| 
				
					| 
							
								|  | forum.optyczne.pl 
 |  |  Serwis sprzętu i usterki - Awaria AF i problemy z C 100-400L
 
 rafal.trzcinski - Czw 06 Sty, 2011
 Temat postu: Awaria AF i problemy z C 100-400L
 Witajcie,
 
 W zeszłym roku kupiłem C 100-400L i cały czas są z nim jakieś problemy.
 
 1. najpierw obiektyw bardzo ciężko zoomował a pierścień smooth-tight rysował jego powierzchnię - po kilku zdjęciach zaciął się na 400mm i nie dawało się go przezoomować do innej ogniskowej.
 Sprzęt trafił do serwisu CSI, gdzie wymieniono poierścienie wewnętrzne i naprawiono mechanizm wysuwu zoom.
 Jednak od tamtej wizyty w serwisie obiektyw mechanicznie działa zupełnie inaczej, a sam pierścień na duży luz a jego regulacja jest bardzo  skromna - albo jest zupełnie luźny albo robi się od razu bardzo ciasny.
 Reklamowałem usługę ale serwis zapewniał mnie że wszystko działa poprawnie i nie odbiega od normy....
 
 2. obecnie występują problemy z AF - system ostrości zawiesza się przy ostrzeniu, zawiesz się przy ostrzeniu na skali ok 10m. Trzeba wyłaczyć i włączyć aparat albo ręcznie przeostrzyć pierścieniem.
 
 Zamierzam na dniach wysłać sprzęt do serwisu (ma jeszcze 2 miesiące gwarancji) ale BARDZO PROSZĘ o jakieś porady - czy mieliście problemy z tym szkłem, albo jakieś problemy z SERWISEM CSI i jak do nich podejść aby naprawili jak trzeba?
 Zamierzam napisać do nich łądne pismo ale nie wiem na ile poskutkuje....
 
 Proszę o porady, podaję też maila - może tak będzie Wam wygodniej...
 Pozdrawiam i dziękuje
 Rafał
 
 rafal.trzcinski@onet.eu
 MM - Pią 07 Sty, 2011
 
 Mam taki obiektyw ładnych kilka lat, ma go parudziesięciu moich kolegów, mam kilkanaście egzemplarzy w pracy i nigdy nie spotkałem kogoś osobiście by miał problem z tym szkłem.
 Gdzie kupiłeś ten pechowy obiektyw, czy był na pewno nowy?
 baracuda - Pią 07 Sty, 2011
 
 
  	  | MM napisał/a: |  	  | Gdzie kupiłeś ten pechowy obiektyw, czy był na pewno nowy? | 
 
 wynika że tak:
 
 
  	  | rafal.trzcinski napisał/a: |  	  | W zeszłym roku kupiłem C 100-400L
 
 Zamierzam na dniach wysłać sprzęt do serwisu (ma jeszcze 2 miesiące gwarancji)
 | 
 MM - Pią 07 Sty, 2011
 
 Niestety z tego tak naprawdę nie wynika choć powinno. Czemu? Bo znam naprawdę dziwne przypadki a miejsce zakupu może mi wiele wytłumaczyć...
 baracuda - Pią 07 Sty, 2011
 
 
  	  | MM napisał/a: |  	  | Niestety z tego tak naprawdę nie wynika choć powinno. Czemu? Bo znam naprawdę dziwne przypadki a miejsce zakupu może mi wiele wytłumaczyć... | 
 
 
 różnie z tym bywa , CSI serwisuje te pechowe szkło , zobaczymy co powie
 zainteresowany
   rafal.trzcinski - Pią 07 Sty, 2011
 
 Dizęki za zaineresowanie.
 
 Szkło było nowe, kupione w cyfrowych w Gdańsku.
 
