|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - 60D z EF-S 17-85 czy coś innego?
Amix - Nie 31 Paź, 2010
Krótka piłka. Chcę zmienić system. Wyjść z Olympusa i wejść w Canona. Poczytałem ten wątek i zastanawiam się nad kupnem 60D z obiektywem w zestawie EF-S 17 - 85 mm IS. Ogniskowa (dla 35 mm): 27 - 136 mm. Cena jak na razie 5690 w RTV EURO AGD, to samo w MM.
Co radzicie, poczekać, wybrać inny model, tańszy bo droższy od 60D nie wchodzi w rachubę.
Foce wszystko co się rusza i nie rusza.
To poproszę o rade.
Aha oglądałem go w sklepie, robi wrażenie.
bacruk - Nie 31 Paź, 2010
Amix, co w 60D robi na Tobie wrażenie, zwłaszcza w tej cenie? I przepraszam dodatkowo z 17-85....
goltar - Nie 31 Paź, 2010
Jeśli nie zależy Ci na filmach zastanów się nad 50D. Moim zdaniem 60D nie jest warty obecnej ceny. Za oszczędzone środki wolałbym kupić Canon 15-85 mm EF-S f/3.5-5.6 IS USM. Taki zestaw można dostać za mniej niż 4900 zł.
fatman - Nie 31 Paź, 2010
Weź 50D z 17-55 IS lub z 15-85.
MM - Nie 31 Paź, 2010
fatman napisał/a: | Weź 50D z 17-55 IS lub z 15-85. |
Generalnie podpiszę się pod tym z całym przekonaniem. Jak już chcesz kupić tego 60D to zapomnij o 17-85. Już lepiej kupić Tamrona 17-50/2.8 ze stabilizacją.
lotofag - Nie 31 Paź, 2010
Amix napisał/a: |
Co radzicie, poczekać, wybrać inny model, tańszy bo droższy od 60D nie wchodzi w rachubę. |
Masz 50D w bardzo atrakcyjnej cenie, chyba że chcesz płacić za niesprawdzone nowości
Amix napisał/a: |
Foce wszystko co się rusza i nie rusza.
|
Zbieraj na stosowną szklarnię...
Luke_S - Nie 31 Paź, 2010
Amix, czym fotografujesz obecnie? Na czym najbardziej Ci zależy? Czego najbardziej Ci teraz brakuje?
Sam niedawno przeskoczyłem z 4/3 na Canona.
B o g d a n - Nie 31 Paź, 2010
Amix napisał/a: | zastanawiam się nad kupnem 60D z obiektywem w zestawie EF-S 17 - 85 mm IS. |
Amix napisał/a: | Cena jak na razie 5690 w RTV EURO AGD, to samo w MM. |
A dlaczego wybrałeś bodaj najdroższe sklepy z ofertą 60D?
W każdym innym masz o kilkaset złotych taniej taki zestaw, który według mnie jest jak najbardziej dla amatora.
Tutaj za 4822 zł..
A za 4922 zł. masz taki zestaw 60D z 18-135 IS.
Według mnie i jeden i drugi zestaw jest godny uwagi.
Oczywiście jeśli nie zależy Ci na atutach 60D, możesz szukać 50D z takimi szkłami - będzie jeszcze taniej.
Sunders - Nie 31 Paź, 2010
goltar napisał/a: | Jeśli nie zależy Ci na filmach zastanów się nad 50D |
fatman napisał/a: | Weź 50D z 17-55 IS lub z 15-85. |
MM napisał/a: | podpiszę się pod tym z całym przekonaniem |
No to ja się pod tym podpiszę jako czwarty,też z pełnym przekonaniem
cybertoman - Pon 01 Lis, 2010
Ja tez sie podpisuje. I to z przekonaniem - sam wybralem 50D z 15-85.
Sunders - Pon 01 Lis, 2010
cybertoman napisał/a: | wybralem 50D z 15-85. |
Ja "dla odmiany" wybrałem 2 lata temu zestaw 50d+17-55/2,8 i do dzisiaj jestem z niego zadowolony
goltar - Pon 01 Lis, 2010
MM napisał/a: | fatman napisał/a: | Weź 50D z 17-55 IS lub z 15-85. |
Generalnie podpiszę się pod tym z całym przekonaniem. Jak już chcesz kupić tego 60D to zapomnij o 17-85. Już lepiej kupić Tamrona 17-50/2.8 ze stabilizacją. | Też bym to zaproponował tylko taki zestaw przekracza podany budżet. Zależy też na czym bardziej Ci zależy, uniwersalność 15-85, jakość 17-55.
Amix - Pon 01 Lis, 2010
No to teraz mam dylemat. Na filmach mi nie zależy, od tego mam kamerę Panasonica HDC-SD200.
Rozmyślałem dużo o50D wcześniej i już prawie mnie przekonaliście, chodź prawie robi duża różnice
Rozsądne jest to co napisał między innymi @MM.
Chcę kupić Canona i pomału do niego się przestawiać z systemu 4/3 Olka, ale zestaw zostawiam, szkoda sprzedawać za grosze, chodź sprzęt w idealnym stanie, nie to, że na sprzęt chucham i dmucham, ale jak coś już kupie to dbam o niego.
Co do najdroższych sklepów, to w Szczecinie innych nie ma, wiocha z tramwajami. Kiedyś był foto-joker, ale się wyniósł.
Wracając do Olka, bo jest pytanie czemu odchodzę od tego systemu. Ano fajnie się go kupuje bo jest dość tani z w miarę dobrymi kitami, ale już coś dokupić to albo nic nie ma, albo ceny z kosmosu. Poza tym nie widzę jakoś przyszłości w tym systemie, coś Olympus wpadł od jakiegoś czasu w jakąś czarna dziurę i nie warto już w niego inwestować, starczy co mam rezerwowo, jak kupie Canona.
Wracając jeszcze raz do Canona, to jeszcze pomyśle czy 50D, czy 60D. Szkło w zestawie wiadomo nie jest dobre i chyba kupię body i tego Tamarona, zależy mi bardziej na jakości.
Na drugi obiektyw będę sobie zbierał pieniądze i spokojnie kupie później.
Napiszcie może jeszcze raz odnośnie obiektywów, co najlepiej kupić. Jeden to taki np. 17-55, ale drugi chciał bym jakiś zoom ale pojęcia nie mam jaki. Max 300mm przeliczając na mały obrazek, no i cena dla normalnego człowieka.
Dzięki za zainteresowanie i rady, czekam jeszcze na sugestie.
lotofag - Pon 01 Lis, 2010
Amix napisał/a: | Na filmach mi nie zależy, od tego mam kamerę Panasonica HDC-SD200. |
To mógłbyś się zdziwić co potrafi lustrzanka, ale to bardziej temat dla entuzjasty filmowania.
Amix napisał/a: |
Wracając jeszcze raz do Canona, to jeszcze pomyśle czy 50D, czy 60D. |
Zastanów się co takiego posiada 60D co jest dla Ciebie na tyle istotne, żeby dopłacić. To akurat dość kontrowersyjny póki co model, pod pewnymi względami krok do przodu, ale w innych wygląda na krok wstecz względem 50D - Canon przeorganizował swój line-up.
Amix napisał/a: |
Jeden to taki np. 17-55, ale drugi chciał bym jakiś zoom ale pojęcia nie mam jaki. Max 300mm przeliczając na mały obrazek, |
A 17-55 to niby co, stałoogniskowy jest? Nazwij rzecz po imieniu - chcesz teleobiektyw. Zoom to potoczna nazwa każdego obiektywu zmiennoogniskowego, a nie tylko tych o dłuższych ogniskowych.
Amix napisał/a: |
no i cena dla normalnego człowieka.
|
To może od razu określ kwotę i sprawdź co dostaniesz przy takim budżecie.
Amix - Pon 01 Lis, 2010
Kwotę określiłem wyżej, na pierwszy rzut, około 5,5k z jednym obiektywem. Na drugi będę zbierał pieniądze i jak napisałem kupie później np. latem.
Z tym zoomem to się przejęzyczyłem, oczywiście, że wszystkie zmiennoogniskowe to są zoomy.
Często jestem w Warszawie, zajrzę do Fotojokera.
fatman - Pon 01 Lis, 2010
Amix napisał/a: | ... Jeden to taki np. 17-55, ale drugi chciał bym jakiś zoom ale pojęcia nie mam jaki. Max 300mm przeliczając na mały obrazek, no i cena dla normalnego człowieka.
|
Weź 70-300 f/4-5,6 IS, cena ok 1600-1700 PLN jest do przyjęcia dla normalnego człowieka.
Pewnie inni koledzy będą kusić Cię na 70-200 ale pamiętaj, że przy słabszym swietle potrzeba naprawdę dobrej ręki, żeby zrobić ostro bez IS na 200 (w cropie = 320).
Jak weźmiesz dobry 70-300 f/4-5,6 IS to nie będziesz żałował. Ja go używam rzczej rzadko. Ot... kompresja przy widoczkach ale również do kwiatków. Piękny bokeh i dobra ostrosć.
Test tego obiektywu na optycznych jest również zachęcający.
Amix - Pon 01 Lis, 2010
Poczytałem sobie jeszcze raz o 50D, hmm jak na razie, to 50D wypada lepiej. Ja nie biorę pod uwagę w ogóle możliwości robienia filmów aparatem foto. I tak w jednej torbie nosze aparat i kamerę.
Jest jedno ale co do 60D nie ma jeszcze szczegółowych testów, a o obu aparatach czytałem na Fotopolis.pl gdzie w stosunku do 50D jest dość krytycznie odniesienie nowości w postaci 60D. Dość marna obudowa, szybkość zdjęć seryjnych mniejsza, to co zdążyłem na razie zauważyć czytając. W ogóle napisali jak by ten Canon 60D się cofnął. To są jednak dylematy co wybrać, a tylko wybieram wśród dwóch modeli.
To nie jest jeszcze taka piekarnia z tym kupnem, ale coś mi mówi jednak za 50D.
Ktoś się pytał jakiego mam Olympusa, mam E-520 plus dwa kitowe obiektywy Zuiko 14-42 i 40-150mm
MM - Pon 01 Lis, 2010
Zamiast Canona 70-300 IS wolałbym poczekać i zobaczyć co potrafi nowy Tamron 70-300 VC (ze stabilizacją). Ta ostatnia jest ponoć rewelacyjna a i sam obrazek niezły. W tym tygodniu będę miał chyba okazję dorwać to szkło pod Canona i wtedy napiszę co i jak.
tkosiada - Pon 01 Lis, 2010
namieszam Ci
bierz nikona D7000 bo lepszy AF, pomiar światła, ma juz czas 1/8000, bardzo dużo skrótów do funkcji na body i wiekszy wybór szkieł amatorskich
poza tym moje doswiadczenie pokazuje że Nikon lepiej wspólpracuje z szkłami nie firmowymi
puki nie kupiłeś, przemyśl
miałem 50 canona, ale nie pasowała mi do końca
zmieniłem system i skończyły sie moję problemy i pytania, teraz pełna zabawa
pozdro
a w kwesti tele to nikkor 70-300 VR i nie mam pytań
Baku - Wto 02 Lis, 2010
Canon:
50D - 2670
17-55/2.8 - 3280
70-300IS - 1100
------
7050 zł
Nikon
D7000 - 4450
17-55/2.8 - 4625
70-300VR - 1570
------
10645 zł
Różnica jest taka, że zamiast 70-300IS można brać 70-200/2.8L lub 70-200/4L IS.
Trochę ten brak pytań i wątpliwości kosztuje. W życiu bym się nie zdecydował na taki zestaw za takie pieniądze. Pomijając już fakt braku firmowego 70-200 w sensownej cenie u Nikona. Oczywiście można sobie cały system zbudować w oparciu o Sigmę czy Tamrona żyjąc przeświadczeniem, że "Nikon lepiej współpracuje", tylko że to samo u Canona będzie na firmowych obiektywach. A w porównaniu z AF Olympusa Canon to już zupełnie inna klasa.
maczetka - Wto 02 Lis, 2010
Baku napisał/a: | Canon:
A w porównaniu z AF Olympusa Canon to już zupełnie inna klasa. |
ze niby olek taki slaby? tak z ciekawosci...
P_M_ - Wto 02 Lis, 2010
Baku napisał/a: |
Różnica jest taka, że zamiast 70-300IS można brać 70-200/2.8L lub 70-200/4L IS.
Trochę ten brak pytań i wątpliwości kosztuje. W życiu bym się nie zdecydował na taki zestaw za takie pieniądze. Pomijając już fakt braku firmowego 70-200 w sensownej cenie u Nikona. Oczywiście można sobie cały system zbudować w oparciu o Sigmę czy Tamrona żyjąc przeświadczeniem, że "Nikon lepiej współpracuje", tylko że to samo u Canona będzie na firmowych obiektywach. A w porównaniu z AF Olympusa Canon to już zupełnie inna klasa.
|
Niby to samo tansze u canona. Ale czy lepsze? Sprawa dyskusyjna. Te dwa obietywy nikona sa drozsze, ale i zdecydowanie lepsze, wiec cena jest usprawiedliwiona.
Troche z pupy porownywanie modeli wycofywanych i tych świeżo po premierze, kiedy roznica cen najwieksza. No i wiesz, ze nikon i canon nie maja puszek na tym samym poziomie. D300s i d7000 to jednak za wysokie progi dla 50d.
Zgoda, co do bogactwa 70-200 w canonie.
Dobry egzemplarz sigmy to tez nie taki sw. gral. Da sie znalezc i swietnie dziala.
Co do olka - generalnie poglady mam zblizone w tym temacie.
veenee - Wto 02 Lis, 2010
P_M_ napisał/a: | Troche z pupy porownywanie modeli wycofywanych i tych świeżo po premierze, |
nie troche - bardzo.
Amix - Wto 02 Lis, 2010
Ciesze się, ze piszecie. Na pewno Wasze posty sprowadzą mnie na dobra ścieżkę do lądowania, bo tak na marginesie zajmuje się spotterstwem, oraz sporo latam samolotami i filmuję po cichu "moje" starty i lądowania. czasem "stewke" zapytam czy wolno, tak dla jaj.
Piszcie jeszcze śmiało, każdy Wasz post jest dla mnie cenny.
Baku - Wto 02 Lis, 2010
P_M_ napisał/a: | Troche z pupy porownywanie modeli wycofywanych i tych świeżo po premierze, kiedy roznica cen najwieksza. |
veenee napisał/a: | nie troche - bardzo. |
Dlaczego? Obydwa korpusy są do kupienia w sklepie i z gwarancją. Nie trzeba przeszukiwać aukcji, kupować ostatnich egzemplarzy. A dylemat pojawił się tu i teraz, a nie za miesiąc czy za kwartał, kiedy D7000 raczy stanieć.
Kolejny raz pokutuje stereotyp jakoby np. dwuletnie korpusy automatycznie robiły gorsze zdjęcia w momencie gdy na horyzoncie pojawia się następca.
Z resztą nie ja wymyśliłem w tym wątku D7000. To co napisałem jest jedynie wyrazem mojego zwątpienia czy w danym momencie (przy danym budżecie) jest to taki dobry pomysł - może D90 jest lepszą alternatywą?
P_M_ napisał/a: | No i wiesz, ze nikon i canon nie maja puszek na tym samym poziomie. D300s i d7000 to jednak za wysokie progi dla 50d. |
Canona i Nikona trudno jest ze sobą porównywać wprost - zawsze tak było, że firmy te tworzyły swoje segmenty unikając bezpośredniego starcia. Progi może za wysokie na 50D ale to przecież nie ta półka cenowa, skoro punktem wyjścia jest 50D a nie 7D. Można przecież od razu wyskoczyć z D3x i trudno będzie znaleźć coś lepszego, prawda?
tkosiada - Wto 02 Lis, 2010
D7000 zaproponowałem własnie ze wzgledu na nowszy i pewniejszy AF porównując D90 i 50D
poza tym wspomniałeś o spoterce, 39 pól zrobi swoje
hydra - Sro 03 Lis, 2010
Sory za OT ale coś takiego mi się pojawiło z linku :
[img] [/img]
hijax_pl - Sro 03 Lis, 2010
No w końcu to... Joker
Amix - Sro 03 Lis, 2010
U mnie NIS 2011 zablokował foto książkę. Był tez jakiś raport przez moment. Dziwne bo wcześniej tego nie było, otwierałem linki.
edmun - Sro 03 Lis, 2010
śmieć w reklamie. często spotykane
pan.tadeusz - Pią 05 Lis, 2010
Amix napisał/a: | Kwotę określiłem wyżej, na pierwszy rzut, około 5,5k z jednym obiektywem. |
przy takiej sumie nie myślałeś o E-5?
wygląda na bardzo udaną puszkę
jaad75 - Pią 05 Lis, 2010
Baku napisał/a: | A w porównaniu z AF Olympusa Canon to już zupełnie inna klasa. | Tak, jeśli mówimy np. o E-3 - wyraźnie niższa...
Baku - Pią 05 Lis, 2010
Jeżeli chodzi o serię trzycyfrową Olympusa to AF Canona na pewno jest zdecydowanie lepszy. A jeżeli chodzi o E-3 to sam nie miałem okazji porównać (z resztą co by to było za porównanie, skoro tym E-3 pewnie cyknąłbym kilka fotek) jednak mam tu wypowiedź naszego forumowego kolegi:
Luke_S napisał/a: | Coś napiszę o autofocusie w Canonie 5DII...
Do niedawna, przez kilka lat, siedziałem w systemie Olympusa. Miałem m.in. model E-30, który dzieli ten sam układ AF co E-3 - ponoć najszybszy autofocus na świecie wg. materiałów reklamowych producenta. 11-punktów podwójnie krzyżowych miało zapewniać szybkość i precyzję. No i AF faktycznie był dobry, mimo że nie miałem obiektywów z napędem ultradźwiękowym. Ten poziom działania AF w zupełności mnie zadowalał, tym bardziej, że za bardzo nie miałem porównania do innych systemów. Mówiąc krótko, nigdy mnie zawiódł.
Zdecydowałem się jednak na przesiadkę na 5DII. Naczytałem się o fatalnym działaniu AF, ale machnąłem na to ręką. Spodziewałem się, że będzie nieco wolniejszy, niż w E-30, ale trudno. Jednak gdy Canon trafił wreszcie w moje ręce, szybkość autofocusa mnie po prostu zmiażdżyła - jest wyraźnie szybszy, niż ten w Olympusie. I to nie tylko na środkowym krzyżowym punkcie, ale i na zewnętrznych, które krzyżowe nie są. Przewaga Canona w słabym oświetleniu jest kolosalna - nawet dwa razy szybciej. Inna sprawa, że mam teraz obiektywy z napędem ultradźwiękowym (17-40L i 24-105L) i być może tutaj tkwi sedno.
|
A porównujemy AF E-3 z 5DII, który jest jak wiemy słabszy od dwucyfrowej serii Canona, czy choćby tego co prezentuje 7D.
