|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe lustrzanki - Szumy w 50D
pitras - Sro 22 Wrz, 2010 Temat postu: Szumy w 50D Od pewnego czasy przymierzam się do wymiany body a ponieważ ceny 50D ostro poszybowały w dół, mój wybór padł właśnie na niego. Miałem jakiś czas temu okazję pstryknąć parę fotek tym aparatem i... niemiłe rozczarowanie. Przy ISO 200 widoczne są paskudne kolorowe szumy... Wcześniej robiłem kilka zdjęć Canonem 7D i przy ISO 2000 I 3200 szumy są niemal niewidoczne. Moje pytanie brzmi - czy to 50D jest tak słaby czy może 7D tak dobry, bo prawdę mówiąc moje poczciwe 350D ma zauważalnie mniejsze szumy na ISO 1600 Fotki w 50D były wykonane w RAW natomiast w 7D w JPG (nie umiałem ustawić RAW) Może wypowie się jakiś właściciel 50D lub 7D ?
jaad75 - Sro 22 Wrz, 2010
pitras napisał/a: | Fotki w 50D były wykonane w RAW | Może słabo wywołałeś tego RAW-a?...
komor - Sro 22 Wrz, 2010
Na cropie 1:1 szumy są wyraźniejsze na 50D niż na 40D, ale w warunkach realnych, czyli uwzględniając ilość pikseli jest co najmniej nie gorzej. Na pewno nie ma dramatu, a opinia:
pitras napisał/a: | Przy ISO 200 widoczne są paskudne kolorowe szumy... Wcześniej robiłem kilka zdjęć Canonem 7D i przy ISO 2000 I 3200 szumy są niemal niewidoczne. |
…moim zdaniem jest mylna gdyż:
pitras napisał/a: | Fotki w 50D były wykonane w RAW natomiast w 7D w JPG |
…i pewnie było ustawione domyślne odszumianie w puszce, a przy wywoływaniu RAW-ów odszumiania nie było. W każdym razie na ISO 200 szumu raczej nie ma, chyba że zaczniesz wyciągać cienie o 2 EV to wtedy owszem.
pitras - Sro 22 Wrz, 2010
jaad75 napisał/a: | pitras napisał/a: | Fotki w 50D były wykonane w RAW | Może słabo wywołałeś tego RAW-a?... |
Widać nawet na podglądzie w DPP przed wywołaniem RAW
dr11 - Sro 22 Wrz, 2010
pitras, może Highlight Tone Priority miałeś włączone, wtedy potrafi trochę mocniej pośnieżyć w cieniach.
pitras - Sro 22 Wrz, 2010
dr11 napisał/a: | pitras, może Highlight Tone Priority miałeś włączone, wtedy potrafi trochę mocniej pośnieżyć w cieniach. |
Prawdę mówiąc pierwszy raz miałem tą puszkę w rękach i nie bardzo wiedziałem co i jak ustawić w MENU, wszystko szło na ustawieniach domyślnych, lub takich na jakie zostały przez kogoś zmienione. Spróbuję umieścić RAW na jakimś serwerze to podam linka
EDIT:
W EXIF jest zapisane Highlight tone priority 1:Enable
Euzebiusz - Sro 22 Wrz, 2010
pitras napisał/a: | Przy ISO 200 widoczne są paskudne kolorowe szumy... |
To już raczej skutek choroby wywołanej czytaniem testów.
Jedyna terapia to poczytać forum pentaxa. Tam piszą, że canony nie szumią nigdy - nawet na 6400 iso.
pitras - Sro 22 Wrz, 2010
Euzebiusz napisał/a: | pitras napisał/a: | Przy ISO 200 widoczne są paskudne kolorowe szumy... |
Tam piszą, że canony nie szumią nigdy - nawet na 6400 iso. |
dr11 - Sro 22 Wrz, 2010
pitras napisał/a: | W EXIF jest zapisane Highlight tone priority 1:Enable | No to test do powtórki, tym razem z wyłączonym http://www.dpreview.com/r...s50d/page20.asp
pitras - Sro 22 Wrz, 2010
dr11 napisał/a: | pitras napisał/a: | W EXIF jest zapisane Highlight tone priority 1:Enable | No to test do powtórki, tym razem z wyłączonym |
Czy włączenie tej opcji tak bardzo wpływa na pojawienie się szumów ?
dr11 - Sro 22 Wrz, 2010
pitras, dość znacznie. Gdy włączone jest HTP, to minimalne ISO z jakim zrobisz zdjęcie to 200. Ale to taki trik, bo tak naprawdę fota jest robiona na ISO100 i podbijana o 1EV z wyłączeniem dużych jasności (dlatego można zyskać więcej detali w światłach). Powoduje to degradację obrazu w cieniach.
