forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Aparat do 1400zł z kitem

Qrvich - Wto 21 Gru, 2010
Temat postu: Aparat do 1400zł z kitem
Witam,

chciałbym wkręcić się w świat troszkę poważniejszej fotografii niż pstrykanie zdjęć kompaktem, w związku z czym stanąłem przed wyborem pierwszej lustrzanki.
Jestem amatorem, ale o fotografii wiem co nieco - wystarczająco, żeby móc używać lustra. Potrzebuję sprzętu niedrogiego, używany jak najbardziej wchodzi w grę, najlepiej z obiektywem kitowym co by pierwsze kroki można było postawić od razu. Fotografować będę więcej na zewnątrz, ale wnętrza Wstępnie wyszło że moje wymagania spełniały by Canony - 1000D, 400D, 450D (liveview do mnie przemawia-przyzwyczajenie z kadrowania w kompakcie, ale pewnie i tak prędzej czy później przestanę z tego korzystać), może jakiś Nikon D60, D3000. Nie wiem jak stoją aparaty Pentaxa czy Olympusa, może wśród nich warto szukać? Sony nie chcę - jako producent lustrzanek nie przemawia ta marka do mnie.

W związku z powyższym proszę o poradę, jaki aparat dla fotoamatora do ok. 1400zł (jak będzie mniej to się nie obrażę ;) ) byłby odpowiedni - trochę napaliłem się na 450D, ale może niesłusznie?

Z góry dzięki za pomoc,
pozdrawiam, Dawid.

[ Dodano: Wto 21 Gru, 2010 20:19 ]
Do stawki dorzucam jeszcze Pentaxa K-X

Baku - Sro 22 Gru, 2010

Ja bym z powyższych wybrał 400d. Jest to udana konstrukcja EL Canona (moim zdaniem bardziej udana od 450d).
D3000 to średnio udany korpus Nikona, 1000d jest jeszcze półkę niżej niż 400d (okazuje się że to jednak możliwe).
W grę wchodzi D60 ale nie znam za bardzo tego korpusu. Natomiast 350/400d Canona znam i uważam, że jest to adekwatny sprzęt do swojej ceny.
Jeśli uda Ci się kupić 400d poniżej 1000 zł (a jest to możliwe) to i tak pieniędzy wystarczy jedynie na kitowy 18-55IS (pamiętaj, żeby miał IS, bo to inna - lepsza - konstrukcja od 18-55).
Jeśli trafisz okazję (możesz trochę policytować) to wartymi zainteresowania i niedrogimi obiektywami są: