forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Sony Alfa300 czy migracja ma sens?

Pigul - Nie 24 Paź, 2010
Temat postu: Sony Alfa300 czy migracja ma sens?
Witam.
Od dłuższego czasu wczytuję się w forum i postanowiłem zapytać.
Jestem mniej lub bardziej zadowolonym użytkownikiem Sony A300 dozbrojonego w okular pentaksa x1,2 i Tamrona 90/2,8 macro. Fotografuję głównie macro i trochę ptaków.
Po ponad roku stwierdzam, ze najbardziej meczącą cecha w tym zestawie jest ostrzenie. I to zarówno w AF (choć to może uroda tamiego) jak i MF- trochę mały wizjer i brak dźwiękowego/wizualnego potwierdzenia ostrości.
Stąd moje pytanie. Czy ma sens zmiana tego zestawu na Canona 50D + 100/2,8 USM, czy też może wziąć na wstrzymanie i czekać na Alfe 560/580.
Zaletą tego drugiego rozwiązanie jest koszt i filmy jako bonus.
A zmiana na Canona... da mi coś więcej?

Pzd
P.

Sunders - Nie 24 Paź, 2010

Pigul napisał/a:
Czy ma sens zmiana tego zestawu na Canona 50D + 100/2,8 USM, czy też może wziąć na wstrzymanie i czekać na Alfe 560/580.
Zaletą tego drugiego rozwiązanie jest koszt i filmy jako bonus.
A zmiana na Canona... da mi coś więcej?

Ma sens.
Chcesz kręcić filmy, to kup 550d albo 60d.
Zamiana da Ci lepszy AF i dostęp do szklarni canona.

B o g d a n - Nie 24 Paź, 2010

Pigul napisał/a:
Czy ma sens zmiana tego zestawu na Canona 50D + 100/2,8 USM
Pigul napisał/a:
A zmiana na Canona... da mi coś więcej?

Odkryjesz, co znaczy mieć prawdziwą, ergonomiczną lustrzankę w ręcach.
Zresztą proponuję wycieczką do dobrego sklepu foto. Sprzedawca zmontuje Ci taki zestaw i sam zobaczysz, na czym ta różnica polega. :smile:

hijax_pl - Nie 24 Paź, 2010

B o g d a n napisał/a:
Zresztą proponuję wycieczką do dobrego sklepu foto.

Tylko nie do FJ ;)

Sunders - Nie 24 Paź, 2010

hijax_pl napisał/a:
Tylko nie do FJ

Słusznie, bo zwykle mają "obiektywne" przeszkody w uruchomieniu posiadanego sprzętu :smile:

komor - Nie 24 Paź, 2010

Pigul, Canon EF 100/2,8 Macro niewątpliwie ma znacznie szybszy i przyjemniejszy w obsłudze AF, do tego z funkcją full-time-manual. Do makro jak znalazł. Puszka 50D też niczego sobie.
Sunders - Nie 24 Paź, 2010

komor napisał/a:
Puszka 50D też niczego sobie.

Podobnie jak komor posiadam i potwierdzam :smile:

Baku - Pon 25 Paź, 2010

W makro może mieć jednak pewne znaczenie lepszy wizjer i odchylany ekran w 60D. Starałabym się celować w zestaw 60D+100/2.8.
komor - Pon 25 Paź, 2010

Przecież wizjer w 60D jest praktycznie taki sam jak w 50D, te same matówki. Wolę ergonomię całości 50D niż uchylny ekran 60D.
muzyk - Pon 25 Paź, 2010

Jeśli makro to 60D plus Tokina 100 2.8 bo budżetowa, albo porządne makro L Canona z IS, albo czekać na Sigmę 150 f2.8 z OS - która niebawem powinna się pojawić (w przyszłym roku prawdopodobnie :mrgreen: ).
komor - Pon 25 Paź, 2010

muzyk, a czemu odrzucasz starszą setkę makro Canona? Masz z nią jakieś przykre doświadczenia?
hijax_pl - Pon 25 Paź, 2010

muzyk z jednej strony proponujesz Tokinę bez stabilizacji, z drugiej Canona i Sigmę koniecznie ze stabilizacją... Przeciwstawiasz 100mm z 150mm. Gdzie tu konsekwencja?
Pigul - Pon 25 Paź, 2010

Mam LV na uchylnym w A300. Może i to jest fajne ze statywu w pomieszczeniu, np. fotografowanie akwarium, ale już uganiać się za rybą wolą przez wizjer.
Użycie LV na łące, w słoneczny dzień, okazało się niewykonalnie.
Jeśli chodzi o szkła, to czytając m.in. to forum, przeraziły mnie problemy ze szkłami niesystemowymi, dlatego (i z powodów finansowych) rozważam tylko 100/2,8.

