|
forum.optyczne.pl
|
 |
Serwis sprzętu i usterki - Jak rozpoznać czy sprzęt jest wadliwy?
malutka - Pon 15 Lis, 2010 Temat postu: Jak rozpoznać czy sprzęt jest wadliwy? Witajcie!
Liczę na waszą pomoc, bo jestem totalną amatorką. Niedawno kupiłam Canona 500D z kitowym obiektywem 18-55mm IS. Narazie pstrykam głównie na programie P, ISO auto więc ustawienia teoretycznie same się dobierają... Jednak zdjęcia wychodzą okropne wręcz - większość z nich nieostra, rozmazana... Kiedy robilam fotki na innej lustrzance też na P to wychodzilo przynajmniej większość zdjęć dobrych, a tutaj rzadko które.. Nawet przy dobrej pogodzie dobym świetle, zdjęcia ludzi nie wychodzą...
Czy to możliwe żeby z aparatem albo obiektywem było coś nie tak? Jak mogę to sprawdzić - czy wszystko ze sprzętem jest OK?
Owszem nie umiem jeszcze obsłuzyc i dobrze ustawić wszystkich funkcji ale akurat na ustawieniach auto powinno chyba dobrze wychodzić, bo jakieś tam pojęcie o tym mam...
Z góry dzięki za pomoc
Ktosik - Pon 15 Lis, 2010
Program P to nie jest automatyczny dobór sceny
[ Dodano: Pon 15 Lis, 2010 16:06 ]
pełne auto masz na takim zielonym kwadraciku o ile się nie mylę, polecam poczytać instrukcje.
hijax_pl - Pon 15 Lis, 2010
malutka, tryb P to automatyczne dobranie wartości przysłony i czasu migawki.. W zasadzi nie ma się co zagłębiać w to jak to działa - generalnie chodzi o naświetlenie. Ostro/nieostro nie ma z tym nic wspólnego - za to odpowiada układ autofokusa. Który punkt jest aktywny (czyli gdzie aparat szuka ostrości) widzisz w wizjerze - punkt znalezionej ostrości podświetla się nawet
malutka napisał/a: | Owszem nie umiem jeszcze obsłuzyc i dobrze ustawić wszystkich funkcji ale akurat na ustawieniach auto powinno chyba dobrze wychodzić, bo jakieś tam pojęcie o tym mam... | Nie chciałbym byś mnie źle zrozumiała, ale... w zasadzie to mógłbym się zapytać ja wciskasz spust migawki?
edmun - Pon 15 Lis, 2010
no to sytuacja dzisiaj ze sklepu: