forum.optyczne.pl

Wolne tematy - Ile za zdjęcia panoramiczne ?

mati83 - Wto 12 Paź, 2010
Temat postu: Ile za zdjęcia panoramiczne ?
Witajcie,
W związku z tym, że nie wykonywałem jeszcze nigdy zdjęć odpłatne mam do Was pytanie. Ostatnio zostałem poproszony przez jedną z dużych firm budowlanych w Polsce o wykonanie fotografii panoramicznych jednego z wybudowanych przez nich obiektów. Jak pisałem wyżej jestem początkujący i wszystkie zdjęcia wykonywałem z ręki aparatem C40D ze szkłem 17-50 f/2.8. Wykonałem około 200 zdjęć, które później połączyłem w kilka panoram. Nie było łatwo scalić te zdjęcia w całość ze względu na brak statywu i głowicy panoramicznej. Spędziłem sporo czasu nad dopracowaniem całego materiału, wykonywałem delikatne HDRy aby zwiększyć zakres tonalny. Efekt zaskoczył pozytywnie nie tylko mnie, ale i zleceniodawcę.
I teraz pytanie do Was : ile powinienem wziąć za takie zdjęcia ?
Prawa autorskie do tych zdjęć przekazałem tej firmie tak, że mogą być one użyte w ich katalogach reklamowych.
Pozdrawiam

moronica - Wto 12 Paź, 2010

najlatwiej to ustalic stawke godzinowa, pomnozyc ja przez ilosc spedzonego czasu, dorzucic do tego benzyne czy inne koszty transportu i voila

No tyle to ja też wiem, z tym, że nie wiem ile kosztuje godzina pracy fotografa... stawki godzinowe w naszym kraju są bardzo zróżnicowane w zależności od wykonywanych czynności zawodowych.
edmun - Wto 12 Paź, 2010

11 zł brutto ;)

A tak na serio. Faktycznie było tak ciężko złożyć panoramę ? Panorama jest interaktywna czy tylko jeden plik typu jpg ?

Pytam bo często robię jakieś takie panoramki i złożenie to tylko kwestia mocy obliczeniowej komputera (i oczywiście dobrze zrobionych zdjęć, ale bez statywu czy głowicy)

No i trochę mnie dziwi że opłata jest po wykonaniu dzieła, a nie było nic uwzględnianie przed tworzeniem

hijax_pl - Wto 12 Paź, 2010

mati83 napisał/a: