|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - canon 10-22 czy canon 16-35 L II USM
respice - Pią 08 Paź, 2010 Temat postu: canon 10-22 czy canon 16-35 L II USM Hallo,
czy ma ktos dobra rade na wybor nazwanych w temacie obiektywow? A dokladnie dla EOS 7D.
Z gory dzieki za rade!
Pozdrawiam
as... - Pią 08 Paź, 2010
16-35L
pancerne obudowa
nie zjada pyłków
stałe światło f2.8
lepiej wypadnie na ff(jeśli któś lubi oglądać robi na f2.8 przy max powiększeniu to słabo!)
*dla mnie najlepszy std. zoom ze światłem f2.8
10-22
stworzony do cropa, trochę słabiej wykonany!
słabsze światło, ultra szeroki
respice - Pią 08 Paź, 2010
Dzieki!
co oznacza "std."
Na porownaniu tych dwu obiektywow wypadl kat widzenia dla ubu prawie jednakowo... Hm... W tym roku zalowalem, ze nie mialem w Egipcie szerokiego kata, przyszly rok w Lukorze musi lepiej wypasc, hmmm ... ale z 10-22 nie wyciagne jakosci "L"...
[ Dodano: Pią 08 Paź, 2010 21:31 ]
... przepraszam, chodzilo mi naturalnie o Luxor...
Wujek_Pstrykacz - Pią 08 Paź, 2010
10-22 na 7d da takiesame kąty widzenia jak 16-35 na FF. Ja do 7d wybrałbym właśnie 10-22. Elka powala także ceną, choć to klasa inna od 10-22
MasterB - Pią 08 Paź, 2010
respice, 16-35 to standardowy zoom na APS-C (dlatego as... użył skrótu std), natomiast 10-22 to zoom ultraszerokokątny.
To że pole widzenia mają takie samo, wynika z tego że 16-35 jest zaprojektowany z myślą o matrycy pełnoklatkowej, a 10-22 jest tylko dla APS-C.
Obydwa będą świetnie sie sprawować na 7D, ale do troszku odmiennych zadań
RB - Pią 08 Paź, 2010
respice napisał/a: |
Na porownaniu tych dwu obiektywow wypadl kat widzenia dla ubu prawie jednakowo... Hm... W tym roku zalowalem, ze nie mialem w Egipcie szerokiego kata, przyszly rok w Lukorze musi lepiej wypasc, hmmm ... ale z 10-22 nie wyciagne jakosci "L"...
|
Nie łapię...
chcesz mieć bardzo szeroko w APS-owym formacie? To kupujesz 10mm i finito. Chcesz L-ke to kupujesz L-ke i finito. A skąd ja mam wiedzieć czego chcesz bardziej? To na tyle różne ogniskowe, że trudno porównywać.
Ja wolałbym sobie kupic dobrą 16-35. Ale to moje zdanie, bo jakoś nie umiem wykorzystać w ciekawy sposób 10mm.
respice - Pią 08 Paź, 2010
Hejejej...
OK. Canon L-ka kosztuje okolo 1199 Euro, 10-22 tylko 664 Euro, ale jesli maja porownywalne katy, to chyba lepiej dac na jakosc, nieprawda? Mnie interesowalaby atchitektura, piramidy, miejski "plener" Kairu, Frankfurtu/M. ...
Trzymacie w rece te dwa obiektywy z podana wyzej forma uzycia, ktory bralibyscie... nie patrzac na cene..., i juz skoncze "nudzenie" ...
MM - Pią 08 Paź, 2010
Te obiektywy zdecydowanie nie mają porównywalnych kątów. To kompletnie dwa różne szkła. Ich "porównywalność" jest tylko na różnych korpusach. 16-35 na takim 5D a 10-22 np. na 7D.
Ja mam 16-35, ale mam też 5D. Czasami jednak to 16-35 robi za standard na moim 7D Do architektury mając aparat z cropem kup sobie 10-22
RB - Pią 08 Paź, 2010
respice napisał/a: |
OK. Canon L-ka kosztuje okolo 1199 Euro, 10-22 tylko 664 Euro, ale jesli maja porownywalne katy, to chyba lepiej dac na jakosc, nieprawda? |
Ale w tym problem, że jak sobie je przymocujesz do 7d to one nie będą miały podobnych kątów widzenia.
Do 16-35 to bys sobie musiał, Kolego, 5d dokupić i wtedy byś miał kąty takie jak 10-22 z 7d.
Co w sumie głupim pomysłem nie jest, tyle że... lekko kosztownym
respice - Pią 08 Paź, 2010
Bardzo dziekuje!
Ogladajac firmowe reklamy Canona mozna zglupiec, stad tez moje pytania do was... Jeszcze raz dzieki!
A... czy 5D MKII spisywalby sie lepiej od 7D w plenerze? Jakosc zalezy chyba przeciez od min. obiektywu??? Czemu mialbym sobie kupic 5D MKII, jezeli 7D robie dobre zdjecia? Ma MKII "jakies zalety"?
Przepraszam za te pytania zawodowcow!
Sunders - Pią 08 Paź, 2010
respice napisał/a: | jesli maja porownywalne katy, to chyba lepiej dac na jakosc, nieprawda? |
Nieprawda, ponieważ kąty widzenia na 7d są następujące:16-35 daje 80,7-42,5 a 10-22 daje 107,3-63,3.Dlatego kąty i cena "przemawiają" za 10-22, a solidność wukonania i światło na 16-35L.
[ Dodano: Pią 08 Paź, 2010 22:06 ]
respice napisał/a: | czy 5D MKII spisywalby sie lepiej od 7D w plenerze? |
To zależy jakiego rodzaju zdjęcia bedziesz robił.
respice - Pią 08 Paź, 2010
... wlasnie przeczytalem ostatni post od RB, "niebo" juz sie dosyc po tym przejasnilo ...
[ Dodano: Pią 08 Paź, 2010 22:12 ]
Jeszcze raz bardzo dziekuje za pomoc! Super forum! Na dzis musze juz przerwac...
Dziekuje i Pozdrawiam!
dżony - Pon 11 Paź, 2010
chciałbym mieć takie dylematy ^^
czy kupić sobie 5DII, albo D700, albo 16-35II a tak to tylko biedne życie zestresowanego maturzysty
wybaczyć, musiałem to napisać xDD
MasterB - Wto 12 Paź, 2010
dżony, jako maturzysta miałem zenita z wyszczerbionym heliosem i ciułałem kasę na odbitki...
Nie masz co narzekać
B o g d a n - Wto 12 Paź, 2010
dżony napisał/a: | chciałbym mieć takie dylematy ^^
czy kupić sobie 5DII, albo D700, albo 16-35II a tak to tylko biedne życie zestresowanego maturzysty | Biedny maturzysta z 50D.
Ja przed maturą miałem Smienę 8M, a pierwszą lustrzankę Practikę MTL5B kupiłem w dawnym NRD (pamiętasz był taki kraj? ) , jak na nią tam zapracowałem na praktyce.
fatman - Wto 12 Paź, 2010
Jak już nas wzięło na wspominki... miałem aparat Czajka-3 a potem - absolutny szczyt nauki i designu radzieckiego - Zorki-4. To był (i jest w mojej szafie) kapitalny, wszystkomający aparat !
Potem poszedłem w Zenitha XP a po sprzedaniu go w Jugosławii (był kiedyś taki kraj) za 100 DM (były kiedyś takie pieniądze), kupiłem Zenith 122 (snastępny pik komunizma)...
Ech wspomnienia...
alternus - Pią 26 Lis, 2010
MM napisał/a: | Te obiektywy zdecydowanie nie mają porównywalnych kątów. To kompletnie dwa różne szkła. Ich "porównywalność" jest tylko na różnych korpusach. 16-35 na takim 5D a 10-22 np. na 7D.
Ja mam 16-35, ale mam też 5D. Czasami jednak to 16-35 robi za standard na moim 7D Do architektury mając aparat z cropem kup sobie 10-22 |
A ja taki mały wtręt do tematu chciałbym dorzucić, a właściwie zwrócić się z prośba. MM, jak wynika z kontekstu, rozumiem, że posiadasz cropa i FF czy byłoby dużym kłopotem, gdybym poprosił Cię o zdjęcie tego samego kadru (o możliwie dużej rozpiętości tonalnej (najlepiej RAW) przy takiej samej przesłonie powiedzmy z zakresu 5.6-8 i ogniskowej 16 mm dla FF oraz 10 mm dla cropa (tutaj nie jestem pewien czy posiadasz jakieś szkło pod 7D o takiej ogniskowej)? Bardzo mi zależy ponieważ stoję przed "dylematem życia" FF czy jednak wystarczy crop. Nie chcę przedłużać i rozpisywać dlaczego co i jak. Poprostu chciałbym porównać obraz z tych dwóch aparatów. A niestety nie mam takiej możliwości - najbliższy sklep 60 km a i tak nie mają nic na stanie z aparatów pełnoklatkowych. Bardzo zależy mi na czasie.
|
|