|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Cano 500D 18-200 czy D5000 18-105
smooth - Pon 11 Paź, 2010 Temat postu: Cano 500D 18-200 czy D5000 18-105 Będzie to moja pierwsza lustrzanka. Żeby nie rozmywać tematu inne body nie wchodzą już w grę. Na początek zależy mi na w miarę uniwersalnym szkle do nauki. Jeśli załapie to nie wykluczam ze będę rozwijał posiadanie. Do tej pory używałem kompaktu canona i tu czuję trochę przywiązanie do marki.
Oto zestawy jakie sobie dobrałem:
http://fotozakupy.pl/oferta/produkt,10118s
http://www.e-fotojoker.pl...18-105-mm-dx-vr
ewentualnie:
http://www.fotobasia.pl/p...non-18-55-mm-is
W zasadzie to wole canona bo mi lepiej leży ale zdaje mi sie ( nie wiem czy słusznie) ze obiektyw w nikonie będzie dla mnie lepszy). Max jakie mogę wydać to 2700.
Aparatu będę używał w typowy dla większości amatorów sposób:
- wycieczki - krajobrazy, architektura
- domowo - zdjęcia w pomieszczeniach
- sportowa - kronika sportowa meczy piłkarskich.
hijax_pl - Pon 11 Paź, 2010
No nie porównuj Tamiego 18-200 do Nikkora 18-105VR
smooth napisał/a: | W zasadzie to wole canona bo mi lepiej leży | To ważne
smooth napisał/a: | ale zdaje mi sie ( nie wiem czy słusznie) ze obiektyw w nikonie będzie dla mnie lepszy) | Dużo lepszy
MM - Wto 12 Paź, 2010
Jeżeli pod uwagę brać tylko takie zestawy a Twoje doświadczenie foto jest małe to ja bym brał Nikona.
smooth - Wto 12 Paź, 2010
Dzięki za szybkie odpowiedzi.
Zapomniałem jeszcze dodać o tym, że często aparatu używam do fotografowania przedmiotów w warunkach biurowych i sprzedawanych przez internet. Te obiektywy będą do tego się nadawały?
komor - Wto 12 Paź, 2010
Kup Canona albo Nikona z Sigmą 17-70 (to: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM lub to: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 DC Macro) to pogodzisz ogień z wodą: jakość będzie przyzwoita, zakres ogniskowych wystarczająco uniwersalny na początek i do tego pseudo-makro w dobrej jakości, które przyda Ci się do zdjęć na aukcje. To teraz zbieraj na statyw i światło.
B o g d a n - Wto 12 Paź, 2010
komor napisał/a: | Kup Canona albo Nikona z Sigmą 17-70 (to: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM lub to: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 DC Macro) to pogodzisz ogień z wodą: jakość będzie przyzwoita, zakres ogniskowych wystarczająco uniwersalny na początek i do tego pseudo-makro w dobrej jakości, które przyda Ci się do zdjęć na aukcje. |
Pytanie wpierw jakiej wielkości są te przedmioty.
Po drugie tej tańszej Sigmy bez HSM na meczu piłkarskim jakoś nie widzę.
Mając Canona 18-200 możesz wypełnić cały kadr przedmiotem 6 cm, a mając Nikkora 18-105 trochę większym, bo ok. 7,5 cm. Nikkor wypada tu trochę gorzej. Zważywszy, że troche można poobcinać, a rozdzielczość na allegro nie musi byc duża, można z powodzeniem takimi obiektywali zrobić do netu zdjęcie nawet jednej zapałki.
Wracając do tematu, jeżeli jest Ci potrzebna lepsza jakość optyczna w zakresie 18-105, to z Twoich typów lepszy jest zestaw Nikona. Canon jest równieostry ale tylko w centrum kadru. Na brzegach jest tzw. mydełko.
smooth - Wto 12 Paź, 2010
komor napisał/a: | Kup Canona albo Nikona z Sigmą 17-70 (to: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM lub to: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 DC Macro) to pogodzisz ogień z wodą: jakość będzie przyzwoita, zakres ogniskowych wystarczająco uniwersalny na początek i do tego pseudo-makro w dobrej jakości, które przyda Ci się do zdjęć na aukcje. To teraz zbieraj na statyw i światło. |
Dziękuję ale niestety na żaden z tych nie pozwala budżet.
jaad75 - Wto 12 Paź, 2010
Nie zauważyliście, że:
smooth napisał/a: | Aparatu będę używał w typowy dla większości amatorów sposób:
- wycieczki - krajobrazy, architektura | Powiedzmy, że tu, każdy z wymienionych obiektywów się nada, ale:
smooth napisał/a: | - sportowa - kronika sportowa meczy piłkarskich. | To 105, a tym bardziej 70mm, to będzie zdecydowanie za krótko?
smooth - Wto 12 Paź, 2010
B o g d a n napisał/a: | Pytanie wpierw jakiej wielkości są te przedmioty. |
Głownie ubrania.
B o g d a n napisał/a: | Wracając do tematu, jeżeli jest Ci potrzebna lepsza jakość optyczna w zakresie 18-105, to z Twoich typów lepszy jest zestaw Nikona. Canon jest równieostry ale tylko w centrum kadru. Na brzegach jest tzw. mydełko. |
Do Canona czuje jakiś tam sentyment i niechętnie zmieniam marki. Niestety muszę patrzyć na budżet a ten jeśli bierze sie stosunek jakości do ceny jednoznacznie wskazuje na zestaw Nikona.
Z reszta jak sprzedam swojego starego S3 to powinno starczyć na jakiegoś solidnego kompakta Canona do kieszeni.
[ Dodano: Wto 12 Paź, 2010 20:54 ]
Przed chwilą znalazłem jeszcze taki dość ciekawy zestaw:
NIKON D5000 BODY + OBIEKTYW NIKKOR 18-55 II + 55-200 II
http://sklep.faxtel.com.p...products_id=419
Co myślicie?
[ Dodano: Wto 12 Paź, 2010 22:52 ]
Kurczę jakby powyższy zestaw w tej cenie był dostepny z Canonem to bym już wiecej sie nie zastanawiał.
[ Dodano: Wto 12 Paź, 2010 23:13 ]
I jeszcze jeden zestaw który znalazłem:
NIKON D5000 BODY + OBIEKTYW NIKKOR 18-55 II + 55-200 VR
http://sklep.faxtel.com.p...products_id=275
Drugie szkło podobne tylko z oznaczeniem VR cokolwiek to znaczy ale zaraz sie pewnie gdzieś dowiem.
[ Dodano: Wto 12 Paź, 2010 23:34 ]
Jeszcze taki zestaw i mam upragnionego canona
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/522460
http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/83540
Tylko, że cholerka za drogo.
Baku - Sro 13 Paź, 2010
Taki zestaw (z Canonem) masz w tym samym sklepie za 3118 zł.
Jeśli nie masz całości od razu, może warto zakup rozbić na dwie części i najpierw kupić 500D + 18-55IS a później 55-250IS?
Jeżeli Canon jest upragniony i lepiej Ci leży to ...czemu nie spełnić marzenia?
smooth - Sro 13 Paź, 2010
No z tym upragnionym to lekko przesadziłem ale z poprzednich Canonów, a miałem już 3 (2 serii A i S), byłem zawsze zadowolony. Dziś pójdę jeszcze raz oba pomacać choć teraz bardziej skupiam się na dobraniu odpowiednich szkieł niż body.
Baku - Sro 13 Paź, 2010
Obecnie obiektywy dodawane w zestawie do korpusów (kitowe) to już nie to samo co jeszcze kilka lat temu; jest znacznie lepiej.
Cytat: | teraz bardziej skupiam się na dobraniu odpowiednich szkieł niż body. |
Na razie to poruszasz się w szkłach entry level, będą one więc do siebie zbliżone zastosowaniami i osiągami bez większych różnic między systemami. Dobieranie szkieł to się zaczyna gdy potrzebujesz obiektywu typowo do portretu, makro, architektury czy czego tam innego i w zasadzie do innych celów go nie będziesz wykorzystywać.
smooth - Sro 13 Paź, 2010
No to może nie dobieraniu a wybieraniu w moim przypadku. Racja.
Te zestawy które wczoraj dopisałem namieszały mi w głowie.
[ Dodano: Sro 13 Paź, 2010 11:09 ]
Na razie najbardziej uniwersalny dla mnie wydaje mi sie ten zestaw:
NIKON D5000 BODY + OBIEKTYW NIKKOR 18-55 II + 55-200 VR
http://sklep.faxtel.com.p...products_id=275
Z tym ze ten pierwszy obiektyw nie ma VR.
B o g d a n - Sro 13 Paź, 2010
Ten pierwszy obiektyw nadaje się jedynie na popielniczką - miałem go kiedyś. Z plastikowych Nikkorów jedynie 18-105 nadaje się do użytkowania.
hijax_pl - Sro 13 Paź, 2010
18-105VR jest dobry bo bardzo uniwersalny. A jak mniej chcesz zapłacić - wtedy szukaj 18-55VR
smooth - Sro 13 Paź, 2010
Czyli uważazie to NIKON D5000 BODY + OBIEKTYW NIKKOR 18-55 II + 55-200 VR mam odrzucić? Nawet dokładając kilkadziesiąt złotych i kupując ten pierwszy z VR? 55-200 na stadionie nie przydałby mi się bardziej?
Dziś macałem jeszcze tego canona - wrażenia pozytywne. D5000 akurat na złość nie mieli u idiotów.
[ Dodano: Czw 14 Paź, 2010 15:22 ]
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/522460
http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/83540
Jak nie znajde takiego zestawu w dobrej cenie to biorę Nikona z Nikorem.
Czy jest tu na forum ktos kto prowadzi sklep?
Baku - Pią 15 Paź, 2010
17-85... Ja bym tego obiektywu nie kupił, co wcale nie oznacza, że nie można o nim powiedzieć kilku ciepłych słów. Mając do wyboru D5000 z dualkitem lub 500D z dualkitem, brałbym jednak Canona. Jeśli na dualkita Canona Cię nie stać, to na placu boju zostaje D5000 + 18-105VR i 500D + 18-135IS.
smooth - Pią 15 Paź, 2010
Możesz mi napisać dlaczego byś tego obiektywu nie kupił?
Baku - Pią 15 Paź, 2010
Może zacznę od zalet, by nie było że jestem stronniczy: dobra stabilizacja, niezła jakość wykonania, skuteczny AF, dobry długi koniec (85 mm).
Nie kupiłbym by go ze względu na nieużyteczny szeroki kąt (słaba rozdzielczość, wielka dystorsja, ogromne aberracje) - dla mnie okolice 17-25 mm są znacznie ważniejsze niż 35-50 mm. A później znów wykorzystywany przeze mnie zakres to 50 mm i więcej. Tak więc jeśli lubisz szerokie kadry a nie masz ochoty poprawiać każdego zdjęcia w PSie, to 17-85 sobie odpuść.
B o g d a n - Pią 15 Paź, 2010
Baku, oddajmy trochę sprawiedliwości EF-S17-85 IS USM, choć na tym forum.
Baku napisał/a: | Nie kupiłbym by go ze względu na nieużyteczny szeroki kąt (słaba rozdzielczość, wielka dystorsja, ogromne aberracje) |
A które, polecane w tym wątku obiektywy zachowują się znacząco lepiej, jeśli wogóle?
Czy plastik 18-55 IS ?
Czy 18-135 IS?
Czy może 15-85 IS USM, śmiało polecany w innych wątkach do APS-C Canona ?
Czy wreszcie plastik 18-105 VR ?
Tylko rozdzielczością na 17(18)mm są lepsze. Inne rzeczy są prawie, albo tak samo kiepskie lub nawet gorsze.
Wystarczy spojrzeć na aberracje C15-85 IS USM lub dystorsje, czy aberracje N18-105VR.
Napiszę inaczej, właściwości są takie, jak w tego typu kitowych obiektywach spotykamy i EF-S17-85 w niczym tu się zbytnio nie wyróżnia.
Jesli chodzi natomiast o wykonanie to i owszem jest różnica bo C17-85, zamiata takiego N18-105 pod dywan.
Baku - Pią 15 Paź, 2010
Możemy oddać, czemu nie...
W tym gronie stawiałbym jednak na 15-85. Przyznasz, że jest zdecydowanie lepszy (ale i droższy) od 17-85.
Natomiast sam 17-85 ma bardzo atrakcyjną cenę. Za 925 zł to już na prawdę warto, bo w tej cenie to się nic innego (a więc i lepszego) nie kupi. Atrakcyjne propozycje Tamrona czy Sigmy kosztują już niemal dwa razy tyle.