To jeszcze pytanie z innej beczki, może ktoś już wie:
Czy w wizjerze Sony A580 jest pokazana wartość ISO, choćby w sposób tak szczątkowy jak w A300 (zrezygnowano z tego w A500/550)?
Pzd
P.

muzyk - Pon 25 Paź, 2010

hijax_pl napisał/a:
Gdzie tu konsekwencja?

Nie chodzi mi o konsekwencję, a o bardzo dobry sprzęt.
Uważam, że te obiektywy, które zaproponowałem są po prostu świetne.
Tokinę znam z autopsji i proponuję jako niskobudżetowe szkło.
Ale jeśli już kapuche wydać, to wydać najlepiej stąd proponuję L makro Canona - z testu/ów, które pokazują, że jest to po prostu doskonały obiektyw.
Nowa Sigma ... jeśli będzie tak samo dobra jak ta obecna, do tego z "oesem", czegóż chcieć więcej?
komor napisał/a:
muzyk, a czemu odrzucasz starszą setkę makro Canona?

Odrzucam tylko dlatego, że optycznie jest bardzo minimalnie gorsza od Tokiny (na podstawie testów), a przy tym droższa, dlatego nie biorę pod uwagę jako "szkło niskobudżetowe".
Ok, ów Canon ma przecież świetny AF, ale Tokina jest świetnie wykonana. :razz:

komor - Pon 25 Paź, 2010

muzyk, poza ostrością są jeszcze inne cechy przydatne przy użytkowaniu takiego sprzętu. Poza makro może się na przykład przydać szybki i celny AF. W makro może się przydać full-time-manual. Akurat setka makro Canona ma teraz świetny stosunek jakości do ceny, więc warto ją wziąć. Nowa setka L czy Sigma 150 mm to już wyższa półeczka cenowa, ale stara setka ostatnio potaniała. A co do budowy też jej specjalnie nic nie brakuje, poza tym, że nie jest pancerna.
MC - Pon 25 Paź, 2010

O właśnie.
Stara 100 Canona jest do kupienia za niewiele więcej niż 1300zł używana, z osłoną.
Sigma czy eLka to inna liga cenowa.
Ja wymieniłem 100 na Sigmę 150 i jestem bardzo zadowolony. OSa mi nie brakuje.

Sunders - Pon 25 Paź, 2010

MC napisał/a:
wymieniłem 100 na Sigmę 150 i jestem bardzo zadowolony

Ale Ty masz FF, a Pigul celuje w APS-C będzie miał z 100/2,8macro podobną satysfakcję jak Ty z 150/2,8. Na marginesie-do FF jeszcze lepsze od 150 jest 180mm :smile:

Usjwo - Wto 26 Paź, 2010

Ja w sprawie formalnej.
Kolega Pigul zapytal sie "czy wymienic Sony na Canona?", a nie "na jakiego Canona wymienic Sony".

Pigul Za duzo tego Sony nie masz, wiec jak masz kase to wymieniaj :mrgreen:
No, teraz moze sie toczyc dyskusja "na jakiego Canona wymienic Sony". :razz:
Trzymajmy sie procedur :mrgreen:

Sunders - Wto 26 Paź, 2010

Pigul napisał/a:
moje pytanie. Czy ma sens zmiana tego zestawu na Canona 50D + 100/2,8 USM, czy też może wziąć na wstrzymanie i czekać na Alfe 560/580.

