forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Proszę o pomoc w wyborze obiektywu do Conon EOS 550D

terry_imb - Wto 07 Gru, 2010
Temat postu: Proszę o pomoc w wyborze obiektywu do Conon EOS 550D
Witam, jestem Tu nowym u zytkowniekiem. Niedawno kupiłem sobie cyfrową lustrzankę Canona EOS 550D z obiektywem LENS EFS 18-55 mm. Szukam jakiegoś obiektywu o mocniejszym zbliżeniu na wycieszki w góry karajobrazowe, do fotografowania widoków, ptaków, ładnych zdjęć w plenerze z dalszych odległości. Czy możecie coś doradzić? jestem laikiem w tych sprawach, szukam czegoś powiedzmy ze średniej półki.
Z góry dziekuję ze odpowiedzi. :smile:

Usjwo - Wto 07 Gru, 2010

2000 PLN to chba srednia polka, wiec 70-200 f/4 i po sprawie.
Luke_S - Wto 07 Gru, 2010

Do zdjęć krajobrazowo-wycieczkowych, polecałbym jednak amatorowi coś ze stabilizacją obrazu. Nawet, jeśli miałby być o działkę ciemniejszy, to w plenerze światła raczej nie zabraknie, a widoki raczej się szybko nie poruszają zbyt szybko, aby wymagane były krótkie czasy migawki.
Usjwo - Wto 07 Gru, 2010

Jak swiatla nie zabraknie to i stabilizacja nie potrzebna. A obiektyw mozna wykorzystac z powodzeniem tez w innych warunkach.
Luke_S - Wto 07 Gru, 2010

A widziałeś kiedyś, jak totalni amatorzy posługują się aparatami, szczególnie na wyciekach? Robi taki zdjęcia i jednocześnie idzie, bo jak się zatrzyma, to mu reszta wycieczki ucieknie. Stabilizacja się przyda tak czy siak, a działki różnicy w świetle to taki amator nawet nie doceni.
moronica - Wto 07 Gru, 2010

jak bedzie szedl to nie tylko drgania beda mialy miejsce ale i ruch, ktory trzeba zamrozic

Usjwo napisał/a:
2000 PLN to chba srednia polka, wiec 70-200 f/4 i po sprawie.

Czy 70-200 f/4 to oznacza możliwość zbliżenia do 200 metrów?
Zdjęć nie robię idąc więc tę część sporu można pominąć :grin:
Jakiej marki najlepiej według was użwać obiektywów? na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?