forum.optyczne.pl

Lornetki - Porównania WO, Fujinon, Nikon

jano1234 - Wto 07 Sie, 2007
Temat postu: Porównania WO, Fujinon, Nikon
Witam Szanownych Kolegów !!

Jestem nowym użytkownikiem forum, które prawdę mówiąc bardzo mi się podoba ze względu na fachowość osób, które go prowadzą i w nim uczestniczą, Trzymajcie tak dalej.
Mam przy okazji do kolegów prośbę. Chciałbym kupić lornetkę z przeznaczenmiem do celów łowieckich (mam 43 lata, noszę okulary "-1,25dptr" to ważne). W grę wchodzą
- WO;
- Fujinon FMTR - SX;
- Nikon Pro Star;l
Powiększenie , które mogę rozpatrywać to chyba 10 x 50, gdyż moja żrenica wyjściowa nie będzie większa niż 5 mm (a może 7x jestem w optyce laikiem).
Proszę więc Kolegów o podzielenie się swoimi wnioskami i doświadczeniami wynikającymi z użytkowania tych lornetek (która 1 miejsce a która "ostatnie"), które pomogą mi dokonać trafnego wyboru i być przede wszystkim zadowolonym z zakupu.

Gorąco pozdrawiam !!!

Arek - Wto 07 Sie, 2007

Jeśli Cię stać to Fujinon 10x50 FMTR-SX. Jest lepszy od WO optycznie i lżejszy, ma dłuższą gwarancję i jest Made in Japan, a nie Made in China.

Arek

A jaką Masz opinię o Nikonie. Podobno ma transmisje pow. 97% (lepszą od Swarka - lowiecki.pl) a dla mnie jest to istotne. Cenowo chyba WO jest naljepszy ale czy transmisyjnie tego nie wiem.

Jacek

Gdybym kupował to napewno tylko za granica. Jest taniej.

Jacek

Arek - Wto 07 Sie, 2007

Opinii o Nikonie nie mam, bo nie miałem go w rękach. A na "podobno" lornetki bym nie kupował ;)

WO to bardzo dobra lornetka, ale Fujinon jeszcze lepszy. W przypadku modelu 7x50 wybór nie jest tak oczywisty, ale przy 10x50 lepiej wejść w Fujinona.

Pozdrawiam,
Arek

Jestem przekonany, że obie lornetki organoleptycznie Miałeś sposobność testować w dzień i w nocy a tego wyniki mówia, że jednak zdecydowanie Nikon.

Pozdrawiam

Arek - Wto 07 Sie, 2007

Nikona Pro Star nie miałem w rękach i nie testowałem.

Przepraszam za pomyłkę. Miało być: "... że jednak zdecydowania Fujinon".

Jacek