Ujswo, chyba jednak nie doczytałeś, bo pytanie Pigula dotyczy jednak sensowności zamiany na konkretny zestaw canona, a nie zmiany systemu wogóle :razz:

dżony - Wto 26 Paź, 2010

bierz 50D
świetny sprzęt.
;)

Pigul - Wto 26 Paź, 2010

Usjwo napisał/a:
Pigul Za duzo tego Sony nie masz, wiec jak masz kase to wymieniaj


T90/2,8, T70-300/4-5,6, Tok400/5,6, Metz48
Trochę tego Sonego jednak się uzbierało, dlatego tak się zastanawiam.
A rozważam w zasadzie tak jak napisał Sunders C50D + 100/28 (jakiś) + lampa na kablu i kiedyś tam coś do ptaków. Głównie ze względu na wyzjer i AF (jednak wzrok się z wiekiem nie poprawia).
Tak jeszczę zapytam bo oglądając wykresy mnie naszło czy przy tak gęstej matrycy jak 50d ten "zwykły" 100/2,8 to nie "marnotrastwo", nawet w porównaniu do T90/2,8?

Wujek_Pstrykacz - Wto 26 Paź, 2010

Pigul napisał/a:
T90/2,8, T70-300/4-5,6, Tok400/5,6, Metz48


Za dużo się jednak nie uzbierało, także wymiana nie powinna byc problemem, tylko pytanie, czy aby napewno na Canona? :razz:

Może d90 plus np. Tamron 90/2,8, albo pójść na całość i wziąść Nikkora 105VR :grin:

komor - Wto 26 Paź, 2010

Sunders napisał/a:
Ale Ty masz FF, a Pigul celuje w APS-C będzie miał z 100/2,8macro
podobną satysfakcję jak Ty z 150/2,8.

No, to nie do końca jest cała prawda. W przypadku makro to różnica między tymi obiektywami jest taka, że maksymalne odwzorowanie 1:1 jest osiągane w obydwu tych szkłach, tylko dla różnych odległości przedmiotowych. W przypadku matrycy pełnoklatkowej po prostu trochę więcej kadru się zmieści… w kadrze :) zarówno w przypadku 100 jak i 150 mm.
Oczywiście w przypadku dalszych odległości przedmiotowych, nie-makro, jest tak, jak piszesz.

hijax_pl - Wto 26 Paź, 2010

I w tym miejscu należałoby powiedzieć, że mówienie o ekwiwalencie ogniskowej jest błędem a powinno się mówić o współczynniku powiększenia ;)

1:1 będzie na obu zestawach, odbitki (powiedzmy 10x15) będą zawierały inną część sceny - kadr z FF będzie zawierał więcej w stosunku do kadru z APS-C lub... APS-C będzie 1.6x powiększonym wycinkiem z środka kadru FF ;)


Oczywiście nie tylko makro... to się tyczy każdego rodzaju fotografii aparatem z matrycą niepełnoklatkową :)

Sunders - Wto 26 Paź, 2010

komor napisał/a:
W przypadku matrycy pełnoklatkowej po prostu trochę więcej kadru się zmieści… w kadrze zarówno w przypadku 100 jak i 150 mm.

Miałem na myśli, to że z tej samej odległości zawartość kadru w kadrze będzie mniej więcej podobna przy użyciu 5d+150mm i 50d+100mm :smile: . Czy to jest nie do końca prawda :???:

komor - Wto 26 Paź, 2010

Sunders, obiektyw makro który na tym forum nie dostaje etykietki „to tylko takie pseudo-makro”, ma odwzorowanie 1:1. Takie odwzorowanie ma zarówno Canon 100 mm jak i Sigma 150 mm. Wymaga to ustawienia pierścienia ostrości na pozycję opisaną jako „1:1” (czyli prawie skrajną) oraz takie przysuwanie się do obiektu, aż żądany kadr wejdzie w głębię ostrości. I taką procedurę można wykonać zarówno podpinając się do body pełnoklatkowego jak i APS-C, zarówno Sigmą jak i Canonem. I w tym znaczeniu nie ma różnicy czy się ma 5D czy 50D, żeby osiągnąć cytowaną przez Ciebie „podobną satysfakcję”.
W przypadku kadrów nie-makro masz rację, że:
Sunders napisał/a:
w APS-C będzie miał z 100/2,8macro podobną satysfakcję jak Ty [w FF] z 150/2,8

Sunders - Wto 26 Paź, 2010

O.K. :grin:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group