B o g d a n - Pią 15 Paź, 2010
Baku napisał/a: | Możemy oddać, czemu nie...
W tym gronie stawiałbym jednak na 15-85. Przyznasz, że jest zdecydowanie lepszy (ale i droższy) od 17-85. |
Owszem, ale co by nie mówić, głównie za sprawą wyższej ostrości, czego użytkownicy 15 i 18Mpix matryc oczekiwali.
Inne elementy pozostały w zasadzie na swoim miejscu.
cruze - Pią 15 Paź, 2010
Ja w tym miejscu mam taki pytanie. Oba systemy Jakościowo wypluwać będą podobnej jakości fotki - tu chyba mam rację?
A czy nie będzie tak, że podstawową zaletą Canona - modelu 500D jest to, że silniczek AF na w body? Jak Wy zaawansowani w tej dziedzinie patrzycie na to?
Kolejne pytanie mam w odniesieniu do 5000D i D500 - czy podczas dłuższego nagrywania filmów w jednym i drugim przypadku elektronika nie będzie po jakimś czasie się wyłączać w celu ostudzenia? - gdzieś coś takiego czytałem
pozdrawiam
muzyk - Pią 15 Paź, 2010
Smooth
Bierz Canona.
Zechcesz pobawić się w tanie jak barszcz obiektywy manualne M42 - z Canonem jest to możliwe bez soczewki w adapterze.
W Nikonie nie jest to takie oczywiste.
Poza tym - Nikon ma drogi osprzęt, w tym obiektywy.
cruze napisał/a: | Canona - modelu 500D jest to, że silniczek AF na w body? |
Jaki SILNICZEK AF w body???
To chyba Nikon... ma bodośrubokręt.
Canon ma "silniki" w obiektywach.
cruze napisał/a: | 5000D i D500 |
Poza tym: D5000 i 500D
cruze - Pią 15 Paź, 2010
muzyk napisał/a: |
Jaki SILNICZEK AF w body???
To chyba Nikon... ma bodośrubokręt.
Canon ma "silniki" w obiektywach. |
... no z tego co mi wiadomo to Canon ma w korpusie a nikon D5000 ma w obiektywie
muzyk - Pią 15 Paź, 2010
cruze napisał/a: |
... no z tego co mi wiadomo to Canon ma w korpusie a nikon D5000 ma w obiektywie |
Przykro mi, ale źle Ci wiadomo. Jest zupełnie odwrotnie.
smooth - Pią 15 Paź, 2010
Coś mi się zdaje, że cruze ma racje.
RB - Pią 15 Paź, 2010
żaden nie ma racji.
Canony od dawna nie posiadaja silników w korpusie.
Nikon d5000 także nie ma silnika w korpusie.
Problem w tym, że wszystkie znane mi obiektywy AF Canona mają wbudowany silnik AF i wspłpracują w pełni z każdym Canonem, właczając w to i 500d i nawet 1000d.
W wielu Nikkorach silnika AF w obiektywie nie ma. Po podłaczeniu takowego do korpusu 5000d nie mamy AF.
muzyk - Pią 15 Paź, 2010
RB napisał/a: |
Nikon d5000 także nie ma silnika w korpusie. |
Patrz, nie sprawdziłem.
RB napisał/a: | Problem w tym, że wszystkie znane mi obiektywy AF Canona mają wbudowany silnik AF i wspłpracują w pełni z każdym Canonem, właczając w to i 500d i nawet 1000d.
W wielu Nikkorach silnika AF w obiektywie nie ma. Po podłaczeniu takowego do korpusu 5000d nie mamy AF. |
Plus to, że - jak pisałem nieraz - nie można na Nikona założyć M42 z adapterem BEZ soczewki.
smooth - Sob 16 Paź, 2010
Dobrze Panie i Panowie. Ostateczna rozgrywka:
1.
CANON EOS 500D BODY + OBIEKTYW CANON 17-85 IS
http://sklep.faxtel.com.p...e5b69f4e3bf7619
2.
Canon EOS 500D + 18-135 mm IS
http://www.euro.com.pl/lu...ml?from=skapiec
3.
