|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe lustrzanki - Szumy w Sony A55 już w niskich ISO ?
xt6000 - Wto 23 Lis, 2010 Temat postu: Szumy w Sony A55 już w niskich ISO ? Witam.
Kilka dni temu nosiłem się z zamiarem kupna A580 jednak wybór padł na A55 z prostego względu - żona :/........................................
Tu wpiszcie co chcecie ale podejrzewam że będziecie wiedzieli co wpisać hehe.
Pierwsze wrażenia po przesiadce z Olympusa E-3 wyglądają następująco;-
- obudowa zabawkowa (jakość wykonania, użyte materiały);
- do jego małych rozmiarów da się przyzwyczaić ale niepewnie się trzyma;
- waga tak jak gabaryty, dla jednych plus dla innych minus;
- najgorsze...szumy!
Panowie, ja jestem amatorem bez dwóch zdań jednak to co widziałem w necie odnosnie szumów matrycy w A55 daleko odbiega od prawdy. ALbo ja mam wadliwy egzemplarz, albo zupełnie nie potrafię robić fotek ale wydaje mi się że to co przed chwilą zobaczyłem nie jest raczej normalne.
Ja to nazywam szumy ale to takie swego rodzaju malowanie/kolorowanie matrycy kolorem zielonym i czerwonym w ciemniejszych miejscach zdjęcia. Zrobiłem przed chwilą dwa zdjęcia, jedno w ISO6400, drugie zdjęcie z lampą i aparat sam ustawił ISO na 400. Nie wiem gdzie najlepiej by było to wrzucić bo każde zdjęcia waży ponad 6MB ale postaram się coś wykombinować. Chciałbym zostawić exiff do oceny i samą jakość zdjęć (nie to co one przedstawiają bo nic nie przedstawiają). Czy to jest normalne czy ja się mylę ? Ewentualnie mogę zrobić zdjęcie w jakichś konkretnych ustawieniach jeśli macie jakieś sugestie.
Kod: | http://picfront.org/d/7WqS |
Kod: | http://picfront.org/d/7WqZ |
moronica - Wto 23 Lis, 2010
na ISO 6400 to chyba kazda lustrzanka formatu aps-c ma prawo tak szumiec, zwlaszcza przy kiepskim oswietleniu. niedoswietlone zdjecia szumia bardziej, nawet na najnizszym ISO
to zdjecie to JPG prosto z puszki czy z RAWa? jesli to pierwsze to bylo wlaczone odszumianie?
pan.tadeusz - Wto 23 Lis, 2010