|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Lustrzanka + obiektyw ( cena poniżej 4tys.)
mefiu666 - Pią 07 Sty, 2011 Temat postu: Lustrzanka + obiektyw ( cena poniżej 4tys.) Już od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna lustrzanki i obiektywu. Obecnie jestem fotoamatorem, który od 4 lat korzysta z kompaktu Panasonic Lumix FZ7. Fotki robię głównie w trybie manualnym, więc podstawowe zagadnienia takie jak czas migawki, przysłona, balans bieli itd. mam opanowane. Chciałbym się przesiąść na lepszy sprzęt, który da mi możliwości wykonywania wyższej jakości zdjęć no i rozwoju. Fotografuję głównie krajobrazy, lubię sobie połazić po górach i "popstrykać" pejzaże, ładne widoczki, czasami też lubię sfotografować jakiegoś robaczka, kwiatka. Różne opcje chodzą mi po głowie. Na początku myślałemt ylko o canonie, bo zdjęcia wykonywane tymi apratami najbardziej mi się pdoobają. Jednak gdyby spojrzeć na stosunek cena/jakość, to odnoszę wrażenie, że nikony czy sony lepiej wypadają. Jaki zestaw: lustrzanka + obiektyw byście zaproponowali w cenie najlepiej do 3500zł ewentualnie do 4tys.:P Długo myślałem o canonie 50d, ale samo body kosztuje 3tys., obiektywy kitowe canona mnie nie przekonują, a już takie ciut lepsze kosztują ponad 1000zł. Poważnie zastanawiam się więc nad nikonem d90 w zestawie z 18-105mm VR. Cenowo i jakościowo też nieźle prezentują się sony alpha. Skoro 50d + poczciwy obiektyw to wydatek obecnie dla mnie za duży, to może canon 500d + obiektyw za ponad 1000zł byłby rozwiązaniem? A może nikon d90 z 18-105? Sam już nie wiem. Napiszcie co wybralibyście w mojej sytuacji, a może macie jeszvcze inne opcje niż te co wymieniłem? Bardzo proszę o propozycje:)
moronica - Pią 07 Sty, 2011
d90 z 18-105 to bardzo fajny rozwojowy zestaw, lepszy bylby nowy d7000 ale niestety na chwile obecna sie w budzecie nie zmiesci. lap go poki nie zniknie ze sklepow
lancer - Pią 07 Sty, 2011