Nikon D5000 + 18-105mm VR
http://www.fotorimex.pl/p...-s_vr_dx_ed.htm
Ostatni ma spory argument w postaci ceny.
muzyk - Sob 16 Paź, 2010
Nikona nie wziąłbym ze względu właśnie na niemożliwość podpięcia obiektywów bez "silniczka".
Canony - cóż, ani jeden, ani drugi obiektyw nie jest cudowny.
Nie lepiej body plus Sigma 17-70 z OS lub bez, albo Tamron 17-50 BEZ VC?
Poza tym podtrzymuję propozycję używanego 30D i jakieś lepsze szkło.
Co nie Zug?
cruze - Sob 16 Paź, 2010
@smooth - jeśli jesteś w 100% nastawiony na lustro to kup Canona - a to ze względu na to, że pisałeś darzysz tę markę większym sentymentem i fajnie ci leży w lapce.
Kup może na początek takiego - cena fajna - później dokupisz drugie szkiełko.
http://www.e-fotojoker.pl...f-s-18-55mm-is/
pozdrawiam
smooth - Sob 16 Paź, 2010
Niestety budżet jest już i tak w przypadku Canonów jest mocno naciągnięty i na tę sigmę nie starczy Dutków.
Używane nie wchodzą absolutnie w grę.
cruze - Sob 16 Paź, 2010
Teraz może i nie ... ale za parę miesięcy ... hmmm przemyśl to - w końcu to będzie aparat - zakładam który posłuży Ci lata
hijax_pl - Sob 16 Paź, 2010
cruze napisał/a: | no z tego co mi wiadomo to Canon ma w korpusie a nikon D5000 ma w obiektywie |
Canon EOS z założenia ma silnik i sterowanie przysłoną wbudowane w obiektyw. Sam korpus jest pozbawiony jakiejkolwiek mechaniki za wyjątkiem układu lustro-migawka.
Nikon ma sterowanie mechaniczne przysłoną - specjalny lewarek jest w korpusie. Dodatkowo, obiektywy AF bez silnika SWM wymagają napędu, który jest też zabudowany w korpusie - sławna wiertarka. Jednak model D5000 jest pozbawiony tego silnika, zatem do AF wymaga obiektywu z własnym napędem.. jak w sumie każdy korpus Canon EOS
muzyk - Sob 16 Paź, 2010
smooth napisał/a: | Używane nie wchodzą absolutnie w grę. |
Szkoda.
Też tak kiedyś myślałem i kupiłem 450D.
Cóż... nie jest zły, mam do dziś, ale mimo to skusiło mnie na 30D i to dwie sztuki.
Absolutnie nie żałuję!
Oczywiście ma www.ebay.de
hijax_pl - Sob 16 Paź, 2010
muzyk napisał/a: | Nikona nie wziąłbym ze względu właśnie na niemożliwość podpięcia obiektywów bez "silniczka". |
A kto zabrania?
smooth - Sob 16 Paź, 2010
cruze napisał/a: | Teraz może i nie ... ale za parę miesięcy ... hmmm przemyśl to - w końcu to będzie aparat - zakładam który posłuży Ci lata |
Z tą sigmą to było do muzyka.
[ Dodano: Sob 16 Paź, 2010 15:27 ]
Jeszcze o jednym zapomniałem. Czasami będę chciał skorzystać z możliwości kręcenia filmów. Nie mam kamery a mam małą córkę którą trzeba czasami uwieczniać w ruchu.
Oba aparaty maja tą funkcje ale wiem że aparat wydaje odgłosy które sie potem nagrywają. Czy oba to robią?
Od razu mówie że filmowanie to ma byc tylko dodatek używany sporadycznie żeby mnie tu nie odsyłać do kupna kamery.
hijax_pl - Sob 16 Paź, 2010
smooth napisał/a: | Czasami będę chciał skorzystać z możliwości kręcenia filmów |
No to musisz się pogodzić z brakiem AF...
smooth napisał/a: | Oba aparaty maja tą funkcje ale wiem że aparat wydaje odgłosy które sie potem nagrywają. Czy oba to robią? |
W tych puszkach które AF mają - właśnie to co słychać to brzęczenie układów stabilizacji i AF właśnie.
Ani D5000 ani 500D nie mam AF, więc przynajmniej jedno źródło szumów odpadnie.
smooth - Nie 24 Paź, 2010
Zostały już tylko te dwa zestawy:
1.
