|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Obiektyw portretowy do Canona
Wizjerioner - Czw 11 Lis, 2010 Temat postu: Obiektyw portretowy do Canona Witam mam na imię Marcin i jestem amatorem. Moje wymiary to 90 x 60 x 90. Interesuję się pokojem na świecie, pisaniem przydługich postów na forach internetowych oraz fotografią i w związku z powyższym mam pytanie do Szanownego "Żryrji"!
Planuje kupić obiektyw do Canona 450D, do robienia portretów. Nie mają to być portrety w studio, bo takiego nie posiadam, lecz raczej ujęcia w plenerze, przy okazji wycieczek, spacerów, wyjazdów, ludzi na ulicy, a także czasem do fotografii we wnętrzach np. imprezy różnego rodzaju, przy różnym oświetleniu itd.
Przeczytałem wiele o wskazanych wyżej obiektywach, czyli Canon 50mm f/1.4 i Sigma 50mm f/ 1.4 i one właśnie mnie interesują. Wykluczam Canona f/1.8 ze względu na wykonanie, i 50 L f/1.2 ze względu na cenę.
Moje pytanie jest następujące, czy tańszy Canon f/1.4 jest wystarczający do portretów dla amatora? Mówiąc szczerze kupiłbym najchętniej tę Sigmę, ale odstrasza mnie kwestia, ze tak to nazwę kalibracji i poszukiwania dobrego egzemplarza i kulejący autofokus. (bo już mam za sobą trochę przejść ze swoją Sigmą 17-70) Poza tym jest droższa.
I drugie pytanie, o te cholerne odblaski w Canonie? Czy są aż takie straszne, jak w teście i czy łatwo je uzyskać? Bo kwestia miękkości obrazu na 1.4 mi całkiem frywolnie wisi, bowiem i tak się nie robi portretów na 1.4 z tego co mi się wydaję.
Prosze Szanowne "Żryrji" o poradę, czy brać Canona, czy Sigmę? (zdecydujcie najlepiej za mnie )
Jeśli nowy temat jest fee, to proszę o przeklejenie, czy cuś Szanownych Dyrektorów Administratorów.
krisv740 - Czw 11 Lis, 2010
C85/1.8 ...............
Wizjerioner - Czw 11 Lis, 2010
85 za ciasny do APS-C. Mam tele 70-300 i sobie popatrzyłem jak wygląda kadr na 70 mm. Niestety za ciasno, a co dopiero 85mm
ophiuchus - Czw 11 Lis, 2010