Ekstremalne męczenie cieni w 5DmkII: http://www.cinema5d.com/v...&st=0&sk=t&sd=a
pitras napisał/a: | Tak to mniej więcej wygląda, crop 1:1 | No to nieźle, jak na 1:1
cybertoman - Sro 22 Wrz, 2010
pitras, moze ze strachu przed konkurencja w kadrze tak szumi...
pitras - Sro 22 Wrz, 2010
dr11 napisał/a: | pitras...Gdy włączone jest HTP, to minimalne ISO z jakim zrobisz zdjęcie to 200.... |
A więc dlatego nie udało mi się ustawić nic poniżej 200
dr11 napisał/a: | pitras
pitras napisał/a: | Tak to mniej więcej wygląda, crop 1:1 | No to nieźle, jak na 1:1 |
Wydawało mi się, że raczej kiepsko
dr11 - Sro 22 Wrz, 2010
Kiepskie to było oświetlenie, jarzeniówki nie lubią się z pewnymi barwami, bo mają spektrum pocięte. Wyłącz HTP i zapraszamy ponownie
B o g d a n - Sro 22 Wrz, 2010
pitras napisał/a: | Może wypowie się jakiś właściciel 50D | Jako były mogę powiedzieć, że 50D takiego szumu nie ma nawet na ISO 1600.
pitras - Sro 22 Wrz, 2010
dr11 napisał/a: | ...jarzeniówki nie lubią się z pewnymi barwami, bo mają spektrum pocięte... |
To akurat wiem jako akwarysta
Najciekawsze jest to, że najbardziej białe świetlówki dają zielone światło
Edit:
Tak to mniej więcej wygląda:D
Teoretycznie wszystkie są białe. Od lewej Phillips 965, Sylwania Acquastar, Sylwania GroLux, Phillips 965
dr11 - Sro 22 Wrz, 2010
Zapraszamy ponownie ze zdjęciem JPG + RAW puszki z EXIFem, bez HTP Bo inaczej można tylko gdybać
kozidron - Sro 22 Wrz, 2010
Euzebiusz napisał/a: | Jedyna terapia to poczytać forum pentaxa. Tam piszą, że canony nie szumią nigdy - nawet na 6400 iso. |
tam się sporo bajek opowiada
dr11 - Sro 22 Wrz, 2010
pitras napisał/a: | Teoretycznie wszystkie są białe. Od lewej Phillips 965, Sylwania Acquastar, Sylwania GroLux, Phillips 965 | Miej na uwadze, że nie świecą światłem ciągłym w czasie. Z uwagi na pulsowanie jasności może się zdarzyć tak, że przy krótkim czasie migawki wstrzelisz się w moment, gdy luminofor wygasa lub dopiero się zapala. Dostaniesz wtedy niedoświetlone (szumy) zdjęcie a WB zgłupieje (trupie kolory lub całkiem od czapy). Trzeba dać na tyle długi czas migawki, żeby 'przelecieć' na otwartej pełny okres pulsacji. Ale jako akwarysta z aparatem to już pewnie wiesz
jaad75 - Sro 22 Wrz, 2010
pitras napisał/a: | Najciekawsze jest to, że najbardziej białe świetlówki dają zielone światło
| To bardzo duże uogólnienie. W dodatku mało prawdziwe...
sigmiarz - Czw 23 Wrz, 2010
pitras napisał/a: | nie bardzo wiedziałem co i jak ustawić w MENU, wszystko szło na ustawieniach domyślnych, lub takich na jakie zostały przez kogoś zmienione |
z czym panie do ludzi ? a co Ty bedziesz z tym zdjęciem robil ze szum w 1:1 Ci przeszkadza ?
pitras - Czw 23 Wrz, 2010
jaad75 napisał/a: | pitras napisał/a: | Najciekawsze jest to, że najbardziej białe świetlówki dają zielone światło
| To bardzo duże uogólnienie. W dodatku mało prawdziwe... |
Dlaczego tak sądzisz ?
sigmiarz napisał/a: |
z czym panie do ludzi ? |
Możesz wyrazić się precyzyjniej ? Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
fotostrzal - Czw 23 Wrz, 2010
Jeśli dobrze zrozumiałem - w 7D sobie poustawiałeś, a w 50D nie dałeś rady? Toż to je prawie to samo. A co do tego cropa to sam nie wiem co myśleć. Jak dla mnie to też pięknie nie wygląda.
