|
forum.optyczne.pl
|
 |
Wolne tematy - na cropie
radaris - Wto 04 Sty, 2011 Temat postu: na cropie Witam wszystkich forumowiczów
rozpoczynam aktywność na forum więc proszę o wyrozumiałość!
Fotografowaniem zajmuję się od 4 lat- czysto amatorsko - pora poważnie podejść do tematu
przeglądam wątki i nie rozumiem pewnych pojęć:
"aparat pod cropa", "na cropie" - o co chodzi
"na FF"
przy fotografiach ślubnych.
belkot77 - Wto 04 Sty, 2011
FF - full frame - czyli pelna klatka -dawniej maly obrazek - matryca o rozmiarze 36X24
Crop - wycinek z kadru - uzywany jako okleslenie matrycy o rozmiarze mniejszym niz FF. Moze byc APS-C naprzyklad
kufel - Wto 04 Sty, 2011
witamy
radaris napisał/a: | "aparat pod cropa", "na cropie" - o co chodzi
"na FF"
przy fotografiach ślubnych. | mowa o obiektywach. a pojecia crop ,FF (full frame-pelna klatka) to pojęcia określające wielkość matrycy. crop-potocznie o matrycach apsc,czyli mniejszych od FF.
a teraz sedno nie zawsze obiektyw pod aps-c podepniesz do aparatu z pelną klatką. w zasadzie jest to niemożliwe. ale np w druga stronę juz tak.i stad mowi sie ze obiektyw pod cropa, albo na full frame.
hijax_pl - Wto 04 Sty, 2011
kufel napisał/a: | a teraz sedno nie zawsze obiektyw pod aps-c podepniesz do aparatu z pelną klatką. w zasadzie jest to niemożliwe | Ale tak to tylko w Canonie chyba
edmun - Wto 04 Sty, 2011
pod cropa i na cropie to bardziej podchodzi pod opis obiektywów.
wyobraź sobie że obiektyw rzuca obraz na matrycę zawsze tak samo
A teraz zauważ ile faktycznie pada na matrycę pełnoklatkową FF a ile na mniejszą matrycę APS-C/H.
Stąd będziesz wiedział dlaczego przy obiektywach jest przelicznik oraz skąd bierze się pojęcie ekwiwalent 35mm
kufel - Wto 04 Sty, 2011
hijax_pl napisał/a: | Ale tak to tylko w Canonie chyba | hmm , no fakt, trzeba zaznaczyć ze to cecha systemu na C. choć wydawało mi sie ze w nikonie tez nie podepnę np 10-24 do pełnej klatki. mój bład