|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Aparat profesjonalny
ProfArek - Pon 13 Wrz, 2010 Temat postu: Aparat profesjonalny Posiadam:
Analogi: Lomo; Olympus is300 oraz stara practica z Carl Zeiss Jena (na której się uczyłem)
Cyfrowe: Sony A200 + 18-200 + 50/1,8.
Jestem amatorem.
Mój problem:
ze wszystkich aparatów jakie mam, najbardziej cenię sobie.... najstarszą practicę. Olympus to kompakt z mechanizmem z lustrzanki. Łomo jest fajne, ale ma ograniczone możliwości. Sony to przedstwiciel nowoczesnej techniki, daje mnóstwo możliwości, ale to nie to. Oczywiście nie jest to kolejny post przeciwko sony, ale przeciwko amatorskim lustrzankom typu Canon 300 - 500, Nikon D80-90 - 5000, Pentaks, Olympus E400 420 itp. Spośród tych wybrałem sobie Sony, bo oferował podobną jakość zdjęć w konkurencyjnej cenie. Ale nie jestem z niego zadowolony, tak jak nie byłbym zadowolony z innych konkurencyjnych aparatów. Dlaczego?
Niezadowalająca jakość zdjęć - brak ostrości w rogach, zdjęcia nie są "żywe" (to się chyba nazywa plastyką?),
Aberracje,
Niedostateczna głębia ostrości (z Practici na dużej odbitce zdjęcie jest wręcz "3D", z Sony - mniej...)
Dodatkowo czasem muszę zrobić kilka zdjęć żeby wcelować w punkt, w który chcę wcelować (chodzi o AF)
No i czasem zdjęcia wychodzą zbyt ciemne (niezależnie od wyboru trybu pomiaru światła).
Wiem, że np w Canonie 5d mark II Nikonie 300ds takie problemy nie występują lub występują MNIEJ. Sony A900 (zabawa w sklepie) też nie wskazywało na tego typu niedoskonałości. Ale jako że jestem amatorem, nie kupię tych aparatów, bo zą o wiele za drogie a nie jestem snobem by wykupić sobie miejsce wśród elity... Z oczywistych względów poszukuję następcy dla mojej Practici w technologii cyfrowej.
Pytanie: