| 
				
					| 
							
								|  | forum.optyczne.pl 
 |  |  Obiektywy fotograficzne - obiektyw na imprezy masowe
 
 lukemeng - Wto 30 Lis, 2010
 Temat postu: obiektyw na imprezy masowe
 Witam. Znajomy mnie pytał jaki ma kolejny obiektyw zakupić. Głównie potrzebuje na imprezy masowe, spotkania w domach kultury (ciemno) i inne imprezy okolicznościowe. Posiada C400D 18-55. Chce kupić lampę 580 EX II i C 70-200. Czy to dobry wybór?Czekam na propozycje.
 moronica - Wto 30 Lis, 2010
 
 ktory 70-200? f/4 czy f/2.8?
 poza tym latwiej sie radzi, gdy osoba pytajaca zwraca sie tu bezposrednio
 lukemeng - Wto 30 Lis, 2010
 
 
 o to szkło chodzi.
 
  	  | moronica napisał/a: |  	  | poza tym latwiej sie radzi, gdy osoba pytajaca zwraca sie tu bezposrednio | 
 Będę się tak zwracał
   Czy połączenie 70-200 f4 i 580 EX to dobre rozwiązanie?Szkło ciemne więc lampa systemowa najmocniejsza. Zależy mi na zoomie żeby tłum nie ograniczał
 belkot77 - Wto 30 Lis, 2010
 
 Moim zdaniem lepiej kupic jasny zoom (2.8) taki do ogniskowej 70. Np 24-70. Nie przejmowac sie tlumem tylko podchodzic blizej. Jak zaladujesz w ciemnej sali teleobiektyw to zdjecia albo beda niedoswietlone albo ruszone.
 Oczywiscie jak juz sie uprze na tele to tylko lampa na wprost wiec zdjecia nieladne wyjda...
 
 A lampa 580EX to jak najbardziej dobry pomysl
 moronica - Wto 30 Lis, 2010
 
 lukemeng, nie o to chodzi bys to przedstawial w pierwszej czy trzeciej osobie, chodzi o to ze latwiej sie spytac bezposrednio samego zainteresowanego czy np wazniejszy jest dla niego zakres czy swiatlo. skoro to porada dla kolegi to by uzyskac odpowiedz musialbys sie ty go spytac i wrocic tu z odpowiedzial
 
 mysle, ze to zalezy jak bardzo masowe sa te imprezy, 200mm to wcale nie jakies dlugie tele, z kolei na kameralnych imprezach lepszy bylby jasny zamiennik standardowego kita
 lukemeng - Wto 30 Lis, 2010
 
 moronica, wiem, że najlepiej pytać u źródła. Na pewno miał na myśli f/4. Niestety muszę być pośrednikiem w tej sprawie. 200mm ale na cropie to i dłużej prawda?jak błyśnie ta 580-tka do tego zoomu to bedzie mało?
 
 [ Dodano: Wto 30 Lis, 2010 14:05 ]
 znalazłem f/4 ze stabilizacją lub f/2.8 bez stabilizacji. Co wybrać? Jaśniej czy stabilniej?Cenowo podobnie
 Sunders - Wto 30 Lis, 2010
 
 
  	  | lukemeng napisał/a: |  	  | znalazłem f/4 ze stabilizacją lub f/2.8 bez stabilizacji. Co wybrać? Jaśniej czy stabilniej?Cenowo podobnie | 
 Do podanych celów-70-200/2,8L
 ophiuchus - Wto 30 Lis, 2010
 
 lukemeng, ale to chyba jakieś mocno masowe imprezy muszą być skoro chcesz brać teleobiektyw. Ja bym chyba rozważył jakiś jasny, średniozakresowy zum typu 24-70 jak już było wspomniane wyżej. Kwestia jest taka, żeby nie bać się podchodzić do ludzi, bo walenie z dużej odległości w dodatku z lampą interesujących efektów może nie przynieść...
 maput - Sro 01 Gru, 2010
 
 Do spotkań w domach kultury 70-200 ?? Powodzenia...
 
 Lepiej już chyba jednak 24-70. Albo i szerzej.
 Anfindil - Sro 01 Gru, 2010
 
 A nie lepiej taki zestaw:
 Sigma 50-150 f/2.8, lub Tokina 50-135 f/2.8 i do tego jasny 17-50, np. Tamron 17-50 VC ?
 
 Cenowo taki zestawik wyjdzie jak 70-200 f/2.8L, a masz i szeroko i tele i w całym zakresie f/2.8, a 50-150 jest to dużo przyjemniejszy moim zdaniem zakres na APS-C niż 70-200.
 
 
 Tak poza tym to niedawno sie zalogowałem więc witam wszystkich
   wed - Czw 16 Gru, 2010
 
 70-200 to raczej na masowe- koncerty, co do sigmy to przy zakupie koniecznie przetestować co by się później nie motać po serwisach z kalibracją, zresztą ta zasada dotyczy też obiektywów kanonierskich niestety...
 as... - Wto 21 Gru, 2010
 
 
  	  | Anfindil napisał/a: |  	  | A nie lepiej taki zestaw: Sigma 50-150 f/2.8, lub Tokina 50-135 f/2.8 i do tego jasny 17-50, np. Tamron 17-50 VC ?
 
 Cenowo taki zestawik wyjdzie jak 70-200 f/2.8L, a masz i szeroko i tele i w całym zakresie f/2.8, a 50-150 jest to dużo przyjemniejszy moim zdaniem zakres na APS-C niż 70-200.
 
 
 Tak poza tym to niedawno sie zalogowałem więc witam wszystkich
   | 
 
 tokina
 zakładając że cała impreza się zatrzyma i będziesz mógł zrobić zdjęcia.
 Jej af nie jest za szybki, wręcz wolny.
 Ale szkło jest pieniekienie ostre ma piękny bokeh i ładne kolory.
 
 Sigma za jest mydlana na długim końcu i trzeba w nich poprzebierać aby trafić na taką g
 dzie af będzie działał dobrze z konkterną puszką.
 
 
 Lepiej tutaj wypadł by:
 canon 85@1.8 jako średnie tele i do tego nawet wpomniany tamron17-50 f2.8(ale też trzeba wybrać odpowiednią sztukę, mimo iż ma głośny af to daje radę)
 
 Lampa, niestety na większości imprez nie jest wskazane "walić" lampą.
 
 Jeśli 70-200L to min. f2.8
 palindrom - Czw 23 Gru, 2010
 
 Robiłem sporo zdjęć na konferencjach i seminariach. Scenariusz zakładał nie rozpraszanie prelegenta, więc starałem się jak mogłem skracać dystans jednocześnie nie wchodząc między niego a widownię (słabszy błysk). Oczywiście zdarzało się sieknąć w sufit 1/1, co przy GN 58 bywa widowiskowe
  . Używałem 70-200/2.8 czasem domkniętego do 3.5, co by pomóc autofocusowi w kiepskich warunkach. Wszystko zależy od sytuacji ale warto zacytować to:
 “If your photographs aren’t good enough, you’re not close enough”
   Wprawdzie nie dotyczyło to imprez masowych ale nie można tu odmówić uniwersalności
   http://blogs.reuters.com/...t-close-enough/
 
 |  |