|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lampy błyskowe i oświetlenie - Lampy błyskowa TUMAX - opinie
Benedykt - Wto 21 Sie, 2007 Temat postu: Lampy błyskowa TUMAX - opinie Witam !
Planuję zakup lampy błyskowej do 350D.
Trafiłem w necie na lampę TUMAX 386AFZ (Canon).
Patrz: http://www.fotozakupy.pl/...ct/product/5349
Zachęcająca jest cena i parametry techniczne.
Czy ktoś ma doświadczenie w używaniu tej lampy z 350D?
Będę wdzięczny za opinie.
MM - Wto 21 Sie, 2007
Moim zdaniem zakup bez sensu. Z tego co widzę to nie pracuje w E-TTL II i ma zakres 24-85mm. A kit zaczyna się przy 18mm, więc....
Na lampie czasami nie warto oszczędzać i nie spodziewaj się cudów na kiju za takie pieniądze. Kup coś Canona.
Benedykt - Wto 21 Sie, 2007
MM,
moim podstawowym szkłem jest TAMRON 28-75/F2.8
Więc z zakresem ogniskowych nie powinno być problemu.
Proszę Cię o wyjaśnienie, co daje praca w E-TTL II, bo z tego jestem zielony.
już znalazłem ... http://canon-board.info/showthread.php?t=2421
MM,
cytat z canon board:
"Czy jedyną lampą zgodną z E-TTL II jest Canon 580 EX?
Nie. Zgodna jest każda lampa której mocą błysku jest w stanie sterować body. Systemy E-TTL i E-TTL II są zgodne "od strony lampy".
W praktyce wszystkie lampy serii EX Canona oraz odpowiedniki niezależnych firm zgodne z E-TTL są zgodne z E-TTL II. Jeśli w specyfikacji widnieje że lampa jest zgodna z E-TTL to jest zgodna z E-TTL II. Jeśli pisze ze E-TTL II to i z E-TTL musi działać."
Lampa Tumax jes zgodna z E-TTL, więc powinna być zgodna również z E-TTL II. Dobrze rozumuję ?
MM - Wto 21 Sie, 2007
Dorwałeś tekst guru od lamp na CB to jego się pytaj. Ja zamienników nie stosuję. A co będzie jak podłączysz szkło szersze niż 24mm? Ja wiem jak taki kadr potem wygląda. Są ciemne brzegi. Twój wybór.
Benedykt - Sro 22 Sie, 2007
Lampa TUMAX to wielka kicha.
Otrzymałem ją dzisiaj i nie działa poprawnie. Dziwny objaw: przy ogniskowych poniżej 50 mm ( obiektyw TAMRON 28-75/F2.8 ) nie wyzwala lampy.