pitras - Czw 23 Wrz, 2010
fotostrzal napisał/a: | Jeśli dobrze zrozumiałem - w 7D sobie poustawiałeś, a w 50D nie dałeś rady? Toż to je prawie to samo. A co do tego cropa to sam nie wiem co myśleć. Jak dla mnie to też pięknie nie wygląda. |
Dokładnie odwrotnie 7D miałem w rękach zaledwie chwilkę, i mogłem pstryknąć 5-10 fotek pod nieobecność SZEFA 50D miałem w rękach już nieco później w innym sklepie i mogłem się nim chwilkę "pobawić" Przesiadka z "trzystapięćdziesiątki" to spora różnica dla mnie, zwłaszcza że innych lustrzanek cyfrowych praktycznie nie miałem w ręku.
fotostrzal - Czw 23 Wrz, 2010
Nie pisz takich rzeczy! Może szef jest użytkownikiem forum...?
Jest jest spora jest. Ja z 400D wskoczyłem na 7D i się zakochałem...no ale to jakby inna historyja...
pitras - Czw 23 Wrz, 2010
fotostrzal napisał/a: | Nie pisz takich rzeczy! Może szef jest użytkownikiem forum...?
Jest jest spora jest. Ja z 400D wskoczyłem na 7D i się zakochałem...no ale to jakby inna historyja... |
Szef to makaroniarz bo ja w makaronowie mieszkam (pod obrazkiem pisze ITALIA ?) A oni tutaj z językami cieniuuutko
Do You Speak English ?
Of course, Che cosa Ti serve
bacruk - Czw 23 Wrz, 2010
Dorzucę swoje dwa grosze. Jako były użytkownik 1000D i obecny 50D nie zamierzam bronić tego drugiego pod względem szumów przy niskich ISO. W porównaniu z tym pierwszym szumi jak cholera. Aby być sprawiedliwym 50d na wyższych czułościach (powyżej 400) jest lepszy od tysiączki.
komor - Czw 23 Wrz, 2010
bacruk, ale mówisz chyba jednak o porównaniu cropów 1:1, czy tak? No i zdefiniuj co to znaczy: „jak cholera”, bo coś mi się wydaje, że to pewnie parę procent różnicy.
kozidron - Czw 23 Wrz, 2010
komor napisał/a: | bacruk, ale mówisz chyba jednak o porównaniu cropów 1:1, czy tak? No i zdefiniuj co to znaczy: „jak cholera”, bo coś mi się wydaje, że to pewnie parę procent różnicy. |
komor, nie dawaj sie podpuścić
pitras - Czw 23 Wrz, 2010
W sobotę podjadę jeszcze raz do sklepu i pstryknę parę fotek, resetując wcześniej ustawienia do domyślnych. Cena jak dla mnie robi się świetna - 699E dla porównania 750E trzeba zapłacić za korpus 550D. Na jakie ustawienia mam zwrócić szczególną uwagę (biorąc pod uwagę że wrócę do fabrycznych) lub co warto zmienić w porównaniu do fabrycznych ? Chyba pooglądam/popstrykam też 7D bo podoba mi się ta puszka, choć cena już dużo mniej
Wszystkie puszki testuję oczywiście na swoim C15-85
kozidron - Czw 23 Wrz, 2010
pitras napisał/a: | W sobotę podjadę jeszcze raz do sklepu i pstryknę parę fotek, resetując wcześniej ustawienia do domyślnych. Cena jak dla mnie robi się świetna - 699E dla porównania 750E trzeba zapłacić za korpus 550D. Na jakie ustawienia mam zwrócić szczególną uwagę (biorąc pod uwagę że wrócę do fabrycznych) lub co warto zmienić w porównaniu do fabrycznych ? Chyba pooglądam/popstrykam też 7D bo podoba mi się ta puszka, choć cena już dużo mniej |
i po ten wątek było poczytać pomagamy w wyborze....
pitras - Czw 23 Wrz, 2010
kozidron napisał/a: |
i po ten wątek było poczytać pomagamy w wyborze.... |
Czytałem, czytałem Wątek dotyczył tylko szumów bo prawdę mówiąc porównanie do Canonów 7D/350D oraz Nikonów d90 i D70 z których fotki posiadam raczej mnie zdołowało. Spodziewałem się dużej różnicy na Plus a tu taki babol Mea Culpa - tak to jest jak żółtodziób (hmm czterdziestka na karku ) bierze się za focenie
bacruk - Czw 23 Wrz, 2010
komor, nie mam ochoty tego analizować i dokładnie porównywać. Wyszło w normalnych sytuacjach zdjęciowych.
Mam trochę zdjęć robionych 50D w słoneczny dzień na ISO 100, 200 z wyraźnie widocznym szumem (A4).
W tysiączce takiej wpadki nie zanotowałem. ISO 200 jest rewelacyjne (szum i DR)
leotdi - Czw 23 Wrz, 2010
bacruk napisał/a: | Dorzucę swoje dwa grosze. Jako były użytkownik 1000D i obecny 50D nie zamierzam bronić tego drugiego pod względem szumów przy niskich ISO. W porównaniu z tym pierwszym szumi jak cholera. Aby być sprawiedliwym 50d na wyższych czułościach (powyżej 400) jest lepszy od tysiączki. |
czekałem na taką opinię, i doczekałem się. Jako użytkownik 50D jestem rozczarowany poziomem szumów, które oglądam pod lupą, i dlatego postanowilem przejść na 1000D
B o g d a n - Czw 23 Wrz, 2010
leotdi napisał/a: | Jako użytkownik 50D jestem rozczarowany poziomem szumów, które oglądam pod lupą | Ło matko ...
leotdi napisał/a: | i dlatego postanowilem przejść na 1000D | Na słoneczną Majorkę wystarczy.
kozidron - Czw 23 Wrz, 2010
B o g d a n -racja...... i cóż można dodać jak ktoś chce to w źle umytym oknie zobaczy matkę boską ......co zrobić takie czasy
pitras - Czw 23 Wrz, 2010
Panowie ale na końcu zdania jest przecież " "
sqarpi - Czw 23 Wrz, 2010
Na poczatku zabawy z cyfrowymi lustrami mialem a300. Kolory fajne, do iso400 bardzo ladnie. Znudzony czekaniem na lepsze sony kupilem c50d. Bladziej (no ale cmos) ale iso i ilosc szczegolow mnie zachwycily (w kontekscie tego co mialem wczesniej). Niedawno zakupilem 5dm2 no i znow na plus. Teraz jak sie patrze na to co wypluwa c50 no to widze szumy i wiadomo jest gorzej, ale bez tragedii. Swietna puszka. Jesli chodzi o szumy to dobrze naswietlone i obrobione iso1600 spokojnie do druku i to z pozytywnym efektem. A ten szum na niskim iso? Ja tam nic takeigo nie zauwazylem a nawet jak jest to lekko tracamy suwaczek w lightroomie czy czym tam wolamy i jest pieknie.
jaad75 - Czw 23 Wrz, 2010
pitras napisał/a: | jaad75 napisał/a:
pitras napisał/a:
Najciekawsze jest to, że najbardziej białe świetlówki dają zielone światło
To bardzo duże uogólnienie. W dodatku mało prawdziwe...
Dlaczego tak sądzisz ?
| Za dużo tłumaczenia, a to nie wątek na ten temat. Świetlówki mają różne domieszki, które mają "poprawić" spektrum, zmienić temperaturę barwową, do tego mają różne częstotliwości...
kozidron - Czw 23 Wrz, 2010
jaad75 napisał/a: | do tego mają różne częstotliwości... |
co mają ?
jaad75 - Czw 23 Wrz, 2010
kozidron napisał/a: | co mają ? | Błyskają z różną częstotliwością.
kozidron - Czw 23 Wrz, 2010
jaad75 napisał/a: | Błyskają z różną częstotliwością. |
a ta częstotliwość nie jest przypadkiem zależna w "największej mierze" od częstotliwości prądu ...
jaad75 - Czw 23 Wrz, 2010
kozidron napisał/a: | a ta częstotliwość nie jest przypadkiem zależna w "największej mierze" od częstotliwości prądu ... | Nie w przypadku nowszych świetlówek. Zwłaszcza tzw. kompaktowych.
kozidron - Czw 23 Wrz, 2010
jaad75 napisał/a: | Nie w przypadku nowszych świetlówek. Zwłaszcza tzw. kompaktowych. |
ta oczywiście jest kompaktowa
jaad75 - Czw 23 Wrz, 2010
kozidron napisał/a: | ta oczywiście jest kompaktowa | Nie o "kompaktowość" chodzi, a o układ elektroniczny, który początkowo stosowano w kompaktach.