Może jednak jaad75 trochę przesadzasz ze swoim ciągłym i nużącym obalaniem canonowskich wiatraków...
jaad75 - Pią 05 Lis, 2010
Baku napisał/a: | A porównujemy AF E-3 z 5DII, który jest jak wiemy słabszy od dwucyfrowej serii Canona, czy choćby tego co prezentuje 7D.
Może jednak jaad75 trochę przesadzasz ze swoim ciągłym i nużącym obalaniem canonowskich wiatraków... | Autofokus w E-3 jest porównywalny z szybkością tego w D300 (conajmniej), autofokus w 5D jest bardzo zbliżony do tego z K10D. To tyle na temat fantastycznych odczuć kolegi.
Luke_S - Pią 05 Lis, 2010
Bardzo dokładnie sprawdzałem różnice w działaniu AF między E-30 i 5DII. Nie napisałbym tego, gdybym nie był pewien swoich obserwacji.
jaad75 - Pią 05 Lis, 2010
Luke_S napisał/a: | Bardzo dokładnie sprawdzałem różnice w działaniu AF między E-30 i 5DII. Nie napisałbym tego, gdybym nie był pewien swoich obserwacji. | A ja miałem przez długi czas sąsiada z 5D (Mk.I) i E-3 z 12-60 w domu przez dobrych kilka dni. AF w 5D Mk.II ponoć nie został poprawiony...
Luke_S - Pią 05 Lis, 2010
Ja nie wiem, czy AF w 5DII został poprawiony, czy nie został. Miałem przez pewien czas oba systemy i znam ich wady i zalety, również te dotyczące działania AF. I żaden sąsiad nie był mi potrzebny do tego, abym mógł wyrobić sobie opinię.
jaad75 - Pią 05 Lis, 2010
Luke_S napisał/a: | I żaden sąsiad nie był mi potrzebny do tego, abym mógł wyrobić sobie opinię. | Z sąsiadem porównywaliśmy AF-y K10D i 5D i jak już kiedyś pisałem było generalnie bardzo podobnie, raz z przewagą jednego, innym razem drugiego, w zależności od szkieł (BTW, nie miałem wtedy jeszcze żadnego SDM-a, więc to porównanie USM vs. śrubokręt). Obydwa zresztą niszczył prędkością analogowy Nikon F100 ze śrubokrętowym 50/1.8.
Baku - Pią 05 Lis, 2010
jaad75 napisał/a: | Autofokus w E-3 jest porównywalny z szybkością tego w D300 (conajmniej), autofokus w 5D jest bardzo zbliżony do tego z K10D. To tyle na temat fantastycznych odczuć kolegi. |
jaad75, zaczynasz się kreować na oficjalne źródło danych pierwotnych.
jaad75 - Pią 05 Lis, 2010
Baku napisał/a: | jaad75, zaczynasz się kreować na oficjalne źródło danych pierwotnych. | Wiem, co widziałem i nie było to tylko moje odczucie, co więcej, ma to też potwierdzenie w ogólnych opiniach, poza nielicznymi wyjątkami. BTW, jak dla mnie ani AF w K10D, ani w 5D nie jest zbyt wolny - nie mam absolutnie żadnych problemów z ich prędkościami, ale fakty pozostają faktami.
Baku - Pią 05 Lis, 2010
Wcale mi nie chodzi o AF 5d czy 5dII, bo wszyscy* wiedzą, że to żadne mistrzostwo - raczej celowe upitolenie dobrego korpusu, żeby nie robił konkurencji wyższej półce w ramach tego samego systemu. I znając możliwości 5d (starego) jak i 40d AF z piątki także i mnie wydaje się wystarczający. Bardziej drążę temat w kierunku szybkości (wspaniałości) AFu E-3. Czy faktycznie jest to coś bardziej klasy d300 czy jednak w zdaniu "A w porównaniu z AF Olympusa Canon to już zupełnie inna klasa.
Tak, jeśli mówimy np. o E-3 - wyraźnie niższa..." nie kryje się przesada.
* - wszyscy: kto ma wiedzieć ten wie.
Luke_S - Pią 05 Lis, 2010
No jak widać każdy miał do czynienia z innymi "faktami" w swoim życiu
jaad75 - Pią 05 Lis, 2010
Baku, masz 40D - weź sobie idź choćby do sklepu i porównaj. Naprawdę, różnica jest wyraźna. W prędkości i celności oczywiście - nie mówię o zaawansowanych funkcjach śledzenia 3D, bo tych nie sprawdzałem i tu będzie na pewno różnica w stosunku do D300, wynikająca choćby z ilości punktów AF.
Baku - Pią 05 Lis, 2010
Ale już się teraz pogubiłem. Co mam porównać w sklepie: 40D do D300 czy E-3 do 40D?
jaad75 - Pią 05 Lis, 2010
Baku napisał/a: | E-3 do 40D? | E-3 do 40D (możesz przy okazji porównać D300 jeśli chcesz)...
Luke_S - Pią 05 Lis, 2010
Takie porównanie powinno rozwiać wszystkie możliwości.
Baku - Pią 05 Lis, 2010
Wolałbym wziąć D700 na testy
Niestety nikt z moich znajomych nie posiada E-3 (a szkoda). W "Miejskich Macalniach" także nie jest to bardzo częsty gość.
Poza tym (żeby było uczciwie) wypadało by go brać na testy z jakimś SWD, a to już graniczy z cudem.
jaad75 - Pią 05 Lis, 2010
Baku, ostatnio widziałem E-3 w którymś krakowskim Fotojokerze - przypuszczam, że również w Łodzi będą go mieli.
Baku - Pią 05 Lis, 2010
Jak mi się w ręce napatoczy to okazji postaram się nie przepuścić. Olympusy bardzo lubię - do tej pory noszę cały czas przy sobie leciwy (7 lat) kompakt tej firmy... ...tak na wszelki wypadek
Luke_S - Pią 05 Lis, 2010
Łatwiej będzie znaleźć w sklepie E-30. Pod względem AF to to samo (a niektórzy twierdzą, że nawet nieco lepiej). Jakieś szkło SWD też się powinno znaleźć w MM.
jaad75 - Pią 05 Lis, 2010
Luke_S napisał/a: | Łatwiej będzie znaleźć w sklepie E-30. Pod względem AF to to samo (a niektórzy twierdzą, że nawet nieco lepiej). | Nie wiem, nie miałem nigdy wlączonego E-30 w ręce.
Amix - Pon 08 Lis, 2010
tkosiada napisał/a: | D7000 zaproponowałem własnie ze wzgledu na nowszy i pewniejszy AF porównując D90 i 50D
poza tym wspomniałeś o spoterce, 39 pól zrobi swoje |
No Panowie dyskusja zeszła trochę na boczny tor i dla mnie nic z tego nie wynika. Zastanawiam się całkiem poważnie nad Nikonem D7000. Chodzi tu między innymi o spotting i F1. 39-pól swoje zrobi, tak jak to zaznaczył kolega @tkosiada
GoOrange - Nie 21 Lis, 2010
Ja jeszcze kilka dni temu też miałem podobny dylemat, wybrałem 50D, po prostu ta cena teraz jest bardzo dobra a sprzęt sprawdzony i naprawdę dobry. Inna sprawa że 60D wielkimi krokami zbliża się do ceny 3000 zł a D7000 szybko poniżej 4000 zł nie spadnie.
Reasumując bierz 50D, sam tak zrobiłem i jestem bardzo zadowolony.
Co do E-3 i AF. Miałem to body z 12-60 czyli szkłem SWD, jestem pewny na 1000% że tandem 50D z 24-105L jest zdecydowanie szybszy.
|
|