tracisz |
K@MiL - Czw 09 Wrz, 2010
hijax_pl napisał/a: | Cytat:
Nie ma takiej pojemności nośnika, której nie dałoby się zapełnić
Cytat:
Im większa pojemność nośnika tym więcej danych tracisz |
W sumie to święta prawda
|
|