[ Dodano: Czw 23 Wrz, 2010 23:49 ]
Zresztą nie o to chodzi - podałem przykład na to jak dużym uogólnieniem jest stwierdzenie, że "najbardziej białe świetlówki są najbardziej zielone"...
kozidron - Czw 23 Wrz, 2010
jaad75 napisał/a: | Nie o "kompaktowość" chodzi, a o układ elektroniczny, który początkowo stosowano w kompaktach. |
z tego co pamiętam z urządzeń elektrycznych najwiekszy wpływ na (potocznie) częstotliwość swiecenia świetlówki ma wpływ częstotliwośc prądu, do swietlówki kompaktowej jest stosowany specjalny dławik elektroniczny, to jest "zwykła"(potocznie) świetlówa więc nie masz racji .... najwiekszy wpływ ma tu częstotliwość prądu (chyba że znajdzie się na forum jakiś mądrzejszy ja już sporo zapomniałem z tematu i rozwinie tą kwestię)
jaad75 - Czw 23 Wrz, 2010
kozidron, "zwykłe" świetlówki też miewają taką konstrukcję, poza tym napisałem wyżej:
Cytat: | Zresztą nie o to chodzi - podałem przykład na to jak dużym uogólnieniem jest stwierdzenie, że "najbardziej białe świetlówki są najbardziej zielone"... |
kozidron - Pią 24 Wrz, 2010
jaad75, moim zdaniem są to świetlówki o różnej temperaturze barwowej
jaad75 - Pią 24 Wrz, 2010
kozidron napisał/a: | jaad75, moim zdaniem są to świetlówki o różnej temperaturze barwowej | Ależ ja tego nie neguję. Chodzi o to, że "zieloność" nie jest zależna wyłącznie od temperatury barwowej, a od spektrum konkretnej świetlówki i od sposobu rejestracji jej świecenia (a także konstrukcji samej świetlówki).
kozidron - Pią 24 Wrz, 2010
jaad75 napisał/a: | Chodzi o to, że "zieloność" nie jest zależna wyłącznie od temperatury barwowej, a od spektrum konkretnej świetlówki i od sposobu rejestracji jej świecenia (a także konstrukcji samej świetlówki). |
tak z tym się zgodzę ale nie od "czestotliwosci świecenia" (potocznie) na sekundę.
Natomiast jaad75, tak po prawdzie to sam diabeł wie co autor zrobił z tym zdjęciem i po tych "zafarbach" wokół świetlówki to mozna nawet przypuszczać że kolory zostały "wymienione" w szopie czy nawet acerze, bo cały watek trąci myszką.
jaad75 - Pią 24 Wrz, 2010
kozidron napisał/a: | tak z tym się zgodzę ale nie od "czestotliwosci świecenia" (potocznie) na sekundę. | No toż przecież nie pisałem tych konkretnych świetlówkach z przykładu, a o tym że "przyjęte założenie nie pokrywa się z rzeczywistością, bo... (i tu przykłady)"...
kozidron napisał/a: | kolory zostały "wymienione" w szopie czy nawet acerze | W acerze?...
kozidron - Pią 24 Wrz, 2010
jaad75 napisał/a: | W acerze?... |
a dlaczego nie
np. tak
1 ten sam neon
2. ten sam neon
ja nie wiem czy ty sobie jaja robisz
jaad75 - Pią 24 Wrz, 2010
kozidron napisał/a: | ja nie wiem czy ty sobie jaja robisz | Tak trochę - "acer" jakoś nie skojarzył mi się z ACR-em...
pitras - Pią 24 Wrz, 2010
kozidron napisał/a: | jaad75, moim zdaniem są to świetlówki o różnej temperaturze barwowej |
Dokładnie tak Ogólniłem i wyszło z tego zamieszanie. Świetlówki które u mnie świecą jako najbielsze tak naprawdę mają duży "zafarb" zielony. Tutaj jest oryginalny RAW i widać że nie podmieniłem barw http://hotfile.com/dl/713...G_9358.CR2.html Natomiast Tutaj macie porównanie temperatury barwowej do efektu uzyskanego na zdjęciu. W akwarystyce stosuje się mieszanie różnych świetlówek by uzyskaż odpowiedni efekt: Wzrost roślin lub intensywne wybarwienie ryb. W akwarystyce morskiej idą w ruch świetlówki o temp. 18000K Natomiast roślinniaki preferują mieszanie 6500L oraz 10000K. O świetle i jego barwie to na forum fotograficznym nawet się nie wychylam
P.S. Ponoć najlepsze są Philips Aquarelle ale niestety nie do kupienia w Włoszech
leotdi - Pią 24 Wrz, 2010
pitras napisał/a: | Panowie ale na końcu zdania jest przecież " " |
właśnie,
Bogdan, Kozidron - co z Wami Panowie
ps
to było przewrotne, na przekór
|
|