 Też znam kilka osób i nie mialy żadnych problemów z tym szkłem, dloatego coraz bardziej mi się zdaję że trafiłem na bubla.... Mam inne szkła C, miałem eż kilk Sigm w życiu i z niczym nie bylo problemów - nawet z takimi ze 500 zł
   
 Załamka...
 MM - Pią 07 Sty, 2011
 
 Jeżeli u cyfrowych w Gdańsku to szkło było faktycznie nowe. Jeżeli kilka razy reklamowałeś to może napisz do nich i próbuj wymienić na inny egzemplarz? Taka firma - może pójdą na rękę...
 Gdyby wymienili to zrobiliby sobie dobrą reklamę
   rafal.trzcinski - Pią 07 Sty, 2011
 
 Nopisełem już ladnepisemko do nich które oddam ze sprzętem.
 W sumie CSI wspominam dobrze z innych przypadłości, ale w przpadku tego 100-400 to kompletna porażka. Sprzęt będzie juz u nich 3 raz (przy okazji pierwszej awarii był 2 razy bo naprawili ale zostawili straszny syf na soczewkach). Może zależy na jakiego serwisanta się trafi...
 
 Jednakże na wymianę jakoś bym nie liczył - niezapominajmy gdzie mieszkamy.....
 
 [ Dodano: Pon 10 Sty, 2011 22:49 ]
 Byłem dziś w sklepie i oddałem do reklamacji obiektyw na gwarancji...
 Koledzy poza forum na optcznych poradzili aby zainteresować się UOKiK'em - poczekam co serwis mi odpisze i chyba będę w razie problemów próbować w ten sposób..
 
 Zobaczymy jak wyjdzie bo sam sklep Cyfrowe w których kupowałem) też jakoś nie bardzo jest skłonny przyznać mi racji choć gdzie indziej (inna sieć sklepów) i wiele osób robiących zdjęcia potwierdza moje zdanie. Prosić narazie o nic nie będę - zobaczymy jak się sprawa rozwinie chociaż gwarancja do 16 marca już mnie niepokoi....
 007areka - Pon 31 Sty, 2011
 
 a Twoj sprzet jak ???? wrocil ???? czy czekaja bo jeszcez nie zardzewial  ....
 rafal.trzcinski - Pon 31 Sty, 2011
 
 Jescze nie wrócił. Czekają na części ale sprawa mnie już bawić zaczęła:
 - napisali że zgłaszana ustaerka nie występuje, ale że wymieniają "profilaktycznie" co i owo (napisali dokładnie).
 Ciekawe bo jakoś nie chce mi się wierzyć że wymienia się coś w naszym kraju profilaktycznie - pewnie nie chcą się przyznać że przy pierwszej awarii dali ciała i tak teraz napisali...
 
 Zobaczymy jak wróci... napewno napiszę co i jak...
   007areka - Wto 26 Kwi, 2011
 
 ...rafal? ze tak sie zapytam - oddali ci szklo ? czy dalej  sie zastanawiaja ..... bo cos pisales ze dasz znac jak oddadza....???
 rafal.trzcinski - Wto 26 Kwi, 2011
 
 No witajcie.
 Nie pisałem bo szkło mam jakieś 3 tygodnie i jeszcze dobrze nie stestowałem.
 W każdym razie upierali się przy swoim (tzn że sprzęt nie jest wadliwy) ale i tak wymieni (jak to określili "profilaktycznie") AF, coś od IS i jakieś tam ......, śrubki itp. Nie wiem czy to ich dobra wola czy pomógł Rzecznik z UOKIKu. W każdym razie sprzęt po powrocie działa narazie bez zarzutów - tzn AF działa poprawie i nie zawiesza się, pozotałe parametry bez zmian (nie jest gorzej wiec wychodze z założenie że naprawili ok). Złożyli go tym razem dobrze, bez paprochów i innych niespodzianek (w przeciwieństwie do poprzednich wizyt w serwisie).
 
 Pożyjemy zobaczymy - jak coś się będzie działo to dam znać. Narazie sprzęt działa... no ale niesmak pozostał.....
 
 PS nabyłem w międzyczasie 70-200L F4 IS - dzięki Waszej pomocy również - zastanawiałem sie nad F2.8 ale bez IS... padło tak jak radzili ludzie (2,8 światło nie było mi potrzebne tak naprawde).
 Stara konstrukcja bez pompki - mam nadzieje ze tu nie bedzie niespodzianek ;P
 
 |  |