forum.optyczne.pl

Obiektywy fotograficzne - Tamron 55-200 AF DiII LD f/4-5.6 Macro

BartekD60 - Wto 21 Wrz, 2010
Temat postu: Tamron 55-200 AF DiII LD f/4-5.6 Macro
Witam, posiadam taki obiektyw jak w opisie.
Kupiłem go wraz z aparatem podczas pobytu w niemczech.
Jednak zastanawia mnie fakt, iż mimo oznaczenia AF ten obiektyw nie posiada, lub niewiem jak włączyć taką funkcję. Na obudowie nie ma żadnego przełącznika. :roll:

Zaznaczam, że jestem początkujący dlatego w razie jak by to była jakaś oczywistość proszę nie krzyczeć ;)

Kilka zdjęć tego obiektywu:

A tu zdj. z testu:

moronica - Wto 21 Wrz, 2010

i nie masz tego przelacznika, ktory widac na zdjeciu z testu? to moze jakas starsza wersja? warto rowniez bys wspomnial, czy twoj korpus posiada wbudowany silnik do AF (to jak w ksywce d60? jesli tak to nie ma silniczka), gdyz jesli go nie posiada a jest to jakis starszy Tamron (oni tak po cichu wymieniali starsze wersje na te z silniczkiem) to AFu nie bedziesz mial

No właśnie nie mam tego przełącznika.
Tak, aparat do Nikon D60.
Ok, to juz wiem o co chodzi.
Dzięki za pomoc ;)

dr11 - Wto 21 Wrz, 2010

BartekD60, w wersji do Canona miałem silnik i przełącznik AF/MF. Jeśli masz wersję pod Nikona, to może być powód, że są nieobecne (przynajmniej przełącznik, nie wiem jak silnik). Zmiany AF/MF możesz dokonać w body.

No tak, jest przycisk AF i na Nikkor 18-55 AF faktycznie ustawia ostrość, natomiast jak podepne Tamrona to już nic sie nie dzieje.
moronica - Wto 21 Wrz, 2010

ja mam Tamrona 90mm i wiem, ze na poczatku dla Nikona silniczka nie mial i dopiero pare lat temu wypuscili wersje z silniczkiem, stad wnioskuje ze tu bylo tak samo

a możesz mi powiedzieć jak poznać czy jest ten silniczek ?
dr11 - Wto 21 Wrz, 2010

Sprawdź czy w bagnecie obiektywu jest miejsce na śrubokręt. Jak jest, to obiektyw jest bez silnika.

No niestety jest.
dr11 - Wto 21 Wrz, 2010