CANON EOS 500D BODY + OBIEKTYW CANON 17-85 IS
http://sklep.faxtel.com.p...e5b69f4e3bf7619
2.
Canon EOS 500D + 18-135 mm IS
http://www.euro.com.pl/lu...ml?from=skapiec
Jak ważny jest ten USM który ma obiektyw z pierwszego zestawu?
hijax_pl - Nie 24 Paź, 2010
smooth, rzuć kostką...
tomek970 - Nie 24 Paź, 2010
smooth, też miałem podobny dylemat (kilka minut temu ) i wybrałem zestaw z 17-85, bo podobno 18-135 źle się zachowuje pod światło. USM znaczy, że (chyba) gdy zmieniasz ogniskową, cały proces ruszania się szkliwa zachodzi wewnątrz obiektywu, a nie rozsuwa się do przodu. A przynajmniej tak słyszałem.
hijax_pl - Nie 24 Paź, 2010
tomek970 napisał/a: | USM znaczy, że (chyba) gdy zmieniasz ogniskową, cały proces ruszania się szkliwa zachodzi wewnątrz obiektywu, a nie rozsuwa się do przodu. A przynajmniej tak słyszałem. | Źle słyszałeś - to po prostu typ silnika napędzającego układ AF, którego obiektywowi 18-135 poskąpiono...
tomek970 - Nie 24 Paź, 2010
No to bardzo przepraszam wprowadzenie kogoś w błąd. Ale jak teraz się zastanawiam to 18-135 nie jest taki zły... Więc... hijax_pl ma rację. Rzuć kostką. numery 1-3 to 17-85, 4-6 to 18-135.
hijax_pl - Nie 24 Paź, 2010
tomek970 napisał/a: | No to bardzo przepraszam wprowadzenie kogoś w błąd. |
Spoko. G woli ścisłości to o czym pisałeś to wewnętrzne ogniskowanie.
Sunders - Nie 24 Paź, 2010
tomek970 napisał/a: | USM znaczy, że (chyba) gdy zmieniasz ogniskową, cały proces ruszania się szkliwa zachodzi wewnątrz obiektywu, a nie rozsuwa się do przodu. A przynajmniej tak słyszałem. |
Źle słyszałeś, USM znaczy tylko że obiektyw posiada UltraSonic Motor=ultradźwiękowy mechanizm AF-a
smooth - Pon 25 Paź, 2010
Canon EOS 500D + 18-135 mm IS zamówiony.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
[ Dodano: Wto 26 Paź, 2010 13:53 ]
Maszynka już w domu. Na razie jestem w bardzo pozytywnym szoku.
erloy - Wto 30 Lis, 2010
Czy ktoś wie jaka jest minimalna odległość, z której można wykonać zdjęcie Canonem 500D z obiektywem 18-135 IS i 18-200 IS, przy użyciu wbudowanej lampy błyskowej i ogniskowej 18mm, tak żeby cień obiektywu nie przesłaniał części kadru? Dla przykładu Nikon D5000 ma napisane w instrukcji, że dla obiektywu 18-105 minimalna odległość wynosi aż 2,5 metra.
krzysztoff77 - Wto 30 Lis, 2010
smooth czy jesteś zadowolony z wybranego zestawu?
Sam niedawno nabyłem C500+18-55IS ale zastanawiałem się nad 18-135.
W sumie jestem zadowolony. Nawet "KIT" nie wydaje się aż tak bardzo kitowy
W przyszłości zastanawiam się nad 15-85 lub Sigma 17-70.
Po przesiadce z małpki Kodaka skok jakościowy i tak jest olbrzymi.
smooth - Wto 30 Lis, 2010
Na razie jestem zadowolony. Nie mam za bardzo czasu akurat teraz ale coś tam pstrykam. Jedyny minus jaki na razie zauważyłem to przyciemnienie rogi fotek. Bije to nieraz po oczach szczególnie przy jednolitym tle.
hijax_pl - Wto 30 Lis, 2010
smooth, rozumiem, że przy szerokim kącie i na maksymalnym otworze przysłony?
Baku - Sro 01 Gru, 2010
Plasticzak winietuje... Można te rogi podciągnąć w programie do obróbki graficznej ...choć niektórzy lubią winietkę ("nadaje zdjęciu plastyczność").
|
|